Oktober 2007 # 3

26-05-2007 09:36 2021 berichten
Alle reacties Link kopieren
en de groep is te vinden op: http://groups.msn.com/oktober2007/homepage

Hoi, ja daar ben ik weer eens. Het werken was heel erg wennen, meer moe daardoor en dus geen puf om te reageren en te schrijven.

Nu ben ik lekker 5 dagen vrij. Dus alle tijd.

Ik had 2 weken geleden geschreven dat de 1ste dag zo ontzettend wennen vond en eigenlijk helemaal geen zin had om zowiezo te moeten beginnen EN niet te vergeten Evi weg te moeten brengen. Maar inmiddels heb ik alweer meerdere diensten gewerkt en Evi dus weg heb moeten brengen, maar het gaat het alweer een stuk beter. Ik ben wat meer gewend, mijn inwerkperiode is voorbij en kan nu rustig aan mijn draai proberen te vinden op m'n nieuwe werkplek.

Ik vind de vroege diensten erg vroeg. Ik begin dan om half 8, maar ik zet de wekker op 6:15 en dan moet ik er ook direct uit om zoals Wyfke ook al zegt eerst mezelf te verzorgen, vervolgens Evi wakker maken voor de voeding (is ook niet echt op verzoek voeden dan he ;o) en dat duurt ook vaak toch wel een klein half uurtje. Alle spullen die ik mee moet sjouwen heb ik de avond ervoor al klaar staan. Afgekolfde melk niet vergeten om die 's ochtends in Evi's tasje te doen. En dan zorgen dat ik om 7:15 bij het kdv ben.

Nou, dan ben ik 's avonds erg moe en kan je me al om 20:00 van de bank vegen.

Dan zijn late diensten een stuk relaxter, de ochtend rustig beginnen, nog taakjes in huis doen en Evi hoeft dan maar 4 uurtjes naar het kdv.

Het kolven loopt de ene keer beter als de andere keer, ik kolf altijd 2x een half uurtje. Waarbij mijn opbrengst lang niet altijd hetzelfde is, de ene keer haal ik er zeker 200 cc uit, een andere keer is het maar 140 cc. Ik kan er niks over zeggen, dus soms kolf ik in mijn vrije tijd nog wat bij om toch aan 2 goeie flessen te komen voor een dagje werken.

Laatst had ze 's avonds een fles gekregen van mij omdat vriendlief een verkeerde fles uit de koelkast had gepakt, dus de ondooide fles moest ook die dag op. Ze had vervolgens 230cc gedronken. Dat vond ik echt veel, ze mag dan wel 225 cc hebben, maar vraag me af of ze ook zoveel aan de borst drinkt.

En trouwens, mijn kolf was tijdens werktijd kapot gegaan, ik wilde beginnen en dag deed niks meer, erg balen dus, want tja ik moest toch echt gaan kolven, toen ben ik onder werktijd gewoon naar een thuiszorgwinkel gereden om een nieuwe te kopen, dus weer heel wat eurootjes armer. Ik had ervoor al wat research gedaan voor het geval dat de oude kapot ging, maar dat dat zo snel was. Was ff vervelend dus. Maar de nieuwe werkt goed.

En, ze is echt strontverkouden, precies 2 weken na haar 1ste dagje op het kdv, wat is de incubatietijd van verkoudheid hahaha ;o) ;o)

Ze heeft het ook wat in de keel, ze lijkt wat schor als ze hoest, maar als ze brabbelt weer niet.

Ik hou het toch ff in de gaten allemaal, ik probeer nu met zout water te druppelen via een watje, hopelijk is het snel over, dat gehoest ook, vooral door de babyfoon, ik schrik me iedere keer een hoedje.

Goed, ik ga ff ontbijten nu, nog niet gedaan. Evi ligt nog lekker op 1 oor, die zal zich dadelijk wel laten horen.

Tot gauw weer!

-x- van mij

Allereerst wil ik ff kwijt dat ik jullie kolvende moeders echt geweldig vind. Serieus....petje af hoor. Alleen maar respect. Ik doe t jullie niet na! Heb daar ook bewust voor gekozen. Maar als ik dat zo lees en hier op mn werk ook meemaak denk ik alleen maar pffffffffffffffffffffff wat een gedoe! Was laatst een lang meidenweekend weg en had dus voor dat weekend een kolf geleend omdat ik wel BV wilde blijven geven in de ochtend. NOU ik voelde me toch BERTHA 68!!! Kreeg er ook veel te weinig uit natuurlijk maar gelukkig is het goed gegaan en is de BV op gang gebleven!

Margreet, ik begrijp dat je je opgelaten op je werk voelt en misschien zelfs bezwaard maar zou daar echt poep aan hebben hoor. Nogmaals petje af!

Heb je Luuf in huis gehaald voor Evi? Ik smeer Britt de ochtend en avond er mee in en merk dat haar neus daar in ieder geval goed open van blijft. Ze hoest nog steeds en klinkt dan idd ook schor terwijl als ze ligt te brabbelen ze dat weer niet klinkt. Al klonk ze vanochtend toch ook wat schor, misschien wat opstartproblemen. Ze is nu 4 x naar het KDV geweest en is 2x ziek geweest. 1x buikgriep en nu verkouden. Toen ik haar gister bracht hing er een briefje dat de 5e ziekte er heerst...... afwachten maar!
quote:bibi31 schreef op 28 februari 2008 @ 10:58:

Margreet, ik begrijp dat je je opgelaten op je werk voelt en misschien zelfs bezwaard maar zou daar echt poep aan hebben hoor. Nogmaals petje af!

Heb je Luuf in huis gehaald voor Evi? Ik smeer Britt de ochtend en avond er mee in en merk dat haar neus daar in ieder geval goed open van blijft. Ze hoest nog steeds en klinkt dan idd ook schor terwijl als ze ligt te brabbelen ze dat weer niet klinkt. Al klonk ze vanochtend toch ook wat schor, misschien wat opstartproblemen. Ze is nu 4 x naar het KDV geweest en is 2x ziek geweest. 1x buikgriep en nu verkouden. Toen ik haar gister bracht hing er een briefje dat de 5e ziekte er heerst...... afwachten maar!

Volgens mij is dat voor Wyfke bedoelt, ik voel me op het werk zeker niet bezwaard om te gaan kolven en ook collega's vinden het geen probleem, ik overleg aan het begin van iedere dienst wanneer mijn kolftijden ongeveer zijn en het lukt altijd prima.

Ja luuf is misschien wel een idee om te smeren, je hebt toch special kinderluuf ook he???
even weer een kort berichtje...

Hopelijk gaat het weer beter met alle zieke kindjes van de afgelopen tijd.

Lily, gelukkig niet meer zo vaak naar het ziekenhuis, dat lijkt me een heel gedoe.

Ik weet niet meer wie: wij gebruiken ook Nutritin tegen het spugen. Het was even uitproberen en best wat frustratie (klontjes!!!). Met bv klontert het minder. Het scheelt als je kunstvoeding van te voren ermee mengt, dus alle poeders al door elkaar schudden. En minder gebruiken dan aangegeven staat. Wij hadden een tijd lang twee schepjes door een fles van 180 water en dan een 2-speen. Nu krijgt ze een 3-speen en 3 schepjes (ze begon weer wat meer te spugen).

Nog een paar weken en dan komt het 1e fruithapje, heb er zin in. We wachten ivm hoge kans op allergieen.

Gebruikt iemand rijstebloem? Heb je dat opgebouwd?

We hebben het geprobeerd (gelijk 2 eetlepels) met als gevolg dat ze rond 9 uur kramp had en 's nacht toch nog een aantal keer wakker is geworden (wel weer in slaap gevallen). Dus nu hebben ze allebei nog 5 voedingen.
quote:margreet78 schreef op 28 februari 2008 @ 12:57:

[...]

Volgens mij is dat voor Wyfke bedoelt, ik voel me op het werk zeker niet bezwaard om te gaan kolven en ook collega's vinden het geen probleem, ik overleg aan het begin van iedere dienst wanneer mijn kolftijden ongeveer zijn en het lukt altijd prima.

Ja luuf is misschien wel een idee om te smeren, je hebt toch special kinderluuf ook he???

Oepsie! Niet goed opgelet. Ik lees alles en begin dan uit mn hoofd en kijk DAAR GA IK AL DE FOUT IN, want dat werkt niet meer, terug reageren!

Je hebt luuf idd voor baby's van 0-3 jaar!
[quote]monky schreef op 28 februari 2008 @ 14:32:

even weer een kort berichtje...

Ik weet niet meer wie: wij gebruiken ook Nutritin tegen het spugen. Het was even uitproberen en best wat frustratie (klontjes!!!). Met bv klontert het minder. Het scheelt als je kunstvoeding van te voren ermee mengt, dus alle poeders al door elkaar schudden. En minder gebruiken dan aangegeven staat. Wij hadden een tijd lang twee schepjes door een fles van 180 water en dan een 2-speen. Nu krijgt ze een 3-speen en 3 schepjes (ze begon weer wat meer te spugen).

Ik was t van de Nutriton. Heb inmiddels t opgeven van de voeding min of meer geaccepteerd. Ze groeit goed en schijnt er geen last van te hebben. We geven nu nog half Standaard en half Omneo en als t pak op is gaan we helemaal over op de Omneo. Maar ze reageerde zo heftig met haar darmen op de Nutriton dat ik t niet meer aandurf.
@Margreet: wat herkenbaar wat je schrijft over de drukte 's ochtends en het gevloerd zijn 's avonds!!! Ik heb er net twee hele dagen werken op zitten en ik ben echt KAPOT. Dus ik maak het ook niet lang, ga straks lekker m'n bedje opzoeken.

Groetjes van mij
Monk, wij gaven ook nutritron, maar idd geen doen met klonteren. Wij hebben het spugen ook gewoon geaccepteerd. Wij geven vier scheppen rijstebloem in de laatste fles en dat gaat wel redelijk door een speentje twee. Hij heeft er geen last van. Zijn darmpjes zijn inmiddels overal aan gewend. Wij geven fruit en wij hebben ook al wat groente geprobeerd. Fruit gaat erin als zoete koek en van groente gaat ie kokhalzen..sneu he. Moet ie nog even wennen aan de smaak.
he meiden,

ben al even niet geweest, en ik ga jullie ook verlaten... sorry.

Ben gewoon zo druk op t moment dat ik er niet aan toe kom om mee te schrijven, en dan voel ik me weer schuldig, en dat kan toch ook niet de bedoeling zijn. Schrijf nog wel mee met topic van dochter, dus wie weet kom ik nog wel eens langswaaien.

Als jullie het schema bovenin nog aangepast willen hebben, ik zal de gegevens daarvoor binnenkort ff op de groep zetten.

Liefs, en iedereen heel veel geluk gewenst, Nitro
Ik denk dat ik het ook af laat weten, zo druk de laatste tijd! ik zal nog wel af en toe meelezen en eens wat laten horen maar heb echt geen tijd om steeds op iedereen te reageren, sorry!

groetjes eef
Hoi Hoi,

He Nitro en eef wat jammer dat jullie "helemaal" weggaan.

Ik schrijf ook niet zo heel erg vaak, maar vind het wel interessant om te lezen hoe het met de andere baby's en moeders gaat.

Hier gaat het helemaal prima, heb het alleen erg druk de laatste weken. Als ik niet moet werken dan heb ik wel steeds afspraken staan. Zoals de kinderfysio, alleen die is nu gelukkig afgerond, hij hoeft niet zo'n helmpje op...tenzij het weer ineens gaat veranderen, maar ze verwachtte van niet.

Ook de borstvoeding loopt nog steeds goed. Nog ongeveer een maandje en dan gaan we hier ook beginnen met het fruithapje...ben benieuwd!

O, ik moet alweer gaan, er is er 1 wakker....als het lukt kom ik later terug om nog op jullie te reageren.

doeidoei
Hi meiden! Fijn weekend gehad?

Nitro+Eef jammer dat jullie er mee stoppen. Weet helemaal wat jullie bedoelen hoor. Ik schrijf ook niet zoveel meer. Maar blijf t toch leuk vinden. Hoop wel dat jullie weer eens langs komen waaien om te vertellen hoe het gaat!

Op m'n verjaardag gister heeft Britt d'r eerste fruithapje gehad. Wat was dat lachen zeg, dat koppie van haar. Ze had niet iets van mmmmmmmmmm lekker maar ook niet van bah vies dat hoef ik niet meer. Het viel me mee hoe goed het slikken al ging. Vanochtend weer wat gegeven. We zijn begonnen met banaan. Wacht ff een week af ofzo hoe dit gaat en dan willen we haar rijstebloem gaan geven. Aangezien ze toch een "darmklantje" is proberen we t maar langzaam op te bouwen.

Afgelopen zaterdag mn laatste ochtend BV gegeven. Wel raar maar ben er niet verdrietig om ( behalve dat ze nu best pijn doen van de stuwing).

Dus zitten we nu op 5 flessen. En proberen dat dus af te bouwen na 4 i.c.m. t fruithapje en uiteindelijk een papfles 's avonds. Maar wacht gewoon haar behoefte af, ik ga niet afbouwen als zij nog aangeeft dat ze die laatste fles van 22.00-23.00 uur wilt. Hoe doen jullie dat?

Oja morgenochtend gaan we babyzwemmen voor t eerst. Oma gaat mee om te filmen. Hoop dat Britt er van gaat genieten.

Ik laat t jullie weten!

Groetjes Bibi
He ladiez,

Wat lees ik nu, weer 2 meiden die besloten hebben te minderen op dit topic, Eef/Nitro, wat superjammer zeg.

Ik vind het echt zo jammer dat er zoveel meiden al definitief afgehaakt hebben. Ik zou bijna zeggen, open een nieuw topic en alle meiden met kindjes van okt. wees welkom. Nieuwe tabel erbij en een frisse start weer. Maar goed, wie ben ik, tuurlijk ik heb door het weer beginnen met werken minder tijd gekregen. Maar blijf het leuk vinden om af en toe eens te kijken/te reageren/te vertellen.

Hopelijk blijft de rest dat wel doen en diegene die afhaken, laat af en toe toch weer eens van je horen hoe het gaat, ik denk dat de rest dat ook ontzettend leuk vindt.

@Bibi: gefeliciteerd met je verjaardag, enkele dagen te laat, maar alsnog dus. Fijne dag gehad? En wat leuk dat Britt haar eerste fruithapje heeft gekregen. Het lijkt mij ook erg leuk om daar over een maandje ook mee te gaan beginnen.

Hoe was het babyzwemmen??

@stier: wat fijn dat dat hij geen helmpje op hoeft.Hopelijk blijft het goed gaan.

Gisteravond was ik om 23:00 zoooooo ontzettend moe dat ik dacht laat die voeding voor Evi maar, ik zie wel wanneer ze komt, kon deze ochtend toch wat langer blijven liggen en wat denken jullie......ze heeft zich niet meer laten horen tot aan 7:00 uur. Goed, ik zat wel met erg lekkende boobies, maar goed, schijnbaar zou ze dus ook zonder die late voeding kunnen. Dat zou toch wel lekker zijn, 1 voeding minder. We zullen zien hoe het zich verder ontwikkelt.

Verder gaat het zeer goed met ons meiske, het brabbelt/lacht en is heel vrolijk. Ze huilt zooo weinig, echt heerlijk.

Het werken gaat ook al weer een stukje beter, het wegbrengen van evi naar het kdv is minder moeilijk geworden. Erg fijn dus.

Over anderhalve week gaan we een weekendje weg voor het eerst en dus mag Evi voor het eerst gaan zwemmen, ben zo benieuwd en heb er ook zoveel zin in. Maar wat een aandacht zal ze krijgen dat weekend, mijn zusjes en hun mannen gaan ook mee.

Tot gauw weer eens.

Liefs van mij!

Hi meiden!

Updeetje van deze kant!

Hebben gezwommen EN WAT WAS DAT LEUK! Echt een aanrader meiden. En weet zeker dat hoe ouder ze wordt hoe leuker ze het gaat vinden. Ook onder water gezwommen en dat was wel heel speciaal. Echt zo'n dolfijnenduikje gedaan. Ging niet huilen, dus perfect!

Wel een gedoe met luiertas mama een tas, nat aankleden, eerst Britt dan mama. Warm, puff hijg! Gelukkig was oma nu mee (dus heb leuke foto's en filmopname's) Dus oma kon meehelpen. Maar ga dit toch vaker doen en moet t dan toch alleen rooien. Maar al het gedoe is het meer dan 100% waard echt waar! Bovendien, zo schattig in haar rode zwembroekje :-)

Met het fruithapje (voel me toch licht een boefje dat ik al begonnen ben) gaat het helemaal goed. Geen darmproblemen tot nu toe. Eerste dagen keek ze nog moeilijk. Maar vanaf dag 3 ging t met rap tempo erin. Het KDV heeft zelfs veel te veel gegeven!!!!!! Was niet de bedoeling maar ze zat zo lekker te eten dat ze dachten dat ze al veel langer een hapje kreeg. Hmm dat was gister dus ik hoop dat ze daar geen last van gaat krijgen.

Zit nu met een ander "probleem" ze zit nu volledig op de Omneo en is nu over op de M speen van Difrax. Omdat de voeding dan wat dikker is. Dus ipv 20-30 minuten de fles. Trekt ze m nu in 7 minuten leeg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Maar goed ze gaat niet huilen, spuugt t niet terug. Dus hoop dat t alleen maar wennen is. Want de S speen is te klein voor deze voeding. Zo irritant dat speen gebeuren. Gaatje groter maken van de S gaat ook al niet!

Tips zijn Welkom!!!

Liefs bibi
Hallo dames,

Op 6 oktober is mijn zoontje geboren en hij is vandaag op de kop af 5 maanden oud. Ik lees al heel lang met jullie mee, maar durfde niet zomaar in te breken. Nu er zoveel mensen weggaan, trek ik toch de stoute schoenen aan: mag ik met jullie meeschrijven?

Groeten,

Nicky
@Nicky: tuurlijk mag je meeschrijven, idd zoals je al zei, er zijn al verschillende meiden weg omdat die het thuis toch te druk hadden. Maar gezellig dus dat er toch nieuwe aanwas interesse heeft voor ons clubke.

Dus WELKOM!
Moet nu gauw ff naar het werk, alleen voor een vergadering van 14:00 tot 16:00, niet echt veel zin in. Maar gelukkig duurt dat niet lang.

-x-
hoi, hoi

ik kijk nog wel regelmatig mee en laat ook nog wel regelmatig wat horen maar gewoon minder vaak dan voorheen en zal dus ook niet steeds op iedereen reageren als jullie dat goed vinden!

verder alles goed hier, jamie is wel vaak huilerig en wil voortdurend vermaakt worden dus weinig tijd voor andere dingen!
@Bibi: wat klinkt dat leuk dat zwemmen met een kleintje, tja dat omkleden weer is niet makkelijk, handig is het dan als je idd met meer mensen bent.

Fijn als het met de voeding goed blijft gaan ivm speen en dus sneller de fles leeg, niet meer huilen ivm nog meer zuigbehoefte, niet teruggeven van voeding, hopelijk blijft het zo goed gaan.

Ik heb helaas verder geen tips voor je, nog totaal geen ervaring met verschillende spenen/flessen etc etc.

Heeft ze nog last gekregen van teveel fruithap?? Anders kan het toch geen kwaad denk ik?

@Eef: ik vind het wel leuk om te lezen hoe het gaat met jou en jamie, dus hopelijk blijf je af en toe wat schrijven hier.

Vandaag is Evi precies 5 maanden oud, wat gaat de tijd toch snel.vannacht om +/- 1:30 toch gevoed, omdat ze al tot 2x toe wakker was geworden en dat doet ze anders nooit, dus ik dacht , toch misschien honger. Tja het blijft gissen af en toe.

Goed, ik ga een dametje naar bed brengen.

-x-
Hallo allemaal,

Hier ook weer een heleboel ontwikkelingen. Lucia krijgt haar eerste tandje, na een aantal dagen hangerigheid en jengelen. Ze was dus helemaal niet zoals we van haar gewend zijn (vrolijk en tevreden) en had ook de ene poepluier na de andere! In de box rolt ze zich nu zonder moeite van rug naar buik. Wow wat gaat het nu snel ineens allemaal. Hoop dat we binnenkort naar het nieuwe cb kunnen, want ik wil graag weten hoe het bijvoeden over een aantal weken in z'n werk gaat en hoe zwaar/lang ze nu is...

Ik voed nog steeds 's avonds laat, vind het wel een gezellig ritueel en hopelijk blijft ze daardoor 's nachts doorslapen. Zit dus nog steeds op vijf voedingen per dag.

Hoe gaat het met jullie kolven? Ik kolf steeds ongeveer hetzelfde (300 ml) op een dag, ik kolf dan twee keer. Maar laatst kreeg ik er met moeite 250 ml uit, al was ik toen net weer ongi geworden en een beetje grieperig. Dus thuis nog een beetje bijgekolfd. Ze gedraagt zich ook anders bij het aanleggen, zodra ze weet dat ze een voeding krijgt doet ze haar mond wijdopen en is dus ontzettend gulzig. Het wachten op de tsr wordt ook steeds moeilijker voor haar

En ze begint nu echt duidelijk te lonken naar ons eten. Als ze ons iets ziet eten of drinken kan ze haar oogjes niet van ons afhouden! We hebben haar al een paar lepeltjes fruithap gegeven, ze slikt alles door maar kokhalst er af en toe wel van. Vind het wel moeilijk hoor, dat het voeden straks niet meer mijn "alleenrecht" is.

Nou, ik ga even boodschappen doen!
@Wyfke: wat leuk, het eerste tandje. En de ene poepluier na de andere, dat doet Evi ook haha, maar zij poept altijd erg veel vind ik dan.

En wat leuk dat omrollen, die ontwikkelingen volgen elkaar snel op zo te lezen.

Ik ben ook wel een beetje nieuwsgierig naar hoe ik het straks zal moeten gaan doen, met het bijvoeden. Van de borstvoedingssite heb ik een schema waarop staat wanneer ze wat wanneer mogen hebben. Het zijn wel richtlijnen en geen moetjes hoor. Maar wel handig vind ik zelf.

Het kolven loopt bij mij nog altijd goed, vind ik, de ene keer meer als de andere keer en dan kolf ik thuis gewoon nog een klein beetje bij zodat ik toch voldoende heb. Ik merk wel dat als ik wat zwaardere boobies heb door wat lichte stuwing, dan kolf ik veel meer. Maar ik ben tevreden, dus wat wil ik nog meer, ik heb ook altijd gezegd dat ik tot 6 maanden ga voeden, maar het zit er dik in dat ik gewoon nog langer door ga. Het is gewoon zo relaxed, dat borstvoeden.
Hier een kort berichtje van mij. Ik kwam even kijken of Lily nog geweest was. Ben benieuwd hoe het met Charlotte gaat en Marieke natuurlijk ook. Maar ze is niet geweest toch?

ik heb een paar kiekjes op de group gezet, voor de nieuwsgierige naar mijn kleintjes.... Wat staan er een leuke foto's op zeg! Toch echt wel leuk dat ze allemaal van dezelfde leeftijd zijn!

Fijn weekend allemaal!
Ik zat laatst ook aan Lily te denken, hoe het met haar meiskes ging. Hopelijk komt ze gauw weer eens laten weten hoe het gaat.

Ik zal eens kijken naar je foto's Ief.
Oooooooooooh Ief, wat een schatjes, zijn je kindjes toch. En wat heeft Krijn veel haar, ben dat niet gewend, Evi begint nu een piepklein beetje dons op haar koppie te krijgen ;o)

Leuk, leuk zo die plaatjes. Om trots op te zijn.
Ik heb ook een paar nieuwe foto's toegevoegd. Ben niet echt handig met bestanden verkleinen enzo, dus denk niet dat ik heel zuinig ben met het laten zien van foto's!

@Margreet: hier ook geen weelderige haardracht hoor! Lucia houdt het nog steeds bij een bescheiden donsje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven