Centraal Moderatortopic

12-12-2011 11:51 5063 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kan je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de linkerbovenkant van een topic, of aan de rechterbovenkant van een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Hier zijn onze algemene voorwaarden en de huisregels van het Viva forum terug te vinden.

Hier zijn de mededelingen van het Viva forum terug te vinden.

Hier kun je bugs die je op het forum tegenkomt melden.

Hier kun je de beleidsmededelingen terugvinden.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:giuliettacapuletti schreef op 05 februari 2012 @ 11:13:

Eens met MissVerrekteKoekwaus.

Op Hyves wordt een Hyver (tijdelijk) offline gehaald na vijf meldingen. Er wordt dan door een moderator gekeken of het terechte meldingen waren of niet. Zo nodig wordt de Hyver weer online geplaatst.

Lijkt mij een hele simpele en prima oplossimg voor hier. Maar bovenal blijf ik bij mijn standpunt dat er gewoon altijd een mod online moet zijn.Dat werkt hier niet, want deze persoon maakt dan vrolijk een nieuwe nick aan. IP bannen lukt ook niet als hij een dynamisch ip adres heeft, gebruik maakt van een proxy, of (wel triest) dit vanuit openbare computers doet.
ook eens met Koekkie en Juul, als jullie dan niet vaker aanwezig kunnen zijn, geef ons dan de mogelijkheid om in te grijpen

ik realiseer me dat dan ook goedbedoelende forummers wel eens slachtoffer kunnen worden van plagerijtjes, maar daar weet ik zo gauw even geen oplossing voor
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Tuurlijk lukt dat wel. Met elke nieuwe nick die diegene dan aanmaakt is het na vijf meldingen alweer gedaan. En dat is snel, op zulke momenten.
quote:Bammetjebam schreef op 05 februari 2012 @ 11:16:

[...]

Dat werkt hier niet, want deze persoon maakt dan vrolijk een nieuwe nick aan. IP bannen lukt ook niet als hij een dynamisch ip adres heeft, gebruik maakt van een proxy, of (wel triest) dit vanuit openbare computers doet. als je zo'n knop hebt, kun je die persoon wel steeds de wind uit de zeilen nemen. Het kost even tijd, maar dan heb je ook wat
quote:Bammetjebam schreef op 05 februari 2012 @ 11:16:

[...]

Dat werkt hier niet, want deze persoon maakt dan vrolijk een nieuwe nick aan. IP bannen lukt ook niet als hij een dynamisch ip adres heeft, gebruik maakt van een proxy, of (wel triest) dit vanuit openbare computers doet.

Oke, maar hoe kan het dan dat zovele, vele leuke forummers hier niet meer kunnen komen? Of, als het wel lukt, er binnen no time weer afgekickt worden?

Is er iemand met een lijntje naar de mods of zo, of erger nog, een mod die wat selectief te werk gaat?
.
Nerd, zou je ajb in deze discussie normaal willen typen? Bewaar dat filosofische gedoe voor andere topics
Nerd, vroeger had je de Angels, dat waren meeforummende moderators. Maar... Dat is uiteindelijk volledig mis gegaan.

Ik denk niet dat Sanoma ervoor open staat het weer zo te gaan doen.
Roos heeft gelijk.

Wat als het prive gegevens van forummers geweest waren die gepost werden?????

Deze vage forummer weet nu dat hij op zaterdag avond zijn gevoegelijke gang kan gaan op het forum zonder dat er ook maar iets aangedaan wordt / of gedaan kan worden.
In het Angeltijdperk was dit gewoon ondenkbaar. Van de vijf Angels was er altijd wel eentje online. En werd er in elk geval met de forummers gecommuniceerd. Onlangs is er door de huidige moderatie aangegeven meer online te willen zijn, maar we zijn wat dat betreft weer terug bij af. Een tijdje gaat het goed, en dan komt de klad er weer in.
quote:missverrektekoekwaus schreef op 05 februari 2012 @ 11:18:

[...]

Oke, maar hoe kan het dan dat zovele, vele leuke forummers hier niet meer kunnen komen? Of, als het wel lukt, er binnen no time weer afgekickt worden?

Is er iemand met een lijntje naar de mods of zo, of erger nog, een mod die wat selectief te werk gaat?Omdat zij geen dynamisch ip adres hebben en dus makkelijker geband kunnen worden. Ze komen niet elke keer terug met een ander ipadres.
quote:giuliettacapuletti schreef op 05 februari 2012 @ 11:15:

Nerd, Sanoma is een machtig bedrijf. Ze zullen vast wel een geldpotje kunnen vinden voor 24-uurs moderatie. Het is immers ook in hun belang dat mensen hier blijven forummen, anders lopen de advertentieinkomsten terug.

Voor velen is dit forum verweven met de dagelijkse routine en is het de grootste vrouwencommunity van Nederland. Dat gaat echt niet veranderen, omdat een aantal mensen weggaan vanwege dit soort incidenten die niet eens zo vaak plaatsvinden.

De advertentieinkomsten worden voornamelijk gebruikt om deze website in de lucht te houden. Als er echt geld was voor meer moderators, dan was dat allang ingezet.

Het enige wat ze kunnen doen tegen dit soort mensen, is blijven controleren, vertrouwen op leden die dit melden, en wellicht aangifte doen vanwege het plaatsen van dit soort materiaal op een publieke website.
quote:giuliettacapuletti schreef op 05 februari 2012 @ 11:23:

Nerd, vroeger had je de Angels, dat waren meeforummende moderators. Maar... Dat is uiteindelijk volledig mis gegaan.

Ik denk niet dat Sanoma ervoor open staat het weer zo te gaan doen.

Dat denk ik ook niet, maar ondanks het feit dat ook deze wijze van modereren nadelen had werd er strakker gemodereerd op dit soort uitwassen.

Ik ben voor een losser modereerbeleid op de communicatie tussen "normale" forummers en een zero-tolerance bij uitwassen zoals die van gisterenavond.

En ik hoop dat Viva ooit besluit de bans van de forummers op te heffen die eigenlijk om hele kleine dingen (een enkele opmerking naar een ander of het staffen door een en dezelfde persoon) permanent zijn geband. Ik vind het forum daardoor in ieder geval minder leuk geworden. Er zin bans uitgedeeld die echt niet terecht zijn.

Ik zeg, bring em back!
Dan moeten er wel mensen zijn om te controleren Bammetje en die waren er gisteravond duidelijk niet.

Ik (als simpele leek) begrijp niet dat het, na constatering door de mods, nog zo lang duurt voordat alles is verwijderd. Zelfs ik als simpele leek kan met 1 druk op de knop alle postings van een forummer zien. Het lijkt me dat zij daarbij de extra knop hebben die alles met een klik deleted? Anders is dat een gratis tip van mij hier.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
En ik zeg dit overigens niet voor mijzelf. Dit is mijn enige nick en ik heb ook geen gebande nick die ik terug wil zien.
Er is ook een mogelijkheid voor forums om het onmogelijk te maken om met een proxy een forum te betreden.
Ik was ook geschrokken van de fotos en wilde vanmorgen kijken of de vivaldis topics weg waren. Ik wil nog even melden dat als je bij de zoekfunctie "vivaldis"intypt dat je dan bij alle zoekresultaten ook nog kleine fotootjes ziet. Weliswaar heel klein maar toch genoeg om dingen te zien die je niet wil zien. Is het niet mogelijk dat geplaatste fotos heel klein worden geplaatst op het forum en dat als je ze wil zien dat je er dan op moet klikken om ze groot in beeld te krijgen? Dan krijg je nooit onverwacht een grote foto voor je neus. En zijn op dit moment alle enge fotos weg? durf bijna niet te forummen....
Ben ik met je eens Koekkie, ik mis er best een aantal van
quote:missverrektekoekwaus schreef op 05 februari 2012 @ 11:28:

[...]

Dat denk ik ook niet, maar ondanks het feit dat ook deze wijze van modereren nadelen had werd er strakker gemodereerd op dit soort uitwassen.

Ik ben voor een losser modereerbeleid op de communicatie tussen "normale" forummers en een zero-tolerance bij uitwassen zoals die van gisterenavond.

En ik hoop dat Viva ooit besluit de bans van de forummers op te heffen die eigenlijk om hele kleine dingen (een enkele opmerking naar een ander of het staffen door een en dezelfde persoon) permanent zijn geband. Ik vind het forum daardoor in ieder geval minder leuk geworden. Er zin bans uitgedeeld die echt niet terecht zijn.

Ik zeg, bring em back!
Ik zie in ieder geval steeds meer voordelen aan het Angel tijdperk. De sfeer was toen in ieder geval vele malen beter. Er werd strak gemodereerd, maar er was wel overleg en discussie mogelijk.

Ze hadden gewoon nooit uit de anonimiteit moeten stappen. Daarna is het mis gegaan.
quote:missverrektekoekwaus schreef op 05 februari 2012 @ 11:18:

[...]

Is er iemand met een lijntje naar de mods of zo, of erger nog, een mod die wat selectief te werk gaat?

Zoals een ander het ook al zegt, die hebben een statisch ip adres of een dynamisch ip adres dat niet zo heel vaak verandert. Hoe vaak een ip adres verandert, ligt helemaal aan de internet provider.

Ik heb zelf ook een dynamisch ip adres, en forum in Nederland en in Belgie (via mijn pc, andermans pc, werk pc, iphone). Een mod had mijn account een keer gepermabanned, vanwege het vermoeden dat ik via een proxy op het forum kwam (ze zagen dus redelijk veel ip adressen bij mijn account staan). Had ze toen uitgelegd hoe dat kwam en dat ik geen proxy gebruik voor het forum, heb ik geen reden voor en ik heb geen kwaad in de zin, en toen was mijn account weer actief gemaakt.
quote:grizzella schreef op 05 februari 2012 @ 11:31:

Ik was ook geschrokken van de fotos en wilde vanmorgen kijken of de vivaldis topics weg waren. Ik wil nog even melden dat als je bij de zoekfunctie "vivaldis"intypt dat je dan bij alle zoekresultaten ook nog kleine fotootjes ziet. Weliswaar heel klein maar toch genoeg om dingen te zien die je niet wil zien. Is het niet mogelijk dat geplaatste fotos heel klein worden geplaatst op het forum en dat als je ze wil zien dat je er dan op moet klikken om ze groot in beeld te krijgen? Dan krijg je nooit onverwacht een grote foto voor je neus. En zijn op dit moment alle enge fotos weg? durf bijna niet te forummen....helemaal geen gek idee van die kleine foto's.
dat schijnt niet te kunnen Fame, zonder dat het forum instort, soort van kaartenhuisconstructie of zo
Voordat ze een proxy maatregel zouden invoeren zou ik wel pleiten voor een generaal pardon voor gepermabanden. Iedereen een schone lei, dat zou positief overkomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven