Postcrossing deel 8

13-08-2011 19:32 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.

Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.

Hoewel, bijna.

Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Ga straks je filmpje eens bekijken Steph.

Nog geen hurray ontvangen zodat ik op de 500 zit, maar de dag is nog lang he.

Mijn postbode-mevrouw was weer vroeg en bracht heel heel veel post.

Brievenbus bleef maar klepperen.

2 officals, 1 uit Duitsland en 1 uit Taiwan.

Die laatste had er maar 4 dagen over gedaan.

Rekeningafschrift, reisgids Denemarken, de kampioen, de tv-gids (biede met leuke puzzels dus ik kan er weer voor gaan zitten) en een envelop van de ANWB met 2 kaartjes voor het tennistoernooi in Rotterdam.

Prijsje gewonnen dus, maar ik kan niet dus heb al een kennis blijgemaakt ermee.
O ja en ook nog de kaarten van Greenpeace van de bon uit de voordeelagenda van de postcodeloterij.

Zijn dezelfde als vorig jaar.
Ik vind het vandaag echt koud. Dochter is voor de tweede dag met de bus naar school vertrokken, zoon is een bikkel en peddelt gewoon op en neer.

Straks stevig ingepakt richting brievenbus met een roodborstje voor Canada, 'onze' molen voor Duitsland, boeddha's voor Finland en kippen voor G-B.

@Anita > zou je vandaag dan toch die mijlpaal bereiken? Wow, de Bahama's, die ontbreekt nog in mijn lijst.

Aardappelcurry... klinkt lekker, kan je het recept op de hyves zetten?

Bananenmelk is echt een makkie: 1 banaan in de blender met 3 dl melk pureren. Daarna het mengsel verwarmen, vervolgens een flinke theelepel honing en wat kaneel toevoegen. Is genoeg voor twee koppen dampend winterplezier.

Puzzel ze!

@Steph > ik ga zo het filmpje bekijken, eens kijken of ik je kan ontdekken.

Die set kaarten zal wel in Finland te koop zijn, de afzendster zal er ongetwijfeld meer van weten.

Hoe is het met jouw dierentuin, hebben ze het een beetje naar hun zin met het koude weer? Of zijn ze in winterslaap?
@Steph > ik heb net de Zumba demo bekeken. Het woord 'chihuahua' heeft een heel nieuwe dimensie gekregen! :D
quote:neferisis schreef op 02 februari 2012 @ 11:05:

@Steph > ik heb net de Zumba demo bekeken. Het woord 'chihuahua' heeft een heel nieuwe dimensie gekregen! :D

Echt zo'n kinderdansje vind ik. Die krijgen ook andere dansen dan wij krijgen. Alleen de eerste was hetzelfde. Ze mogen/kunnen nl niet echt met de borsten bewegen. Raar.

Jammer Anita dat je nog niet de 500 hebt maar idd de dag is nog lang.
En behaal ik vandaag de 500 niet dan misschien morgen wel.

Er gaan hier weer 3 kaarten de deur uit.

Een broodje kaas naar China, naar Portugal een waterlelie en een ijsbeer naar Taiwan.

Neferisis, ik ga de melk vanmiddag meteen maken.

Ben van plan om dochter wandelend van school te halen dus iets warms kunnen we dan wel gebruiken.
Nef, wat stom dat je een lege hurray hebt ontvangen nadat je er zoveel moeite voor hebt gedaan. Balen! Zijn de toetsen bij je kinderen goed verlopen? Die warme bananenmelk klinkt verrukkelijk! Ga ik ook eens proberen, heb alleen geen blender.

Soezie, ik heb ooit een lege hurray gestuurd. Dat was naar iemand die een vreselijke kaart naar mij had gestuurd (iemand werd geëxecuteerd). Sterkte de komende tijd!

Ook voor Origami een

Arme steph, ben je weer bijgekomen van je tandartsavontuur? Met mij gaat het prima. Vandaag de hele dag vrij, dus ik ben weer goed uitgerust.

Noa78, vandaag een hele dag vrij dus eindelijk bij kunnen slapen. Dat heb ik dan ook gedaan (tot 11 uur vanochtend). Schandalig he? Maar wel lekker!

Stereo, nog gefeliciteerd!

Hoi Tine!

Tssss Snjo, jij vindt 320 dagen onderweg lang? Ik overtref je, de kaart die ik vorige week registreerde heeft er 360 dagen over gedaan.

Anita, ik heb de kaarten van Greenpeace ook ontvangen. Ik had nog iets verstuurd, zit me alleen af te vragen wat het ook alweer was!

Vandaag eindelijk weer tijd om wat kaarten te versturen. Er zijn er 5 onderweg. De andere 10 laat ik even zitten. Misschien dit weekend.. Verder een super leuke kaart ontvangen in een zelfgemaakte envelop van de kaart van Australië met daarop aangegeven welke plaatsen ze bezocht heeft. En er zat ook nog een krantenartikel in! Echt heel erg leuk
Neferisis bedankt voor het recept van de warme bananenmelk. Ik heb het op mijn boodschappenlijst staan voor morgen.

Deze week sfeervolle kaarten bij ikea gekocht van oude apparaten (typmachine, platenspeler etc.). Daar kan ik vast een aantal mensen blij mee maken. Een aantal kaarten (4) zijn de afgelopen dagen aangekomen en ik heb ook al weer een kaart aangevraagd en die gaat naar Rusland, een nieuwe deelnemer zonder profiel.

Juuf bananenmelk kan ook wel met een staafmixer gemaakt worden. Dat is zo'n handig ding in een kleine keuken of/en met een kleine portomonnee.

dat je die keer een lege hurray hebt gestuurd snap ik helemaal, heel erg dat postcrossers zullke kaarten versturen.
Ligaa, goed idee van de staafmixer. Stom dat ik daar niet aan gedacht heb, want die heb ik wel! Mmmmm, nu nog bananen kopen.

Ik heb vanavond toch nog adressen aangevraagd. Heb de smaak weer te pakken. Totaalscore van vandaag: kaart van m'n woonplaats naar Duitsland, vuurtorens naar Oostenrijk, Spaanse kaarten naar Italië en naar Finland, een Strandkaart naar de USA, twee wintergroeten (Idrukker) naar Taiwan en China en een z/w naar Frankrijk.
Neferisis, ik vond de melk heerlijk, dochter was iets minder gecharmeerd ervan en voor haar dan toch nog een warme choco gemaakt.

Zoon is van de thee dan.

Ligaa, alweer nieuwe kaarten dus bij IKEA.

Leuk hoor.

Zou fijn zijn als er hier eens eentje dichterbij kwam.

En jawel hoor, het feestje kan beginnen.

Hurray nr 500 is binnen!!!!!
Nou, daar ben ik ook weer eens! Wat een drukte hier. Kinderen zijn leuk, maar je moet er niet te lang twee in je eentje hebben Zelfs niet als ze van jezelf zijn. Poeh, wat een drukte zo. En ze missen hun papa ook, das wel duidelijk. Mama is heel lief en leuk, maar als je de hele dag door alleen maar mama ziet word je daar ook wel een beetje flauw van natuurlijk. En dat laten ze ook wel eens merken. Maar hou nog steeds van die schatjes hoor!

Tussendoor dus erg weinig tijd gehad hier wat te komen typen. Maar, wel wat kaartjes gehad! Heb zelfs al twee kaartjes meer gehad, dan van mij zijn ontvangen. Mijn laatste aanwinsten zijn een kaartje uit Letland, Wit Rusland, Virginia en vandaag nog eentje uit het zuiden van Finland. Allemaal prima kaartjes. Kan zelf helaas nog steeds niks aanvragen, er zijn er nog 6 onderweg... De oudste is al 26 dagen onderweg, en eentje naar België is zelfs al 8 dagen onderweg. Je zou toch verwachten dat dat wat sneller gaat. Ach ja, misschien is ze op skivakantie... :-) . We wachten rustig af. Heb het ook al druk genoeg zonder postcrossing, dus wat dat betreft...

Ga dus ook snel weer weg, wil niet al te laat naar bed. Eerst nog een wasje ophangen.
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Goedemorgen.

Ik heb vijf adressen aangevraagd, waarvan 4 binnen NL.

Het is nu -7 en de zon schijnt heerlijk, maar helaas is hier (te) veel sneeuw gevallen. Daardoor alleen op snowboots naar buiten en fietsen over gladde wegen daar houd ik niet van.

Ik ga dus maar lekker bezig met postcrossen en misschien een boek lezen en vanmiddag een excursie naar de supermarkt.

Zo wil ik gehaktbrood maken, maar ik heb geen cakevorm. Het recept stond in het blad van de jumbo en ik ben erg benieuwd hoe het smaakt.
Hallo (echo)

Gehaktbrood is erg lekker geworden. En zag op internet dat er vele varieties zijn.

Met de kaarten schrijven gaat het prima. Nog 2 te gaan voor 7 uur.

Ik ga weer, het is hier erg koud in m'n eentje
Ach Ligaa, moest jij dit weekend in je eentje het fort bewaken?

Fijn dat je gehaktbrood lekker was! Waarin heb je het gemaakt, i.p.v. een cakevorm? Ik wil het ook eens maken met vegagehakt, maar daarvoor moet ik eerst een keer naar de C1000, die de juiste soort vegagehakt daarvoor verkoopt. Helaas is die supermarkt hier niet in de buurt. Toch maar eens voor op pad!

Soezie, knap dat je nog de tijd hebt genomen om hier te schrijven terwijl je man in het ziekenhuis ligt en je de zorg voor je tweeling nu alleen hebt! Sterkte ermee!

Anita, gefeliciteerd met de 500e hurray!

Steph, ik ga zo eens het filmpje opzoeken van je zumbademo. Door de chihuahua-opmerking van Neferisis ben ik wel erg nieuwsgierig geworden!

Neferisis, heb je het muziektentamen intussen gehad of ben je nog druk aan het studeren?

Juuf, lekker dat je even kon bijslapen!

Ik heb een gezellig weekend achter de rug, gisteren lekker tapas wezen eten met wat vriendinnen. Erg gezellig!

Vanochtend heb ik wat adressen aangevraagd en kaarten uitgezocht en beschreven. Ik ga straks op de bus doen:

Waar is wally naar Spanje, Jip en Janneke naar Japan, een hond naar Belgie en een kunstkaart naar Duitsland.
Net even een schaatsende kinder meute bewonderd, erg leuk om te zien! Nu weer lekker thuis opwarmen. Vanavond op kraam visite.

Laatste dagen weer wat kaarten binnen gekregen. Mooie uit Nieuw Zeeland en grappig uilen kaartje uit China. Nog wat mwa kaarten. Nieuwe profielen zitten leuke bij. Waaronder een klein meisje van 3 die pipi langkous spaart. Die had ik nog niet op voorraad. Dus even een bestelling gedaan tinstar. Ging erg snel en goed allemaal. Prima site! Vandaag maar een leuk verhaaltje opschrijven.

En hoe is het hier, stil voornamelijk....

Liga, fijn dat jij het topic niet hebt laten zakken naar pagina 30. Gehaktbrood klinkt goed! Bijna jammer dat ik geen vlees eet.

Tine, goed dat je contract wel verlengd wordt! Over de Mitsen kort maar krachtig: idioot!

En ineens dat met die date?? Waar blijft die update??

Ierland zou ik ook ooit nog wel eens willen zien, volgens mij heel erg mooi!

Kozoo, ik ga naar buiten als een soort michelin vrouwtje. Echt van top tot teen ingepakt. Werd hier al hartelijk uitgelachen. Denk als ik omtuimel dat ik terug stuiter

Stereo, lekker tapas! Is ook altijd zo gezellig om te doen. Wil binnenkort eens een high tea gaan doen. Nog nooit gedaan gek genoeg. Lijkt me wel super.

Welk merk vega gehakt gebruik jij altijd?

Nef, weer een nieuwe voor in je profiel! Kunnen ze die vanuit Finland misschien weer voor je aanvullen. Dank voor het recept, ga de bananen drank ook zeker een keer maken.

Steph: briljant filmpje! Eindelijk eens een niet zo gelikt zumba groepje. De gewone mensch in beeld, in plaats van maatje 33 in fluoriserende stringen. Heerlijk. (hoewel jij natuurlijk wel heel hard die kant opgaat met je afvalrace!)

Anita: van harte met je 500!!! Goed dat de kaartenstroom jouw kant op toch weer op gang is gekomen!

Juuf, dat is helemaal niet schandalig. Meer zeer verdiend! Lekker dat het een keertje kon en ook is gelukt. Als je eenmaal in zo'n ritme zit, kun je net zo makkelijk op een vrije dag ook heel vroeg wakker zijn...

Soezie, hoe gaat het met je man? Drukte voor jou te doen? Hopelijk heb je inmiddels ook weer wat kaartjes binnen! Zou leuk zijn. Kun je weer wat nieuws aanvragen. Even wat afleiding , leuk voor jezelf.

Iemand een idee waar ik vuurtoren kaarten kan krijgen? Buiten op de wadden eilanden aangezien ik daar voorlopig niet kom... Heb momenteel veel profielen waar ze gevraagd worden. Moet sowieso weer eens de kaartenbak gaan aanvullen. Erg...
Noa, leuk hoor, om binnenkort een high tea te doen! Dat heb ik vorige week nog gedaan voor mijn verjaardag (maar dan thuis). Allebei gezellig en lekker, tapas en high tea! En handig voor mensen zoals ik, die niet zo goed kunnen kiezen!

Qua vegagehakt gebruik ik altijd Quorn gehakt of AH Puur&Eerlijk of zoiets. Een aantal jaar geleden hadden ze van Tivall ook gehakt waarvan je zelf balletjes en gehaktbrood kon maken, maar dat verkopen ze niet meer. Van andere vegetariers heb ik gehoord dat ze bij de C1000 wel zoiets verkopen en dat dat erg goed is, maar daar heb ik helaas nog geen ervaring mee.
Stereo ik kon gelukkig een cakevorm krijgen bij de AH, dat hebben ze dan weer niet bij de c1000 die ook vlak bij me zit.

Ik heb eerst een basisrecept gemaakt met gebakken ui/knoflook, tomatenketchup, selderij, het lijkt mij echter ook lekker om kaas te gebruiken bijvoorbeeld. Ja met vega gehakt zal het ook lekker zijn, maar die van de AH lijkt me daarvoor te droog.

Na een tijdje voornamelijk vegetarisch ben ik toch maar overgestapt op bewust vleeseten (bewust in de zin van niet veel en wel biologisch)

Noa78, vuurtoren kaarten heb ik gekocht bij ikea, is een set met strandkaarten (bij avond) en 2/3 kaarten daarvan zijn met vuurtorens.

Verder kun je op artunlimited op de webpagina bij vrij zoeken vuurtoren intoetsen, dan zie je er ook een aantal.

Ik ben zojuist even een rondje gaan doen bij de "haven" er was niemand (behalve ik + 300 meeuwen verderop) en het was er zo stil! Alle geluid gedempt door de sneeuw. Van de wandeling ben ik wel opgeknapt, ik had zo'n blegh gevoel
Juuf, toch die adressen aangevraagd? Superleuke hobby toch.

Donderdag voor het laatst naar de tandarts, daarna happen bij de orthodontist en dan maandag terug voor een spalkje achter de tanden. Ken de beugel ook weer uit.

Anita, gefeliciteerd met je 500ste Hurray

Noa, nee gelukkig zijn wij niet zo'n groep. Dit was een groepje van drie verschillende groepen. De kinderen, dan drie achterin die ik nog nooit heb gezien maar wel les krijgen van de lerares (die ik heb) en dan de rest. Veel vrouwen in mijn groep zijn moslima en doen daarom in het openbaar niet mee.

Je kunt bij funnycards ook vuurturenkaarten bestellen en bij ArtUnmilimted ook vast en zeker wel.

Ligaa, lekker zo'n taart lijkt mij.

Ik heb dit topic maar van pagina 3 weggehaald. Dit weekend vnl schaatsen gekeken en uiteraard kaarten geschreven. Zometeen het wijkblaadje maken, met anderen uiteraard.
Zoo, vandaag 2 kaarten ontvangen en 1 daarvan helemaal leuk van een "kunstwerk" van keukenspullen, het tweede was ook leuk maar kwam me wel heel bekend voor en inderdaad die kaart had ik een week of wat terug ook al ontvangen.
Kom even binnen vallen na een druk weekend van boodschappen doen, taarten bakken en feest vieren en de nodige sneeuwpret.

Dochter heeft een nieuwe slee gehad en is heel heel veel van de dijk afgeleden.

Ook vandaag weer, echt genieten voor de kindjes zo, zelf vind ik dit sneeuwgebeuren niet zo geweldig als ik er doorheen moet naar mijn werk.

Heb weer een hurray of 2 gehad dit weekend en vandaag een kaart uit de Oekraine.

Ga zo wat adressen aanvragen

Steph, bedankt voor het weer ophalen van het topic, hahaha
3 kaarten geschreven.

Er gaat een witte roos naar Amerika, een schilderij van Mesdach blijft in Nederland en een ijsbeer vertrekt naar Wit-Rusland.
Helleu!!

Tine hier, vandaag een mooie kaart gekregen van allemaal van die wensballonnen, die hier ook zon hype zijn geweest. Ook een kaart met chocolaatjes! En een hurray! Heb hier nog een stapel kaarten liggen om te schrijven en te versturen.

Mn date gaat volgende week zaterdag worden! Nog geen idee wat we gaan doen.. Maar tis nu al spannend haha. Morgen avond ga ik naar Miss Saigon! Heb er super veel zin in, het vervelende is alleen dat ik de volgende morgen om 7 uur moet werken.. Oeps.. Dat word laat naar bed en vroeg uit bed.. Maar goed overleven we ook wel weer.

Nu ook maar eens te bed, truste!!
Tine, is het een Fries? misschien dan de 11-stedentocht.... Veel plezier bij MissSaigon.

Verder een leuke hurray uit NL. Hopelijk vandaag wel een kaart.
Net bij miss saigon geweest, wauw deze boost had ik even nodig wat was dit mooi!! Tony neef en linda wagemakers waren er ook omdat het het 150 jarig bestaan van miss saigon was. Nu nog in de auto terug naar huis en dan straks slapen en morgen om half zes de wekker.. helaas. Vandaag 4 kaarten wel leuke kaarten!!! Morgen meer!!
Een paar dagen uit de lucht geweest, druk in training voor de Elfstedentocht... Echt niet dus! Gewoon veel werk op het bureau, een rommelig huishouden en extra mantelzorg door de slecht begaanbare stoepen.

Veel post ontvangen, uit alle uithoeken van de wereld, o.a. Kazachstan en Zuid-Korea. Uit Italië een fraaie ansicht opgestuurd gekregen met zes geweldige Vaticaanzegels erop uit het Lire tijdperk, zeg maar de Italiaanse variant op PMK.

Toch tijd gevonden om adressen aan te vragen en plaatjes bij de praatjes te vinden: naar Turkije gaat een vintage cityview, naar Tsjechie libellen, naar Zweden een Nouvelles Images, naar Italie een winters geveltje, naar Belgie iets culinairs, naar Portugal een voetbalsfeertje, naar Spanje een Santoro, naar Kroatie een Art Deco en tenslotte naar een postcrosser 'om de hoek' eveneens een Nouvelles Images.

@Anita > gefeliciteerd met je 500-ste kaart! Zoonlief hier houdt ook meer van chocomelk dan van bananenmelk. Dochter vindt het wel lekker, mits er geen stukjes in zitten.

@Juuf > jij hebt ook aardig wat post weg gewerkt!

@Ligaa > die Ikeakaarten klinken goed, tijdens de carnaval het groen/wit maar eens een paar uur vervangen voor geel/blauw.

Ik ben wel benieuwd naar dat recept voor gehaktbrood. Kun je het op hyves zetten?

Hoe is het inmiddels met het 'blegh' gevoel?

@Soezie > red je het nog een beetje met die twee rakkers van je? Je hebt niet het meest optimale weer voor de dagelijkse rit naar het ziekenhuis. Heeft de brievenbus nog geklepperd deze week?

@Stereogram > leuk zo'n tapasmiddag met vriendinnen. Misschien een idee voor een volgende meeting (als de spoorwegen weer normale dienstregelingen hanteren)?

Ik heb morgenmiddag muziektentamen. Alhoewel het voor mij geen hoofdzaak is - ik hoef er mijn brood niet mee te verdienen of een plaats op het conservatorium mee te behalen - ben ik behoorlijk zenuwachtig. Slecht resultaat is niet goed voor mijn ego . Met mooie cijfers mag ik aan meer optredens mee doen en krijg ik grotere partijen te spelen.

@Noa > hier nog een Michelinvrouwtje, zeker als ik op de fiets op pad ben. Bij Bol hebben ze een heleboel postcardbooks te koop (bij de Engelse boekenhoek).

@Tine > Miss Saigon is de laatste musical die ik gezien heb, maar dan wel de vorige editie... Juist ja, met Tony & Linda!

Hou ons op de hoogte van jouw amoureuze escapades. Slaap lekker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven