Forum Triviant!

29-10-2007 15:30 7220 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi er eens even een spelletje tegenaan. Ik stel de eerste vraag en degene die het goede antwoord geeft, mag de volgende vraag neerzetten! De vragen mogen over vanalles gaan: techniek, kunst, geschiedenis, aardrijkskunde, maffe weetjes enz. enz. Enne: niet gelijk gaan Googelen, laten we het een beetje eerlijk houden! En weet je even geen nieuwe vraag? Zeg dat dan even, dan mag een ander gewoon een vraag neerzetten.

Ok, hierbij de eerste vraag:

De Citroën Traction Avant is een mooie oude auto die in 1934 op de markt kwam. Waar staat Traction Avant voor? (en de bonus: wat was daar zo bijzonder aan?)
Ik ben mijn eigen bananenschil
72

Overigens kan ik me niet voorstellen dat 87 gemiddeld is.

Gemiddeld is volgens mij rond de 100 ofzo. Bij een IQ lager dan 80 spreek je over een verstandelijke beperking, dus dan lijkt het me heeeeel sterk dat 87 het gemiddelde is.

Ga het even opzoeken.
668, the neighbour of the Beast
Het is een godswonder (die hogere score van Kelly dan)
(Schijn dus...) Alleen Bonnie heeft het niveau van de aap nooit gehaald!
quote:Marels schreef op 05 maart 2008 @ 22:30:

67 dan. De aap zat sowieso hogerWe hebben wel een rotsvast vertrouwen in Kelly hè?
Schijn, jij bent. Maar helaas, de Bijenkorf zit er niet in voor je. Haha.
Tussen 85-115 wordt als gemiddeld gezien (zit dacht 60% vd bevolking tussen). Lager dan 80 is volgens mij geen verstandelijke beperking, tenminste niet in de zin die sommigen nu denken. Onder 80 wordt minder begaafd genoemd geloof ik

was even weg en het gaat gelijk over Kelly...
Op wiki staat dat alleen 100 gemiddeld is; tja dat klopt natuurlijk wel, maar dan zijn wel vrij weinig mensen gemiddeld qua intelligentie. Lijkt me beetje raar
Girl, beneden de 80 spreek je van een verstandelijke beperking, maar daar zijn nog gradaties in. Met een IQ van tussen de 60 en 80 ongeveer spreek je van het type sociale werkplek volk. Mensen die niet zwaar verstandelijk gehandicapt zijn, maar ook weer niet mee kunnen komen in de "normale" maatschappij.

Uiteraard zijn dat richtlijnen he. Maar 80 geldt ongeveer als de grens om normaal onderwijs te kunnen volgen, zeg maar.
Oke.

Wie kan het eerst 15 smurfen opnoemen?
Tuurlijk niet Girl, de meeste mensen zitten echt wel rond de 100 qua intelligentie hoor. Meeste mensen die ik ken zitten zelfs hoger. Maar er zitten net zo goed mensen onder natuurlijk. Da's het mooie van een gemiddelde
Knutselsmurf, Smurfin, Lolsmurf, Grote Smurf en... ehhh....

Sorry, ik weet het niet meer.
Klus en Potige...
Oke, ik maak er 10 van. 15 is wel veel.
Er schijnen er wel 15 te zijn, volgens de AH.

O ja, Brilsmurf!!! (Tellen Gargamel en Azraël ook mee?)
15 zijn er veel hoor.

Ik ga het proberen (graafgraaf)

Grote smurf

Smurfin

Hippe smurf

Potige smurf

Brilsmurf

Lolsmurf

Baby smurf

eeeeh

die chagrijnige smurf, hoe heet ie nou....

(Ik haaaaaat cadeautjes)

(houden we nog even open)

Knutselsmurf had je nog geloof ik

Luie smurf, of luilaksmurf ofzo

Jaaaaaaaaaa, Moppersmurf (ineens kwam ik er op)

(ik denk ineens aan het liedje)

Natuursmurf

Uitjebol smurf.

Muzieksmurf

Ben ik er al???
Nee snap ik wel, ik legde het misschien verkeerd uit. Op wiki staat dat 100 gemiddeld is. Klopt, helemaal waar, daar zijn die iq-tests juist op gebaseerd. Máár vervolgens wordt gezegd dat mensen van 85-99 een beneden gem iq hebben en van 101-115 begaafd zijn. Dát vind ik wel raar, want bijna niemand heeft preies honderd, dus dan zou ook bijna niemand echt gemiddeld scoren. Vandaar dat juist vaak een bredere lijn wordt getrokken Meestal tussen 90-110 als gemiddeld (oke, 87 is iets lager). Zon 60% vand e mensen heeft dat. In iq-testen kan bovendien ook altijd enige afwijking zitten, dus het getal wat je hebt is het vaak niet 'precies' maar een schatting.
(dat was graven. Wel leuk, jeugdsentiment!!!!!!)

Dat liedje dus:

Met de mopper de natuur en uitjebol smurf, de muzieksmurf en de brilsmurf en de vrolijke smurfin!! (dan heb je er al een aantal)
Marels heeft gewonnen.
Nou zit dat liedje in m'n hoofd. Ik HAAT dat liedje!
Marrrrrrrrrr Ring is een goede tweede!
en met gargamel je kent hem wel die gaat er tegenin!

Lalalala
Ik had er maar 12

Enne Girl; zo snap ik je, en je hebt helemaal gelijk!!

IQ-test staan trouwens altijd ter discussie... Al jaren
Er is trouwens ook een winkelsmurf, met een AH-mandje das dan ook wel weer grappig.
Hé kom naar smurfenland, welkom allemaal. Ja kom naar smurfenland, een land van pracht en praal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven