Grote graat doorgeslikt! Help....
zaterdag 4 februari 2012 om 16:36
Beste mensen,
Ik had net op de markt een broodje bakkeljauw besteld en in de auto opgegeten. Bij mijn 2de hap ging het mis. Ik wou het doorslikken maar voelde een best wel grote graat en dik ook in me keel blijven hangen. Ik wou bijna in paniek raken want met doorslikken ging i net weg. Ik een slok van me drinken nemen want moest kokhalzen ( sorry ). Toen ik een slok nam voelde ik 'm niet meer in me keel godzijdank! Het ergste is dus voorbij. Daarna heb ik gelijk een croissantje gegeten zodat i misschien naar beneden zou glijen. Nu heb ik dus het idee dat i nog steeds ergens midden in me slokdarm zit. Ik heb geen pijn maar is wel een hele nare gevoel. Ik heb ook een raar gevoel in mijn maag. Ik weet niet of ik het nu forceer omdat ik weet dat ik een scherpe graat heb door geslikt of dat het misschien idd zo kan zijn?
Mijn vraag is dus eigenlijk of hier iets aan te doen is? Tips? Iemand ervaringen gehad daarmee? En wist het op te lossen d.m.v bepaalde drinken eten etc?
Help
Liefs,
Ik had net op de markt een broodje bakkeljauw besteld en in de auto opgegeten. Bij mijn 2de hap ging het mis. Ik wou het doorslikken maar voelde een best wel grote graat en dik ook in me keel blijven hangen. Ik wou bijna in paniek raken want met doorslikken ging i net weg. Ik een slok van me drinken nemen want moest kokhalzen ( sorry ). Toen ik een slok nam voelde ik 'm niet meer in me keel godzijdank! Het ergste is dus voorbij. Daarna heb ik gelijk een croissantje gegeten zodat i misschien naar beneden zou glijen. Nu heb ik dus het idee dat i nog steeds ergens midden in me slokdarm zit. Ik heb geen pijn maar is wel een hele nare gevoel. Ik heb ook een raar gevoel in mijn maag. Ik weet niet of ik het nu forceer omdat ik weet dat ik een scherpe graat heb door geslikt of dat het misschien idd zo kan zijn?
Mijn vraag is dus eigenlijk of hier iets aan te doen is? Tips? Iemand ervaringen gehad daarmee? En wist het op te lossen d.m.v bepaalde drinken eten etc?
Help
Liefs,
zaterdag 4 februari 2012 om 16:38
Wanneer je een graatje in je keel hebt, wat kan je dan doen om het eruit te krijgen? Een visgraatje of een ander hinderlijk element uit het voedsel kan inderdaad wel in de keel blijven steken, vooral in één van de zijdelingse holtetjes naast de keelingang. Als regel zal het na het drinken van een paar flinke slokken gewoon water losraken, ingeslikt worden en zonder schade de voedselweg volgen. Wel blijft dan soms nog vrij lang het gevoel over dat er iets in de keel zit, maar dat komt van de plaatselijke beschadiging, die wel weer vanzelf geneest. Als het toch vast blijft zitten zal het binnen 24 uur een ontstekingsreactie gaan geven. Dat geeft behalve pijn het gevoel dat de keel min of meer dicht gaat zitten en maakt het slikken bijna onmogelijk. De KNO arts moet er dan aan te pas komen om het voorwerp onder plaatselijke verdoving te verwijderen. Bron:Cor van Woerden (huisarts) Een andere tip stond op www.zorggarant.nl/nl/poot_5/: Van een visgraatje in de keel kun je het flink benauwd krijgen. Snij dan het vruchtvlees van een citroen in blokjes en eet dit op. Het zuur maakt de graat week. ‘Vang’ daarna de graat door een stuk koek met boter te eten waardoor je alles makkelijk kunt doorslikken.
zaterdag 4 februari 2012 om 16:39
Oeps, hij staat onder kopje sex haha. Dat is dus niet mijn bedoeling. Ik had snel de 1ste topic aangeklikt op 'nu op het forum' om gelijk een zelf een onderwerp te plaaten. Als ik naar forum zelf ga, zie ik op het 1 of andere manier niet waar je zelf een topic kan starten.
Maar goed, dat dus.
Liefs,
Maar goed, dat dus.
Liefs,
zaterdag 4 februari 2012 om 16:40
quote:carmenlita89 schreef op 04 februari 2012 @ 16:39:
Oeps, hij staat onder kopje sex haha. Dat is dus niet mijn bedoeling. Ik had snel de 1ste topic aangeklikt op 'nu op het forum' om gelijk een zelf een onderwerp te plaaten. Als ik naar forum zelf ga, zie ik op het 1 of andere manier niet waar je zelf een topic kan starten.
Maar goed, dat dus.
Liefs,
Maar goed, dat dus.
Liefs,
zaterdag 4 februari 2012 om 16:51
quote:carmenlita89 schreef op 04 februari 2012 @ 16:47:
Wuahahahahaha!
Asjeblieft zeg, met kokhalzen bleef i al haken laat staan bij een deepthroat. Denk ook niet dat me vriend het sexy zou vinden als i opeens mijn croissantjes en een stuk graat over zijn lellebel heen zou krijgen.
Liefs,
Je kunt het proberen, werkt het niet hebben jullie toch pret gehad!
En sexy hoeft het niet te zijn, het is voor het goede doel toch?
Wuahahahahaha!
Asjeblieft zeg, met kokhalzen bleef i al haken laat staan bij een deepthroat. Denk ook niet dat me vriend het sexy zou vinden als i opeens mijn croissantjes en een stuk graat over zijn lellebel heen zou krijgen.
Liefs,
Je kunt het proberen, werkt het niet hebben jullie toch pret gehad!
En sexy hoeft het niet te zijn, het is voor het goede doel toch?
zaterdag 4 februari 2012 om 17:24
quote:sundream schreef op 04 februari 2012 @ 16:38:
Een visgraatje of een ander hinderlijk element uit het voedsel kan inderdaad wel in de keel blijven steken, vooral in één van de zijdelingse holtetjes naast de keelingang. Als regel zal het na het drinken van een paar flinke slokken gewoon water losraken, ingeslikt worden en zonder schade de voedselweg volgen.En het is al losgeraakt toch, schreef je zelf? Dan is er toch geen probleem meer?
Een visgraatje of een ander hinderlijk element uit het voedsel kan inderdaad wel in de keel blijven steken, vooral in één van de zijdelingse holtetjes naast de keelingang. Als regel zal het na het drinken van een paar flinke slokken gewoon water losraken, ingeslikt worden en zonder schade de voedselweg volgen.En het is al losgeraakt toch, schreef je zelf? Dan is er toch geen probleem meer?
zaterdag 4 februari 2012 om 17:34
quote:dunschiller schreef op 04 februari 2012 @ 17:15:
Waarom kauw je je eten niet vóór je het doorslikt?dan had je de graat toch moeten opmerken en had je deze ook niet doorgeslikt !
Mijn hond slikt ook alles meteen door.
Waarom een mens dan niet?
Snap het eigenlijk ook niet...Als jer op kauwt weet je toch waarop je kauwt.
Tjah,veel water drinken TO .
Waarom kauw je je eten niet vóór je het doorslikt?dan had je de graat toch moeten opmerken en had je deze ook niet doorgeslikt !
zaterdag 4 februari 2012 om 18:05
quote:sennatjuh schreef op 04 februari 2012 @ 17:34:
[...]
Ter info .. (lol)
De spijsvertering van een hond is niet te vergelijken met die van een mens ..je wil niet weten wat een hond zonder enkel probleem weg krijgt
[...]
Ter info .. (lol)
De spijsvertering van een hond is niet te vergelijken met die van een mens ..je wil niet weten wat een hond zonder enkel probleem weg krijgt
zaterdag 4 februari 2012 om 18:25