Oktober 2007 # 3

26-05-2007 09:36 2021 berichten
Alle reacties Link kopieren
en de groep is te vinden op: http://groups.msn.com/oktober2007/homepage

O ja, Eef, wij geven hier ook drinken uit gewoon bekertje (die met uitsparing). Ging eerst erg goed, maar nu heeft zoontje ontdekt dat hij ook bij elke slok die neemt, heel hard kan blazen... Melk weigert hij pertinent uit beker, dat hoort uit een fles... Lekker handig... Maar ik heb hem laatst een keer gewone melk laten proeven en dat pikte hij wel uit de drinkbeker. Het komt allemaal nogal nauw he...
Sorry dames

Even een ego berichtje.

Het verjaardag partijtje was echt super!!!

Het ging nog bijna mis met de taarten die we besteld hebben. Bij de hema is taart echt verdwenen. En gelukkig had opa ook een taart besteld met HOERA MEREL 1 JAAR.

Konden ze die ook niet vinden. Opa helemaal in de stress. Want ik had het al door gebeld in de hoop dat dit wel goed zou gaan. En gelukkig op het laatste moment toch gevonden.

Verder vandaag naar het ziekenhuis voor foto's

Ik ga natuurlijk uit de ziektewet. dus ik ben druk bezig om ww uitkering aan te vragen. En ik heb tussen door ook nog even solliciteert. Druk druk druk.

Ik ga even iemand sterkte wensen met haar kaak. Want dat heb ik even tussendoor gelezen.

Sorry dat ik niet op iedereen kon reageren volgende keer beter.
@Wyfke:

Jippie!!!! Lucia is 1 Jaar, van harte gefeliciteerd met je dochtertje.

Heb jullie gister een leuk en gezellig feestje gehad?

Vandaag werd ik een uur eerder gebeld door het kdv, evi had koorts, dus zit hier nu met een zieke meid, gelukkig valt het nog redelijk mee, ze is wat huilerig, slaperig, maar ze zit nu wel lekker even te spelen, ik hoop dat ze zo goed warm eet.

Tot gauw meiden!
hieper de piep hoera

voor lucia
Merel en Lucia gefeliciteerd! Ik hoop dat jullie het leuk hebben gehad..Vanwege een verjaardag op korte termijn ben ik wel benieuwd wat jullie kleintjes hebben gehad..

Kunnen wij het al eens worden over een nieuwe forum naam.

Inderdaad baby lijkt mij niet handig in de naam, omdat ze bijna baby af zijn. Iets met moeders is ook al vaak gebruikt. Wij kunnen natuurlijk ook gewoon Herfst 2007 doen. Lekker kort.

Grtz
GROUP

FF EEN TEST..
Hallo allemaal!

Eindelijk tijd om hier weer even bij te lezen! Thanx voor de felicitaties! Wij, en ook Lucia, hebben het gister en vandaag hartstikke leuk gehad. Op het kdv hebben ze het heel leuk gevierd en een mooie feesthoed en poster voor haar gemaakt. Ze hebben met onze camera wat foto's voor ons gemaakt, zo leuk. Ik heb een heleboel foto's op Hyves gezet dus neem eens een kijkje!

Het lijkt wel of onze kids last hebben van verjaardagsstress met dat gejengel en die virusjes zo vlak voordat ze 1 jaar worden. Lucia heeft gister niet gejengeld, ontving al het bezoek met een stralende glimlach, zit bij mensen op schoot, en dat alles zonder pruillip. De ergste eenkennigheid is dus ook voorbij! Ze heeft nieuwe kleertjes gekregen, en heel veel speelgoed met knopjes, geluidjes en lichtjes. Een treintje en een autootje met een touwtje eraan en als ze er dan aan trekt begint er van alles te bewegen. Een opblaasbare rol met rinkelballetjes erin. Ze vindt het heel leuk. Ook nog een echte Teletubbie en een Pinoknuffeltje.

En nog een hele leuke verrassing bij de post...een verjaardagskaartje van de kraamverzorgster! Dat maakte wel indruk op mij!

Jemig wat heb ik een uitroeptekens gebruikt. Maar ik ben dan ook erg enthousiast over alle gezelligheid en de mooie kado's, en trots op m'n meiske dat ze alles zo goed doorstaan heeft. En dat ze nu alweer 1 jaar is...

Echte tips heb ik niet. De verjaardagstaart deed het heel goed. Ze had zo een stukje op. De slingers en ballonnen van de Hema vond ze ook erg leuk.
wyfke gefeliciteerd!

verder ff geen tijd om te reageren
@Margreet: knapt Evi alweer wat op?

@Merel: wat een taartenstress....ik had bij de bakker een taartje laten maken. Verder alles wel goed verlopen zaterdag? Veel visite en kado's gehad? Vertel vertel!

@Bibi: inderdaad jammer dat die schattige poppenwagentjes zo duur zijn...wij doen misschien ook wel zo'n houten loopkar, die kunnen ze ook niet omtrekken. Heb er al eentje getest Ze kosten hier 60 euro.

Vreselijk he, die berichten die je soms leest. Heb je er maanden naartoe geleefd en dan loopt het allemaal ineens heel anders dan je gehoopt had. Ben ook gevoeliger voor zulke berichten sinds ik zelf mama ben...
Ja, ik had dat topic ook gelezen en ik zat werkelijk waar met tranen in m'n ogen. Ook ik ben een stuk gevoeliger voor die dingen geworden. Wat mama worden al niet met je doet he?

Evi is alweer een stuk beter hoor, ze is minder huileriger en heeft vannacht goed geslapen. De koorts lijkt gezakt te zijn, even in de gaten houden of het tegen de avond niet wat oploopt.

Ja heb ook een taart besteld via de hema, met een leuke foto erop. Toch handig hoor zo via internet. Hopelijk smaakt ie net zo lekker als dat ie er uit ziet hahaha.

Zaterdag kunnen we die ophalen en hopelijk loopt het niet zo verkeerd als bij babymerel.

Evi wipt met d'r kontje vooruit, mmm lijkt me niet echt de juiste manier hahaha. Ze komt nu wel waar ze naar toe wil ;o)

Ga ff een boterhammetje eten met Evi. Tot gauw!

Liefs
Avond meiden!

Sjo, net klaar met de uitnodigingskaartjes voor Britt d'r verjaardag. Nu alleen nog wat kleins maken voor aan haar traktatie voor op het KDV!

Wyfke:Lucia d'r feezie klinkt helemaal geslaagd! Ben erg benieuwd hoe het hier zal gaan... En wat leuk dat je een kaartje van je kraamverzorgster hebt gehad. Echt attent!

De poppen/loopwagen gaat er hier ook komen hoor. Deels krijg ik m van mn vrienden groep en de rest leggen wij gewoon bij.

Magreet: fijn dat het weer wat beter gaat met Evi. Wat een gedoe he! Heb nu t gevoel dat Britt echt om de week wel ziek is. Ze is nu alleen echt goed ziek. Koorts boven de 40 graden, longetjes klinken vol. En heeft vandaag de hele dag als een zielig vogeltje tegen me aan gelegen.

Moet morgen eigenlijk werken, maar zien hoe ze morgenochtend is. Als ze al begint met 38 graden morgenochtend, zoals vanochtend dan kan ik t KDV wel vergeten.

Dat vooruit wippen op d'r kontje, wat schattig he! En snel dat ze kunnen zijn. Dit weekend hadden wij vrienden over de vloer met een kleine meid van 16 mnd die wil nog niet lopen. Maar is rete-snel op d'r bips. En kruipen heeft ze gewoon overgeslagen.

Verder geen nieuws

Oja naam voor nwe topic... denktank!
@Bibi: jeetje wat een hoge koorts! Hoe gaat het nu inmiddels? Vind het helemaal niet goed klinken, die arme Brittje!

Lucia begint nu ook kleine stukjes vooruit te schuiven op haar kont. Ze wil dan iets pakken wat voor haar ligt en weet nog niet hoe ze vanuit zithouding in tijgerhouding komt. Maar als ik het zie gebeuren leg ik haar meteen op haar buik. Op het laminaat lukt het nog niet goed, maar op de bank of op vloerbedekking kan ze nu vanaf haar buik op haar knietjes komen en gaan staan als ze zich ergens aan op kan trekken. Dat gaat dus nu ineens wel heel snel vooruit.

Was Britt eigenlijk al aan het stappen Bibi?
Hey Meiden,

Wyfke, wat knap dat Lucia al zelf kan gaan staan zeg. Nog even en ze kan achter haar poppenwagentje aan. Dat is echt een superleuk cadeau want daar spelen ze heel lang mee.

Bibi heeft Britt haar prik gehad dat ze daar ziek van is? Heb je de uitnodigingen voor het feestje zelf gemaakt?

Margreet, vieren jullie het ook zondag? Ik wilde eerst ook zo'n hema taart bestellen maar ik heb mij bedacht dat ik er zelf een maak. Gewoon van boerencake met slagroom en aarbeitjes ertussen, marsepein zelf kleuren knalblauw en eroverheen en versieren met zachte snoepjes met witte chocola vastplakken. Ben benieuwd of het wat wordt. Ik hoop van wel want op zondag kun je niet zo makkelijk een nieuwe scoren..haha

Ben zojuist bij de dwaze dagen geweest. Moest nog veel winterkleertjes voor de kids hebben. DRUK.. niet normaal..wat had ik anders verwacht. Anyway je moet er even voor in de rij staan bij de kassa maar ik heb wel heeel leuke spullen gescoord. Kan de kleine man zondag in een nieuw pak. Het mag ook wel want hij is echt uit zijn mt 74 gegroeid. Bijenkorf eigenmerk is trouwens best een leuk merk voor die kleintjes en een beetje H&M prijzen maar wel lekkere kwaliteit..zo lijkt het dat moet het wassen nog uitwijzen..

4HKzoon kan tegenwoordig kruipen. Ineens moet je dan weer rekening houden met het traphek en het feit dat ie ineens achter je zit als je staat te koken. Wel geinig. Toen ik hem gisteren bij het kdv ophaalde kwam ie meteen naar mij toe..zoo lief!

Zo en nu boodschappen doen. Heb niks meer in huis..

-x-
Wat doen wij nu met het nieuwe topic?

>>Herfst 2007<<
Ik vind Herfstkids 2007 iets leuker.

@4HK: ja wij vieren het ook zondag en ik zat eerst ook te denken om zelf iets in elkaar te zetten wb gebak, maar ben niet zo creatief als jij als ik dat zo lees ;o)

Bij de bijenkorf is het altijd druk met die dagen, onvoorstelbaar. Kom er eigenlijk nooit.

Maar wat leuk dat die kan kruipen, hier eentje die op d'r billen vooruit hupst, dus moet voortaan ook een beetje meer opletten met wat ze doet.

@Bibi: wat klinkt britt ziek zeg en wat een hoge koorts, gaat het nu inmiddels alweer wat beter met d'r?
Wat mij betreft wordt de nieuwe topicnaam ook Herfstkids 2007.

Betekent dit echt dat we een nieuw topic gaan starten en dat onze berichtjes in dit topic op den duur verdwijnen? Ik bedacht me laatst dat ik eerst altijd meeschreef bij "voor het eerst zwanger en uitgerekend in oktober 2007"!! Zou dat nog ergens te vinden zijn?

Ben ook benieuwd hoe het met Brittje is?

Hoe gaat dat eigenlijk in zijn werk met dat kruipen...Lucia gaat af en toe ineens in kruippositie (op haar knietjes en met gestrekte armen, handjes plat op de vloer), maar laat zich dan weer snel in tijgerhouding vallen en jammert dan. Net of ze het eng vindt ofzo. Op de bank kan ze gaan staan, in de box komt ze tot haar knietjes. Vind het wel spannend allemaal. We hebben haar bedbodem nu omlaag gezet want je weet maar nooit.

Jeetje ik ben vandaag alweer naar de tandarts geweest. Hij dacht dat een wortelkanaalbehandeling nodig zou zijn maar ik heb die symptomen niet. Hij begrijpt er niks van maar denkt het nu wel opgelost te hebben. Laten we het hopen want ik wil zo langzamerhand wel weer gewoon zorgeloos M&M's knabbelen. Bijvoorbeeld!!
wyfke, ja idd ik schreef daar eerst ook, volgens mij schrijft niemand daar meer. jamie begon op die manier ook met kruipen en ineens deed hij het steeds een heel klein stukje maar liet zich dan ook snel op buik vallen omdat tijgeren veel sneller ging en nu kruipt hij heel snel overal naar toe. het is wel grappig om hem zo snel te zien kruipen en je hoort dan die handjes steeds op de vloer kletsen, wel grappig.

bibi, ben ook benieuwd hoe het met britt is, ik kan me voorstellen dat je je wel zorgen maakt met meer dan 40 graden! ik hoop dat het allemaal weer goed gaat...

margreet, gelukkig gaat het weer beter met evi

4HK, creatief hoor, zelf je taart maken! jammergenoeg geen bijenkorf hier in de buurt! had er best heen gewild anders... al uit maat 74 gegroeid???? nou, nou! jamie groeit nu net uit maat 68. herfstkids 2007 vind ik ook wel leuk.
he meiden

Voor alle jarige 'herfstkids' als eerst nog GEFELICITEERD! Ik hoop dat jullie leuke dagen gehad hebben (en nog krijgen).

Wat bijzonder is dat toch he, zo'n eerste verjaardag en helemaal als het je eerste kind is natuurlijk.

Aanstaande maandag wordt Feline ook 1 en... sinds vandaag loopt ze! Nog maar 3 wankele stapjes achter mekaar (of eigenlijk 2,5) maar toch, ze loopt gewoon voor haar eerste verjaardag! De andere kids liepen hier laat met respectievelijk 21 en 19 maanden, dus we zijn errug verbaasd (al zat het er al wel een tijdje aan te komen). Dit is dus ook een kind van ons haha!

Ze krijgt morgen, net als Lucia, een poppenwagentje van ons (we vieren het morgen met familie), zo een verstevigde voor kids van 1 jaar, die niet kiept en ik weet wel zeker dat ze daar ook al achter kan lopen (ze loopt namelijk ook al achter de kleine stoeltjes van broer en zus aan door de kamer en bij vrienden achter de poppenwagen, maar die kiept wel, dus daar moet je steeds bijblijven).

Wij geven die van Janod, die roze met witte stippen. En ze krijgt er een pop bij (van 'grote zus' ) en nog een schoolbus van little people (van broer). Lekker verwend wordt ze dus, maar ja, je wordt maar 1x 1 he

Zo lekker ego berichtje weer, ga nu even de rest bijlezen, maar reageren doe ik later, want ga ook mijn bed opzoeken. Ik ben nu ruim 28 weken zwanger en een veuls te laag HB en dus MOE MOE MOE. Wat doe ik hier nog?
Whatever, I do what I want
o en een dikke virtuele knuffel voor Britt en haar mama!
Whatever, I do what I want
Hi meiden, bedankt voor jullie lieve berichtjes! Pfff we zijn door de ergste dagen heen. Echt 4 volle dagen torenhoge koorts. Wat had ze daar last van en paracetamol hielp maar heel even. Ben woensdag naar de dokter geweest, die heeft haar goed nagekeken. Alles zag er goed uit. Gewoon virale infectie met hoge koorts. Gisteren brak de koorts gelukkig, alleen nog maar verhoging. Maar was echt een ziekenboeg hier. Kreeg er ook nog diarree bij en echt van die diarree dat als je haar uit bed haalt, alles onder zit. En ook de slaapkamer van papa en mama (de enige ruimte met hoogpolig tapijt) is ondergekotst. Daar zat mama 's avonds laat op d'r knieen de stukjes aardappel en opvolgmelk tussen t tapijt weg te boenen.

Maar goed, ze is aan de beterende hand. Is weer ondeugend (jaa daar merk je t het eerste aan :-) Ik hoop dat ze nu ook weer beter gaat slapen, want de afgelopen 6 nachten waren in de catogorie GEBROKEN!! Dus mama zit nu met kraaloogies achter t viva forum!

Goed ook dit EGO berichie is weer over!!!

Uhm.. Herfstkids 2007 lijkt me helemaal top! Voor mij het 3e topic. ben begonnen een paar jaar geleden met " de wens om zwanger te worden" en daarna idd " voor het eerst zwanger en uitgerekend in 2007" oja en nu dees, dus dan wordt t mijn 4e topic!

We gaan ervoor! Blijf het leuk vinden! Ook al heb ik er soms minder tijd voor!

heb idd de uitnodigingskaartjes zelf gemaakt. Met een foto erop van dag 1 van Britt en hoe ze nu is. best leuk geworden al zeg ik t zelf! met wat Bumba erop en klaaaar!

Britt stapt als ze 2 vingers vasthoudt, laat je er 1 los dan gaat ze zitten. Ook begint ze nu te stappen aan de tafel en aan de bank. merk dat ik nu steeds meer NEE moet zeggen. En dan dat ondeugende koppie van haar met een gemeen glimlachje, schudt dan ook nee en doet t toch! Zo schattig!

Als je staat en je zegt Britt stappen, dan gaat ze stilstaand stappen. Logica toch! En kruipen en tijgeren doet Britt nog allebei. M.n. als ze speelgoed mee wilt nemen dan gaat ze tijgeren, kun je namelijk 2 dingen meenemen!

Wyfke: Hoe gaat ie nu met je kies? M&M's? Die had je toch afgezworen :-) Ben 1Kg afgevallen, en ben nog niet eens begonnen :-))))))

Eef: Britt begint ook al aardig uit 74 te groeien hoor. M.n. de lengte wordt een probleem. Ze heeft nog wel een enkele 68 broek, maar die waren extreem lang. Ze heeft ook al een broek 80 aan. leuk spijkerbroekje. iets te lang, maar dat vind ik beter staan dan iets te kort.

GOED.... Laaaaaaaaang bericht!

Wanneer gaan we over naar de nwe topic?
In een klik naar het nieuwe topic door.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven