Postcrossing deel 8

13-08-2011 19:32 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.

Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.

Hoewel, bijna.

Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Helleu!!

Wat een rust hier! Heeft iedereen een ruige valentijnsdate? Nou mijn brievenbus was alles behalve hartjesrood gekleurd vandaag.. Wel twee postcrossing kaartjes vandaag, eentje uit Malaysia een schild die de krijgers vroeger daar gebruikte en eentje uit de Ukraine, een hele mooie zwart wit afbeelding van een vrouw in een lange jurk die een trap afloopt bij een soort kasteel. Nu maar even wat eten, fijne avond!
Hoi!

Tine bedankt voor het opfleuren van deze pagina vandaag.

Ik was gewoon aan het werk, dus geen spannende valentijnsdate. Helaas.

Ik heb wel een mooi portret ontvangen uit Wit-Rusland.

Ik ben zelf de vier kaarten die klaar lagen voor de brievenbus vergeten te posten.

verder gaat het zo-zo met me, om je vraag te beantwoorden, maar dat gaat vanzelf wel weer over.

Ga nu chocomelk in een pannetje opwarmen
Mijn Valentijn hangt op de bank, hahaha

Dochter had wel een hartjes-snoepje voor me bewaard, lief he.

Hier vandaag 1 envelop uit Rusland met een kaart van een kerk en een mini-valentijnskaart..

2 hurrays, en van eentje kan ik nog een bedank kaartje verwachten van de week.

Leuk!
Postbode-mevrouw is geweest en bracht mij 1 kaart uit Maleisie.

Die had er 14 dagen over gedaan.

Mijn eigen kaart naar dat land is inmiddels al 58 dagen onderweg.....vrees dat ik er weer een expired ga bij krijgen dus (ook Spanje al 47 dagen helaas).

Ga zo de kindjes in hun jas hijssen en dochter wegbrengen naar een feestje.

Maak ik met zoon nog een wandeling langs de eendjes ofzo.
Zo. dochter is afgeleverd op het feestje en zoon is in de wagen in slaap gevallen.

Hij denkt wel dat hij zonder middagdutje kan, maar echt niet dus.

Hij ligt nog te slapen nu.

We zijn nog even het dorp ingeweest en heb even wat kaartjes gekocht.

Steun de middenstand he.
Hallo!! Hoe gaat het hier? Allemaal leuke kaartjes in de bus?
2 leuke kaarten gekregen en 1 daarvan is een nightview en de ander een lezende dame met kat.

Ik wacht nog even op mijn eten, saus moet nog indikken.

Hah Anita, dat lijkt me toch ook heerlijk hoor, lekker in slaap vallen als je moe bent, zou ik eens op m'n werk moeten proberen :-)

Ik denk dat ik vanavond heerlijk een misdaadroman uit ga lezen. Ik ben halverwege en het is zo spannend!
Het boek heet sterf met mij van Elena Forbes . Gaat over een team dat achter een Londense seriemoordenaar aan zit.
Janna, hier zeker met regelmaat leuke kaarten in de brievenbus.

En bij jou??

Ligaa, dan probeer ik met je mee, haha

Lees ze!

Net 2 kaarten geschreven.

Naar Finland gaat een I-drukker Rotterdam en naar Litouwen een kaart van de muppets.
@snjokorn grappig ik heb vorige week een 3D kaart verstuurt in NL

Een echte valentijnskaart had ik niet verwacht dit jaar toch leuk dat ik wel drie postcrossing kaartjes

In de bus had

1 uit Taiwan 1 uit Belarus en 1 uit Duitsland
Off topic: schoonmoeder heeft een herseninfarct gekregen en ligt in coma. Het kan elk moment afgelopen zijn, ik ben dus even met andere dingen bezig.
Heel veel sterkte Neferisis.
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag aan jullie,

Waar ( in ) bewaren jullie je ontvangen kaarten?

Ik zou er graag iets leuks mee willen doen. ergens in plakken wil ik niet ivm de tekst op de achterkant. en in een fotoalbum passen ze niet ivm verschillende formaten van de kaarten.

Hebben jullie tips voor mij?
Vandaag bracht de postbode-mevrouw mij geen kaarten.

Maar had ik wel 2 hurrays in mijn mailbox, kaarten naar China en Polen zijn aangekomen.

Nu net 2 nieuwe geschreven.

Er gaat een provinciekaart naar Duitsland en een kaart met Nederlandse tekst naar Korea.

Marisje, ik doe niks speciaals met de kaarten eigenlijk.

Gaan een doos in en mijn dochter kijkt er regelmatig in of ze niets iets van haar gading vind.

Hangt ze dan op haar kamertje, leuk.

Hoe lang doe je al aan postcrossing???

Neferisis, hoe gaat het nu?

Nogmaals veel sterkte voor de tijd die komen gaat.
Neferisis: sterkte de komende tijd!!!

Marisje: ik bewaar mijn ontvangen kaarten in ordners (waar ik verder eigenlijk maar weinig mee doe).

Bringiton: dan heb ik niet de kaart van jou ontvangen (woon niet in Nederland).
Snjókorn falla, á allt og alla
Anita, schoonmoeder heeft vanmiddag het heilig oliesel ontvangen, ze ligt er nu heel vredig bij. Op haar uitdrukkelijk verzoek wordt er niet meer aan haar 'gedokterd', alleen eventuele pijn bestreden.
Neferisis ik wens je sterkte
Even voor nu: Neferisis heel veel sterkte met het naderende afscheid. Verdrietig. Gelukkig kan schoonmoeder nog haar eigen wensen aangeven.
Sterkte nef. Ik denk aan je.

Hier komen fijn wat kaartjes binnen. Zitten mooie plaatjes tussen
Neferisis Sterkte in deze tijd.

Marisje, ik doe ze in een fotoalbum. Voor grotere kaarten heb ik een aparte album.

Hier komen ook mooie maar ook minder mooie kaarten binnen.
Ik heb weinig puf om hier te typen maar wil Nef even heel veel sterkte wensen en een dikke knuffel geven!

Tot snel!
Sterkte Neferisis!
Veel sterkte Neferisis!
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Marisje, ik ben redelijk nieuw in het hele postcrossing-gebeuren, en dacht enthousiast: ik koop een mooi fotomapje bij de hema om ze in te doen... Niet heel handig dus, als je ook grotere kaarten krijgt. Tot nu toe passen ze er redelijk in, maar heb ook nog weinig echt grote kaarten ontvangen. Eentje steekt wel een beetje uit. Ik wilde ze ook niet in een boek plakken omdat ik de achterkant even interessant vind als ze voorkant, nu zitten ze in zo'n fotohoesje waarbij je voor en achterkant kunt zien. Maar als er grotere kaarten komen past dat dus niet...

Hier wel weer een kaartje ontvangen, uit Finland. Lief kaartje met twee katten erop (illustratie) en een verhaal achterop dat deze katten oorspronkelijk uit Zweden komen uit een kinderboek. Leuk!

Zelf weer vier kaartjes op de bus gedaan vrijdag, een afrikaanse kunst kaartje naar Duitsland, een Ikea 'oude apparaten' kaartje (grammofoon) naar Polen, een ouderwets zwart-wit kaartje naar Rusland en een hondenkaartje naar Finland.

Zelf ben ik doodop, gisteren eigenlijk helemaal 'ingestort', emotioneel niet hoor, maar echt vermoeidheid. Man is weer terug uit het ziekenhuis, maar kan de verzorging van de kinderen nog niet echt op zich nemen. Gisteren ben ik om negen uur naar bed gegaan, ik kon gewoon echt niet meer. Geslapen tot vanochtend half negen, en ik ben nog steeds heel erg moe. Vanavond dus maar weer vroeg naar bed. Morgen hoef ik gelukkig niet te werken, dinsdag pas weer. Even twee dagen rustig aan dus. Vandaag lekker schaatsen kijken.
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Oh Soezie.. Dat moet zwaar zijn voor je. Goed dat je iig wat extra slaap probeert te pakken. Kun je anders wat extra hulp van ouders of schoonouders krijgen? Al is het even 2 uurtjes overdag. Dan kun jij even bijtanken.

Ik heb al 2 keer de bananenmelk gemaakt die hier laatst stond. Jammiejammie!! Echt superlekker. Ik ben nogal een kaneel-gek dus lekkerrrrr veel erin. Ik heb wel ipv honing wat suiker gebruikt, honing vind ik dan weer niet lekker.

Het is hier een stralend zonnige dag. Op t moment dat ik dit typ begint het keihard te hagelen.... das beetje jammer. T wordt ook weer koud volgens mij.

Voor iedereen een

Ik heb ze vandaag in het echt gezien hoor, sneeuwklokjes en krokusjes die op weg waren de zon te begroeten, erg leuk om te zien!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven