Tja, en dat was het dan.... deel 2
dinsdag 31 januari 2012 om 14:51
Zullen we hier maar verder gaan met onze verhalen naar aanleiding van de post van allalone.
"Goedenavond,
Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...
God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...
Allalone...".
Hoop dat jullie het allemaal kunnen vinden, want ik kan die steun en schoppen onder mijn kont nog niet missen.
"Goedenavond,
Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...
God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...
Allalone...".
Hoop dat jullie het allemaal kunnen vinden, want ik kan die steun en schoppen onder mijn kont nog niet missen.
maandag 6 februari 2012 om 12:38
hoi meiden,
ik denk dat wij GEEN van alle te oud zijn om ons leven weer op te pakken,NO WAY,mijn moeder was 65 toen zij haar huidige vriend leerde kennen )
tuurlijk is het heel moeilijk als je in alle opzichten afhankelijk bent geworden van je man,emotioneel,financieel etc....maar tuurlijk gaat het ons lukken
wat mij op valt is dat de meeste van ons zeggen:ik heb alles opgegeven omdat hij bleef werken.we hebben gezorgd dat het gezin draaide maar waar waren de WIJ in dit verhaal?
en dat is mijn grote valkuil ook geweest en in de 2de relatie WEER en het gaat mij niet meer gebeuren.
ik wi mn eigen broek ophouden en dat gaat me lukken.
een oude vriend van mij die ik gisteren weer es sprak zei binnen een kwartier: je bent veel te lief.....
en wat de liefde betrefd,ik neem geen genoegen meer met minder alleen omdat ik zo graag lief gevonden wil worden.
en een arm om me heen wil...
ik heb van het weekend besloten ,na de zoveelste schop van ex, om de boel puur zakelijk af te handelen.hij mag zichzelf geen vriend van mij meer noemen.
straks weer naar maatschappelijk werker ,een fantastisch persoon die heel veel inzichten heeft,,laat jullie het weten
kom op meiden ,wij zij allemaal mooie vrouwen en mogen er zijn ,ieder mens is uniek en speciaal,kaat je leven niet meer afhangen van zo'n flapdrol die of zn l*l achterna loopt of omdat hij van het padje af is en alles verknald,,,,,,
later meer over het bezoek bij maatschappelijk werk
liefs
ik denk dat wij GEEN van alle te oud zijn om ons leven weer op te pakken,NO WAY,mijn moeder was 65 toen zij haar huidige vriend leerde kennen )
tuurlijk is het heel moeilijk als je in alle opzichten afhankelijk bent geworden van je man,emotioneel,financieel etc....maar tuurlijk gaat het ons lukken
wat mij op valt is dat de meeste van ons zeggen:ik heb alles opgegeven omdat hij bleef werken.we hebben gezorgd dat het gezin draaide maar waar waren de WIJ in dit verhaal?
en dat is mijn grote valkuil ook geweest en in de 2de relatie WEER en het gaat mij niet meer gebeuren.
ik wi mn eigen broek ophouden en dat gaat me lukken.
een oude vriend van mij die ik gisteren weer es sprak zei binnen een kwartier: je bent veel te lief.....
en wat de liefde betrefd,ik neem geen genoegen meer met minder alleen omdat ik zo graag lief gevonden wil worden.
en een arm om me heen wil...
ik heb van het weekend besloten ,na de zoveelste schop van ex, om de boel puur zakelijk af te handelen.hij mag zichzelf geen vriend van mij meer noemen.
straks weer naar maatschappelijk werker ,een fantastisch persoon die heel veel inzichten heeft,,laat jullie het weten
kom op meiden ,wij zij allemaal mooie vrouwen en mogen er zijn ,ieder mens is uniek en speciaal,kaat je leven niet meer afhangen van zo'n flapdrol die of zn l*l achterna loopt of omdat hij van het padje af is en alles verknald,,,,,,
later meer over het bezoek bij maatschappelijk werk
liefs
zonder tegenslag is er geen overwinning
maandag 6 februari 2012 om 12:41
en pumukele.....je moet er zijn voor je kindjes hoor,jij wil t toch ook dat zij later zeggen : mama was er altijd voor mij????
ik moet voor de derde keer binnen 4 jaar verhuizen en mijn kinderen zeggen: mam,,,,,het maakt ons niet uit,wij vertrouwen op jou !!!!!!!!!!!!!!!
ook ik at bijna niet meer maar voor mn kinderen at ik toch,hetzij kokhalzend maar je moet er zijn voor hun,kom op,lieverd
ik moet voor de derde keer binnen 4 jaar verhuizen en mijn kinderen zeggen: mam,,,,,het maakt ons niet uit,wij vertrouwen op jou !!!!!!!!!!!!!!!
ook ik at bijna niet meer maar voor mn kinderen at ik toch,hetzij kokhalzend maar je moet er zijn voor hun,kom op,lieverd
maandag 6 februari 2012 om 12:44
Pumukele: Komt goed. Het helpt mij zelf ook om berichten naar jullie te schrijven. Wat ik tegen jullie zeg, moet ik natuurlijk zelf ook proberen te doen. Maar ik ben ook vaak wanhopig. En dan ben ik blij als ik hier terecht kan.
Remix, ik ben blij dat het goed met je gaat en zelfs al weer gelukkig bent.
Habithere: Dit afhankelijk zijn laat ik geen tweede keer gebeuren. Maar toen was het een keuze van ons allebei. Tot 3x toe heb ik mijn werk voor hem opgegeven. De 1e keer zodat hij niet in dienst hoefde, de 2e keer omdat we hier naar toe verhuisde toen zijn zus stierf en de 3e keer toen we kinderen kregen. Ik vond mijn werk toen niet leuk en hij kreeg de kans om carriere te maken, maar moest daar veel voor weg van huis. Later toen ik wilde gaan werken en hij dan wel thuis iets meer zou moeten doen, zei hij: laat maar, ik werk wel een dag extra, ik verdien toch meer dan jij zou kunnen.
En nu krijg ik het verwijt dat ik jaren niets gedaan heb (en hij zo hard moest werken), terwijl hij in huis nooit iets heeft gedaan en ik dus alles alleen deed, opvoeding kinderen, huishouden, tuin, boekhouding, doe het zelf werk (nog nooit een schilder oid in huis gehad, maakte zelf kleren, verzorgde uitgebreide feestjes en deed daarbij nog vrijwillerswerk. Hij zette nog geen vuilniszak buiten.
Dus nee, als ik ooit nog eens een relatie zou krijgen (wat ik niet denk, daar heb ik het zelfvertrouwen niet meer voor) geef ik mijn leven nooit meer zo uit handen. Als ik eenmaal werk vind dat ik leuk vind, geef ik dat noooooit meer op voor een kerel.
Remix, ik ben blij dat het goed met je gaat en zelfs al weer gelukkig bent.
Habithere: Dit afhankelijk zijn laat ik geen tweede keer gebeuren. Maar toen was het een keuze van ons allebei. Tot 3x toe heb ik mijn werk voor hem opgegeven. De 1e keer zodat hij niet in dienst hoefde, de 2e keer omdat we hier naar toe verhuisde toen zijn zus stierf en de 3e keer toen we kinderen kregen. Ik vond mijn werk toen niet leuk en hij kreeg de kans om carriere te maken, maar moest daar veel voor weg van huis. Later toen ik wilde gaan werken en hij dan wel thuis iets meer zou moeten doen, zei hij: laat maar, ik werk wel een dag extra, ik verdien toch meer dan jij zou kunnen.
En nu krijg ik het verwijt dat ik jaren niets gedaan heb (en hij zo hard moest werken), terwijl hij in huis nooit iets heeft gedaan en ik dus alles alleen deed, opvoeding kinderen, huishouden, tuin, boekhouding, doe het zelf werk (nog nooit een schilder oid in huis gehad, maakte zelf kleren, verzorgde uitgebreide feestjes en deed daarbij nog vrijwillerswerk. Hij zette nog geen vuilniszak buiten.
Dus nee, als ik ooit nog eens een relatie zou krijgen (wat ik niet denk, daar heb ik het zelfvertrouwen niet meer voor) geef ik mijn leven nooit meer zo uit handen. Als ik eenmaal werk vind dat ik leuk vind, geef ik dat noooooit meer op voor een kerel.
maandag 6 februari 2012 om 13:49
Wij zijn ook het sterke geslacht. Wij kunnen altijd doorgaan, alleen al voor onze kinderen, terwijl de (meeste) kerels alleen hun l*l achternalopen en alle verantwoordelijkheden laten vallen. Die van mij denkt dat de kinderen er makkelijk overheen komen omdat ze al bijna volwassen zijn. Niet dus. Zij moeten zelf afspraken met hem maken, maar die vinden plaats op neutraal terrein, omdat ik hem niet hier wil hebben en zij niet naar mevr. Wijdbeens willen (begrijpelijk, vind ik). Zij begrijpen ook precies wat er aan de hand is, en nemen het hem kwalijk. Dat betekent dat de band met hun vader een flinke deuk opgelopen heeft, en die was al niet zo sterk omdat hij zoveel weg was. Uiteraard is dit ook weer mijn verantwoordelijkheid volgens hem. Als de kinderen niet aardig tegen hem zijn, is dat mijn schuld en als ze er onder lijden, is dat mijn schuld. Als ik maar flink genoeg ben, zien ze mijn verdriet niet, tsss. Ik probeer de kracht op te brengen om zo min mogelijk negatief over hem te doen, maar hij maakt het me wel verrekte moeilijk. Maar in het belang van de kinderen kan ik het.
Dus zeker weten dat wij het sterke geslacht zijn.
Dus zeker weten dat wij het sterke geslacht zijn.
maandag 6 februari 2012 om 14:28
The best day of your life
is the one on which you decide
your life is your own
No apologies or excuses
No one to lean on, rely on, or blame
The gift is yours -
it is an amazing journey -
and you alone are responsible
for the quality of it
This is the day your life really begins
Dít is waar ik op ga inzetten!
is the one on which you decide
your life is your own
No apologies or excuses
No one to lean on, rely on, or blame
The gift is yours -
it is an amazing journey -
and you alone are responsible
for the quality of it
This is the day your life really begins
Dít is waar ik op ga inzetten!
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..
maandag 6 februari 2012 om 14:31
Hier kan je je gal spugen over je ex kunstje. Zoveel je maar wilt, wij worden dat nooit zat en zullen je nooit veroordelen.
Het moet je juist sterken dat je ex zo laf is om jou maar alleen de schuld te geven, jij weet wel beter.
Maar bedenk me nu zo dat hij dat waarschijnlijk tijdens jullie relatie heel vaak heeft gedaan, jou voor dingen laten opdraaien terwijl HIJ diegene was die zichzelf van een mooie kant liet zien voor anderen.
Het moet je juist sterken dat je ex zo laf is om jou maar alleen de schuld te geven, jij weet wel beter.
Maar bedenk me nu zo dat hij dat waarschijnlijk tijdens jullie relatie heel vaak heeft gedaan, jou voor dingen laten opdraaien terwijl HIJ diegene was die zichzelf van een mooie kant liet zien voor anderen.
maandag 6 februari 2012 om 14:35
Problemo, begrijp ik het nou goed dat je de keuze gemaakt hebt om bij hem weg te gaan? Zó lees ik je bericht namelijk wel. Als je die keuze (nog) niet gemaakt hebt, lees m dan eens zelf door.... Je wéét wat 'het beste' voor jou en de kinderen is, alleen die stap zetten is moeilijk. Dat weet ik. Maar meis, dit is écht geen leven nu..
maandag 6 februari 2012 om 14:41
hey pumukele.
heb 2 kinderen..
mijn kinderen zijn 11 en 15(hebben al een scheiding achter de rug ,van hun vader ) en nu is mijn ex vriend degene die van het padje is en ons heeft achtergelaten.
ik ben nu vanaf 29 december alleen .
hun vader had ale en jaar een ander en dat heb ik ze ook verteld en zij weten ook met wie(de vrouw waar hij nu mee samenwoont en waar zij ook regelmatig zijn)
ik vertel mijn kinderen op hun niveau wat er speelt en gespeeld heeft.hun reactie is "je kunt beter alleen zijn dan met zn tweeen ongelukkig.
ik ben blij dat zij (tot op zekere hoogte) in beide situaties op de hoogte zijn want zij hebben zich nooit afgevraagd of zij mss de schuldige zijn
als het werkelijk zo is dat voor elk jaar samen 1 maand verdriet staat ,ben ik dus al aardig op weg.
maatschappelijk werk vandaag weer bezocht en die graven toch in je verleden en wat komt er dan veel omhoog zeg....
pumukele,je maakt al nieuwe contacten,je hebt ons allemaal die je zo goed begrijpen en naar je luisteren........en je ook antwoord geven en tips......
en werk is er zat,je kunt werkhuisjes aannemen ,post bezorgen,mss niet wat je wil maar je verdient (zeker met werkhuisjes) aardig wat en dan kun je weer jekindjes wat extra van geven plis dat je contacten maakt.
en idd ,al die kerels onttrekken zich van hun verantwoording,zijn alleen maar met zichzelf bezig ,ik ben blij dat ik anders ben en ondanks alles ook oog heb voor oa mn kinderen en anderen ,xxx
heb 2 kinderen..
mijn kinderen zijn 11 en 15(hebben al een scheiding achter de rug ,van hun vader ) en nu is mijn ex vriend degene die van het padje is en ons heeft achtergelaten.
ik ben nu vanaf 29 december alleen .
hun vader had ale en jaar een ander en dat heb ik ze ook verteld en zij weten ook met wie(de vrouw waar hij nu mee samenwoont en waar zij ook regelmatig zijn)
ik vertel mijn kinderen op hun niveau wat er speelt en gespeeld heeft.hun reactie is "je kunt beter alleen zijn dan met zn tweeen ongelukkig.
ik ben blij dat zij (tot op zekere hoogte) in beide situaties op de hoogte zijn want zij hebben zich nooit afgevraagd of zij mss de schuldige zijn
als het werkelijk zo is dat voor elk jaar samen 1 maand verdriet staat ,ben ik dus al aardig op weg.
maatschappelijk werk vandaag weer bezocht en die graven toch in je verleden en wat komt er dan veel omhoog zeg....
pumukele,je maakt al nieuwe contacten,je hebt ons allemaal die je zo goed begrijpen en naar je luisteren........en je ook antwoord geven en tips......
en werk is er zat,je kunt werkhuisjes aannemen ,post bezorgen,mss niet wat je wil maar je verdient (zeker met werkhuisjes) aardig wat en dan kun je weer jekindjes wat extra van geven plis dat je contacten maakt.
en idd ,al die kerels onttrekken zich van hun verantwoording,zijn alleen maar met zichzelf bezig ,ik ben blij dat ik anders ben en ondanks alles ook oog heb voor oa mn kinderen en anderen ,xxx
maandag 6 februari 2012 om 14:55
Is het inderdaad zo dat mannen over het algemeen vooral met zichzelf bezig zijn? Ik herken het namelijk wel bij ex..
Wat ik waarschijnlijk nooit zal begrijpen is dat mijn ex telkens weer nieuwe relaties invluchtte in plaats van met mij over onze problemen te praten. Zeker omdat hij altijd geroepen heeft dat zijn kinderen het állerbelangrijkst voor hem waren. Hoe krijg je het dan voor mekaar om vrijwillig ervoor te kiezen om ze dágenlang niet te zien?
Wat ik waarschijnlijk nooit zal begrijpen is dat mijn ex telkens weer nieuwe relaties invluchtte in plaats van met mij over onze problemen te praten. Zeker omdat hij altijd geroepen heeft dat zijn kinderen het állerbelangrijkst voor hem waren. Hoe krijg je het dan voor mekaar om vrijwillig ervoor te kiezen om ze dágenlang niet te zien?
maandag 6 februari 2012 om 15:12
mannen zijn bijna altijdheel erg met zich zelf bezig ook in relaties,toen wij nog samen woonde kwam zijn dochter 1x in de week bij ons,(uit vorig huwelijk dus) en wat deed hij?hij ging rustig weg,,,,,,
ik vond dat zo raar.
en nu geeft hij mij de schuld van het feit dat hij zwerft(hij is zelf weggegaan)dat hij met zn hond zit(die ik al 6 weken verzorg en nu zat ben)ik mij niet in hem kan verplaatsen en begrip voor hem moet hebben dat hij zn hond niet mee kan nemen.en ga zo maar door,,,,
en hij kan dus al weken geen kind ontvangen(omdat hij te ver woont en zijn zoon zijn eigen leven heeft hier),ook daar heeft hij voor gekozen en ik snap dat OOK niet,dat je daar vrijwillig voor kiest.maar daar zal ik ook wel weer de schuld van krijgen....
ik vond dat zo raar.
en nu geeft hij mij de schuld van het feit dat hij zwerft(hij is zelf weggegaan)dat hij met zn hond zit(die ik al 6 weken verzorg en nu zat ben)ik mij niet in hem kan verplaatsen en begrip voor hem moet hebben dat hij zn hond niet mee kan nemen.en ga zo maar door,,,,
en hij kan dus al weken geen kind ontvangen(omdat hij te ver woont en zijn zoon zijn eigen leven heeft hier),ook daar heeft hij voor gekozen en ik snap dat OOK niet,dat je daar vrijwillig voor kiest.maar daar zal ik ook wel weer de schuld van krijgen....
maandag 6 februari 2012 om 15:43
Momenteel alle flexibiliteit kwijt. Elke tegenslag gooit je weer terug in de put Net belde garage dat dure reparatie aan auto nodig is. Weet nu niet meer wat ik moet doen. Weet niet of auto het nog waard is.Toch maar weer ex gebeld, want hij zal een gedeelte moeten ophoesten. Ik heb het geld niet. Belt zo meteen terug, zat in een bespreking.
De wet van Murphy doet weer zijn werk. Als het eenmaal fout gaat, gaat alles fout. Auto is zeer belangrijk, aangezien ik met mijn rug niet goed kan fietsen of lopen. Anders zit ik hier in huis voortaan opgesloten.
Een baan wil ook niet lukken. Een werkhuis of post rondbrengen kan ik ook niet ivm rug. Ik zie het even niet meer zitten.
Dus nu lig ik letterlijk op de grond te huilen en weet niet hoe het nu verder moet. Ik wil dit gvd niet, ik heb hier niet voor gekozen. Voor de verandering zit ik er weer even helemaal doorheen.
De wet van Murphy doet weer zijn werk. Als het eenmaal fout gaat, gaat alles fout. Auto is zeer belangrijk, aangezien ik met mijn rug niet goed kan fietsen of lopen. Anders zit ik hier in huis voortaan opgesloten.
Een baan wil ook niet lukken. Een werkhuis of post rondbrengen kan ik ook niet ivm rug. Ik zie het even niet meer zitten.
Dus nu lig ik letterlijk op de grond te huilen en weet niet hoe het nu verder moet. Ik wil dit gvd niet, ik heb hier niet voor gekozen. Voor de verandering zit ik er weer even helemaal doorheen.
maandag 6 februari 2012 om 15:49
kom op kunstje, ik stond net weer op uitbarsten van tranen en hysterie, maar moest stoppen toen ik je bericht net las
jij gaat het hem nou niet gemakkelijk maken en opgeven, dat is hij niet waard.
vecht vecht kom op, je bent verdikkeme zo sterk geef niet op
knuffeltje van mij ik denk aan je
jij gaat het hem nou niet gemakkelijk maken en opgeven, dat is hij niet waard.
vecht vecht kom op, je bent verdikkeme zo sterk geef niet op
knuffeltje van mij ik denk aan je
One day I fly away,
Leave your love to yesterday
maandag 6 februari 2012 om 15:59
hier is het klote. Heb vanmiddag ontdekt dat hij zijn oude tel gebruikt met een prepaidkaart om haar af en toe te bellen. Hij vindt oprecht dat hij nog steeds met haar kan gaan bellen. Want tenslotte doet hij niets met haar. Alleen maar bellen.. Tja ik ben volledig door het lint gegaan hier thuis. compleet. Nu komt het volgens hem erop neer dat ik hem drijf tot stiekem bellen. Want ik vertrouw hem niet en controleer hem. Hij is nu boos op mij en is nu weg met de tweede auto. Ik moest mijn koffers maar inpakken zegt ie.. Zeg het is toch geloof ik niet vreemd dat ik zeg dat als hij opnieuw met mij wil dat ik dan hem contact weiger mat haar?? Of am i losing it??
maandag 6 februari 2012 om 16:01
oh ik ben zo boos en voel mij zo klote. Kids vragen naar hem en hij neemt tel niet op. Hij zegt mij dat ie het wel probeert goed te maken met me en ik zie ook echt ander gedrag dan anders.. Maar hij belt nog steeds met haar en daar zit mijn punt... ach voel mij klote nu.. straks naar zwemles met jongste en dan maar zien of ie thuis is. en anders maar niet. Hij zal wel naar haar zijn gegaan.
maandag 6 februari 2012 om 16:04
nee dat is niet raar problemo, sorry hoor het is raar dat hij stiekem met een andere vrouw belt, te gek voor woorden, laat je niet meer voor de gek houden. hoezo moet jij je koffers pakken??
laat niet met je spelen. hoeveel meer moet hij je nog kwetsen?
xx
laat niet met je spelen. hoeveel meer moet hij je nog kwetsen?
xx
One day I fly away,

maandag 6 februari 2012 om 16:07
maandag 6 februari 2012 om 16:07
maandag 6 februari 2012 om 16:15
ja ik ga er aan onderdoor. Maar hij en vinden het nu wel tijd om uit elkaar te gaan. Baal er alleen van dat hij nu niet zijn tel opneemt. Maar ja misschien moet ik hem maar niet bellen en wachten hoe en wat. hij zegt dat hij het wel probeert en dat ik dat niet wil zien enz. maar ik zie het wel! Alleen hij moet stoppen met haar te bellen.. Oh voel mij gewoon klote en wil dit zonder ruzie oplossen voor de kids..
maandag 6 februari 2012 om 16:22
Hij probeert het niet echt. Hij blijft die ander bellen, brengt je de hele tijd over de rooie, wil geen therapie. Je moet een grens trekken en verantwoordelijkheid voor je eigen leven nemen. Hoe moeilijk het ook is, zorg dat je je trots terugvindt en laat hem omvallen. Je moet je eigen grenzen bepalen, en als hij daar over heen gaat, is het genoeg. Je laat hem steeds over je heen lopen, en je blijft maar afwachten. Gooi hem naar buiten of vertrek zelf, maar zo kun je niet doorgaan. Dit is een gebed zonder einde (kennen jullie die uitdrukking, of is die van hier?). En het excuus van de kinderen is hier niet meer op zijn plaats. Ik kan me niet voorstellen dat dit goed voor ze is en vandaag of morgen stort je in en zijn ze helemaal de pineut. Je gaat hem never nooit niet meer vertrouwen.