Ben ik bekrompen?

02-02-2012 10:02 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een andere nick ivm herkenbaarheid.

Sorry voor de lange post, maar anders kan ik het niet verwoorden zonder dat het in de feestartikelensfeer komt.

Ik stond een tijdje geleden ingeschreven op een datingsite.

Een periode geen aktief profiel gehad, het werd meer een kwestie van iedere dag even checken en steeds diezelfde koppen zien langskomen, een nutteloze bezigheid. En bovendien stond mijn hoofd in de laatste periode van het afgelopen jaar naar andere dingen, mijn datinginteresse verwaterde en raakte uit beeld.

In de beginperiode was er even een leuk contact. We mailden, en wisselden over en weer informatie uit. Het zag er naar uit dat buiten de gemeenschappelijke interesses op onze profielen er daarbuiten ook raakvlakken waren.

Inmiddels spraken we elkaar ook op MSN.

Op een gegeven moment stuurde hij me wat foto's toe. Grappig hoe anders een mens er op verschillende foto's kan uitzien.

Verder dacht ik dat ik iemand ben die geen mensen in hokjes stopt, of misschien wel in hokjes, maar niet afwijs, ik bedoel als van: dát past wel en dát past niet bij mij. Maar verder wel van leven en laten leven.

Nu gebeurde het dat ik opnieuw een foto kreeg toegestuurd van deze man, en wel in vrouwenkleding en met make-up op. Het was geen drag-queen portret maar wel niet mis te verstaan.

Ik knapte daar meteen op af, al het leuke en de klik die er leek te zijn tijdens de mails was meteen weg.

Bij het denken aan de ontmoeting die al een beetje in de lucht hing, kreeg ik (onaangename) rillingen.

Dat viel me van mezelf wel tegen. Ik ben toch diegene die mensen in hun waarde laat? Zo tolerant ten opzichte van andermans gedragingen?

Ik besloot om het contact af te kappen, maar wilde hem dat wel laten weten. En vond dat ik dan ook moest laten weten waarom.

Of zou hij het wel snappen? Kom nou, hij zal dit toch wel vaker aan de hand gehad hebben? Denk ik dat ik de eerste ben die hierom afhaakt?

Beetje raar van hem om er zomaar out-of-nowhere zo'n foto tussendoor te gooien zonder het onderwerp ter sprake te brengen.

Maar het past niet bij mij om niks meer te laten horen, nee, ik zou dit op de manier doen zoals ik vind dat dat hoort.

Maar, als ik hier nou later zou zijn achter gekomen?

Wanneer ik al verder involved was geweest?

Had ik dan ook zomaar afgekapt? Had ik de mens daarachter dan al te waardevol gevonden daarvoor?

Ben ik bekrompen?

Eerlijk, heb ik me zo langdurig beziggehouden met deze vragen, dat toen ik eruit was, het voor mijn gevoel te laat was om nog iets te laten horen.

Hij zou inmiddels wel gemerkt hebben dat het stil was geworden van mijn kant.

Maar eergisteren kreeg ik van hem een mailtje.

Strekking: hij had mijn mails weer eens doorgelezen en vroeg zich af waar het toch mis was gegaan. Hij had zoveel plezier gehad aan mijn mails en aan onze msn sessies, en hij begreep niet waarom ik niets meer had laten horen. Waarom we elkaar ook niet ontmoet hebben.

Ik heb hem kort teruggemaild dat ik in eerste instantie ook het gevoel had dat de klik er was, maar dat ik op een gegeven moment ben gaan twijfelen of ik hem wel wilde ontmoeten. Dat het niet goed is dat ik zomaar niets meer heb laten horen, maar dat ik het moeilijk vond hem de reden te laten weten, dat wel wilde maar dat persoonlijke omstandigheden op een gegeven moment me in beslag hebben genomen waardoor het er niet meer van is gekomen. (is geen smoes).

Hij heeft daarop weer geantwoord dat er vast een misverstand in het spel is, dat dat zo gauw gebeurd kan zijn via internet e.d.

Geen woord over de foto waarop hij in vrouwenkleding staat.

Ik kan me niet voorstellen dat als hij denkt aan een misverstand, dat hij dan geen idee heeft wáár dat misverstand dan op kan zijn gebaseerd.

Maar ik heb zijn foto nog even goed bekeken en ik zie toch echt wat ik zie. En daar heb ik niks mee en daar wil ik niks mee.(Neem van mij aan dat het geen feest-foto of grappige setting is, het is echt een serieuze foto).

Ben ik bekrompen of is dit echt een reden voor een afknapper?
ik vind je niet bekrompen.

prima als een man vrouwenkleding wil dragen, maar ik zou daar ook niks mee willen.
wij slapen nooit.
Carnaval? Maar als het inderdaad is wat t is, is het je goed recht om er niet verder mee te gaan

Edit: zie nu pas staan dat het geen feest stemming foto is.
Ik zou het ook een afknapper vinden! Maar ik zou wel eerst aan 'm vragen waarom die ineens die foto stuurt en wat dat te betekenen heeft (misschien was het toch een verkleedpartij). Dan blijft het nog raar dat ie zonder uitleg zo'n gekke foto stuurt, maar ok. Als dan blijkt dat ie het dus leuk vind om af en toe in vrouwenkleding te gaan en dat ie vond dat je dat maar meteen moest weten (wat wel heel eerlijk is), naja dan kan kun je melden dat je dat toch niet echt trekt
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
Ik snap niet dat je niet gelijk gereageerd hebt eigenlijk, met de vraag wat die foto moet voorstellen. En of dat z'n hobby is.

Ik vind je niet bekrompen (zit zelf ook niet op een man te wachten die zich als vrouw verkleedt), maar wel wat onduidelijk (naar hem) en rationeel (door hier nu zo enorm over na te denken).
Als jij hier opgeknapt bent, dan is dat jouw gevoel. Daar kan je een labeltje aanhangen, maar het blijft jouw gevoel. Juist in de liefde mag je toch je gevoel volgen?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ik vind je totaal niet bekrompen.

Ik zou er ook op afknappen. Ik zou hem niet als 'minder' zien door zijn voorliefde voor make-up en vrouwenkleding, het is alleen niets voor mij.

Exact hetzelfde als dat iemand niet met iemand zou daten die streng-gereformeerd is, austronaut is, te weinig ambitie heeft, noem maar op. Je kan nu eenmaal afknappen op een bepaalde keuze/eigenschap van iemand.
Als jij hem niet vertelt waar je op af bent geknapt, kan hij het niet uitleggen. Misschien is er een verklaring voor, wilde hij je uittesten, was het een feestje, er kunnen zoveel redenen zijn.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik had ook gelijk naar de reden van die foto gevraagd.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik dacht in eerste instantie ook aan carnaval of zo. Ik zou het hem toch nog eens vragen, of het echt een serieuze foto was, maar verder vind ik je niet bekrompen. Ik krijg van die Maartje het Hart beelden voor ogen. Zo niet sexy.

Het zou voor mij ook een brug te ver zijn. In een bestaande relatie deal je daarmee, maar als de relatie nog moet beginnen...

En er is duidelijk verschil tussen wat je acceptabel vindt in het algemeen en wat je acceptabel vindt in je eigen relatie. Denk maar aan parenclubs, sm, en zo. Dat zijn ook van die dingen die voor veel mensen best ok zijn voor anderen en waar ze anderen niet voor zouden veroordelen, maar die ze in hun eigen relatie niet willen.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Al knap je af op zijn kleine teentje, als je niet meer wil, dan wil je niet meer.

Ik vind het wel vreemd dat hij zonder enige introductie een foto in vrouwenkleding stuurt (daar doe je toch enige context bij, lijkt me), dus misschien is het per ongeluk gebeurd en had hij die verrassing voor later willen bewaren.

Het is ook vreemd dat jij niet durft te zeggen dat dat je reden is om het contact te verbreken. Zo doodgewoon en experimenteel is de gemiddelde Nederlander nu ook weer niet dat niemand ervan opkijkt als je potentiële schatje ineens op naaldhakken staat te poseren.

Volgens mij communiceren jullie nu al niet helemaal lekker. Dat lijkt me persoonlijk een groter probleem dan zijn kledinghobby's.
Ik zou het toch met hem over die foto hebben.

Je weet de reden van je aarzeling dus waarom er niet openlijk

over praten. Persoonlijk heb ik dit nog nooit aan de hand gehad,

dus geen idee hoe ik er zelf op zou reageren, maar ik zou er toch meer van willen weten. Om zomaar door een foto te zeggen, nee dank u, gaat me toch wat ver. Maar je moet het zelf

weten natuurlijk.
odi et amo
Ergens vind ik het zijn 'ding', hij kan toch ook 1 en 1 bij elkaar optellen? Ik heb nu laten weten dat ik op een bepaald ogenblik twijfels kreeg, hij kan best nagaan dat dat is gebeurd nadat hij mij die foto stuurde.

Hij zou nu ook kunnen bedenken waar het 'misverstand' aan zou kunnen liggen en in zijn antwoord had hij ook man en paard kunnen noemen, om het zo te zeggen.

Nu heb ik een beetje het gevoel dat hij zich van de domme houdt.
quote:dubbeltjekwartje schreef op 02 februari 2012 @ 10:17:

Ergens vind ik het zijn 'ding', hij kan toch ook 1 en 1 bij elkaar optellen? Ik heb nu laten weten dat ik op een bepaald ogenblik twijfels kreeg, hij kan best nagaan dat dat is gebeurd nadat hij mij die foto stuurde.

Hij zou nu ook kunnen bedenken waar het 'misverstand' aan zou kunnen liggen en in zijn antwoord had hij ook man en paard kunnen noemen, om het zo te zeggen.

Nu heb ik een beetje het gevoel dat hij zich van de domme houdt.Ondanks zijn vrouwenkleren blijft het een man. Die moet je duidelijk vertellen wat er aan de hand is, want ze zijn slecht in raden
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

misschien wilde hij juist een reactie uitlokken door die foto om te zien hoe jij over zoiets denkt.

als je de vraag niet rechtstreeks durft te stellen mail je hem toch gewoon of hij zijn make up zelf gedaan heeft?

kijken hoe hij daarop reageert.
wij slapen nooit.
Dit zjn allemaal aannames. Als je het zo al bekijkt, kun je het inderdaad beter laten misschien.
odi et amo
Lijkt mij ook dat je er gewoon naar kunt vragen. Misschien is het wel een miscommunicatie.

Tegelijkertijd is het je goed recht om ergens op af te knappen. Bedenk wel, heb jij geen vreemde dingen?

Ik zou afknappen op iemand (jij dus) die een ander om zoiets heeft afgewezen. Jouw reactie speelt hier ook wel een rol - je hebt niet durven vragen hoe de vork in de steel zit en je de boel hebt doodgezwegen. Dat past weer niet in mijn waardestelsel.
quote:lamaatje schreef op 02 februari 2012 @ 10:19:

Dit zjn allemaal aannames. Als je het zo al bekijkt, kun je het inderdaad beter laten misschien.Aannames in een valkuil voor mij. Dat is waar. Zo goed ken ik mezelf wel.
quote:merano schreef op 02 februari 2012 @ 10:18:

[...]

Ondanks zijn vrouwenkleren blijft het een man. Die moet je duidelijk vertellen wat er aan de hand is, want ze zijn slecht in raden Of mannen denken gewoon niet graag voor een ander.
Maar jij houdt je toch ook van de domme door er niks over te zeggen?
Ik kan me voorstellen dat je door die foto twijfelt of hij je type is, maar ik zou wel eerlijk beginnen over de foto. Vragen waarom hij die foto heeft gemaakt enz. En dan kun je naar aanleiding van zijn verhaal altijd nog besluiten of je iets met hem wilt afspreken. Ik denk ook dat je hier in heel eerlijk kunt zijn!
quote:dubbeltjekwartje schreef op 02 februari 2012 @ 10:17:

Nu heb ik een beetje het gevoel dat hij zich van de domme houdt. zou allemaal kunnen, maar hoe eerlijk is het om daar maar vanuit te gaan? Als hij zich echt nergens van bewust is, is het best lullig om hem in het duister te laten tasten. Hij kan geen gedachten lezen he
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:dubbeltjekwartje schreef op 02 februari 2012 @ 10:22:

[...]

Aannames in een valkuil voor mij. Dat is waar. Zo goed ken ik mezelf wel.Zoals jij het schrijft moet hij het maar kunnen begrijpen zonder dat jij het uitlegt. Gedachten lezen dus. Ik denk dat er maar weinigen zijn die dat talent hebben.
odi et amo
quote:hekje schreef op 02 februari 2012 @ 10:23:

Maar jij houdt je toch ook van de domme door er niks over te zeggen?

Ik heb gezegd dat ik op een gegeven moment twijfels kreeg, en moeite had het waarom daarvan naar hem te verwoorden.

Daar zou hij toch op in hebben kunnen gaan.

Dus zo als jij het stelt, is naar mijn gevoel niet helemaal correct.
Iemand in zijn waarde laten wil niet zeggen dat je ook met diegene moet daten of zelfs meer.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven