New York

dinsdag 24 januari 2012 om 15:52
Leuk!! Denk wel dat het goed koud is daar nu hoor!!
Nee, je kunt Ground Zero gewoon bezoeken, maar er is blijkbaar nog een extra gedeelte of een museum ofzo, waarvoor je moet reserveren? De kerk erbij kan je wel ook gewoon in... (Maar dar reserveer gedeelte ken ik niet...)
Nee, die airtrain en dan de metro is heel makkelijk. En je kunt meteen een weekkaart voor de metro kopen, als je wilt. Is iets van $30,- Oh, 't ligt er trouwens wel aan op wat voor tijd je aankomt, denk ik. Midden in de nacht zal de metro wel niet rijden? ;
Nee, je kunt Ground Zero gewoon bezoeken, maar er is blijkbaar nog een extra gedeelte of een museum ofzo, waarvoor je moet reserveren? De kerk erbij kan je wel ook gewoon in... (Maar dar reserveer gedeelte ken ik niet...)
Nee, die airtrain en dan de metro is heel makkelijk. En je kunt meteen een weekkaart voor de metro kopen, als je wilt. Is iets van $30,- Oh, 't ligt er trouwens wel aan op wat voor tijd je aankomt, denk ik. Midden in de nacht zal de metro wel niet rijden? ;

dinsdag 24 januari 2012 om 15:59
Midden op de dag, dus dat komt wel goed .
Weekkaart metro, check. Dikke trui, check.
Welk metrostation kom je dan aan? Zijn er meerdere bestemmingen met die airtrain, of gaan ze allemaal naar dezelfde kant?
Heb inmiddels gereverveerd voor Ground Zero, was gemakkelijk.
Is zo'n sightseeing bus aan te raden?
Weekkaart metro, check. Dikke trui, check.
Welk metrostation kom je dan aan? Zijn er meerdere bestemmingen met die airtrain, of gaan ze allemaal naar dezelfde kant?
Heb inmiddels gereverveerd voor Ground Zero, was gemakkelijk.
Is zo'n sightseeing bus aan te raden?

dinsdag 24 januari 2012 om 16:47
Nee, volgens mij is het 1 richting (en terug) en kun je vanaf daar een paar verschillende metro's naar Manhattan nemen, moet je even kijken waar je uit wilt komen (welke het dichtste bij je hotel komt).
Hoe lang ga je? Ik heb dat nog nooit gedaan, hou daar niet zo van. Maar als je maar kort gaat... je kan best veel doen in korte tijd...
Hoe lang ga je? Ik heb dat nog nooit gedaan, hou daar niet zo van. Maar als je maar kort gaat... je kan best veel doen in korte tijd...

dinsdag 24 januari 2012 om 16:57
Je kunt dus naar de A en de E metro lijn toe. (De blauwe lijn op het kaartje, in de link kun je em makkelijker vergroten) De A gaat meteen naar het zuiden van Manhattan en daarna omhoog en de E komt bij iets van 47th street binnen en gaat daarna omlaag. Maar het grootste gedeelte in Manhattan hebben ze dezelfde route.

dinsdag 24 januari 2012 om 17:04

dinsdag 24 januari 2012 om 18:20
Ik had een NY pass voor 7 dagen en heb hem er goed uitgehaald. Maar dat ligt ook aan wat je zelf wilt. Wij zijn zowel naar Top of Rock en Empire State building geweest, hebben een stuk of 7 musea gedaan, fietsen gehuurd in Central Park, boottochten gemaakt, toertje gedaan. Sommige dingen hadden we anders niet gedaan, maar met de NY pass hebben we die 'meegenomen'. Als we door de stad slenterden en dachten: dit is leuk, zijn we gewoon naar binnen gegaan. We hebben geen afvinklijstje gemaakt om de pass er uit te halen en zijn ook geen übertoeristen Ook buiten Manhattan kun je met de pass terecht.
Voordeel is dat je met de pass ook de rijen kunt skippen.
Op de site van de NY pass zie je wat je allemaal met de pas kunt doen en kun je uitrekenen of het voor jullie loont. Buiten eten, shoppen en theaterbezoek hebben wij door de NY pass geen andere uitgaven gedaan.
Voordeel is dat je met de pass ook de rijen kunt skippen.
Op de site van de NY pass zie je wat je allemaal met de pas kunt doen en kun je uitrekenen of het voor jullie loont. Buiten eten, shoppen en theaterbezoek hebben wij door de NY pass geen andere uitgaven gedaan.
anoniem_641e1c3626c45 wijzigde dit bericht op 24-01-2012 18:24
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
% gewijzigd

dinsdag 24 januari 2012 om 19:31
We willen best veel doen die ook op het lijstje staat van de Pass dus ik denk dat we hem wel gaan kopen. Bovendien is ie tot de 26ste januari ietsjes goedkoper nog.
Het ophaalpunt ligt zowat naast de deur van ons hotel, heel handig dus. Hebben jullie hem ook opgehaald in NY of laten opsturen Zima?
Heb inmiddels ook een lijstje van wat we ongeveer zeker willen zien. Heb er zin in!
Het ophaalpunt ligt zowat naast de deur van ons hotel, heel handig dus. Hebben jullie hem ook opgehaald in NY of laten opsturen Zima?
Heb inmiddels ook een lijstje van wat we ongeveer zeker willen zien. Heb er zin in!
dinsdag 24 januari 2012 om 19:52
Ik vond de NYpass z'n geld waard, al was het ook maar omdat je je niet 'schuldig' hoeft te voelen om maar voor n uurtje een museum duikt ofzo. En ik heb ook wat heel leuke dingen gedaan die ik anders niet gedaan zou hebben (zoals de Food on Foot-tour) maar ook wel stommere (Manhattan by Night rondvaart). Maar ik was er dus toch heel blij mee

woensdag 25 januari 2012 om 23:31
quote:Janna_ schreef op 22 januari 2012 @ 21:49:
Zet anders een linkje hier. Alhoewel alles naast of onder Central Park prima is volgens mij. Dan kun je hooguit een minder leuke buurt hebben. Onveilig zal wel meevallen dan denk ik. Greenwich Village, Chelsea, Soho, Noho, is allemaal leuk.Heb wat gezien in Garment District. Ligt er volgens mij niet ver vandaan.
Zet anders een linkje hier. Alhoewel alles naast of onder Central Park prima is volgens mij. Dan kun je hooguit een minder leuke buurt hebben. Onveilig zal wel meevallen dan denk ik. Greenwich Village, Chelsea, Soho, Noho, is allemaal leuk.Heb wat gezien in Garment District. Ligt er volgens mij niet ver vandaan.
woensdag 25 januari 2012 om 23:49