Werk & Studie alle pijlers

Project Management

01-02-2012 19:49 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames,

Voor mijn tentamen Project Management moet ik een project verzinnen. Het mag niet een te klein project zijn en uiteraard ook niet te groot. Ik ben al dagen aan het denken, maar ik kom er niet uit. Wie heeft er een goed idee?
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
Dit is wel heel sumiere informatie.
Inderdaad, iets meer info graag, dan kunnen we meedenken.
Een verhuizing. De bouw van een huis. Het organiseren van een evenement. Het organiseren van een bruiloft. Een groepsvakantie regelen. Zit er iets bij ?
Veel meer informatie heb ik ook niet. Het organiseren van een verjaardagsfeestje is bijvoorbeeld te sumier. De bouw van een huis is te uitgebreid. Het project moet minimaal 6 weken duren en maximaal een half jaar. Verder moeten er een stuk of 10 resources in voorkomen.
Een evenement is wellicht wel iets.

Ik moet ook alle uur(tarieven) kunnen specificeren enzo bedenk ik me nu.
Wat voor opleiding doe je dan? Dan kunnen we iets een beetje in die richting verzinnen.
Het gaat om een cursus Project Management aan Universiteit.
10 resources?
Begrijp ik dan goed dat je dat naast je werk doet? Wat voor werk doe je dan? Kun je daar niet een project doen?
Ja, ik doe het idd naast mijn werk. Nee, daar zijn alleen te grote, complexe projecten. Iets als bijvoorbeeld het aanleggen van een tuin zou een goed onderwerp zijn, alleen die mag niet, omdat dit in een voorbeeld als behandeld is.
Ik vind dat idee van een bruiloft of evenement organiseren helemaal niet zo vreemd eigenlijk. Prik je een fictieve dag en ga je offertes opvragen (wel ff duidelijk maken dat het niet voor het echie is, voorkomt ergenissen bij bedrijven....). Locatie, catering, entertainment, het komt er allemaal bij kijken.
Een workshop voor collega's.

- Spreker

- Catering

- Fun activiteit

- Wat willen we ervan opsteken?

- Hoe gaan we dat meten?
Ik denk ook de bruiloft. Dat is iets wat je je goed kunt voorstellen en waar je een hele hoop info bijvoorbeeld online,ofwel rondvragen kunt vind en.
Dat is ook wel een leuke ja
Sorry laatste zin klopt niet helemaal,ik was te snel.
als je dat zelf niet kunt verzinnen ben je je diploma niet waard.

En straks leest iemand mee, slimpie.
Als je naast je werk een opleiding doet is het wel erg handig als je het direct in de praktijk kunt brengen. Het mes snijd dan aan allerlei verschillende kanten. Je kan dingen doen in werktijd en je baas kan zien dat je nog meer kan als je dagelijks bezigheden.

Kun je niet met je leidinggevende overleggen of ze daar echt niet een kleiner project voor jou hebben?
Een evenement (vrijwilligersklus) organiseren voor NLDoet op 16 en/of 17 maart? Zie www.nldoet.nl Kan je meeliften op de landelijke promotie, je kan het zo groot en zo klein maken als je wilt en je hebt een leuk eindresultaat! Erg leuk om te doen!
Workshop of feest zijn inderdaad leuke!

Heb je niet iemand in je omgeving die binnen nu en een half jaar 50 wordt/25 jaar getrouwd is/gaat trouwen oid en dat wel groots zou willen vieren met jouw hulp? Lijkt mij persoonlijk ontzettend leuk om te doen.

En anders is iets voor je werk ook leuk. Een workshop zou kunnen, maar ook bijvoorbeeld een personeelsuitje, teambuildingactiviteit, you name it.

Zou in ieder geval sowieso iets doen waarmee je je omgeving blij maakt, sla je mooi twee vliegen in een klap.
Een school bouwen in Afrika
Vraag een bedrijf of je als 'consultant' een opdracht voor ze mag doen
Organiseer een congres op de universiteit, inclusief sponsors e.d. om het te bekostigem
Wat doe je voor opleiding?

Kun je ontwerpen? Ontwerp anders een product, zoek investeerders (familie, vrienden die een tientje in leggen ofzo) om een prototype te bouwen en probeer die vervolgens te verkopen. Rendement gaat uiteraard naar de investeerders. Superleuk om te doen en een goede ervaring of het nu lukt of niet.

Of verzin iets anders wat echt bij jouw opleiding past
Maak een documentaire

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven