De Prikbitches
vrijdag 3 februari 2012 om 21:37
quote:Floortje_1981 schreef op 03 februari 2012 @ 20:07:
Pop, mag ik vragen waarom je het niet verwacht had? Ben gewoon nieuwsgierig hoor. Voeden in het openbaar gaat eigenlijk best goed, heb een draagdoek en daarmee kan het heel discreet. Bovendien is het hier super geaccepteerd, wel zo handig!
Floor, tuurlijk wil ik dat uitleggen! Ik twijfelde ook al hoe ik het moest schrijven, maar vond 't zo stoer van je dat ik je wel mee wilde geven dat ik je zo stoer vind. Nog niet zo lang geleden heb je een bevalling gedaan, en heb je een heftige ziekteperiode gehad, met een ziekenhuisopname en al. Dat vraagt gewoon veel van jou en je lijf. En je vervelende gevoelens, die je parten speelden. Ik ken uit mijn omgeving een aantal 'nieuwe mama's' die een stuk langer over hebben gedaan voordat ze met hun baby en man uit eten gingen! En jij doet dat toch maar mooi!
Dat vind ik een hele stap. Een mooie stap! Als nieuw gezin eropuit.
Wat betreft het voeden in openbaar; niet meer dan logisch vind ik! Ben een groot voorstander voor 'zo gewoon mogelijk' doen wbt borstvoeding. Het is iets heel moois en natuurlijks!
Pop, mag ik vragen waarom je het niet verwacht had? Ben gewoon nieuwsgierig hoor. Voeden in het openbaar gaat eigenlijk best goed, heb een draagdoek en daarmee kan het heel discreet. Bovendien is het hier super geaccepteerd, wel zo handig!
Floor, tuurlijk wil ik dat uitleggen! Ik twijfelde ook al hoe ik het moest schrijven, maar vond 't zo stoer van je dat ik je wel mee wilde geven dat ik je zo stoer vind. Nog niet zo lang geleden heb je een bevalling gedaan, en heb je een heftige ziekteperiode gehad, met een ziekenhuisopname en al. Dat vraagt gewoon veel van jou en je lijf. En je vervelende gevoelens, die je parten speelden. Ik ken uit mijn omgeving een aantal 'nieuwe mama's' die een stuk langer over hebben gedaan voordat ze met hun baby en man uit eten gingen! En jij doet dat toch maar mooi!
Dat vind ik een hele stap. Een mooie stap! Als nieuw gezin eropuit.
Wat betreft het voeden in openbaar; niet meer dan logisch vind ik! Ben een groot voorstander voor 'zo gewoon mogelijk' doen wbt borstvoeding. Het is iets heel moois en natuurlijks!
zaterdag 4 februari 2012 om 10:35
Ach wat sneu Floortje, je meisje als jongetje op de foto. Het is trouwens echt een mooi meisje hoor. Mooie foto's heb je geplaatst op je Hyves!
Ik ben zo benieuwd hoe het met Ks is. Wanneer zou ze weer terugkomen? Helemaal zen hopelijk!
Kaetje os kootje nog wel gaan slapen gisteren? En een beetje goede nacht gehad?
Ik ben zo benieuwd hoe het met Ks is. Wanneer zou ze weer terugkomen? Helemaal zen hopelijk!
Kaetje os kootje nog wel gaan slapen gisteren? En een beetje goede nacht gehad?
zaterdag 4 februari 2012 om 10:56
Morning!
Sawasdee, wat een rotsituatie! Ik hoop echt dat je in de nieuwe week nu snel duidelijkheid krijgt.
Ikke, beterschap! Fijn dat je een goed gesprek had en er nu actie komt.
Karan, sterkte met zoveel uren hard werken de komende tijd.
Leoni, hoe is het nu?
En met jou Eva?
Floortje, balen van die foto, maar dat is inderdaad ook snel achterhaald. Ook wel een gek idee, want hoe lang doet een kleintje met zo'n paspoort?
KK, hoe is het nu met jou?
Dolfijn, jij start dus ook bijna met prikken. Een extra voor jou in deze dagen.
Muisz, alweer terug van vakantie en alles goed?
Ik heb gisteren een goede 12 weken echo gehad met een prima nekplooi. Nu wachten op de bloeduitslagen voor de combitest. Durf wat meer te vertrouwen nu en ga het ook op m'n werk vertellen maandag.
Duimen draaien nog voor Eva, Leoni en Grey's!
Knuf voor de rest!
Sawasdee, wat een rotsituatie! Ik hoop echt dat je in de nieuwe week nu snel duidelijkheid krijgt.
Ikke, beterschap! Fijn dat je een goed gesprek had en er nu actie komt.
Karan, sterkte met zoveel uren hard werken de komende tijd.
Leoni, hoe is het nu?
En met jou Eva?
Floortje, balen van die foto, maar dat is inderdaad ook snel achterhaald. Ook wel een gek idee, want hoe lang doet een kleintje met zo'n paspoort?
KK, hoe is het nu met jou?
Dolfijn, jij start dus ook bijna met prikken. Een extra voor jou in deze dagen.
Muisz, alweer terug van vakantie en alles goed?
Ik heb gisteren een goede 12 weken echo gehad met een prima nekplooi. Nu wachten op de bloeduitslagen voor de combitest. Durf wat meer te vertrouwen nu en ga het ook op m'n werk vertellen maandag.
Duimen draaien nog voor Eva, Leoni en Grey's!
Knuf voor de rest!
zaterdag 4 februari 2012 om 12:59
Even een teken van leven van mij. Ik ben vanmorgen vroeg teruggekomen van een heerlijke vakantie en zit nu nog met een fikse jetlag, dus ik ben nog totaal niet bijgelezen. Ik zag alleen even de goede echo van CC voorbij komen: gefeliciteerd! Wat fijn dat alles goed is!
Tot snel, als ik iets meer uitgeslapen ben!
Tot snel, als ik iets meer uitgeslapen ben!

zaterdag 4 februari 2012 om 15:18
Dolfijn ks komt volgens mij aankomende woensdag of donderdag thuis. Op Facebook heeft ze mooi foto's gezet. Ze zal wel zen zijn denk ik.
Cc gefeliciteerd met je echo. Niet verkeerd op vatten maar ik kan zo jaloers worden dit soort dingen want ik wil het ook zo graag.
Kaetje het je hem nog in bed gekregen?
Floor zo'n kinderen paspoort snap ik echt niet. Ze doen er 4 jaar mee en na 2 mnd lijken ze al niet meer op de foto
Ikke mooi dat je nu verder wordt geholpen. Veel beterschap.
muiz Welkom thuis
Ik denk dat vandaag toch echt mijn mestruatie door zal breken. Ga maandag maar weer bellen om de volgende echo af te spreken en een afspraak met de gyncealoog. Dit laatste wil ook mijn vriend wat ik heb de afgelopen dagen zoveel pijn alleen niet waar het hoort terwijl het wel bij mijn cyclus lijkt te horen. Ik heb alleen inwendige echo's gehad, maar geen hgc of iets dergelijk.
Cc gefeliciteerd met je echo. Niet verkeerd op vatten maar ik kan zo jaloers worden dit soort dingen want ik wil het ook zo graag.
Kaetje het je hem nog in bed gekregen?
Floor zo'n kinderen paspoort snap ik echt niet. Ze doen er 4 jaar mee en na 2 mnd lijken ze al niet meer op de foto
Ikke mooi dat je nu verder wordt geholpen. Veel beterschap.
muiz Welkom thuis
Ik denk dat vandaag toch echt mijn mestruatie door zal breken. Ga maandag maar weer bellen om de volgende echo af te spreken en een afspraak met de gyncealoog. Dit laatste wil ook mijn vriend wat ik heb de afgelopen dagen zoveel pijn alleen niet waar het hoort terwijl het wel bij mijn cyclus lijkt te horen. Ik heb alleen inwendige echo's gehad, maar geen hgc of iets dergelijk.
zaterdag 4 februari 2012 om 17:06
Bah, liep net even buiten met de honden toen ik een buurvrouw van verderop in de straat tegenkwam. We stonden even te kletsen en toen zei ze dat ze 8 weken zwanger is (van de 1e). Ik feliciteerde haar en toen zei ze ja, het was in 1x raak, wij weten wel hoe het moet haha. ????!!
Echt, waarom zeggen mensen zulke dingen erbij, moet dat grappig zijn ofzo??
Echt, waarom zeggen mensen zulke dingen erbij, moet dat grappig zijn ofzo??
zaterdag 4 februari 2012 om 17:16
Eva wat erg! Jemig wat bezield mensen om dat te zeggen?! Moeten ze een medaille krijgen ofzo? Wat verwachten mensen als ze zoiets zeggen? Oh wat zal dat gevoeld hebben als een stomp in je maag ik hoop dat je over 5 weken ook kunt zeggen dat je 8 weken bent.
Leoni, waar heb je pijn dan?
Muisz jij ook weer terug van vakantie? Alles goed? Wanneer heb jij weer een echo van je 2 kleintjes? Hoe voel je je?
Cc wat heerlijk dat je weer een goede echo hebt gehad! En 12 weken alweer! Super!
Leoni, waar heb je pijn dan?
Muisz jij ook weer terug van vakantie? Alles goed? Wanneer heb jij weer een echo van je 2 kleintjes? Hoe voel je je?
Cc wat heerlijk dat je weer een goede echo hebt gehad! En 12 weken alweer! Super!

zaterdag 4 februari 2012 om 17:21
Erg hè die opmerkingen. Zo zei een vriendin die zelf binnen een half jaar zwanger was/is tegen mij om me te troosten achter 1,5 jr proberen zwanger te worden is nog niet zolang. Ik heb mij in kunnen houden maar ben wel gelijk weg gelopen. Ik weet dat het gemeen is maar na die opmerking hoop ik dat als zij ooit een twee wil ik zo zwanger ben en dat zij 1,5 jr. moet wachten.
zaterdag 4 februari 2012 om 17:24
Iemand hier verstand van vogels trouwens? We hebben een vogelhuisje hangen, 2 jaar geleden een nestje in gehad. Daarna goed schoongemaakt en weer teruggehangen. Nu zit er sinds oktober (denk ik) bijna elke dag wel een koolmeesje in. In het begin heel voorzichtig, maar nu vliegt hij/zij er zonder te kijken in. Maar wat doet hij daar nou? Zit er soms uren achter elkaar in. Is dat alvast zijn woonplaats en gaat hij straks in het voorjaar er een nestje in maken?
Lekkere belangrijke vraag, maar niet heus, maar het houd me al een hele tijd bezig (en stiekem wil ik heel graag weer een nestje, ik vind het zooooo schattig!)
Lekkere belangrijke vraag, maar niet heus, maar het houd me al een hele tijd bezig (en stiekem wil ik heel graag weer een nestje, ik vind het zooooo schattig!)

zaterdag 4 februari 2012 om 17:31
Dolfijn ik heb pijn net boven mijn navel en die verschijft naar mijn ribbenkast. Deze pijn gaat ook weer over in rugpijn zowel midden als ging stuitje. Daarnaast het ik af en toe ook enorme steken in mijn lies. Ik hoop dat je het nog snapt want het is niet erg duidelijk. Dit is trouwens wel de eerst keer dat het zo erg is.
Ik had voorheen altijd een samentrekkende pijn van mijn baarmoeder als ik ongesteld moest worden. Hier werd ik s nachts wakker van, maar het was altijd wel duidelijk wanneer ik ongesteld werd. Dit bleef dan voor 2-3 dagen. Deze pijn is alleen verdwijnen nu mijn schildklier goed is ingesteld. Ik was daar afgelopen maand wel blij mee. Ik hoop dat deze pijn daar niet voorin de plaats komt
Ik had voorheen altijd een samentrekkende pijn van mijn baarmoeder als ik ongesteld moest worden. Hier werd ik s nachts wakker van, maar het was altijd wel duidelijk wanneer ik ongesteld werd. Dit bleef dan voor 2-3 dagen. Deze pijn is alleen verdwijnen nu mijn schildklier goed is ingesteld. Ik was daar afgelopen maand wel blij mee. Ik hoop dat deze pijn daar niet voorin de plaats komt
zaterdag 4 februari 2012 om 17:37
Wat een rare pijn Leoni! Rugpijn, steken in lies en stuitje heb ik ook last van, maar boven je navel naar de ribbenkast herken ik helemaal niet. Goed dat je een afspraak gaat maken met de gyn en alvast 1 tip: schrijf nu alvast op hoe deze pijn aanvoelt. Als je namelijk bij de gyn zit en hij vraagt hij het voelt en je hebt op dat moment geen pijn, dan is het heel lastig uitleggen hoe het voelt. Is het scherp? Stekend? Dof? Zeurend? Etc. Sterkte hoor!
zaterdag 4 februari 2012 om 17:54
He Leoni, klinkt pijnlijk!! Is nu deze poging ook offcieel mislukt, of kan ik nog even duimen?
Dolfijn, ik heb ook geen verstand van vogels!
Ik snap ook echt niet waarom mensen dat zeggen, dat het in één keer raak is. Ik denk dat het toch een soort van opscheppen is.. weet het anders ook niet. Bah, ik wist echt even niet wat ik moest zeggen, heb maar wat gelachen en ben doorgelopen, stom he..
Ik heb de hele dag al een ongesteldheidsgevoel, maar dat kan toch nog niet zo snel?? Ik zit op een week na punctie..
Dolfijn, ik heb ook geen verstand van vogels!
Ik snap ook echt niet waarom mensen dat zeggen, dat het in één keer raak is. Ik denk dat het toch een soort van opscheppen is.. weet het anders ook niet. Bah, ik wist echt even niet wat ik moest zeggen, heb maar wat gelachen en ben doorgelopen, stom he..
Ik heb de hele dag al een ongesteldheidsgevoel, maar dat kan toch nog niet zo snel?? Ik zit op een week na punctie..
zaterdag 4 februari 2012 om 18:04
Meestal kan (kon) ik ook niet meer dan een grimas trekken en het beamen. De gevatte opmerkingen komen later meestal pas in mij op.
Een week na de punctie is wel erg snel denk ik. Je bent pas een paar dagen na de terugplaatsing. Ik had ook allerlei pijntjes die leken op ongesteldheidspijntjes/gevoelens.
Dolfijn: wel leuk een huisvogeltje. Heb je er een vetbolletje bij hangen?
Een week na de punctie is wel erg snel denk ik. Je bent pas een paar dagen na de terugplaatsing. Ik had ook allerlei pijntjes die leken op ongesteldheidspijntjes/gevoelens.
Dolfijn: wel leuk een huisvogeltje. Heb je er een vetbolletje bij hangen?
zaterdag 4 februari 2012 om 18:36
Dolfijn je hebt blijkbaar een goede plek en een fijn huisje. De vogel slaapt en schuilt er nu plus dat er nu getest wordt of het een goede broedplek is. Superleuk!!
In onze tuin hebben we ook veel voor vogels en er zijn zelfs vaste klanten. De nestkastjes zijn helaas minder in trek. Misschien hebben we net verkeerde aardstralen hier
In onze tuin hebben we ook veel voor vogels en er zijn zelfs vaste klanten. De nestkastjes zijn helaas minder in trek. Misschien hebben we net verkeerde aardstralen hier
zaterdag 4 februari 2012 om 18:58
Dotje, we hebben ook veel voer hangen. Ik vind dat gekwetter zo gezellig! Volgens mijn opa moet je de vogelkastjes op het oosten plaatsen, maar in dat kastje heeft nou nog nooit een vogel ingezeten. Die op het noorden hangt heeft nu al 2 keer een nestje gehad.
Eva, vreselijk he? Je voelt vanalles en bent gespitst op elk krampje. De vorige keer was ik ook volledig vrij van mijn werk en wat ging de tijd langzaam. Na ga ik (hopelijk) gewoon doorwerken. Vergeet de krachten van de utrogestan ook niet hè? Lees de bijwerkingen maar eens en dan is het ook nog eens de dubbele dosering als bij een iui behandeling...
Eva, vreselijk he? Je voelt vanalles en bent gespitst op elk krampje. De vorige keer was ik ook volledig vrij van mijn werk en wat ging de tijd langzaam. Na ga ik (hopelijk) gewoon doorwerken. Vergeet de krachten van de utrogestan ook niet hè? Lees de bijwerkingen maar eens en dan is het ook nog eens de dubbele dosering als bij een iui behandeling...
zaterdag 4 februari 2012 om 19:20
Eva, dank je. Ik voel me goed. Had na ongeveer 9 dagen ook een zeurend gevoel en je weet hoe dat is afgelopen... Maar ja, voor ieder anders natuurlijk. Wat een K-opmerking! Ik ook een vriendin met zo'n opmerking net voor mijn eigen test. Ben ook geneigd te zeggen in 1x raak, maar wij houden de ICSI voor onszelf. Nu 1 persoon geweest die vroeg of we er al lang mee bezig waren. Dan antwoord ik dat dat prive is!
Leoni, wat een vage en vervelende klachten. Goed dat je het gaat aankaarten. Goede tip van Dolfijntje.
Dolfijn, hier een vogel nitwit. Wel leuk zoveel bedrijvigheid. Wij hebben slechts een balkon.
Leoni, wat een vage en vervelende klachten. Goed dat je het gaat aankaarten. Goede tip van Dolfijntje.
Dolfijn, hier een vogel nitwit. Wel leuk zoveel bedrijvigheid. Wij hebben slechts een balkon.