Centraal Moderatortopic

12-12-2011 11:51 5063 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kan je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de linkerbovenkant van een topic, of aan de rechterbovenkant van een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Hier zijn onze algemene voorwaarden en de huisregels van het Viva forum terug te vinden.

Hier zijn de mededelingen van het Viva forum terug te vinden.

Hier kun je bugs die je op het forum tegenkomt melden.

Hier kun je de beleidsmededelingen terugvinden.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Mods, ik kan me voorstellen dat mijn vraag ondersneeuwt, dus ik stel hem gewoon maar weer ( voordat er iemand op het idee komt snel even " de bijtjes " te staffelen ) ; Doen jullie het bijentopic op slot?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:bliksemse_bende schreef op 06 februari 2012 @ 18:28:

Even ter waarschuwing misskoekwaus: namen noemen mag nie. En aangezien het nieuwe beleid pas volgende maand ingaat, zou ik het zonde vinden als je hiervoor 'straf' krijgt. Oeps. Staat dat in de verklaring? Wel lief dat je me waarschuwt
quote:missverrektekoekwaus schreef op 06 februari 2012 @ 18:30:

[...]

Oeps. Staat dat in de verklaring? Wel lief dat je me waarschuwt Oh, dat weet ik niet. Weet wel dat hier, nog niet zo lang geleden, een hoop gedoe over is geweest en dat de mods toen flink ingrepen. Vandaar dat ik het even meld.
quote:bliksemse_bende schreef op 06 februari 2012 @ 18:33:

[...]

Oh, dat weet ik niet. Weet wel dat hier, nog niet zo lang geleden, een hoop gedoe over is geweest en dat de mods toen flink ingrepen. Vandaar dat ik het even meld.Ik heb het al aangepast, dank je wel. Onder protest
quote:blijfgewoonbianca schre :'-( ef op 06 februari 2012 @ 18:30:

Mods, ik kan me voorstellen dat mijn vraag ondersneeuwt, dus ik stel hem gewoon maar weer ( voordat er iemand op het idee komt snel even " de bijtjes " te staffelen ) ; Doen jullie het bijentopic op slot?

NEEEEEE!!!

Laat me eerst nog even afscheid nemen pleaseeeeeee
quote:missverrektekoekwaus schreef op 06 februari 2012 @ 18:34:

[...]

Ik heb het al aangepast, dank je wel. Onder protest Verstandig. En ja, ik vind het ook een stomme regel.
quote:thee schreef op 06 februari 2012 @ 18:24:

sgaap, volgens mij ben je heel iets anders aan het doen dan 'forummen'.

Is dat zo?

Ik probeer positief te blijven en hopen. Er zijn forummers die ik graag zie terug komen.

Wat ben ik volgens jou aan het doen dan?
Denk je echt dat mensen zo kinderachtig zijn om de bijen nu te staffen dan BGB?
quote:chartreuse schreef op 06 februari 2012 @ 17:54:

[...]

Ja hoor, daar gaan we. De mods doen niet wat verwacht wordt/gewenst is en nu krijgt de klankbordgroep de schuld?

Ga s.v.p. niet aan de hand van wat Viva/Sanoma schrijft over de beslissingen die ZIJ naar áánleiding van de klankbordmeeting hebben genomen, concluderen wat de daar aanwezig forummers wel of niet gezegd hebben.Er is ook een enquete geweest en je kon je suggesties mailen. Dus om nu 'de klankbordgroep' de schuld of de credits van het nieuwe beleid te geven, gaat daarom te ver.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:dimphyne schreef op 06 februari 2012 @ 18:09:

Iedereen begint met een schone lei, behalve de permagebanden van het afgelopen jaar? En dan met een stalen gezicht in het verslag meedelen dat het nooit de bedoeling is geweest om oudgedienden te wieberen? Tuurlijk .Mijn idee..
quote:ceci_nest_pas_un_bal schreef op 06 februari 2012 @ 18:50:

Denk je echt dat mensen zo kinderachtig zijn om de bijen nu te staffen dan BGB?

Wat is daar in hemelsnaam dan het nut van? Het nieuwe beleid gaat pas over een maand in, dus iedereen kan gewoon z'n tweede nick ruim op tijd opheffen.

Much ado about nothing.
Ik kan het verslag nergens vinden? Moet het hier ergens tussen staan of staat het elders?
lunax

mededelingen topic
Vraagje: Is het nu een principekwestie geworden wat betreft de perma-banned?

Zij kunnen toch ook via bepaalde wegen terugkomen, net als vieze-plaatjes-plakkers en Chinese spammers? Gaat het erom dat ze hun oude nick terug willen en zich bekend willen maken?
Je kan niet zomaar zelf een nick opheffen. Daar gaat het juist om. Daar gaan de vragen ook over. Wie bepaalt er welke nicks er behouden blijven en hoe gaat dat gebeuren?
Thnx Sgaap
Ik vind/vond de bijen bende schattig
Met een dynamisch ip adres en een nieuw mailaccount kun je toch gewoon nicks blijven aanmaken...daarmee wordt het spam/vieze plaatjesplakkers ed probleem toch niet opgelost?

Snap het niet?
liubi, 45 seconden geleden

Met een dynamisch ip adres en een nieuw mailaccount kun je toch gewoon nicks blijven aanmaken...daarmee wordt het spam/vieze plaatjesplakkers ed probleem toch niet opgelost?

Snap het niet?

Dat vroeg ik net ook al.
quote:liubi schreef op 06 februari 2012 @ 19:19:

Snap het niet?Ik wel. Je wil toch niet als een paria, met bij elkaar gescharrelde nicks, over het forum schuimen, terwijl je altijd een prima reputatie had met een bekende en vertrouwde nick. Gaat ook om een stukje gerechtigheid hoor!
quote:hekje schreef op 06 februari 2012 @ 19:13:

Vraagje: Is het nu een principekwestie geworden wat betreft de perma-banned?

Zij kunnen toch ook via bepaalde wegen terugkomen, net als vieze-plaatjes-plakkers en Chinese spammers? Gaat het erom dat ze hun oude nick terug willen en zich bekend willen maken?

Terugkomen via slinkse wegen kan inderdaad.

Maar natuurlijk worden ze steeds weer ontdekt (door fanatieke staffers die doorhebben dat ze met een oudgediende te maken hebben), waarna ze weer gebanned worden. Dan moeten ze dus weeeeeeer een nieuw email adres/nick maken en/of proxy server vinden.

En dat op het forum waar ze jarenlang zonder problemen/bannen/waarschuwingen geschreven hebben en waar ze vanwege een paar futiliteiten de toegang ontzegd is.

Dat voelt niet fijn, dat kan ik heel goed begrijpen.

Ze willen gewoon zichzelf kunnen zijn en hier op een normale manier doen wat ze altijd al deden.
quote:iris1969 schreef op 06 februari 2012 @ 19:10:

[...]

Wat is daar in hemelsnaam dan het nut van? Het nieuwe beleid gaat pas over een maand in, dus iedereen kan gewoon z'n tweede nick ruim op tijd opheffen.

Much ado about nothing.Eh....ik kan me zomaar voorstellen dat er heel veel mensen geen zin hebben om hun 2e/3e/4e nick op te heffen. Als ze niemand kwaad doen, wat is dan in vredesnaam het probleem?
Ik ben nu pas aan het bijlezen, en loop nog hopeloos achter dus weet niet wat hier nog meer over gezegd is maar ik denk dat het wel een leuk idee is!

Er zijn namelijk vele goede forummers verdwenen.

quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 februari 2012 @ 14:17:

Beste mod(s), ik heb in dit topic vriendelijk en beleefd gevraagd of ik een poll mocht openen om de meningen te turven over de fossielen die geband zijn in het strengere modereertijdperk ( laten we zeggen; 2011 ).

In alle commotie zullen jullie dit over het hoofd hebben gezien. ( er is nog een vraag niet beantwoord die ik gesteld heb )

Zo'n poll is niet bedoeld als discussie over het beleid, maar misschien is de uitkomst er van wel iets wat jullie " mee zouden kunnen nemen ".
Ik kan echt wel begrijpen dat je voor sommige dingen een aparte Nick wilt. Want anders krijg je het in elk topic weer terug. En dat lijkt mij voor de forummer ook niet fijn forommen.
@Charlotte69, dank voor de uitleg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven