Gestopt met de pil, cyclus?
maandag 6 februari 2012 om 11:13
Ongeveer 2 maanden geleden ben ik gestopt met de pil. Ik wou kijken of ik me beter voelde zonder die hormonen, niet om zwangerte worden. De eerste maand had ik meteen een perfecte cyclus van 28 dagen.
Nu had ik meteen het idee dat mijn lichaam meteen gewend was aan het stoppen met de pil en ik voortaan gewoon deze zelfde cyclus zou hebben. Dit is dus niet het geval, ik ben deze maand de 28 dagen al ruim voorbij. Kan dit gewoon nog bij het ontpillen horen, en was het toeval dat mijn eerste cyclus 28 dagen was?
Of is het zo dat als je eenmaal een goede cyclus hebt gehad na het stoppen met de pil dit ook zo hoort te blijven?
Ik denk zelf dat het bij het ontpillen hoort, maar als ik dit moet zien als 'overtijd' dan is dat wel handig om te weten
Ik kon trouwens geen duidelijk antwoord vinden via google, dus ik dacht ik probeer het hier even
Nu had ik meteen het idee dat mijn lichaam meteen gewend was aan het stoppen met de pil en ik voortaan gewoon deze zelfde cyclus zou hebben. Dit is dus niet het geval, ik ben deze maand de 28 dagen al ruim voorbij. Kan dit gewoon nog bij het ontpillen horen, en was het toeval dat mijn eerste cyclus 28 dagen was?
Of is het zo dat als je eenmaal een goede cyclus hebt gehad na het stoppen met de pil dit ook zo hoort te blijven?
Ik denk zelf dat het bij het ontpillen hoort, maar als ik dit moet zien als 'overtijd' dan is dat wel handig om te weten
Ik kon trouwens geen duidelijk antwoord vinden via google, dus ik dacht ik probeer het hier even
maandag 6 februari 2012 om 11:21
er bestaat nog geen 'overtijd' want je hebt nog geen natuurlijk cycluseinde meegemaakt 
die eerste keer 28 dagen lag in lijn met de pil: 21 dagen slikken, paar dagen wachten en hopla: 28 dagen.
het kan maanden duren voor je je cyclus weet, het kan ook al na 1 maand. Niets is echt raar, je komt van alles tegen.
die eerste keer 28 dagen lag in lijn met de pil: 21 dagen slikken, paar dagen wachten en hopla: 28 dagen.
het kan maanden duren voor je je cyclus weet, het kan ook al na 1 maand. Niets is echt raar, je komt van alles tegen.
life ain't a perfect story, write it while you live it
maandag 6 februari 2012 om 11:26
ah okee, dus je hebt al een pilloze cyclus gehad..
het kan zomaar zijn dat je cyclus blijft wisselen, dat dat natuurlijk voor je is, maar het kan ook ontpillen zijn (hoewel dat nonsens is volgens mijn gyn) en dta je lijf moet wennen aan de eigen hormonen ipv kunstmatige.
álles kan
het kan zomaar zijn dat je cyclus blijft wisselen, dat dat natuurlijk voor je is, maar het kan ook ontpillen zijn (hoewel dat nonsens is volgens mijn gyn) en dta je lijf moet wennen aan de eigen hormonen ipv kunstmatige.
álles kan
life ain't a perfect story, write it while you live it
maandag 6 februari 2012 om 11:29
Je lichaam bepaald alles zelf. Het zij zo. En haal gewoon bij het kruidvat een paar zwangerschapstestjes (2 voor 5 euro) voor het geval je je afvraagt of je misschien zwanger bent. En verder proberen je lichaam een beetje te kennen aan de hand van haar kuren.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
maandag 6 februari 2012 om 11:40
Het vervelende is dat ik sinds ik niet meer aan de pil ben zwangerschapsverschijnselen heb voordat ik ongesteld moet worden, dat brengt me ook een beetje in de war Maargoed ik hou het in de gaten, hou netjes in mijn agenda mijn cyclus bij enzo. Ben al sinds mijn 15e aan de pil, dus ik herinner me ook echt helemaal niet of ik voor die tijd een regelmatige cyclus had, dat hield ik helemaal niet bij voor zover ik me herinner.
maandag 6 februari 2012 om 12:02
maandag 6 februari 2012 om 12:14