New York

31-01-2011 17:56 1084 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over 3 weken gaan wij naar New York.

Ik ken het niet, dus brand maar los smet de tips!!! Heb er zin in!
Die op 63d street? Lijkt me niks mis mee, qua wijk.
En? Ben je er al uit?

Who's next to go?!
Wow wat een lang topic! Die ga ik maar is van het weekend door spitten...

Wij gaan in juni 5 nachten naar NY en hebben een kamer (via locals) in Upper West Side. Onze vlucht (AMS - JFK) komt aan om 13:50, hebben jullie enig idee hoe lang duurt voordat je buiten staat en een trein kan pakken? We vliegen later trouwens door naar Phoenix, heel fijn om 08:50 dus dat wordt midden in de nacht op staan.
Ik nog iets minder dan 5 mnd janna

Vlucht is wel ineens omgeboekt, zouden eerst om 13:00 vliegen nu 09:00 komt niet handig uit.
Juni is prima! Op JFK duurt het meestal best lang voor je door de douane bent. Ze maken een praatje en nemen vingerafdrukken (zo'n scan ding voor je vingers) en een iris scan. En als er dan net 3 grote vliegtuigen tegelijk aankomen staat er een flinke rij...

Je kunt de airtrain nemen en dan de metro. Dat werkt prima.

Oh, da's onhandig Viev. Kan dat zomaar? Blijkbaar... Je moet dan zeker om 6u al op het vliegveld zijn? Phoe...
Is NY goed te doen om een weekje alleen heen te gaan?

Alleen over straat in de avond bijvoorbeeld?
Het is net als elke grote stad. Er zijn slechtere gedeeltes, maar over het algemeen kom je daar niet zomaar. Ik ben 1x in een 'onverwacht slecht' gedeelte gekomen, 2 straten van Broadway af, off-off broadway noemen ze dat. Verder is het noorden van Manhattan (Harlem) een slechtere buurt en voor de andere slechtere gebieden moet je een grote brug over, dus dat heb je wel door.

Tja, in de metro moet je sowieso opletten en 's avonds nog meer dan overdag. Maar dat is in A'dam of R'dam ook zo.

Times Square is om 1u 's nachts ook nog druk... dus het ligt er wel aan wáár je zou willen gaan lopen alleen, 's avonds.
Ik vond het verrassend snel gaan die formaliteiten toen we in JFK aankwamen.

Hebben toen een busje bij ground transportation geboekt om ons naar ons hotel te brengen want ik barstte van de koppijn en geen zin om met de koffers door de metro te moeten leuren maar hebben dat op de terugweg wel gedaan en dat ging best snel.Zo snel dat we echt veel en veel te vroeg op JFK waren en er uren hebben zitten wachten...
Ligt er dus aan hoeveel vliegtuigen er tegelijk aankomen blijkbaar...
Ik ga in juni met m'n ma en m'n broer naar New York. Welke stad is veilig en betaalbaar? Manhattan?
Als je alleen al de laatste pagina terug leest, heb je denk ik al je antwoord.

En New York is de stad. Manhattan is een wijk.
En Broadway is een straat in de wijk Manhattan die in de stad New York ligt.
Ik heb nu op verschillende websites gekeken voor een vlucht naar new york voor 3 personen. Dan betaal je voor juli gewoon 800 (!) euro per persoon. dit zou haast toch wel goedkoper kunnen??
Ja, maar niet half/eind juni/juli/augustus denk ik...
Wij gaan eind april voor de derde keer naar New york.Hebben vorig jaar acht uur vertraging gehad op een andere vlucht en hier flink geld voor gekregen.Lekker gebruikt voor tickets..New york verveeld nooit.Maar deze keer wil ik wel een dagje naar Philedelphia.De tickets naar Philedelphia waren bijna een keer zo duur als New york.Dus gaan we een dagtrip maken.Gaan in iedergeval flink shoppen.Denken jullie er wel aan dat als je de creditcard gebruikt je beter van te voren kan aangeven aan de creditmaatshappij dat je naar Amerika gaat.En ook waar.Omdat je meestal je pincode niet hoeft te gebruiken blokkeren ze hem snel.Zeker als je flink loopt te shoppen.
Het Lower East Side Tenement Museum schijnt ook een aanrader te zijn!

link naar artikel
Mijn tips na 2x in New York te zijn geweest:

-never take a black cab! Als je vanaf het vliegveld met de taxi naar je hotel gaat neem dan een yellow cab. Zij hebben vaste prijzen waarover je vooraf kunt informeren. De chauffeurs van een black cab laten de prijs afhangen van hoelang de rit duurt etc.

-ga in het weekend naar Central Parc. Het park is dan autovrij en er word van alles georganiseerd waar je je vrijwel een hele dag kunt vermaken.

-neem de metro naar Brooklyn en loop over de Brooklyn Bridge terug naar Manhattan. Supermooi zicht op de slyline! Aan het einde van de brug aan de linkerkant (Manhattan) is Pier 17. Leuk plekje om ff te shoppen. Beetje toeristisch maar wel leuk.

En verder, heel veel plezier!!! :Imao:
Hallo allemaal, ik breek even in. In de krokusvakantie gaan we waarschijnlijk naar NYC met twee kinderen van 6 en 8.

Ik zie diverse mogelijkheiden om te overnachten in wijken als Upper west Side, Liberty State Park en Long Island City. Wie weet welke wijken heel leuk zijn en uit welke wijken je beter weg kunt blijven?
Jaaaah geboekt!! Eind augustus naar NY!! Iemand ervaring met het Pennsylvania Hotel?
We gaan in April voor de tweede keer naar Pensylvania.

Is ons erg goed bevallen.Vooral de ligging vonden we ideaal.

Time square en central park zijn goed aantelopen.

De kamers zijn vrij basic maar groot genoeg en schoon.

Deze keer hebben we de iets duurder penn1000 genomen.
quote:sushilala schreef op 20 januari 2012 @ 17:04:

Hallo allemaal, ik breek even in. In de krokusvakantie gaan we waarschijnlijk naar NYC met twee kinderen van 6 en 8.

Ik zie diverse mogelijkheiden om te overnachten in wijken als Upper west Side, Liberty State Park en Long Island City. Wie weet welke wijken heel leuk zijn en uit welke wijken je beter weg kunt blijven?

Upper West side is wel een goed buurt geloof ik (winkels en woningen, geen uitgaansgebied). Maar let er dan wel op dat je niet te noordelijk gaat zitten (Zou zeker niet boven Central Park doen) want daar begint Harlem en dat is iets minder.

Liberty State Park, is dat bij Battery Park? Waar de ferry naar Statue of Liberty vertrekt? Dat is volgens mij niet echt een woonwijk. En het is zuidelijk, dus niet zo centraal. Maar ach

Long Island City zegt me ook niets... Heb je een kaartje waar het opstaat? Of straatnamen?
Nee, ik zoek op betaalbare hotels, en die komen in verschillende wijken naar voor. Ik ben alleen bang in zo'n ghettowijk terecht te komen.

Ik zal eens zoeken naar iets in Upper West, dank je voor je reactie!
Zet anders een linkje hier. Alhoewel alles naast of onder Central Park prima is volgens mij. Dan kun je hooguit een minder leuke buurt hebben. Onveilig zal wel meevallen dan denk ik. Greenwich Village, Chelsea, Soho, Noho, is allemaal leuk.
Vlakbij pier 86 ligt zo'n grote boot waar je in kan. Schijnt ook leuk te zijn voor kinderen. Ik denk dat het dit is:Klik!

En in Brooklyn heb je op Coney Island die oude kermis ( Luna Park ) aan het strand mét (de allereerste) Nathan's hotdogs en daar is ook zo'n aquarium (sea life achtig iets) in de buurt. nyaquarium
We hebben vandaag vlucht en hotel geboekt naar NY . 5 februari vertrekken we dus lekker op tijd .

Ben nu wat rond aan het kijken naar wat we allemaal kunnen gaan doen. Ik las iets over Ground Zero bezoeken. Registreren vooraf, maar kost het verder geld aan toegang zeg maar?

Enne, van JFK naar manhattan, de airtrain plus metro is dat eenvoudig/te doen? Of neem je voor de moeite beter een taxi?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven