Boterkoek in cakeblik

04-02-2012 15:39 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Mijn titel zegt het al, is het mogelijk om op dezelfde temperatuur, en baktijd een boterkoek te maken in een cakeblik?

Mijn vriend wilt hem graag wat dikker, en dan kan hij zelf beslissen hoe dik hij het afsnijdt.

Kan op Google niet echt iets vinden.

Dank je wel alvast!
Dus je wil een hele dikke boterkoek bakken ter grootte van een cake? Ik denk dat de baktijd dan wel wat anders wordt

Vriend kan toch ook gewoon een groter stuk afsnijden als hij meer wil?
En je kunt toch ook je boterkoek iets dikker maken door meer in je normale springvorm te doen?
Krijg je er heeeeeeel moeilijk uit.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Nee, dat wordt een grote mislukking denk ik. En de baktijd verandert zeker, maar geen idee, het lijkt me echt niet lekker.
Doe het dan in een springvorm en maak hem hoger? (denkt ook van je kan toch grotere stukken/punten snijden?) Spontaan zin in boterkoek, dat wel...
Ik zou er bakpapier in doen, dan krijg je de boterkoek in ieder geval nog eruit. Of het lekker is, is een 2e.
quote:Fame schreef op 04 februari 2012 @ 15:51:

Krijg je er heeeeeeel moeilijk uit.Ik gebruik altijd bakpapier en dan heb je alles er zo uit.
Nee, lijkt me niets. Gewoon een groter stuk afsnijden? Boterkoek hoort dun te zijn.
Zo duur is dat spul niet. Gewoon uitproberen. Het ergste dat er kan gebeuren is dat het toch niet lekker is en dan mik je hem in de kliko. Persoonlijk denk ik dat het wel mee zal vallen qua smaak.
Ik denk dat je een deegklomp krijgt die aan de buitenkant overgaar wordt en binnenin niet.

Maar je kunt het natuurlijk altijd proberen. Ben wel benieuwd.
Is echt niet lekker als je hem te dik maakt, je bakt dan gewoon een vetklont.
verba volant, scripta manent.
Bedankt voor de reacties!

Ik heb besloten het toch maar in een normale vorm te doen

Vriend heeft dan maar pech qua dikte

beslag is bijna klaar, dus word over een uurtje smullen
Waar kent vriend trouwens die driedubbel dikke boterkoek van dat hij zijn boterkoek graag wat dikker heeft? Van z'n moeder ofzo? Ik ken namelijk echt alleen de normale van een cm of 2-3. Dan kan hij haar om het recept vragen.
Uit de winkel. Daar zijn ze altijd 2 keer zo dik dan die ik maak, al is de mijne qua smaak veel lekkerder, we hebben het recept ook verdubbeld. Heb het gelukkig vaak genoeg gemaakt om te weten wanneer het ong klaar is, dus hoef me niet perse aan een baktijd te houden.
Welke winkel? (Is nu benieuwd naar dubbeldikke boterkoek!)
Ik ken de dubbeldikke boterkoek ook niet uit de winkel.
Ik ook niet... ben wel benieuwd!!

Die in de winkel die ik ken zijn hooguit 2 cm.
Het zal wel aan mij liggen, maar hij kan toch gewoon twee stukken op elkaar leggen? Of stoort het dat hij dan in het midden een boven- en een onderkantje heeft? Die textuur is inderdaad iets anders. (Oh shit, iemand die aan het lijnen is moet zich niet bezighouden met boterkoek... ik krijg er zooooo'n trek in!).
Hij heeft het in een winkel in Alkmaar gehaald, en weet niet meer hoe die heet

Boterkoek is weer super gelukt! (ook goed dik nu)

Blijf zooo lekker
Benieuwd naar jouw recept!
Ik heb het van een site, ik gebruik alleen lichte basterdsuiker ipv wit, en het is ook heerlijk met donkere basterdsuiker en kokos. Of appel.

Het recept heb ik verdubbeld, zodat je veel zachte beet hebt, maar ook een krokant laagje, ong 35/40 min in de oven.

Ik bestrijk het niet met ei trouwens,

Dit is de website

Hopelijk heb je er iets aan
Thanks! Ik ga binnenkort weer even aan "de bak", vind zelf een snufje kaneel erdoor ook altijd heerlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven