New York

31-01-2011 17:56 1084 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over 3 weken gaan wij naar New York.

Ik ken het niet, dus brand maar los smet de tips!!! Heb er zin in!
Eerste week april! En ik kan echt niet wachten!!!
Wat snel allemaal al!! Leuk!!

Sushiliala, denk dat jij de eerste bent! Heb je al thermo ondergoed?
Wij hebben al vrij genomen op de eerste week van april te gaan, maar we moeten nog boeken. Nu dus druk bezig met het vergelijken van aanbiedingen. Ik ben erg benieuwd naar waar jullie geboekt hebben. Gewoon alles bij een normale reisorganisatie of losse tickets/hotel. Ik dacht dat namelijk dat die losse constructie veel goedkoper zou zijn, maar het lijkt niet zoveel uit te maken.
Wij boeken altijd alles los, zonder reden eigenlijk.
Wij ook, alles los.
Voor reizen/vakanties kijk ik altijd of het verschil maakt bij een organisatie of zelf.

Voor NY had ik de vlucht bij cheaptickets en hotel bij booking.com,nu waren wij voor een 7 daagse reis net zoveel kwijt als een pakket van 4 dagen.

Afgelopen jaar naar Hawaii en Las Vegas wel via een organisatie want dat kwam los duurder uit.
Workit, wat leuk! Ik had een leenappartement, dus ik heb ook los geboekt. Ticket via Cheaptickets.com ook inderdaad. Ik ben toen 2de week april gegaan, was geweldig! Prachtig weer en overal kersenbloesem
Ik wil ook wel weer naar NY!Maar liever nog per direct naar een tropische bestemming
Alles los geboekt.Vooral omdat we dit jaar ook met de amtrak naar Philadelphia gaan.

En daar ook een nacht blijven.

Het is zo dicht bij en de overige vijf dagen blijven we lekker in New york.

Nu heb ik tickets met aankomst om vier uur zodat we nog iets aan de eerste dag hebben.

Terug vliegen we pas om zes uur in de avond dus ook nog volop tijd om in New york door te brengen.

Met een pakket reis krijg vaak ongunstige aankomst en vertrek tijden.
@Janna, nou nee. Het is daar nu aldoor zo'n 7 C, warmer dan het hier de afgelopen periode is geweest!
Ja, maar de wind is killing daar hoor! Er is geen enkel gebouw daar dat ook maar iets tegen zal houden... Alle straten en avenues zijn nl recht. En er is wind vanaf zee....
Er zal vast wel warme kleding te koop zijn
Uggjes in overvloed

Nee geintje, bedankt voor de tip! Ik dacht heus dat het wel mee zou vallen. Ik zal wat warme kleding meenemen.

De rest koop ik daar inderdaad!
Naar cafe the Black Cat op (ik meen ) Bleaker Street.
Ik mag me hier ook aansluiten :-)

Eind mei gaan wij ook naar New York om daarna een auto te huren en een rondje te rijden. Dit wordt voor ons de 5de keer in de VS en de eerste keer in Nee York. We vliegen vanuit Brussel met Air Canada. In New York slapen we in het Helmsley Park Lane hotel aan Central Park. We hebben een aanbieding geboekt waardoor het wel betaalbaar was.

We zullen met ons zoontje van dan 1,5 reizen. Voor hem wordt het de 2de keer in de VS.

Ik zal dit topic zeker in de gaten houden voor tips!
Life is like a box of chocolates. You never know what you\'re gonna get
Je zit dan net in de uitverkoop van de wintercollectie.

Heb vorig jaar heel wat wintertruien van Calvin kline voor belachelijke

prijzen van7 en 14 dollar gekocht bij Macy.

Vergeet niet om bij de klantenservice een pasje te halen voor korting.

Lekker shoppen dan.
We hebben geboekt!! Woehoee!! Begin april en ik kan niet wachten. Nu maar eens gaan nadenken over een programma. We denken aan zo'n NY pas, maar even kijken of dat ook echt interessant is.
Wij hebben ook geboekt!! In mei is het voor ons zover en ik kan niet wachten. Ik ben al wel eerder in de VS geweest maar nog niet in NY. Ons hotel ligt 1 minuut lopen van Times square af.
Even een vraagje.

Wij gaan in april naar New York.

Nu landen wij op JFK airport en nu is mijn vraag hoe wij het beste vanaf het vliegveld naar het hotel kunnen komen (Manhattan) Met een taxi? De metro? Of (heb ik ook ergens gelezen) een shuttlebusje ??? En is een taxi duur in New York? Ik kan mij namelijk voorstellen dat de metro niet echt handig is met koffers (en overstappen..) of vergis ik mij daarin? Hopelijk heeft er iemand een antwoord/tip! Bedankt alvast.
Dank voor de tip natasja, dat van dat pasje bij Macy's had ik inderdaad al ergens gelezen. Al ben ik met man en kinderen, ik wil toch wel heeeel graag een keer wat winkelen.

Xanne, ons is geadviseerd gewoon de yellow cab te nemen. Schijnt wel mee te vallen met de prijzen.

Ergens hoorde of las (hier?) ik dat je wel een yellow cab moet nemen en geen witte, die witte kunnen hoge prijzen doorberekenen.
Xanne, airtrain en metro kan ook prima, heb ik hier laatst al een keer helemaal uitgelegd, moet je even 1 of 2 pagina's terug lezen.

Leuk, iedereen die geboekt heeft!!
Wij zijn terug van een weekje NY.

Heerlijk, maar wel behoorlijk druk. Was erg gaaf om in Amerika te zijn, en alle grote dingen in NY te zien.

Airtrain en metro is echt supergemakkelijk, maar ik ben wel gewend om met metro's te werken. We hebben direct ook een weekkaart genomen en er veel gebruik van gemaakt.
quote:sushilala schreef op 06 februari 2012 @ 18:04:

Xanne, ons is geadviseerd gewoon de yellow cab te nemen. Schijnt wel mee te vallen met de prijzen.

Ergens hoorde of las (hier?) ik dat je wel een yellow cab moet nemen en geen witte, die witte kunnen hoge prijzen doorberekenen.Een ritje van JFK naar Mahattan met de yellow cab is 45 dollar (vast tarief). Er komt dan alleen nog toll bij (dat is ongeveer 5 dollar, dacht ik). Het is ook aan te raden om dan alleen de yellow cab te nemen.
Leuk Paddle, heb je nog tips? Nog 3 dagen en dan gaan we al...!
Sushila eenmaal bij de uitgang van Jfk wijst alles vanzelf.

De taxistandplaats is daar en je krijgt een taxi toegewezen.

Deze is absoluut betrouwbaar.

Fooi geven is normaal ik geloof 15 % van de ritprijs.

Ben jaloers op je moet nog ruim twee maanden wachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven