Leuke stad Friesland
vrijdag 3 februari 2012 om 22:26
Binnenkort gaan de kinderen een nachtje naar opa en oma en wil ik mijn man verrassen op een nachtje hotel in een leuke stad.
Opa en oma wonen in de buurt van Alkmaar, daar zetten wij ze af en willen dan gelijk door. Nou zat ik te denken aan Friesland. Eigenlijk ken ik dat helemaal niet (schande). , maar dat leek mij qua afstand nog wel te doen voor een nachtje.
Maar wat is nou een leuke Friese stad? We houden van een gezellig centrum, leuke eetcafe's, restaurantjes, iets van een stadswandeling etc.
Als iemand een leuke aanbieding kent, houd ik mij natuurlijk ook aanbevolen.
Tja als het wel een elfstedentocht gaat worden, moeten de plannen misschien aangepast worden, want dan zit alles natuurlijk hutjemutje vol met schaatsers. Hoewel dat natuurlijk ook wel een heel bijzonder sfeertje geeft.
Opa en oma wonen in de buurt van Alkmaar, daar zetten wij ze af en willen dan gelijk door. Nou zat ik te denken aan Friesland. Eigenlijk ken ik dat helemaal niet (schande). , maar dat leek mij qua afstand nog wel te doen voor een nachtje.
Maar wat is nou een leuke Friese stad? We houden van een gezellig centrum, leuke eetcafe's, restaurantjes, iets van een stadswandeling etc.
Als iemand een leuke aanbieding kent, houd ik mij natuurlijk ook aanbevolen.
Tja als het wel een elfstedentocht gaat worden, moeten de plannen misschien aangepast worden, want dan zit alles natuurlijk hutjemutje vol met schaatsers. Hoewel dat natuurlijk ook wel een heel bijzonder sfeertje geeft.
vrijdag 3 februari 2012 om 22:55
vrijdag 3 februari 2012 om 22:56
Ja Leeuwarden (ik woon er, kan het weten haha ) en Sneek is ook echt heel leuk!! Als je in Leeuwarden bent is het 15/20 minuten met de trein naar Sneek (ook leuk voor een dagje shoppen/café). Dokkum is ook leuk, maar ik verkies toch Sneek boven Dokkum
..
Neem je Leeuwarden als 'hoofd' plek, vanuit daar leuke uitstapjes maken!
Neem je Leeuwarden als 'hoofd' plek, vanuit daar leuke uitstapjes maken!
vrijdag 3 februari 2012 om 22:59
quote:SummerDee schreef op 03 februari 2012 @ 22:56:
Ja Leeuwarden (ik woon er, kan het weten haha ) en Sneek is ook echt heel leuk!! Als je in Leeuwarden bent is het 15/20 minuten met de trein naar Sneek (ook leuk voor een dagje shoppen/café). Dokkum is ook leuk, maar ik verkies toch Sneek boven Dokkum
..
Neem je Leeuwarden als 'hoofd' plek, vanuit daar leuke uitstapjes maken!Ik word er helemaal enthousiast van, maar we hebben maar 1 nachtje. Dan wordt het wel een beetje proppen. Als Friesland goed bevalt, is dit misschien voor een volgende keer.
Neem je Leeuwarden als 'hoofd' plek, vanuit daar leuke uitstapjes maken!Ik word er helemaal enthousiast van, maar we hebben maar 1 nachtje. Dan wordt het wel een beetje proppen. Als Friesland goed bevalt, is dit misschien voor een volgende keer.
vrijdag 3 februari 2012 om 23:00
vrijdag 3 februari 2012 om 23:42
vrijdag 3 februari 2012 om 23:48
Ik woon in Sneek, maar sowieso naar restaurant de Walrus gaan, erg leuk en altijd bomvol. Anders is er aan de overkant nog wel meer te belefen qua restaurants. Qua winkels niet heel bijzonder, maar wel leuk en ja, met 20 minuten in de trein ben je in Leeuwarden, ook handig.. Verder geen tips denk ik
zaterdag 4 februari 2012 om 00:18
Leeuwarden is leuk. Het centrum is bijna klaar met verbouwen, er zijn allemaal erg leuke winkels bijgekomen. Lekker eten bij Yucatan, Las Tapas, Rhodos of Sarai. Je moet ze allemaal wel reserveren.
Sneek is ook leuk, alleen altijd heel druk op zaterdag.
Ook Franeker is leuk, maar dat is niet zo heel groot.
Sneek is ook leuk, alleen altijd heel druk op zaterdag.
Ook Franeker is leuk, maar dat is niet zo heel groot.
zaterdag 4 februari 2012 om 01:18
In Sneek zou ik ook zeker een bezoekje brengen aan Weduwe Joustra. Dit is een leuk grachtenpandje waar ze zelf nog drank distilleren. Ze hebben (uiteraard) Beerenburg, maar ook heel veel eigen borrels en likeuren.
Voor niet al te veel geld heb je een rondleiding met proeverij, erg leuk en lekker!
Zelf ben ik verslaafd aan hun speculaaslikeur, die moet je dus zéker proberen!
Veel plezier!
Voor niet al te veel geld heb je een rondleiding met proeverij, erg leuk en lekker!
Zelf ben ik verslaafd aan hun speculaaslikeur, die moet je dus zéker proberen!
Veel plezier!
Met je gezicht naar de zon, valt de schaduw altijd achter je
dinsdag 7 februari 2012 om 22:26
Het verbaast mij dat niemand nog Franeker heeft geantwoord!
Ik vond dat zo'n leuke stad!
Mooie oude stadskern, leuk museum, vriendelijke mensen. Niet te ver van Ameland en je kan ook altijd nog naar Dokkum.
En als je echt een stuk wil omrijden (wat ik toendertijd heb gedaan) kan je nog naar de zeehondenopvang rijden (ik dacht.. ach als je toch in de buurt bent, maar dat viel ff tegen qua afstand).
Ik vond dat zo'n leuke stad!
Mooie oude stadskern, leuk museum, vriendelijke mensen. Niet te ver van Ameland en je kan ook altijd nog naar Dokkum.
En als je echt een stuk wil omrijden (wat ik toendertijd heb gedaan) kan je nog naar de zeehondenopvang rijden (ik dacht.. ach als je toch in de buurt bent, maar dat viel ff tegen qua afstand).
donderdag 12 april 2012 om 09:56
EVen mijn eigen topic omhoog gooien hoor!
Vorige keer is niet doorgegaan, omdat door de a.s. elfstedentocht heel Friesland vol zat. Helaas is de tocht niet doorgegaan,
Maar nu; nieuwe ronde nieuwe kansen. De kinderen gaan weer een weekendje uit logeren.
Ik heb een optie op een kamer in hotel post plaza in Leeuwarden(lekker luxe).
)
En daarbij zag ik het Boomsma museum dat gecombineerd kan worden met een bezoek aan de Oldehove. Is dat wat? Het is volgens mij geen kerktoren waar je op kan staan en van het uitzicht genieten, of zie ik dat verkeerd?
We komen zaterdagochtend aan. Ik dacht dan eerst even koffie drinken, vervolgens het boomsma museum evt met torenbezoek.
Lunchen.
Een middagactiviteit. (leuke stadswandeling oid)
Dineren.
Relaxen in de kamer en dan is het alweer zondag.
Als ik goed heb gekeken is het dan koopzondag in Leeuwarden.
Maar dat is pas vanaf 12 uur denk ik. Dus ik zoek nog wat leuks voor 's morgens. Aangezien we natuurlijk eerst uitgebreid gaan uitslapen en ontbijten hoeft het niet zo iets heel spannends te zijn.
Iemand nog leuke tips en trucs? Ik heb er zo zin in ) Het is een verrassing voor mijn man en ik zit mij nu al te verkneukelen op zijn verbaasde gezicht.
Vorige keer is niet doorgegaan, omdat door de a.s. elfstedentocht heel Friesland vol zat. Helaas is de tocht niet doorgegaan,
Maar nu; nieuwe ronde nieuwe kansen. De kinderen gaan weer een weekendje uit logeren.
Ik heb een optie op een kamer in hotel post plaza in Leeuwarden(lekker luxe).
En daarbij zag ik het Boomsma museum dat gecombineerd kan worden met een bezoek aan de Oldehove. Is dat wat? Het is volgens mij geen kerktoren waar je op kan staan en van het uitzicht genieten, of zie ik dat verkeerd?
We komen zaterdagochtend aan. Ik dacht dan eerst even koffie drinken, vervolgens het boomsma museum evt met torenbezoek.
Lunchen.
Een middagactiviteit. (leuke stadswandeling oid)
Dineren.
Relaxen in de kamer en dan is het alweer zondag.
Als ik goed heb gekeken is het dan koopzondag in Leeuwarden.
Maar dat is pas vanaf 12 uur denk ik. Dus ik zoek nog wat leuks voor 's morgens. Aangezien we natuurlijk eerst uitgebreid gaan uitslapen en ontbijten hoeft het niet zo iets heel spannends te zijn.
Iemand nog leuke tips en trucs? Ik heb er zo zin in ) Het is een verrassing voor mijn man en ik zit mij nu al te verkneukelen op zijn verbaasde gezicht.
vrijdag 13 april 2012 om 13:19
De Oldehove is leuk! Bovenop de toren heb je een goed uitzicht over de binnenstad en bij mooi weer kun je echt heel ver kijken. Boomsma ben ik zelf nog nooit geweest. Fries Natuurmuseum is misschien ook wel leuk om naartoe te gaan.
Koopzondag is in Leeuwarden altijd op de laatste zondag van de maand. Winkels zijn dan meestal vanaf 12 uur open. Misschien is een wandeling door de Prinsentuin en aansluitend een brunch/lunch bij de Koperen Tuin een optie. Veel plezier!
Koopzondag is in Leeuwarden altijd op de laatste zondag van de maand. Winkels zijn dan meestal vanaf 12 uur open. Misschien is een wandeling door de Prinsentuin en aansluitend een brunch/lunch bij de Koperen Tuin een optie. Veel plezier!