Vreemd soort hoofdpijn
vrijdag 3 februari 2012 om 23:17
Hallo allemaal, heb een vraagje over een vreemd soort hoofdpijn die al een tijdje aanhoudt. Ik krijg al zo lang ik kan herinneren soms een heel felle pijnscheut links achter m'n oor. Die duurt heel erg kort, trekt als het ware door naar mijn schouder en verdwijnt dan. Het gaat echt maar over iets van 2 seconden of zo. Daarna heb ik dan eventjes een misselijk gevoel. Met deze situatie kon ik best leven, het kwam niet zo vaak voor (1 keer per maand of zo). Sinds gisteren echter heb ik het nu al 3 keer gehad, en het duurde telkens een halve minuut van felle pijnscheuten, op dezelfde plaats achter m'n linkeroor. Een heel pijnlijk gedoe, waarbij ik me ook even helemaal voel verstijven en hoop dat het vlug overgaat. Geen flauw idee wat het is, past niet onder enige vorm van hoofdpijn die ik op het internet kan vinden. Het duurt veel te kort om migraine te zijn, maar het soort pijn lijkt er wel wat op. Het is nu ook niet zo ernstig dat ik er meteen mee naar de dokter zou lopen, wou gewoon es kijken of iemand dit herkent. Dus, somebody?
Niks moet... niksen mag
vrijdag 3 februari 2012 om 23:23
Het verhaal doet mij een beetje denken aan hetgeen mijn zus had. Bij haar kwam het door tandenknarsen. Mbv ontspanningsoefeningen is ze er vanaf gekomen. Zie ook onderstaande link
http://home.wxs.nl/~mip/gezicht.htm
http://home.wxs.nl/~mip/gezicht.htm
vrijdag 3 februari 2012 om 23:25
Ik denk dat ik weleens datzelfde heb, ik denk altijd dat ik een spier raar verrek dan. Het is een 'band' die pijn doet van een zijkant van het hoofd tot halverwege de schouder en die plek wordt even stijf. Het gebeurd als ik mijn hoofd draai (en ik weet niet waarom dat dan die ene keer gebeurd en anders niet).
Maar het kan best zijn dat dat van jou iets anders is, of dat van mij ook geen spier . Ik heb het maar heel af en toe, eens in de twee of drie maanden misschien? Als je je zorgen maakt moet je naar de dokter gaan.
Maar het kan best zijn dat dat van jou iets anders is, of dat van mij ook geen spier . Ik heb het maar heel af en toe, eens in de twee of drie maanden misschien? Als je je zorgen maakt moet je naar de dokter gaan.
vrijdag 3 februari 2012 om 23:31
Ik weet niet of die pijnscheuten ook met lichtflitsen zijn. Als dat het geval is dan denk ik dus aan aangezichtspijn. Zoals ik al liet weten. Langs de huisarts is dan wel verstandig. Als je ook tandenknars ed dan heb ik oefeningen voor je om eraf te komen. Die oefeningen helpen ook voor spanningen in je nek ed. Even je email adres erop, dan mail ik het naar je.
vrijdag 3 februari 2012 om 23:34
quote:johand schreef op 03 februari 2012 @ 23:31:
Ik weet niet of die pijnscheuten ook met lichtflitsen zijn. Als dat het geval is dan denk ik dus aan aangezichtspijn. Zoals ik al liet weten. Langs de huisarts is dan wel verstandig. Als je ook tandenknars ed dan heb ik oefeningen voor je om eraf te komen. Die oefeningen helpen ook voor spanningen in je nek ed. Even je email adres erop, dan mail ik het naar je.Het zien van lichtflitsen is geen symptoom van aangezichtspijn
Ik weet niet of die pijnscheuten ook met lichtflitsen zijn. Als dat het geval is dan denk ik dus aan aangezichtspijn. Zoals ik al liet weten. Langs de huisarts is dan wel verstandig. Als je ook tandenknars ed dan heb ik oefeningen voor je om eraf te komen. Die oefeningen helpen ook voor spanningen in je nek ed. Even je email adres erop, dan mail ik het naar je.Het zien van lichtflitsen is geen symptoom van aangezichtspijn
vrijdag 3 februari 2012 om 23:41
quote:Kier_V schreef op 03 februari 2012 @ 23:34:
[...]
Het zien van lichtflitsen is geen symptoom van aangezichtspijn
Nou mijn zus had echt aangezichtspijn door tandenknarsen en zag toch echt ook lichtflitsen.
Ze was niet de enigste:
http://forum.aangezichtspijn.nl/viewtopic.php?p=3666
[...]
Het zien van lichtflitsen is geen symptoom van aangezichtspijn
Nou mijn zus had echt aangezichtspijn door tandenknarsen en zag toch echt ook lichtflitsen.
Ze was niet de enigste:
vrijdag 3 februari 2012 om 23:44
quote:johand schreef op 03 februari 2012 @ 23:41:
[...]
Ze was niet de enigste:
ikzelf heb het al jaren en van alle mensen die ik via een platform ontmoet, heb ik echt nog nooit gehoord dat iemand lichtflitsen zag,
Zal het de volgende keer ns expliciet vragen.
[...]
Ze was niet de enigste:
ikzelf heb het al jaren en van alle mensen die ik via een platform ontmoet, heb ik echt nog nooit gehoord dat iemand lichtflitsen zag,
Zal het de volgende keer ns expliciet vragen.
vrijdag 3 februari 2012 om 23:55
Hoi Aaaane, ik heb ze net gemaild naar je. In principe zijn het oefeningen tegen tandenknarsen, dat tandenknarsen komt door spanningen in je schouders en nek. Maar uit ervaring weet ik dat mensen met stress er ook veel baat bij hebben
Groetjes
Groetjes
anoniem_131368 wijzigde dit bericht op 03-02-2012 23:55
Reden: type fout
Reden: type fout
% gewijzigd
zaterdag 4 februari 2012 om 00:07
Graag gedaan, net nog een mailtje naar je gestuurd.
Het klinkt wellicht een beetje vreemd, maar mijn leven is een stuk leuker geworden sinds die oefeningen, ook het leven van mijn zus. Heb soms het idee dat tandenknarsen, spanningen in nek ed een familiekwaal zijn.
Je zal echt merken dat het helpt, daar ben ik van overtuigd. Je moet het wel elke dag trouw doen. Als je het een paar dagen niet doe, dan merk je heel snel het verschil. Als het meevalt met je kaak en stijve schouders ed kan je het uiteraard ook alleen doen als je er last van heb.
Het klinkt wellicht een beetje vreemd, maar mijn leven is een stuk leuker geworden sinds die oefeningen, ook het leven van mijn zus. Heb soms het idee dat tandenknarsen, spanningen in nek ed een familiekwaal zijn.
Je zal echt merken dat het helpt, daar ben ik van overtuigd. Je moet het wel elke dag trouw doen. Als je het een paar dagen niet doe, dan merk je heel snel het verschil. Als het meevalt met je kaak en stijve schouders ed kan je het uiteraard ook alleen doen als je er last van heb.
zaterdag 4 februari 2012 om 00:11
quote:Kier_V schreef op 03 februari 2012 @ 23:44:
[...]
Zal het de volgende keer ns expliciet vragen.Ok, ik zeg absoluut niet dat iedereen er last van zou moeten hebben hoor. Blij te horen dat jij er in ieder geval geen last van heb. Ik hoop ook dat ze de oorzaak ervan bij je hebben kunnen vaststellen en dat er dus een oplossing is.
[...]
Zal het de volgende keer ns expliciet vragen.Ok, ik zeg absoluut niet dat iedereen er last van zou moeten hebben hoor. Blij te horen dat jij er in ieder geval geen last van heb. Ik hoop ook dat ze de oorzaak ervan bij je hebben kunnen vaststellen en dat er dus een oplossing is.
zaterdag 4 februari 2012 om 11:34
zaterdag 4 februari 2012 om 11:37
Ik heb dit regelmatig en het is (bij mij in ieder geval) niets ernstigs.
Ik heb dan b.v. kou gevat op spieren in mijn nek, die hebben de zenuwaansluiting op die plek v.d. ppijnscheuten zitten.
Door die kou die je erop hebt gevat voel je dus die pijnscheuten.
TIps: Warm houden, sjaal om etc. Middalgam of tijgerbalsem smeren en wel regelmatig draaien/bewegen.
Houd het langer dan 2 weken aan, even naar HA.
Ik heb overigens wel gehad dat ik 1x van de pijn van die steken onderuit ben gegaan. De pijn was toen zo hevig dat ik flauwviel. Eerder was ik er niet mee naar de HA geweest, maar toen vertelde ze mij wat het was.
Ik heb dan b.v. kou gevat op spieren in mijn nek, die hebben de zenuwaansluiting op die plek v.d. ppijnscheuten zitten.
Door die kou die je erop hebt gevat voel je dus die pijnscheuten.
TIps: Warm houden, sjaal om etc. Middalgam of tijgerbalsem smeren en wel regelmatig draaien/bewegen.
Houd het langer dan 2 weken aan, even naar HA.
Ik heb overigens wel gehad dat ik 1x van de pijn van die steken onderuit ben gegaan. De pijn was toen zo hevig dat ik flauwviel. Eerder was ik er niet mee naar de HA geweest, maar toen vertelde ze mij wat het was.
zaterdag 4 februari 2012 om 14:17
@ Johand: tandenknarsen doe ik niet, dus daar zal het wel niet aan liggen vermoed 'k. Heb ook geen lichtflitsen of zo, het is gewoon heel even een korte felle pijnscheut door je hoofd heen (die soms zoals beschreven dus wel wat langer aanhoudt), maar geen andere symptomen verder.
@Jas: het heeft eigenlijk niks met bellen te maken (ik bel trouwens ook aan het andere oor
), want ik heb het meestal terwijl ik gewoon in de zetel lig of in bed. Daar zal het dus wsl ook niet echt door veroorzaakt worden.
@Polkadot: misschien kan dit bij mij ook deels de reden zijn, maar vind het wel gek dat het echt zo uit het niets komt. Ik lig bvb rustig in bed, doe geen enkele beweging, en dan komt het ineens op.. Moest het nou tijdens een bepaalde beweging zijn of zo, dan zou ik het ook relateren aan een spierspanning of spierpijn, maar het gebeurt met name als ik dus helemaal niet beweeg...
Als er nog mensen een bepaalde theorie of idee hebben hierover, dan hoor ik het echt graag!
@Jas: het heeft eigenlijk niks met bellen te maken (ik bel trouwens ook aan het andere oor
@Polkadot: misschien kan dit bij mij ook deels de reden zijn, maar vind het wel gek dat het echt zo uit het niets komt. Ik lig bvb rustig in bed, doe geen enkele beweging, en dan komt het ineens op.. Moest het nou tijdens een bepaalde beweging zijn of zo, dan zou ik het ook relateren aan een spierspanning of spierpijn, maar het gebeurt met name als ik dus helemaal niet beweeg...
Als er nog mensen een bepaalde theorie of idee hebben hierover, dan hoor ik het echt graag!
Niks moet... niksen mag
zaterdag 4 februari 2012 om 14:21
quote:johand schreef op 04 februari 2012 @ 00:11:
[...]
Ok, ik zeg absoluut niet dat iedereen er last van zou moeten hebben hoor. Blij te horen dat jij er in ieder geval geen last van heb. Ik hoop ook dat ze de oorzaak ervan bij je hebben kunnen vaststellen en dat er dus een oplossing is.
De symptomen zoals jij ze aangeeft lijken echt meer onder migraine te vallen....
Bij mij is er geen oplossing of ze moeten zenuwen gaan omleggen, snijden enz. Dat durf ik niet aan, ken ook mensen waarbij het falikant is misgegaan en waarbij een kant van het gezicht wat hangt.
Ontspanningsoefeningen helpt het gros van de aangezichtspijn-patient echt niet...
Maar goed, fijn voor de mensen die er baat bij hebben natuurlijk!
[...]
Ok, ik zeg absoluut niet dat iedereen er last van zou moeten hebben hoor. Blij te horen dat jij er in ieder geval geen last van heb. Ik hoop ook dat ze de oorzaak ervan bij je hebben kunnen vaststellen en dat er dus een oplossing is.
De symptomen zoals jij ze aangeeft lijken echt meer onder migraine te vallen....
Bij mij is er geen oplossing of ze moeten zenuwen gaan omleggen, snijden enz. Dat durf ik niet aan, ken ook mensen waarbij het falikant is misgegaan en waarbij een kant van het gezicht wat hangt.
Ontspanningsoefeningen helpt het gros van de aangezichtspijn-patient echt niet...
Maar goed, fijn voor de mensen die er baat bij hebben natuurlijk!
zaterdag 4 februari 2012 om 17:22
quote:Kier_V schreef op 04 februari 2012 @ 14:21:
[...]
Maar goed, fijn voor de mensen die er baat bij hebben natuurlijk!Ellendig Kier_V dat er geen oplossing is, ik heb mij er in het verleden wel een beetje in verdiept. Ik zou inderdaad ook niet heel snel zenuwen laten omleggen. Nogmaals sterkte ermee gewenst
[...]
Maar goed, fijn voor de mensen die er baat bij hebben natuurlijk!Ellendig Kier_V dat er geen oplossing is, ik heb mij er in het verleden wel een beetje in verdiept. Ik zou inderdaad ook niet heel snel zenuwen laten omleggen. Nogmaals sterkte ermee gewenst