Welke wokpan?
woensdag 1 februari 2012 om 17:27
Ik ben op zoek naar een nieuwe wokpan.
Tefel valt af voor mij, omdat die me niet lang genoeg meegaan.
Ikea-pannen vallen voor mij ook af. Om deels dezelfde reden. Die zijn natuurlijk wel wat goedkoper, maar daar gaat het niet om. Ik wil niet steeds een goedkope pan kopen en weer weggooien.
Ik twijfel nu tussen Hackman (http://www.scandinavischk ... dface-kovanaama-wok-28-cm) of de BK balans, of misschien jamie oliver (hoewel ik niet zo van de 'bekende kok, dus zal wel een goede pan zijn' ben).
Iemand nog andere suggesties?
Ik gebruik de pan meer om groenten te roerbakken voor pasta enzo. Niet om echt heet in de wokken, want ik heb ook nog een plaatstalen wok voor op de superhete wokpit.
Bedankt voor het meedenken. Ik zie door de bomen het bos niet meer zo...
Tefel valt af voor mij, omdat die me niet lang genoeg meegaan.
Ikea-pannen vallen voor mij ook af. Om deels dezelfde reden. Die zijn natuurlijk wel wat goedkoper, maar daar gaat het niet om. Ik wil niet steeds een goedkope pan kopen en weer weggooien.
Ik twijfel nu tussen Hackman (http://www.scandinavischk ... dface-kovanaama-wok-28-cm) of de BK balans, of misschien jamie oliver (hoewel ik niet zo van de 'bekende kok, dus zal wel een goede pan zijn' ben).
Iemand nog andere suggesties?
Ik gebruik de pan meer om groenten te roerbakken voor pasta enzo. Niet om echt heet in de wokken, want ik heb ook nog een plaatstalen wok voor op de superhete wokpit.
Bedankt voor het meedenken. Ik zie door de bomen het bos niet meer zo...
woensdag 1 februari 2012 om 17:29
Ik heb een 'groene wok' (google op Braet) en wil er juist voor 5 euro een van Ikea bij (is iets groter dan ik nu heb). exLief had die en kocht voor die 5 euro 1 x per jaar een nieuwe.
De mijne is superfijn maar soms net wat te klein.
Deze van Braet heb ik al jaren, gebruik 'm veel is volens mij rond de 20 euro.
De mijne is superfijn maar soms net wat te klein.
Deze van Braet heb ik al jaren, gebruik 'm veel is volens mij rond de 20 euro.
woensdag 1 februari 2012 om 17:38
Niet lang meegaan? Wat doe je ermee dan?
Ik heb een goedkope teflonwok van de Hema en daar doe ik al meerdere jaren mee.
Deze
heb ik ooit cadeau gedaan, is van BK en wel met anti-aanbaklaag (maar een anders soort dan dat zwarte volgens mij) en die bevalt wel goed geloof ik
Ik heb een goedkope teflonwok van de Hema en daar doe ik al meerdere jaren mee.
Deze
heb ik ooit cadeau gedaan, is van BK en wel met anti-aanbaklaag (maar een anders soort dan dat zwarte volgens mij) en die bevalt wel goed geloof ik
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
woensdag 1 februari 2012 om 17:48
Ik gebruik de pan vrijwel dagelijks. En ik gebruik m keurig volgens de gebruiksaanwijzing. Ben erg netjes op mijn spullen. Maar ik ben nooit fan geweest van tefal.
En ieder jaar of half jaar een nieuwe pan vind ik een hoop afvalproductie en dat wil ik ook niet.
Ja, die BK heeft inderdaad geen teflon, maar een thermolon antiaanbaklaag. Maar die bevalt dus wel?
En ieder jaar of half jaar een nieuwe pan vind ik een hoop afvalproductie en dat wil ik ook niet.
Ja, die BK heeft inderdaad geen teflon, maar een thermolon antiaanbaklaag. Maar die bevalt dus wel?
woensdag 1 februari 2012 om 18:00
Ja volgens de ontvanger wel. Ze was vooral helemaal lyrisch over dat het zo makkelijk schoon te krijgen was, maar inmiddels zit er ook een beetje van die onverwijderbare aanslag op sommige plekken, dat is dan wel jammer, je kunt dan geen grof geschut gebruiken. Maar ja bij bakpannen zonder anti-aanbaklaag mag je wel scrobben met een schuursponsje maar die hou je toch ook niet zuiver metaalkleurig.
Ik mag die teflon wel, lekker makkelijk
Ik mag die teflon wel, lekker makkelijk
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
woensdag 1 februari 2012 om 18:02
woensdag 1 februari 2012 om 18:54
Ik heb de wok van BK nu iets meer dan drie jaar en gebruik deze dagelijks. Ik was er heel enthousiast over en ben er ook heel zuinig mee maar desondanks zie ik nu de eerste beschadigingen en kleurveranderingen in de bodem.
Nu gebruik ik de wok ook weleens voor superheet wokken en dus zit ik er ook aan te denken om ook een gietijzeren te nemen.
Er is trouwens wel een wereld van verschil tussen de tefal wok en en die van BK. Die van Tefal vond ik helemaal niets....
Nu gebruik ik de wok ook weleens voor superheet wokken en dus zit ik er ook aan te denken om ook een gietijzeren te nemen.
Er is trouwens wel een wereld van verschil tussen de tefal wok en en die van BK. Die van Tefal vond ik helemaal niets....
donderdag 2 februari 2012 om 11:19
quote:Amygdala schreef op 01 februari 2012 @ 23:50:
Ik wil dus GEEN Tefal, GEEN Ikea en ik heb al een plaatstalen voor echt wokken.
Ik zoek dus nu een wokpan voor iets mindere verhitting.
Ik ga nu ns kijken naar die BK-pan (balans) en die groene pan. Ben benieuwd!De Groene Pan heeft geen Tefal, de man waar ik mijn pannen heb gekocht heeft een bloedjehekel aan tefal, er zit wel iets anders in, maar die naam ben ik even kwijt. Naast de wok heb ik ook grote koekenpan en hapjespan (zelfde maat dus 1 deksel), 2 kleinere koekenpannen, steelpan met deksel. Wel in etappes aangeschaft en soms is er 1 aan vervanging toe. Mijn 1e kocht ik denk ik een jaar of 10 geleden.
Ik wil dus GEEN Tefal, GEEN Ikea en ik heb al een plaatstalen voor echt wokken.
Ik zoek dus nu een wokpan voor iets mindere verhitting.
Ik ga nu ns kijken naar die BK-pan (balans) en die groene pan. Ben benieuwd!De Groene Pan heeft geen Tefal, de man waar ik mijn pannen heb gekocht heeft een bloedjehekel aan tefal, er zit wel iets anders in, maar die naam ben ik even kwijt. Naast de wok heb ik ook grote koekenpan en hapjespan (zelfde maat dus 1 deksel), 2 kleinere koekenpannen, steelpan met deksel. Wel in etappes aangeschaft en soms is er 1 aan vervanging toe. Mijn 1e kocht ik denk ik een jaar of 10 geleden.