Ben ik bekrompen?

02-02-2012 10:02 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een andere nick ivm herkenbaarheid.

Sorry voor de lange post, maar anders kan ik het niet verwoorden zonder dat het in de feestartikelensfeer komt.

Ik stond een tijdje geleden ingeschreven op een datingsite.

Een periode geen aktief profiel gehad, het werd meer een kwestie van iedere dag even checken en steeds diezelfde koppen zien langskomen, een nutteloze bezigheid. En bovendien stond mijn hoofd in de laatste periode van het afgelopen jaar naar andere dingen, mijn datinginteresse verwaterde en raakte uit beeld.

In de beginperiode was er even een leuk contact. We mailden, en wisselden over en weer informatie uit. Het zag er naar uit dat buiten de gemeenschappelijke interesses op onze profielen er daarbuiten ook raakvlakken waren.

Inmiddels spraken we elkaar ook op MSN.

Op een gegeven moment stuurde hij me wat foto's toe. Grappig hoe anders een mens er op verschillende foto's kan uitzien.

Verder dacht ik dat ik iemand ben die geen mensen in hokjes stopt, of misschien wel in hokjes, maar niet afwijs, ik bedoel als van: dát past wel en dát past niet bij mij. Maar verder wel van leven en laten leven.

Nu gebeurde het dat ik opnieuw een foto kreeg toegestuurd van deze man, en wel in vrouwenkleding en met make-up op. Het was geen drag-queen portret maar wel niet mis te verstaan.

Ik knapte daar meteen op af, al het leuke en de klik die er leek te zijn tijdens de mails was meteen weg.

Bij het denken aan de ontmoeting die al een beetje in de lucht hing, kreeg ik (onaangename) rillingen.

Dat viel me van mezelf wel tegen. Ik ben toch diegene die mensen in hun waarde laat? Zo tolerant ten opzichte van andermans gedragingen?

Ik besloot om het contact af te kappen, maar wilde hem dat wel laten weten. En vond dat ik dan ook moest laten weten waarom.

Of zou hij het wel snappen? Kom nou, hij zal dit toch wel vaker aan de hand gehad hebben? Denk ik dat ik de eerste ben die hierom afhaakt?

Beetje raar van hem om er zomaar out-of-nowhere zo'n foto tussendoor te gooien zonder het onderwerp ter sprake te brengen.

Maar het past niet bij mij om niks meer te laten horen, nee, ik zou dit op de manier doen zoals ik vind dat dat hoort.

Maar, als ik hier nou later zou zijn achter gekomen?

Wanneer ik al verder involved was geweest?

Had ik dan ook zomaar afgekapt? Had ik de mens daarachter dan al te waardevol gevonden daarvoor?

Ben ik bekrompen?

Eerlijk, heb ik me zo langdurig beziggehouden met deze vragen, dat toen ik eruit was, het voor mijn gevoel te laat was om nog iets te laten horen.

Hij zou inmiddels wel gemerkt hebben dat het stil was geworden van mijn kant.

Maar eergisteren kreeg ik van hem een mailtje.

Strekking: hij had mijn mails weer eens doorgelezen en vroeg zich af waar het toch mis was gegaan. Hij had zoveel plezier gehad aan mijn mails en aan onze msn sessies, en hij begreep niet waarom ik niets meer had laten horen. Waarom we elkaar ook niet ontmoet hebben.

Ik heb hem kort teruggemaild dat ik in eerste instantie ook het gevoel had dat de klik er was, maar dat ik op een gegeven moment ben gaan twijfelen of ik hem wel wilde ontmoeten. Dat het niet goed is dat ik zomaar niets meer heb laten horen, maar dat ik het moeilijk vond hem de reden te laten weten, dat wel wilde maar dat persoonlijke omstandigheden op een gegeven moment me in beslag hebben genomen waardoor het er niet meer van is gekomen. (is geen smoes).

Hij heeft daarop weer geantwoord dat er vast een misverstand in het spel is, dat dat zo gauw gebeurd kan zijn via internet e.d.

Geen woord over de foto waarop hij in vrouwenkleding staat.

Ik kan me niet voorstellen dat als hij denkt aan een misverstand, dat hij dan geen idee heeft wáár dat misverstand dan op kan zijn gebaseerd.

Maar ik heb zijn foto nog even goed bekeken en ik zie toch echt wat ik zie. En daar heb ik niks mee en daar wil ik niks mee.(Neem van mij aan dat het geen feest-foto of grappige setting is, het is echt een serieuze foto).

Ben ik bekrompen of is dit echt een reden voor een afknapper?
quote:h_l_g schreef op 02 februari 2012 @ 11:28:

[...]

Misschien wil die gewoon wel een dagje in de maand als dinnetjes gaan sjoppen . .
quote:toffifee schreef op 02 februari 2012 @ 11:27:

En nee, zou je niet bekrompen vinden als hij dit echt zou zijn en jij daarom niet verder wilt. Dit is niet jouw cup of tea. Maar ik vind je nu wel bekrompen want je durft er niet over te beginnen. Dus je doet net alsof het er niet is.

Het is niet bekrompen als ze niet wil zeggen wat haar dwars zit. Da's nog altijd haar eigen keuze...ze hoeft zich helemaal niet te verantwoorden ofzo; ze hoeft geen tekst en uitleg te geven. Soms kies je ervoor om je er met een smoesje van af te maken. Maar als je een relatie een kans wilt geven, dan is het wel slim om van meet af an gewoon te zeggen wat je voelt.

Maar goed, internet. Mensen leer je pas kennen als je ze ziet, ruikt, proeft, er naast zit, er mee praat, hun lichaamstaal ziet, hun bewegingen, hun taal, stem en intonatie....

Je geeft een relatie pas echt de kans als je ook daadwerkelijk met iemand omgaat.I
Iemand anders kan die foto ook gestuurd hebben natuurlijk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:h_l_g schreef op 02 februari 2012 @ 11:28:

[...]

Dat snap ik, van die kut, Maar vooralsnog weten we helemaal niet of de man in kwestie het sexueel bedoelde. Misschien wil die gewoon wel een dagje in de maand als dinnetjes gaan sjoppen . En heeft het verder geen sexuele bijbedoeling. Weet ik veel.Het lijkt me sterk, zeker als je er bij het prille contact al voor uit komt. Maar stel je hebt gelijk. Dan nog moet je met diegene neuken en meestal wil je je partner neuken omdat je hij/zij aantrekkelijk vindt. Dan kan 1 keer per maand iemand onaantrekkelijk vinden toch aardig wat invloed hebben. Ik denk dat ik dat moeilijk los van elkaar zou kunnen zien. En stel, zelfs dat is niet aan de orde. Het levert op zijn minst bij beide partners rolambiguiteit op. Ik denk dat ik daar moeilijk mee om zou kunnen gaan. Iemand die 29 dagen 'man' is en 1 dag ineens 'vrouw'.
quote:Aureel schreef op 02 februari 2012 @ 10:29:

@ Aardappelhoofd, wat is er mis met een astronaut? Serieus, ben ik echt benieuwd naar!

Haha nee helemaal niks, maar ik kan me voorstellen dat iemand geen relatie wil met een man/vrouw die lange tijd weg is of lichtjaren ver haha. Het was maar ter illustratie :D
TO, ik kan mij overigens best voorstellen dat je er niet naar durft te vragen / eerlijk durft aan te geven dat je bent afgeknapt op de foto (ben nu ook wel nieuwsgierig geworden naar bewuste foto ). Misschien wil je hem niet kwetsen, wil je het tactvol brengen maar weet je niet hoe? En leg je vervolgens maar de bal bij hem, als in: hij moet er zelf maar op terugkomen.
quote:xxxlondon schreef op 02 februari 2012 @ 11:34:

[...]

Het is niet bekrompen als ze niet wil zeggen wat haar dwars zit. Da's nog altijd haar eigen keuze...ze hoeft zich helemaal niet te verantwoorden ofzo; ze hoeft geen tekst en uitleg te geven. Soms kies je ervoor om je er met een smoesje van af te maken. Maar als je een relatie een kans wilt geven, dan is het wel slim om van meet af an gewoon te zeggen wat je voelt.Eensch.
quote:kookwekkert schreef op 02 februari 2012 @ 11:34:

[...]

Het lijkt me sterk, zeker als je er bij het prille contact al voor uit komt. Maar stel je hebt gelijk. Dan nog moet je met diegene neuken en meestal wil je je partner neuken omdat je hij/zij aantrekkelijk vindt. Dan kan 1 keer per maand iemand onaantrekkelijk vinden toch aardig wat invloed hebben. Ik denk dat ik dat moeilijk los van elkaar zou kunnen zien. En stel, zelfs dat is niet aan de orde. Het levert op zijn minst bij beide partners rolambiguiteit op. Ik denk dat ik daar moeilijk mee om zou kunnen gaan. Iemand die 29 dagen 'man' is en 1 dag ineens 'vrouw'.

En dan komen we toch weer op consensus uit. Nja ik stop er al mee. Want dit gaat em nooit worden.

Trouwens er zijn bij zalando kekke hakjes te koop. Kijken of ze maat 46 hebben.
Wat moet ik mij erbij voorstellen? Lag hij in een vrouwenstring met jarretels? En dan nog zonder pruik en make-up?
quote:gaia9 schreef op 02 februari 2012 @ 11:36:

TO, ik kan mij overigens best voorstellen dat je er niet naar durft te vragen / eerlijk durft aan te geven dat je bent afgeknapt op de foto (ben nu ook wel nieuwsgierig geworden naar bewuste foto ). Misschien wil je hem niet kwetsen, wil je het tactvol brengen maar weet je niet hoe? En leg je vervolgens maar de bal bij hem, als in: hij moet er zelf maar op terugkomen.

Nou Gaia, dat is inderdaad zoals het is.

In die context was ook mijn vraag/het mezelf afvragen 'Ben ik nou zo bekrompen dat ik hier niet 1, 2, 3 mee kan omgaan?'

Maar ik vind wel dat hier (enkele reacties daargelaten) de 'verantwoording' van de hele gang van zaken voornamelijk bij mij wordt gelegd.

Terwijl hij toch - en ik denk willens en wetens - de 'aanstichter' hiervan is.

Ik heb er niet om gevraagd, maar ik wordt wel geacht verantwoording af te leggen dat ik afknap op zijn eh.. anders zijn.
quote:gaia9 schreef op 02 februari 2012 @ 11:38:

[...]

Eensch.

Eerlijk gezegd. Als het `mijn` internetcontact was geweest had ik het allang afgekapt. Ik moet mensen zien, wil ik verder met ze gaan. Ik moet kunnnen interpreteren en dat kan ik niet alleen op basis van wat er op het internet geschreven wordt. Het kost me te veel tijd om iemand dan echt lekker te kunnen leren kennen.... Eigenlijk kijk ik bij mannen voornamelijk naar hun lichaamstaal en hoe ze met mij omgaan. Ik vind het volstrekt niet belangrijk wat ze over zichzelf vertellen (baan, hobby´s enzo) maar ik wil die interactie met mij voelen!

Ik ben een ouderwetse muts
quote:xxxlondon schreef op 02 februari 2012 @ 11:44:

[...]

Eerlijk gezegd. Als het `mijn` internetcontact was geweest had ik het allang afgekapt. Ik moet mensen zien, wil ik verder met ze gaan. Ik moet kunnnen interpreteren en dat kan ik niet alleen op basis van wat er op het internet geschreven wordt. Het kost me te veel tijd om iemand dan echt lekker te kunnen leren kennen.... Eigenlijk kijk ik bij mannen voornamelijk naar hun lichaamstaal en hoe ze met mij omgaan. Ik vind het volstrekt niet belangrijk wat ze over zichzelf vertellen (baan, hobby´s enzo) maar ik wil die interactie met mij voelen!

Ik ben een ouderwetse muts Eens. Dat hele internet gebeuren is wat dat betreft niks. Hoe weet ik nou of iemand leuk is op basis van feitjes en weetjes.
[quote]dubbeltjekwartje schreef op 02 februari 2012 @ 11:41:

[...]

Nou Gaia, dat is inderdaad zoals het is.

In die context was ook mijn vraag/het mezelf afvragen 'Ben ik nou zo bekrompen dat ik hier niet 1, 2, 3 mee kan omgaan?'

Maar ik vind wel dat hier (enkele reacties daargelaten) de 'verantwoording' van de hele gang van zaken voornamelijk bij mij wordt gelegd.

Terwijl hij toch - en ik denk willens en wetens - de 'aanstichter' hiervan is.

Ik heb er niet om gevraagd, maar ik wordt wel geacht verantwoording af te leggen dat ik afknap op zijn eh.. anders zijn.[/quote]

Ik snap dat dat zo voelt. Hij zet je met deze actie behoorlijk voor het blok. Anderzijds; als je een (intensief) contact met iemand aangaat, ontstaan er toch verwachtingen. En vind ik het zelf een morele verplichting om duidelijk te zijn in waarom je een contact ineens stop. Jijzelf vindt dat ook, lees ik in je tekst. Jullie hebben hierin dus beiden verantwoordelijkheid om duidelijk te communiceren, en doen dat beiden niet. Het zou voor jouzelf en de hele afronding van dit verhaal prettig zijn als je alsnog duidelijk bent.

Tevens snap ik niet goed waarom het zo moeilijk is om dit te verwoorden. Is het angst om hem te kwetsen, of kun je er echt de juiste woorden niet voor vinden?
TO, het verhaal achter de foto is echter niet uitgediept. Nu ben je dusdanig afgeknapt (wat heel menselijk is) dat je daar eigenlijk ook niet meer voor open staat. Laat de man niet langer in spanning en kap ermee. Of, als je het contact nog op prijs stelt, vraag er dan alsnog zelf naar. In die zin ligt er wel een stukje verantwoordelijkheid bij jou.

Maar als je besluit het hierbij te laten vind ik het geen 'must' om op de foto terug te komen en je gevoel daarbij, in die zin hoef je daar geen verantwoording over af te leggen lijkt me.
quote:h_l_g schreef op 02 februari 2012 @ 11:46:

[...]

Eens. Dat hele internet gebeuren is wat dat betreft niks. Hoe weet ik nou of iemand leuk is op basis van feitjes en weetjes.Ja, ik hoef niet te lezen of ie vuilnisman of astronaut is. Wat ie doet de hele dag. Of ie leuk naar zijn moeder is gegaan of dat hij naar Frankrijk op vakantie gaat. Who cares? Dat maakt me geen ene donder uit. Ik wil hem leren kennen met mij. Het gaat om hem en mij samen....dat dat klikt, leuk is, fijn is. En als dat goed zit...dan hoor ik wel wat ie Frankrijk/Italië/Engeland of weet ik veel waar dan precies deed.
Ik vind het wel de moeite waard om na te denken over de vraag waarom je niet meteen reageert op het moment dat die foto binnenkomt...

Je hebt je daardoor eigenlijk zelf in een lastig parket gemanoeuvreerd. Voortaan proberen om wat eerder en directer te reageren. Wel even nadenken over het hoe, maar het niet dagen laten liggen. Dat werkt uiteindelijk beter.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:xxxlondon schreef op 02 februari 2012 @ 11:51:

[...]

Ja, ik hoef niet te lezen of ie vuilnisman of astronaut is. Wat ie doet de hele dag. Of ie leuk naar zijn moeder is gegaan of dat hij naar Frankrijk op vakantie gaat. Who cares? Dat maakt me geen ene donder uit. Ik wil hem leren kennen met mij. Het gaat om hem en mij samen....dat dat klikt, leuk is, fijn is. En als dat goed zit...dan hoor ik wel wat ie Frankrijk/Italië/Engeland of weet ik veel waar dan precies deed.Op hoge hakken door de Pyreneeen wandelen.
Ja, aan de ene kant begrijp ik wel dat het voor hem misschien ook een manier is om iets duidelijk te maken. Daar wilde ik hem niet zonder meer op afrekenen, maar wist niet hoe ik dat het beste kon brengen.

Dan was het inderdaad zo dat persoonlijke omstandigheden me op een gegeven moment zo in beslag namen dat ik er niet meer aan toe kwam. Ik weet dat dat slap klinkt, maar het was echt zo.

Maar nu heb ik dan toch een antwoord gegeven, er zijn twijfels bij mij gerezen, dat heb ik laten weten, en dan is dat niet voldoende, want hij vraagt om opheldering.

Hier heb ik ook over nagedacht, en vraag me nu inderdaad af of ik hem dat inderdaad verschuldigd ben.

En dan is ook mijn bijgedachte: hij is toch niet helemaal naief of zo? Hij kan toch zelf ook nadenken? Of accepteren dat ik zonder specificatie heb laten weten dat ik verder contact niet zie zitten?
quote:h_l_g schreef op 02 februari 2012 @ 11:54:

[...]

Op hoge hakken door de Pyreneeen wandelen.

Ja precies. En dan kan je ook beoordelen of dat iets is waar je je overheen kunt zetten of dat je daar zo van gruwelt dat het kansloos is.

Die prille beginfase van een relatie moet je elkaar veel zien en veel met elkaar praten. Omgaan met elkaar.....
Gaia, ik ben het contact ook gestopt, maar kreeg daar weer reactie op.
Tja, hij heeft natuurlijk geen récht op antwoord. Het zou alleen wel nétjes zijn als je dit alsnog geeft. Maar dat moet je zelf beslissen.
quote:h_l_g schreef op 02 februari 2012 @ 11:54:

[...]

Op hoge hakken door de Pyreneeen wandelen.Jij maakt het nu belachelijk.
TO...je hoeft niks maar als je je er goed bij voelt wel tekst en uitleg te geven dan zou ik het dicht bij mezelf houden. Gewoon vertellen wat het met je deed en de vragen die erbij kreeg. Niet meer en niet minder.
quote:dubbeltjekwartje schreef op 02 februari 2012 @ 12:00:

Gaia, ik ben het contact ook gestopt, maar kreeg daar weer reactie op.Omdat hij niet snapt waarom je ermee gestopt bent. Hij is op zoek naar een antwoord.
[quote]dubbeltjekwartje schreef op 02 februari 2012 @ 11:59:

Ja, aan de ene kant begrijp ik wel dat het voor hem misschien ook een manier is om iets duidelijk te maken. Daar wilde ik hem niet zonder meer op afrekenen, maar wist niet hoe ik dat het beste kon brengen.

Dan was het inderdaad zo dat persoonlijke omstandigheden me op een gegeven moment zo in beslag namen dat ik er niet meer aan toe kwam. Ik weet dat dat slap klinkt, maar het was echt zo.

Maar nu heb ik dan toch een antwoord gegeven, er zijn twijfels bij mij gerezen, dat heb ik laten weten, en dan is dat niet voldoende, want hij vraagt om opheldering.

Hier heb ik ook over nagedacht, en vraag me nu inderdaad af of ik hem dat inderdaad verschuldigd ben.

En dan is ook mijn bijgedachte: hij is toch niet helemaal naief of zo? Hij kan toch zelf ook nadenken? Of accepteren dat ik zonder specificatie heb laten weten dat ik verder contact niet zie zitten?[/quote]

Maar iets in je zegt je dat dat niet helemaal waar is..

Ik bedoel waarom open je anders dit topic?

Het houd je toch wel bezig...

En je durft niet onder je eigen Nick te plaatsen...

Waarom is dat eigenlijk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven