oorbellen schieten

07-02-2012 21:27 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dochter wil heel graag oorbellen laten schieten.

We zouden dat dan zaterdag laten doen.

Ik vraag me alleen af of het wel verstandig is nu het zo koud buiten is.

Gaat het dan niet heel erg pijn doen?

Zelf heb ik geen oorbellen en heb dus geen idee hoeveel last je er van hebt de eerste periode.
quote:_helly_ schreef op 07 februari 2012 @ 21:43:

Op de site van de shop staat:

Oorlel Lobus Aricula 9,00 Schieten 2x 15,00.Ok, dan worden ze niet gepierced. Is namelijk nogal een verschilletje
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:_helly_ schreef op 07 februari 2012 @ 21:46:

Zie nu pas dat andere topic over oorbellen. Snap nu ook de vraag of ze 6 maanden is. Vond het al zo'n vage reactie Ja, sorry, daarom was mijn eerste reactie ook anders dan nu.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:_helly_ schreef op 07 februari 2012 @ 21:46:

Zie nu pas dat andere topic over oorbellen. Snap nu ook de vraag of ze 6 maanden is. Vond het al zo'n vage reactie
Niet laten schieten, laat het door een piercer doen

Met een schietapparaat verniel je de oorlel
quote:lienguin schreef op 07 februari 2012 @ 21:42:

[...]

Oh, dan is mij het tegenovergestelde verteld.

Ik kreeg toen der tijd een flesje sterilon mee, en er werd aangeraden om zo nu en dan te draaien, zodat het gaatje niet te strak weer zou dichtgroeien.

Nou goed, het is in ieder geval goed gekomen Geschoten bij de juwelier? Kreeg hetzelfde advies toen, was 12 ofzo denk ik. Maar een vriend van mij is piercer en die heeft me naar m'n hoofd gegooid dat ik nooooooit meer sterilon mag gebruiken. Dat maakt niet alleen bacteriën die ontstekingen veroorzaken stuk maar gewoon alles. Best aggressief spul, en dat ontsmetten helemaal niet preventief hoeft. En áls het ontsteekt, water koken, mespuntje zeezout erin (niet meer) en je oor erin 'hangen' werkt als een tiet!
quote:_helly_ schreef op 07 februari 2012 @ 21:33:

[...]

Ik heb ze nooit gewild. Ben ook geen sierdaden drager. Zelfs niet eens een horloge. Ik heb wel een tattoo voordat je denkt dat ik een vreselijke muts ben.Ik ben een muts dussss. Maar dat wist ik al
Ik heb namelijk nog een dochter van 6 maanden maar die mag voorlopig niet. Voor de oudste is het al minstens 2 jaar haar aller grootste wens.
quote:mika65 schreef op 07 februari 2012 @ 21:48:

Met een schietapparaat verniel je de oorlelEens, maar een piercer pierced niet bij een jong kind.
quote:mika65 schreef op 07 februari 2012 @ 21:48:

Met een schietapparaat verniel je de oorlel

Volgens mij geldt dat alleen voor je oorschelp, de delen met kraakbeen.

Oorlel kun je rustig schieten. Piercen is veel pijnlijker.

Overigens zijn mijn gaatjes in mijn oorschelp geschoten. Heb er nooit last van gehad.

TO: Moet dochter nog fietsen? Ik weet nog dat ik in de vrieskou mijn 3e gaatjes liet schieten. Daarna moest ik nog 10km fietsen.. dat was geen pretje!!
Ik zal ze morgen eens bellen.
Nee, ze hoeft niet te fietsen. Wel veel te lopen, de jongste kan nog niet mee op de fiets.
quote:_helly_ schreef op 07 februari 2012 @ 21:43:

Op de site van de shop staat:

Oorlel Lobus Aricula 9,00 Schieten 2x 15,00.Pas je alsjeblieft op met dingen letterlijk van het internet copieren in je teksten. De kracht van google is groot... (die vertelt zonder enige moeite waar in welke stad jij komende zaterdag met dochter heen gaat)
quote:Tuorrebout schreef op 07 februari 2012 @ 21:32:

Ik zou het nog even laten. Ik denk wel dat het extra pijnlijk is... je moet er toch je muts over heen hebben.

Ik heb wel oorbellen, maar ben toch een muts Ik zit ook gelijk te denken aan de mutsen, sjaals e.d. waar de verse oorbellen in blijven hangen. Zelf fiets ik naar mijn werk en heb geregeld mijn oren gloeiend aan mijn hoofd van de kou, lijkt mij dus wel extra gevoelig.

Mijn 6 jarige dochter vraagt ook af en toe, maar wacht na de opmerking dat het best pijn doet toch nog liever. Ik vind het nog een beetje eng, zolang ze nog geregeld in het klimrek hangen enzo. Maar zoals ik al zei, ik ben een muts
quote:tof schreef op 07 februari 2012 @ 22:20:

[...]

Pas je alsjeblieft op met dingen letterlijk van het internet copieren in je teksten. De kracht van google is groot... (die vertelt zonder enige moeite waar in welke stad jij komende zaterdag met dochter heen gaat)Hmm. je hebt gelijk. Nou heb ik weinig te verbergen.
Ik zou oppassen met schieten. Schieten gebeurt namelijk met een apparaatje dat niet volledig te steriliseren is waardoor infecties kunnen worden overgebracht. Piercen gebeurt bij elke klant met een nieuwe naald (mits je naar een goede piercer gaat) waardoor het risico op problemen minimaal is. Bovendien kan je met zo'n naald veel beter "mikken". Sterilon is rotzooi trouwens, schoonmaken met bacteriedodende zeep (of intiemwasmiddel, grappig genoeg) werkt veel beter.
Hmm ik moest mijn navelpiercing 1 keer per dag wassen met unicura, tot het na weet ik hoeveel maanden nog steeds niet echt genezen was en ik daarmee stopte, duurde een week geloof ik voor het over was :D
Ik neem aan dat ik zaterdag wel instructies zal krijgen mbt het schoonhouden.
Ik weet van het zetten van mijn tattoo dat elke shop andere verzorgingsinstructies geeft. Maar ik zou ook met een piercing/ oorbellen gewoon de instructies opvolgen van de plek waar je deze laat zetten.

Het zal wel spannend zijn voor je dochter, rond die leeftijd wou ik zelf ook altijd graag gaatjes in mijn oren, maar ik durfde niet. Uiteindelijk op mijn 11de dufde ik wel!
quote:mopke1982 schreef op 08 februari 2012 @ 21:08:

Ik weet van het zetten van mijn tattoo dat elke shop andere verzorgingsinstructies geeft. Maar ik zou ook met een piercing/ oorbellen gewoon de instructies opvolgen van de plek waar je deze laat zetten.

Mee eens, dat is heel belangrijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven