Werk & Studie alle pijlers

Eigen bedrijfje

03-02-2012 15:44 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik mij pas laten inschrijven bij de KvK omdat ik creatieve workshops wil geven en ook wat van mijn eigen werk wil verkopen. Ik heb ook een website gemaakt.

Ik weet alleen niet zo goed hoe ik aan cursisten voor mijn workshops/ nieuwe klanten moet komen. Ik bedoel mensen komen natuurlijk niet zomaar op mijn site terecht. Ik merk wel dat het nu langzaam begint te lopen via via, dus van mensen die al eens iets bij mij hebben besteld en terugkomen of het doorvertellen. Ik ben van plan om binnenkort wat affiches te laten drukken en deze op ontmoetingsplekken te hangen en misschien ook eens een advertentie te plaatsen (heb alleen niet zoveel geld) Hopelijk kunnen jullie mij helpen met (creatieve) ideeën over hoe ik mensen kan benaderen.
Klinkt goed Imazigen! Sorry voor alle aannames die ik (en anderen) hier deden.
quote:Oriane schreef op 03 februari 2012 @ 16:59:

[...]

Ga eerst eens een workshopje starten. Als daar mensen op af komen is het vroeg zat om je bij de KvK in te schrijven en had dit gewoon onder 'inkomsten uit overige activiteiten' opgegeven kunnen worden zonder dat je meteen een bedrijf start. Dat had gekund als het serieuze vormen aan had genomen. Nu zit ze met een KvK inschrijving en bijbehorende verplichtingen en de kans is heel, heel groot dat ze niet eens aan haar urennorm gaat komen en zodoende dus alle aftrekposten ook nog eens misloopt. Niet aan je urennorm komen is geen serieuze ondernemer zijn en is dus een inschrijving retezonde van je geld en tijd die je kwijt bent aan belastingverplichtingen.Maar je mag toch niet zomaar een workshop geven en daar geld aan verdienen zonder KvK-inschrijving?
TO, dan had je je vraag toch iets anders moeten stellen, want zonder goede communicatie ga jij geen klanten werven. Ik ben het eerlijk gezegd met Oriane eens, dat veel van die 'bedrijfjes' serieuze vrouwelijke ondernemers regelmatig parten spelen. Ik heb nog nooit een man horen zeggen dat hij 'een bedrijfje' is begonnen.

Met weinig budget is adverteren overigens zinloos. Kost veel geld en levert weinig op.
quote:Mariska76 schreef op 03 februari 2012 @ 18:53:

[...]

Maar je mag toch niet zomaar een workshop geven en daar geld aan verdienen zonder KvK-inschrijving?Zeker wel! Gewoon opgeven bij de belastingdienst als neven-inkomsten.
quote:Mariska76 schreef op 03 februari 2012 @ 18:53:

[...]

Maar je mag toch niet zomaar een workshop geven en daar geld aan verdienen zonder KvK-inschrijving?Ja hoor, als dat een eenmalig iets is om uit te proberen zeker wel.
quote:ailien schreef op 03 februari 2012 @ 18:44:

Klinkt goed Imazigen! Sorry voor alle aannames die ik (en anderen) hier deden.Geen probleem hoor! ik heb hier hele goede tips gelezen dus ben helemaal blij.
quote:lilaemme schreef op 03 februari 2012 @ 18:53:

TO, dan had je je vraag toch iets anders moeten stellen, want zonder goede communicatie ga jij geen klanten werven. Ik ben het eerlijk gezegd met Oriane eens, dat veel van die 'bedrijfjes' serieuze vrouwelijke ondernemers regelmatig parten spelen. Ik heb nog nooit een man horen zeggen dat hij 'een bedrijfje' is begonnen.

Met weinig budget is adverteren overigens zinloos. Kost veel geld en levert weinig op.Je hebt helemaal gelijk. Ok ik ben een armoedzaaier maar best bereid om geld aan PR uit te geven als ik overtuigd zou zijn dat ik daarmee mensen zou kunnen bereiken. En ik ga het ook zeker wel doen. Maar juist omdat er in mijn omgeving meerdere mensen zijn die hetzelfde aanbieden was ik op zoek naar een " andere/ innovatievere" manier van mensen benaderen. Getwitterd heb ik nog nooit dus dat is misschien iets om uit te proberen.
quote:Oriane schreef op 03 februari 2012 @ 18:55:

[...]

Ja hoor, als dat een eenmalig iets is om uit te proberen zeker wel.

Ik heb me juist ingeschreven bij de KvK omdat ik alles volgens de regels wil doen. Dit is niet een probeersel van mij. Ik ben hier 24 uur per dag mee bezig, zit op fora, lees alles wat ik hierover te pakken krijg en ben zelfs in het buitenland geweest op beurzen te bezoeken.

Workshops geven is iets wat ik erg leuk vind, heb toen ik nog werkzaam was verschillende lezingen, trainingen en les gegeven. Ik vind het erg leuk om mensen dingen te leren. Heb vorig jaar ook gebruikt om in mijn vriendenkring "te oefenen" met het geven van workshops, het is helemaal mijn ding.
Heb je al een klantenbestand(je)? Hoe veel mensen kun je tegelijk een workshop geven? Kun je niet die mensen mailen en zeggen dat als zij een workshop volgen, zij een vriendin gratis mee mogen nemen? En dat doe je dan drie keer ofzo, en dan heb je toch een aantal mensen bereikt!
quote:toffifee schreef op 03 februari 2012 @ 19:32:

Heb je al een klantenbestand(je)? Hoe veel mensen kun je tegelijk een workshop geven? Kun je niet die mensen mailen en zeggen dat als zij een workshop volgen, zij een vriendin gratis mee mogen nemen? En dat doe je dan drie keer ofzo, en dan heb je toch een aantal mensen bereikt!Dat is ook nog een idee! bedankt.
Is op Marktplaats adverteren al genoemd? Kost weinig en daar haal ik het grootste deel van mijn klanten vandaan.

Veel succes!
Groupon?
Super!! Marktplaats daar zat ik zelf ook al aan te denken, groupon is ook een goeie, bedankt voor de tip.
quote:Imazigen schreef op 03 februari 2012 @ 19:01:

[...]

Je hebt helemaal gelijk. Ok ik ben een armoedzaaier maar best bereid om geld aan PR uit te geven als ik overtuigd zou zijn dat ik daarmee mensen zou kunnen bereiken. En ik ga het ook zeker wel doen. Maar juist omdat er in mijn omgeving meerdere mensen zijn die hetzelfde aanbieden was ik op zoek naar een " andere/ innovatievere" manier van mensen benaderen. Getwitterd heb ik nog nooit dus dat is misschien iets om uit te proberen.

PR is een andere discipline dan marketing.

Wie zich voornamelijk bezig houdt met PR (public relations) geeft geen geld uit aan advertenties (marketing). Denk bijvoorbeeld aan het genereren van free publicity (interviews, persberichten, etc). Middelen die hier genoemd worden, zoals twitter vallen onder PR. Ik denk dat het goed is dat je je nog een keer goed in alle communicatiemogelijkheden verdiept. Overigens is free publicity zelden gratis (het laten opstellen en verspreiden van een goed persbericht kost geld), maar het is bewezen effectiever bij een klein budget.
Alweer niet goed omschreven dus...in een ver verleden HBO Pr en communicatie gedaan, heb tientallen persberichten geschreven, dus daar hoef ik zo ie zo geen geld aan uit te geven, dat kan ik zelf.
Quote;

"Je hebt helemaal gelijk. Ok ik ben een armoedzaaier maar best bereid om geld aan PR uit te geven als ik overtuigd zou zijn dat ik daarmee mensen zou kunnen bereiken. En ik ga het ook zeker wel doen. Maar juist omdat er in mijn omgeving meerdere mensen zijn die hetzelfde aanbieden was ik op zoek naar een " andere/ innovatievere" manier van mensen benaderen. "

Op T.V. zijn weleens van die programma's waarin ze een bedrijf in nood uit de brand proberen te helpen. In die programma's zie je regelmatig dat ze gewoon de straat op gaan en flyeren.

Mocht je in een stad of nabij een stad wonen, zou je visite-kaartjes kunnen laten drukken en mensen (vrouwen) aan kunnen spreken en kaartjes uitdelen. Deze manier hoeft niet veel te kosten. Je moet het natuurlijk niet opdringerig doen en ze ook iets aanbieden; bijv. de eerste 3 lessen gratis.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Quote Oriane;

"Omdat juist dit soort types ervoor zorgen dat de overige vrouwelijke echte ondernemers een slechte naam krijgen hierdoor. De meesten zijn namelijk van dit soort freubelaars of webwinkeltjes in tweedehands kinderkleren. Een kinderknipper met een knipcursusje en wat dies meer zij."

Klopt, waarschijnlijk omdat vrouwen in eerste instantie aan het product denken. Het is leuk, dus het zal wel goed verkopen.

Ach, is ook verder helemaal niet erg als ze plezier in hun bedrijf(je) hebben.

Maar commercieel gezien is het inderdaad geen sterke strategie.

Een kennis van mij is behoorlijk rijk geworden met het leveren en installeren van.... radiatoren. Geen "leuk" product maar de meeste succesvolle ondernemers die ik ken hebben geen "leuk" product.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Imazigen kan je mij een prive-berichtje sturen?

Zit nu op de mobilie versie van de site, en ik zie de optie hier niet..
Klopt wat je zegt Kopje Koffie. Ik heb ook een vreselijk onsexy 'product'/dienst... maar hij levert wel op
Nog wat ideetjes:

Op hobby/rommel/jaarmarkten gaan staan met je eigen werk en foldertjes voor je workshops.

een blog bijhouden en reageren op blogs van anderen

bedrijven aanschrijven met workshop programma voor een personeelsuitje
Je kunt op verschillende websites gratis advertenties plaatsen om je handeltje te promoten. Bij de volgende websites plaats ik bijvoorbeeld regelmatig advertenties:

www.Speurders.nl

Locanto advertenties

http://www.marktnet.nl/

Sneup

Marktplaza

http://www.tweedehands.net

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven