Tja, en dat was het dan.... deel 2

31-01-2012 14:51 3880 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zullen we hier maar verder gaan met onze verhalen naar aanleiding van de post van allalone.

"Goedenavond,

Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...

God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...

Allalone...".

Hoop dat jullie het allemaal kunnen vinden, want ik kan die steun en schoppen onder mijn kont nog niet missen.
Waarom Kunstje.

Je moet je niet aangesproken voelen dat doe je al te vaak en nu hier ook weer.

Trek het je niet aan je kunt het niet iedereen naar de zin maken.

En ook je kinderen hoef je niet te zeggen dat hun vader nog van ze houd ze zijn volwassen en heus niet blind.

Je beschermt je ex.nog teveel en dat is niet goed,denk aan jezelf in deze rot periode vol ellende.

Dus gewoon blijven schrijven hier zoals er meer schrijven hier over hun ellende met die waardeloze kerels.

Kom op trek het je niet aan.
Dank je wel, remix. Ik had even een hart onder de riem nodig. Ex is jarig vandaag en voelt zo vreemd om daar niet bij te zijn. Jouw lieve woorden helpen me weer een beetje de dag door.
@kunstje. Ook al werd er veel op jouw posts gereageert wil niet zeggen dat over de anderen niet nagedacht word. Blijf gewoon posten.. Het doet je goed om dat te doen. En ja de ene dag ben je sterk en de ander ben je minder. Maar sterk ben je altijd. Alleen komt het er misschien niet uit dan. Ik weet ook dat ik sterk ben en ik zit mijzelf al vanaf okt in een slachtoffer rol te drukken. Ik ben mijn lange gezicht met gemak meer dat zat. En ik denk dat hij dat ook is. Tijd om op te staan en de wereld weer binnen te treden. Hoe het ook af gaat lopen tussen hem en mij, ik zal mijn leven op moeten pakken. Voor mij en de kids.

Hij geeft aan een sympathie te hebben voor haar. Tja het was ook geen slippertje he. Daar praat ik niets mee goed, maar ik heb voorlopig geen huisje voor mijzelf. Heb mijzelf wel ingeschreven bij makelaars, maar daar ben ik nog niet aan de beurt. Vanmorgen tegen mijn zus zei ik.. Ik ga voor mijzelf en mijn kids vechten en misschien ziet hij in de tussentijd het licht? Ik ga niet meer vechten voor hem, maar wil ook geen ruzie maken. Als straks tegen de zomer blijkt dat het niet werkt ga ik in een huisje. Zat er wel aan te denken mij toch in te schrijven bij woningbouw. Maar die hebben een postadres nodig. Maar ik wil hem eigenlijk niet zeggen dat ik mijn inschrijf. Ik ben bang dat hij dan wel zich anders gaat gedragen tegen mij. Tja hoe kan ik dat aanpakken en eigenlijk heb ik het altijd al een ***streek gevonden om dat te doen en de ander niet in te lichten. Mijn vriendin heeft dat ook gedaan bij haar nu ex en persoonlijk vind ik dat niet kunnen.

Alles gaat hier eigenlijk op de moeilijke manier.. Ik trek mij persoonlijk alles aan en hij wil het liefste doorgaan met mij, en ik snap dat als ik in de put blijf dat het dan helemaal niet werkt. En van die lange gezichten elke dag maakt mij ook niet vrolijker.

En het stomste we geven beiden erg veel om elkaar, en dat maakt het zo ***. Als de liefde maar weg was.. We slapen met en naast elkaar en we genieten ook nog. Voel heel veel dingen wel als dubbel. En hij zegt maar ik heb voor je gekozen en zijn gedrag is der ook merendeels na.. ach moeilijk uit teleggen.

Mensen waarmee ik praat staan allemaal aan mijn kant en dat maakt een keuze maken ook moeilijk. Maar ik leef voor mij en de kids en wil weer vrolijk zijn.

Ik begin met een uit eten vanavond.
sorry erg lang verhaal!!
Idd Kunstje voel je niet aangesproken. Dan komt weer jouw eeuwige dilemma om de hoek dat je anderen niet tekort wilt doen. Zo zie je maar weer dat je dan bereid bent (om hier niets meer te schrijven) om heel ver te gaan om anderen maar in hun behoefte te voorzien. Hou toch eens op met dat schipperen, je kwelt jezelf dan met schuldgevoelens om dat je voor die ander meer had willen betekenen. Laat de overtuiging los dat het nooit genoeg is wat je geeft.

Hopelijk kun je je een beetje door de dag heen helpen vandaag, zoals je al schreef was je goed voorbereid. En goede voorbereiding is het halve werk....

Problemo, Het is een hele lastige situatie waarin je zit meid, je wordt continue heen en weer geslingerd met je gevoel. Het kost je bergen energie, je zal wel helemaal uitgeblust zijn.

Ik hoop dat je vandaag een fijn gesprek hebt met de psycholoog en dat het klikt tussen jullie. Het is goed om de dingen te ontleden dan zie je waar je mee bezig bent en kan je ook stappen ondernemen. Wat dat inschrijven betreft, ik zou het wel vertellen want dingen achterhouden maakt het straks alleen maar moeilijker.

Succes vandaag.
als ik hem nu ga vertellen dat ik mij inschrijf voor een huurwoning, gaat ie zeggen dat ik gelijk kan vertrekken. En dan heb je pas een onhoudbare situatie... En dat zie ik helemaal niet zitten. Ik persoonlijk leef nu liever verder en trek straks in stilte mijn plan... laat hem nog maar ff zweten in zijn aandacht voor mij..

Heb gesprek gahd, maar voelde niet goed. Ik kon haast geen woord uitbrengen bij der en voelde me moeilijk begrepen.. bij haar.
Problemo. Pardon? Als jij eerlijk tegen hem bent over het huurhuis dan zegt hij dat je gelijk mag vertrekken? Als dat écht zo is dan mag jouw man zich wel eens gaan realiseren wat hij gedaan heeft. Jouw vertrouwen geschonden. Meerdere keren. Beetje inlevingsvermogen zou m niet weerstaan. En ook nu cijfer jij je zelf weer weg door iets voor hem verborgen te houden. Je straalt in alles uit dat je bang bent voor een toekomst zonder hem. Ik denk eerlijk gezegd dat je banger moet zijn voor een toekomst met hem.

Sorry. Harde woorden. Ik zou ze zó aan mezelf kunnen schrijven, Moet ik misschien maar eens doen. Want ik heb mijn ex zojuist gevraagd of hij zeker weet dat hij wil scheiden. Zijn enige reactie: ja dat weet ik zeker. Verder niets. Dus Problemo, ik weet precies hoe je je voelt. Mijn ex liegt en bedriegt al (minstens) 4 jaar. Langdurige relaties naast ons huwelijk (meerdere met verschillende vrouwen), onveilig vrijen, nooit eerlijk geweest over zijn verliefdheden, ik kwam er telkens via anderen of smsjes achter, en steeds maar weer beloven dat hij stopte om vervolgens toch weer contact te zoeken met die vrouwen. Waar ik dan weer achter kwam. Nu samenwonen met de vrouw waar hij me al maandenlang mee bedroog. Terwijl hij vlak daarvoor nog op zn knieeen beloofde dat hij van mij hield en nooit bij me weg zou gaan. Hoe sneu kun je zijn (en dan bedoel ik mezelf)..
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..
ik denk dat wij allemaal een ding gemeen hebben,mss heb ik dit al eens gepost....bang om alleen te zijn,altijd maar klaar gestaan voor iedereen,ons zelf weggecijferd ten koste van ons zelf...altijd maar willen helpen,redden wat er te redden valt...

ik herken mezelf zoooo in jullie allemaal....maar voor ons alle geldt: zo kan en kon het niet doorgaan....echt niet...

ik zou zo graag willen dat wij allemaal een jaar verder zijn en knopen hebben doorgehakt en allemaal uiteindelijk voor ons zelf kiezen of al gekozen hebben...

na een paar redelijke dagen ,vandaag weer een mindere ,niet meer echt heel slecht maar

wel weer eens tranen.

ik was echt lekker aan het werk en ineens word ik overvallen door een soort paniek,woede ,verdriet ,,,van alles tegelijk dus ik ben maar naar huis gegaan.nu weer zo moe en leeg,bah

daar kwam ik stiefkind tegen(kwam even zn schaatesen halen) waar ik een prima band mee had en die ik nu ook niet meer zie,,,ook heel erg...

en voor ons allemaal op dit forum geldt,je kunt niet te veel schrijven, en voel je niet aangesproeken op wat iemand in zijn emotie schrijft....ik vind het ook heel jammer dat iemand het zo opvat en mss wanneer zij de berichtjes leest,zij wel weer reageert,want ik denk dat wij allemaal elkaar willen helpen door deze ellende heen te slepen.
zonder tegenslag is er geen overwinning
en tuurlij Problemo,jij moet je inschrijven voor een huurwoning,,,je laat toch een ander niet bepalen wat jij wel en niet moet doen??kom op zeg,straks is hij weg en sta jij met lege handen.

heb je een gesprek bij een psychiater gehad?wanneer het niet goed voelt ,kun je voor een tweede keer gaan maar ook gewoon zeggen wat je op je hart hebt en voor iemand anders gaan....zo simpel werkt dat X
Ik herken het ook Habithere. Die wanhoop, de woede, maar vooral het verdriet om wat er verloren gegaan is.. Opkrabbelen, weer terugvallen. Wéten dat er geen weg meer terug is maar kosten wat kost terug willen. Naar het sprookjesbeeld dat we met zn allen gecreeerd hebben in onze kop. Want als het allemaal zo fijn, stabiel en vertrouwd was geweest, dan waren deze dingen niet gebeurd. Ik weet ook wel dat ik me heel vaak groen en geel geirriteerd heb aan hem. Dat ik regelmatig dacht was ik maar alleen gebleven. En dan heb ik het nog nieteens over de achterdocht en het wantrouwen. Én het stemmetje in mijn hoofd dat ik met de grootste moeite probeerde te negeren want dat stemmetje zei mij dat hij niet meer van mij hield. Ex zelf bleef volhouden dat we het goed samen hadden, maar vanbinnen wist ik eigenlijk wel beter.

En nu is hij weg. En wil hij ook niet meer terug. Ik probeer te begrijpen waarom niet. Zó'n mooi gezin. Zó'n mooi huis. Samen geen financiele zorgen. Alle vrijheid die hij zich wenst. Wát voor een onmens ben ik dan dat hij zó stellig ja zegt op de vraag (vanmorgen) of hij het zeker weet, scheiden.

Of ligt het aan hem? Kan hij blijkbaar wel voorzichzelf kiezen, terwijl ik dat niet kan. Ik kan me ook helemaal niets voorstellen bij mensen die uit elkaar gaan omdat ze uit elkaar gegroeid zijn (sorry). Dan zorg je toch dat je weer naar elkaar toe groeit? Of je doet water bij de wijn maar maakt er het beste van? Wát een ellende dit. Gewoon het feit dat ik maar niet voel dat wat hij gedaan heeft écht niet kan. Ik word daar wanhopig van, en de mensen om me heen met mij..
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..
soyli, je bent GEEN onmens maar ook je ex niet,het werkt voor hem niet meer en daar kun je het mee doen,hoe moeilijk ook.geld ook voor mij.

en tuurlijk was je in de tijd met hem ook niet gelukkig,zoals je aangeeft,

het lijkt mij niet reeel om water bij de wijn te doen (zoals wij allemaal al tijden doen) omdat je dan niet jezelf bent.

en mannen kunnen heel goed knopen doorhakken en voor zichzelf kiezen,dat zijn wij niet gewend en moeten dat ook leren.

soyli jij verdiend beter dan de 2de (of mss wel 3de plek)!!!!
quote:Soyli schreef op 08 februari 2012 @ 17:44:

En nu is hij weg. En wil hij ook niet meer terug. Ik probeer te begrijpen waarom niet. Zó'n mooi gezin. Zó'n mooi huis. Samen geen financiele zorgen. Alle vrijheid die hij zich wenst. Wát voor een onmens ben ik dan dat hij zó stellig ja zegt op de vraag (vanmorgen) of hij het zeker weet, scheiden.

Of ligt het aan hem? Kan hij blijkbaar wel voorzichzelf kiezen, terwijl ik dat niet kan. Ik kan me ook helemaal niets voorstellen bij mensen die uit elkaar gaan omdat ze uit elkaar gegroeid zijn (sorry). Dan zorg je toch dat je weer naar elkaar toe groeit? Of je doet water bij de wijn maar maakt er het beste van? Wát een ellende dit. Gewoon het feit dat ik maar niet voel dat wat hij gedaan heeft écht niet kan. Ik word daar wanhopig van, en de mensen om me heen met mij..Zo herkenbaar Soyli. En ergens denk ik ook dat je het niet kunt begrijpen. Is het dan toch zo dat kerels gewoon hun l*l achternalopen?
poef
moeten wij het willen ,om het te begrijpen?dat kost zoveel energie,meiden

ik probeer die negatieve energie om te zetten in positieve energie door naar voren te kijken ipv naar achteren.

ik betrap mezelf er nog regelmatig op hoor,waarom,waarvoor,hoekan het dat.......en dan denk ik STOP,naar de toekomst kijken.

new woman,alleen de titel spreek mij al aan,ga straks even luisteren.

ik hoor ook steeds een liedje waarin de zin "he,hoe gaat t nou met jou"het gaat er over dat degene blij is dat de relatie over is ....kent iemand het???
Mooi liedje, newwoman, je hebt een geweldige collectie van dit soort nummers, heb ik het idee.

Habithere, ken het liedje niet. Ben het verder wel met je eens, maar we hebben zo onze zwakke momenten, he.
hahah,leuk nummer hoor newwoman.......
De kern van alles is: je kunt een ander niet gelukkig maken. Je kunt alleen zelf een zo gelukkig mogelijk leven leiden en dat met anderen delen. Als anderen ongelukkig zijn is dat dus ook niet jouw schuld (tenzij je verwijtbaar erg vervelend bent :-) )

Kunstje; jij bent dus ook niet verantwoordelijk voor de mate van feedback aan andere 'posters.' En wat zoeken die hier eigenlijk? Alleen een praatpaal en bevestiging? Misschien kunnen anderen net zo goed denken dat ze geen reacties van die personen in kwestie kregen?! Het is geven en nemen. Soms meer van het een, soms meer van het ander. En je kunt het nooit op een goudschaaltje wegen en met een schaartje knippen.

Habithere; ik moet aan een liedje van Spinvis denken bij jouw tekst, maar ik kan even niks vinden met die regel erin.
Mooi geformuleerd, Gianna.dank je
Habithere: dit: http://www.youtube.com/watch?v=9eS2c7fM ... re=related ?
Waar ik altijd naar kan luisteren? Jeff Buckley! Zó mooi! Ik ben ook 'heavy user' van Spotify! Dat je zomaar alle muziek en alle albums kunt beluisteren die er bestaan! Wat een cadeau!
'Grace' bijvoorbeeld; prachtig! http://www.youtube.com/watch?v=A3adFWKE9JE&ob=av2e Als ik dat hoor, verdwijnt ex en alle andere domme sukkels in een verre mist. Geen idee!
quote:_newwoman_ schreef op 08 februari 2012 @ 18:20:

Lievve dames, ik lees nog altijd mee hoor.

En daarstraks luisterde ik weer eens naar de cd van Ellen ten Damme.

Denk dat dit misschien een fijn liedje voor jullie is, om lekker keihard mee te zingen, heerlijk! Ik zong het in ieder geval weer fijn mee..

Het heet :"Ik hoop dat het slecht met je gaat"...

http://www.youtube.com/watch?v=aIJ-W1WZRSQNiet geluisterd, wel straks tegen vriendin gezegd dat ik hoop dat zijn ... eraf valt, hij voor de rest van zijn leven impotent is, ze heel veel problemen krijgen. Maar t zal wel niet, denk ik. Desalmiettemin wel leuk om over te fantaseren . Ik ben ook maar mens.
quote:gianna schreef op 08 februari 2012 @ 21:13:

'Grace' bijvoorbeeld; prachtig! http://www.youtube.com/watch?v=A3adFWKE9JE&ob=av2e Als ik dat hoor, verdwijnt ex en alle andere domme sukkels in een verre mist. Geen idee!

Mooi!

Maar Gianna, waar ik dus echt last van heb is dat aan al die goede muziek zoveel herinneringen kleven.

Ik en ex zijn allebei echte muziekliefhebbers, misschien dat juist daarom bepaalde muziek bij een bepaalde tijd hoort, en dat je op die manier weer terug in de tijd gaat zeg maar, zonder dat je dat wilt.

Daarom kan ik echt sommige cd's niet meer horen, heb jij dat niet?

Ik heb inmiddels al weer heel wat nieuwe muziek hoor, met nieuwe herinneringen, maar ik kan bijvoorbeeld nooit meer Pearl Jam horen zonder te denken aan onze beginjaren, al die fijne seattlemuziek trouwens..Easy van Faith no more... en Vaya con Dios, wow dat was ook 'onze cd' ooit, en toen we net verliefd waren de Trockener Kecks...

En dat geldt voor heel veel andere muziek

@Marahbloem, ach zijn leuter zal er wel niet afvallen denk ik.. Maar hopen dat het slecht met je gaat.. ach, da's toch best fijn af en toe, of je dat nou hoopt of niet maakt niet uit..Het gaat zoals het gaat..
Jahhhh Gianna dat is um, dank je. Voor je hulp
Mmm. Ex is een muzikale oen. Ik werd altijd verdrietig omdat hij de radio overal op SkyRadio zette.. Muziek van ex: 'Year of the cat,' van Al Stewart.. Kan ik nooit meer horen zonder kokhalsneigingen...

Ik heb altijd al meer van 'knallen' gehouden en hard en dynamiek. Ex was middle-of-the-road.. Zo kan ik nu ook dubstep weer waarderen. UFK bijvoorbeeld. http://www.youtube.com/watch?v=aHK9UhqX ... re=related

Ach, een zere plasser wens ik ex en nieuwe echtgenote ook nog af en toe toe hoor.. Maar ze hebben elkaar en dat is genoeg aan noodlot!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven