het kind als gadget?

03-02-2012 22:33 181 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja ook dat kan tegenwoordig blijkbaar. Je neemt zo'n hummel en vervolgens dump breng je het na zo'n 6 - 12 weken naar de crash creche , want ja ,je carriere mag er toch niet onder lijden.

toch wel vervelend als achteraf lijkt dat er iets niet helemaal met het hummeltje in orde is. tja ach dat gebrek aan 24/7 moeder aandacht zal het zeker niet zijn. Wat vind jij ? Is dat nou wel zo verstandig? Een kind aan een wildvreemde toevertrouwen omdat er zonodig een tweede vakantie en een derde auto voor de deur moet staan.! of kies jij liever ook voor de arremoeie en geef jij je kind ook liever wat meer persoonlijke aandacht ipv het aan een wildvreemde over te laten met alle gevolgen van dien?
Mijn kind is geen gadget, mijn kind is mijn oudedagvoorziening. Ik prop het tjokvol schuldgevoel zodat mijn man en ik straks lekker kunnen leven. Beter toch?
O neeeeee, wij hebben geen gadget!!!

Nu gaat al het geld dat we verdienen naar de vakanties, het huis, mijn schoenenverzameling en de spaarpot!!

Ik loop achter...*rent naar verhuizer en bespringt hem* belt de draagmoederservice*
Ach mijn moeder is thuisgebleven tot mijn 9e, broertje en zusje waren toen 4.

Ja, het was best fijn dat ik niet naar de overblijf moest. Maar als ik gewoon van begin af aan naar de opvang was gegaan was ik er niets slechter van geworden.

Mijn moeder kon thuisblijven omdat vaders een zeer goede baan heeft. In gezamenlijk overleg ervoor gekozen om moeder thuis te laten na de bevalling van mij. Alles vast laten leggen bij de notaris, mocht er iets misgaan. Daarnaast heeft mijn moeder een opleiding waarin je altijd een baan kunt vinden en na die 9 jaar was ze binnen 2 weken weer aan het werk.

Ik zal ook blijven werken, ten eerste om het huis te kunnen betalen, ten tweede omdat ik mijn werk leuk vind. Vriend zal dan minder gaan werken, zodat we evenveel thuis zijn. Wat is daar mis mee?

Wees blij dat iedereen dit zelf mag beslissen en hou op met dat veroordelen.
Volgens mij heeft mijn 1 jarige gadget iets veel interessanters te melden dan TO:

´gccccccc

il ']o9BBBBBBBUUUUUUUUUUHHHHHHHHHHHHHHHHHHHh|nnjkkkkvvvvvvvvvv nHH~H Nn´

TO is een soort Heleen Mees, die is ook zo lekker ongenuanceerd, maar dan van de tegenovergestelde kerk...
avril_, 2 uur geleden

quote:

Tja dat heb je hier he, een woonhuis beslaat hier al gauw minstens twee verdiepingen. Iedere laag kan een gezin in. KDV's zijn klein, pijpenlaatjes en daar past al het grut niet in. Er zit bij mij wel een leuk kdv om de hoek met ruime speelplaats. De rest doet toch erg klein en benauwd aan. Gelukkig had die pedofiel niet zo heel lang op Jenno's knuffelparadijs gewerkt. Het hofnarretje komt nog steeds het meest in de media. Direct na het uitkomen van deze zaken zaten er kranten voor de ramen van Jenno's knuffelparadijs. Eerst dacht ik dat het weg ging, maar het werd een nieuw KDV. Begrijpelijk wel, en het kreeg een mooie opknapbeurt. Maar in de eerste weken na alle publiciteit liep ik met een vreemd gevoel langs die dichtgeplakte ramen.

Jij gaat ook wel eens naar de aldi schreef je, ik ook. Logisch dat er ook amsterdammers op dit forum zitten. Toch heel grappig om een buurtgenoot te treffen hier

Nou, er speelde wel meer om kind niet naar kdv te doen. Neefje zat op een kdv waar ook iemand gepakt was. Niet in zijn eigen groep, wel zelfde gebouw. Ben daar zo erg van geschrokken, dan komt t best dichtbij, aan meerdere kanten.

Was een van de redenen om te besluiten dat 1 van ons 2 thuis zou blijven. En aangezien ik als mbo- er aanzienlijk minder verdien dan man was de keuze snel gemaakt. De downdater, hoe durft ie!
Mijn kinderen gaan naar een kdv, en mijn moeder (die vroeger thuisblijfmoeder was) roeps steeds "dat had ik jullie ook gegund als kind, hadden we die mogelijkheid toen maar gehad!!"

Overigens denk ik niet dat ik slechter geworden ben van opgroeien zonder kdv of bso, maar ik zie er voor mijn eigen kinderen duidelijk de voordelen van!
Shogubu ik vind het jammer dat je verder niet ingaat op andere serieuze posts. Wat wil je nou eigenlijk zeggen? Dat alleen fulltime moederen goed is? Waarom zou een vader dat niet kunnen?

En Acy, ik vind dat je alleen geen keus hebt als je kinderen hebt, scheidt en dan alleen moet rondkomen. Dán kan ik me nog voorstellen dat je fulltime moet werken ook al heb je een kind. Al werken heel veel alleenstaande moeders niet fulltime, dus volgens mij hóeft het niet (maar dan zul je wel goedkoper moeten -kunnen- wonen)

En ja, kinderen krijgen is een egoïstische keuze, maar je hebt die wel in gradaties. Als je beide fulltime werkt, en daar ga je ook beide mee door na de geboorte, dan lijkt een kind idd een accesoire
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
Nou, ik ken een mama die een tijdje thuis was. En die werd een draak. Dat sloeg ook over op het zoontje. Mama ging weer werken, zoon naar school en bso. En iedereen was weer blij. Dan vind ik dat je in zulke gevallen, voor de mensheid, geen keus hebt.

Maar ik snap al dat aanvallen op andere mama's gewoon niet. Ik ben thuisblijf /koffie mama. En heb respect voor de moeders die fulltime werken naast het gezin. Want ik zeg eerlijk, ik kan dat niet. Ben te chaotisch daarvoor.

Ik heb ook Zwaar veel respect voor de echte huismoeders. Want dat vind ik mezelf ook niet. Mijn huis is elke dag een bende.

En dat 2 ouders moeten werken in deze tijd is ook logisch. Kinderen moeten ook eten. En echt niet alle 2 verdieners gaan 3x per jaar op vakantie. Sommige werken allebei en zijn al jaren niet meer weg geweest. Dan heb je geen keuze.
missy_acy : Jij bent dus thuisblijf mama? Dat vind ik dus heel erg knap. Want dat zou ik zelf niet kunnen... afgezien van het feit dat ik moet blijven werken om alles financieel rond te krijgen vind ik mijn werk ook veel te leuk. Zijn er veel moeders/vriendinnen bij jou in de omgeving die thuis zijn? Is echt een oprechte vraag hoor. Ik voelde me tijdens mijn verlof al zo alleen, niemand was thuis, iedereen was aan het werk...
Ik blijf er ook bij dat bewust kinderen krijgen, in Nederland, puur een daad van egoïsme is. Je kind vraagt er niet om, het is slecht voor de natuur, en de mensheid gaat er ook niet op vooruit.

Ben ik wel 2 keer egoïstisch geweest trouwens. En ik ben me een partij gek op mijn meest egoïstische uitspattingen!
@missy: al werken twee ouders, omdat ze ruim willen leven en sparen, beiden pensioen willen opbouwen enzovoorts. Dat moet ieder voor zich weten. Jij schreef het al in een eerdere post; waarom bekritiseren vrouwen elkaar zo hierop? Dat zie je maar aan shogubo, die dit topic opende. Ouders die hun kind naar het kdv brengen zien hun kind als gadget. Hoe kom je erop!

Sommige gezinnen moeten om het geld, sommigen kiezen ervoor omdat twee salarissen meer ruimte biedt voor extra dingen (als vakanties, uitjes) en weer anderen doen het echt om het financieel goed te hebben. Alle varianten zijn er, iedereen moet uitvogelen wat werkt voor zijn/haar gezin. Ik heb zelf geen kinderen, als ik kijk naar mijn relatie, ligt het voor de hand dat ik iets meer zorg op me zou nemen dan mijn vriend. Terwijl ik altijd heb geroepen, dat niet te willen. Nu in de praktijk van een relatie en praktisch denkend, ben ik daar anders over gaan denken. Het verschil in soort carriere, bijbehorend inkomen, het feit dat ik nou eenmaal die baarmoeder heb en sowieso dan wat langer uit de roulatie ben. En net als jij kan ik een te vol gepropte agenda niet aan, ik ben een chaoot en heb tijd en ruimte nodig om dingen te plannen en te organiseren. Mijn huis zal er ook nooit spik en span uitzien, ik ben geen poetser. Een andere is juist weer de regelneef die 3 ballen in de lucht kan houden en daar niet zoveel moeite voor hoeft te doen. Iedereen richt het naar eigen inzicht, kunnen en behoeften in.

En wat als je kind niet 100% gezond is, dat vergt meer verzorging en aandacht dan gemiddeld. Dan kan het zo maar zijn dat je toch liever minder gaat werken, dan je van tevoren had bedacht. Voor iedereen is het puzzelen en met vallen en opstaan leren om te gaan met het krijgen en hebben van een gezin. Wij zijn wij elkaar daarop te beoordelen en te veroordelen.

Daarom TO vind ik jouw openingspost echt om te huilen, ga je diep schamen. Zo, dat is wel een oordeel van mijn kant!
quote:missy_acy schreef op 04 februari 2012 @ 14:45:

Ik blijf er ook bij dat bewust kinderen krijgen, in Nederland, puur een daad van egoïsme is. Je kind vraagt er niet om, het is slecht voor de natuur, en de mensheid gaat er ook niet op vooruit.

Ben ik wel 2 keer egoïstisch geweest trouwens. En ik ben me een partij gek op mijn meest egoïstische uitspattingen!Gelukkig maar! Anders zaten we dankzij jou met nog meer milieuvervuiling, nog meer overbevolking, nog meer druk op de kinderbijslag en jij die ze liever niet had gehad. Krijg je weer verknipte kinderen van met gedragsproblemen, jij die aan de drank gaat om de dag door te komen met die uitspattingen van je, god wat een ellende had dat kunnen veroorzaken
@fanatic: wat lief! Er zijn dagen dat de muren op me afkomen ja. Gelukkig heb ik een vriendin die tbm is en een tbp in de buurt. Anders was ik denk ik gaan gillen.

En ik mis het werk ook wel hoor! ( behalve zeik gasten dan, horeca)

Weet je waar ik altijd jaloers op word. Van die moeders met 3 kinderen, fulltime baan, leuke vent( die heb ik wel). En een spik en span huis.

Wil ik ook!
Ja ik heb dus niemand in de buurt, dus ik zou echt gillend maar dan ook gillend gek worden... Weet je, mijn dochter is nu 2 jaar. En ik zoek nog steeds de balans tussen huishouden en werken. Als ik een dag gewerkt heb dan ga ik het liefst zitten en niets meer doen. Op een dag dat ik thuis ben doe ik dus heel veel, + de zorg van mijn dochtertje erbij (waar ik dan ook echt van geniet hoor, begrijp me niet verkeerd) maar ben dan meestal nog moeier als van een dag op kantoor...

Ik denk dat ik ook geen leuke TBM zou zijn, ik ben een leukere moeder als ik werk
Zelfkennis, hou ervan.:)
Daarom TO vind ik jouw openingspost echt om te huilen, ga je diep schamen. Zo, dat is wel een oordeel van mijn kant!

Eens!
Op zich is voor een baby iedereen, behalve de moeder, een vreemde. Pas daarna beginnen sommige mensen bekenden te worden. Een vriendin van mij werkt op een KDV, en die heeft bepaalde kinderen van baby af aan zien opgroeien. Zodra ze te oud worden voor KDV en naar school gaan, dan pinkt ze toch ff een traantje weg, omdat ze ze nooit meer zal zien. Noem dat maar een vreemde!
Ja, dat is ook een raar begrip: vreemde. 4 jaar, 5 dagen in de week lijkt mij geen vreemde.
Nee toch? En waarom zouden ze dan wel naar school kunnen, met al die vreemden? Ik vind dat je daarmee mensen die op een KDV werken echt tekort doet, met zo'n houding. Die vriendin van mij is echt dol op "haar kindjes".
Ik vind nog steeds dat elke mama recht heeft op haar keuzes: kdv/tbm/bv/kv etc. Gedoe van een ander jouw opvoeding opleggen. Dan heb je pas tijd teveel.
@Shogubo, als ik nou eens op jouw openingspost reageer met dat jouw ideale uitgangspunt dus totaal niet mijn ideaal is. Sterker nog, ik vind het slecht voor kinderen. Jij ongetwijfeld niet. Maar ik heb nog nooit de neiging gevoeld daar een topic over te openen en de bewuste ouder die er zo mee omgaat (nog los van het feit dat het niet altijd kan financieel gezien) daarover te veroordelen. Ik bedoel, je doet maar. Je kind komt hoe dan ook vast wel op zijn of haar pootjes terecht.

Het verbaasd me dat jij de neiging voelt om anderen op hun keuze aan te spreken en zelfs te veroordelen.
Gaat rustig met de armen alle sneeuwballen ontvangen en ziet over pak 'm beet 16 jaar de 'slachtoffertjes' bij Rondom 10
shogubo, 11 minuten geleden

Gaat rustig met de armen alle sneeuwballen ontvangen en ziet over pak 'm beet 16 jaar de 'slachtoffertjes' bij Rondom 10 "

Volgens mij ben ik te dom hiervoor, snap m niet.
quote:shogubo schreef op 04 februari 2012 @ 21:01:

Gaat rustig met de armen alle sneeuwballen ontvangen en ziet over pak 'm beet 16 jaar de 'slachtoffertjes' bij Rondom 10
quote:missy_acy schreef op 04 februari 2012 @ 21:14:

shogubo, 11 minuten geleden

Gaat rustig met de armen alle sneeuwballen ontvangen en ziet over pak 'm beet 16 jaar de 'slachtoffertjes' bij Rondom 10 "

Volgens mij ben ik te dom hiervoor, snap m niet.Nee, maak je geen zorgen, jíj bent niet de domme in deze conversatie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven