Deeltijdstudie en avondeten?

05-02-2012 19:31 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er tips?

Sinds vorige week ben ik een deeltijdstudie begonnen, waarvoor ik twee avonden per week naar school moet. Ik ga direct vanuit mijn werk, dus moet ergens zien te eten. Nou ben ik er inmiddels achter dat het best lastig is:

- ik werk tot ongeveer 17.30 uur en moet om 18.30 uur op school zijn

- we hebben geen magnetron op het werk

- op school kan je wel eten, maar ik vond het helemaal niet lekker (terwijl ik geen moeilijke eter ben)

- ik ga met de trein (dus kom wel op 2 stations)

Ik heb bedacht dat ik wel eens een maaltijdsalade kan eten van de AH. Of brood. Maar goed, dat ben je na een tijdje ook wel zat. Ik wil niet elke keer ongezonde dingen eten op het station. Iemand een idee of tip hoe ik dit nou kan oplossen? Zodat ik die twee keer per week toch een beetje gevarieerd eet?

Alvast bedankt!
Waarom denk je na een keer dat het altijd beroerd eten zal zijn op je school?

Ik at weleens op de uni als ik 's avonds een vergadering had en als je een beetje wist wat je moet nemen viel het best mee. Zo verving ik bijvoorbeeld standaard de groente door een bakje salade en nam ik een extra bord mee dat ik als deksel erop kon leggen zodat het minder afkoelde in de rij voor de kassa.
quote:_livvy_ schreef op 05 februari 2012 @ 19:49:

Zo'n zakje saté klinkt ook goed, alleen... een waterkoker hebben we ook niet en mag ook niet. Zo, nu klinkt het alsof ik een hele vervelende werkgever heb. Dat is niet zo hoor, alleen hierin zijn ze wel vrij strikt.Hebben jullie een koffiemachine? (Want anders kunnen jullie blijkbaar niets drinken? Daar kan dan heet water uitgehaald worden voor cup-a-soup, noodles, sate opwarmen. Mogen jullie uberhaupt iets eten op je werk?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Je kunt je ook verdiepen in gerechten die je zelf kunt maken en koud opeten.

Verschillende soorten maaltijdsalades e.d.
Als je s avonds nog helder moet zijn zou ik idd wel zorgen voor een goede bodem. Een soepje lijkt me niet genoeg.
Ja, eigen bakjes! Lekkere sandwiches. Als je dan zo van lekker eten houdt, wat let je en maak het een en ander klaar. Er zijn bepaalde kant en klare zelfgemaakte zaken die je zo in vriest en smorgens voor vertrek uit de vriezer trekt.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Vroeg me nu opeens af: bestaat er ook zoiets als een thermoskan, maar dan niet voor heet vloeibaar spul, maar bvb. een thermosBAK voor vast voedsel?
We hebben inderdaad een kantine, maar de catering wordt verzorgd door een extern bedrijf. De keuken gaat na de lunch op slot. We kunnen lunchen tot 13.30 uur en zo rond 15:00 uur is de kantine echt dicht.
Wel een koffieapparaat? Misschien kun je daaruit dan heet water nemen, in een bakje doen, sateetje erin, deksel erop? Weet niet of het wat wordt, hoor!

Mosterd bij?
anoniem_108118 wijzigde dit bericht op 05-02-2012 20:10
Reden: mosterd... moet niet tegelijkertijd een sinaasappel pellen...
% gewijzigd
quote:molly74 schreef op 05 februari 2012 @ 19:59:

Hoe wordt er tussen de middag gegeten op je werk? Kantine, iedereen aan zijn eigen bureautje (wat voor werk doe je überaupt?), etc. Er zal toch wel een eet-ruimte zijn, en waar gegeten wordt, zou ook een tosti-apparaat e.d. kunnen staan, dus 'hygiëne' lijkt me dan een smoesje van je werkgever.

In het geval van een kantine: misschien kun je door de kantine-dames iets warm laten maken net voordat je naar school vertrekt?

Ik zou het een afknapper vinden als je niets mag eten en drinken op je werk. Ik lust bijv geen koffie, dan heb je toch warm water nodig voor je thee.

En als je een tosti maakt dan ruimt je de kruimels toch op? Dan kan je bijv. in je pauze op je werk wat warms eten en dan naar je school even een wrap of broodje.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Bij mij op de uni stond er trouwens ook een magnetron in de mensa. Dan kan je daar je eigen prak opwarmen.
Uiteraard mogen we wel wat drinken op het werk. Het is een beetje lastig uit te leggen waarom sommige dingen niet kunnen, vanwege de herkenbaarheid, maar ik begrijp mijn werkgever wel. Alleen daar hebben jullie natuurlijk geen boodschap aan...
Ik zal de warme maaltijd van school komende week nog eens testen.
Heb je wel een waterkoker?

Je zou soep kunnen koken, met minder water dan normaal, en bami of rijst. Soep in thermosfles mee, bami/rijst in bakje.

Dan op je werk of op school water koken, bami en soep in schaaltje en wat kokend water erop.

Bij de Appie hebben ze dit trouwens ook in de koeling, met garnalen of kip, geloof ik.

Je hebt trouwens ook kant-en-klare pasta in een zakje, waar je alleen kokend water bij hoeft te doen (van Honig of Knorr oid?)

Ooof... zo'n vacuumapparaat kopen. Eten maken, vacuüm in zakje en opwarmen in heet water

Of Foodiezz

O, mosterd, geen waterkoker dus. Zowel op je werk als op school niet??

Maar die zou je desnoods zelf mee kunnen nemen toch? Stiekem ergens neerzetten waar niemand m ziet..
Denk dat een thermoskan met kokend water wel een idee is! Voor noodles/saté enz. Het 'hete' water voor de thee uit de koffieautomaat is niet heel erg heet.
quote:_livvy_ schreef op 05 februari 2012 @ 20:13:

Denk dat een thermoskan met kokend water wel een idee is! Voor noodles/saté enz. Het 'hete' water voor de thee uit de koffieautomaat is niet heel erg heet.En om knakworstjes op te warmen!
Het lijkt me wel een gedoe en dat terwijl noodles, knakworstjes of sate helemaal niet zo gezond is. Wat serveert die school van jou allemaal 's avonds?

Als de warme maaltijd niets is dan zou ik gaan voor een lekker kopje soep met een bruin broodje, salade en een toetje.
Ik zie dat er op 'mijn' station ook een Julia's is. Geen idee waar alleen, het is me nog niet opgevallen. Ga dat ook proberen.
Ik weet niet welke hoge school je zit, maar kan je niet kijken of er daar een opwarmmogelijkheid is.

Ik ben ook afgelopen week gestart en kan gelukkig wel opwarmen op mijn werk, wil toch liever vers bereide groenten en vlees.

Maar misschien zou je kunnen navragen?
Love...miss..will never forget you..
Julia's is echt prima. Ik eet er regelmatig.
Wat ik daar heb gegeten was pasta (in een plas water), met een saus van sperziebonen uit blik en kip met harde stukjes erin. Ik vond het echt heel erg vies. Daarom vraag ik me af waarom het de volgende keer van betere kwaliteit zal zijn.
quote:_livvy_ schreef op 05 februari 2012 @ 20:09:

Uiteraard mogen we wel wat drinken op het werk. Het is een beetje lastig uit te leggen waarom sommige dingen niet kunnen, vanwege de herkenbaarheid, maar ik begrijp mijn werkgever wel. Alleen daar hebben jullie natuurlijk geen boodschap aan...

Klopt, hebben wij helemáál geen boodschap aan! Wij willen gewoon dat jij lekker kunt eten!

@Maryni83: "Stiekem ergens neerzetten waar niemand m ziet.."

Zie TO al helemaal zitten, op de wc-pot, met een waterkokertje naast haar op de grond, met een stroomdraadje onder de deur door richting het stopcontact naast de wastafels. hard kuchend zodat niemand het water hoort koken.
Hoeveel keus is er? Bij ons was er altijd keus uit 4 maaltijden, dan zit er altijd wel iets eetbaars bij.
Je hebt meestal van die koelboxen voor eten , zou je niet ook warmhoud boxen hebben?

En naast pasta salades kun je ook variëren met rijst of couscous.

Verse ingrediënten erdoorheen en je hebt een gezonde verse maaltijd, wel koud.
Love...miss..will never forget you..
@molly74:
De keus was alleen die pasta. Had ook gehoopt op meer keuze. Maar ik ga komende week kijken of ze dan meer keuze hebben. Misschien was ik er op een verkeerd (niet representatief) moment.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven