Studentenrekening maar geen student
woensdag 8 februari 2012 om 21:01
Ik heb een studentenrekening maar ben al 1.5 jaar geen student meer. Ik heb er eigenlijk nooit eerder bij stil gestaan dat ik dit misschien had moeten omzetten en vraag me af of dit wel of geen probleem is. Voor een 'normale' betaalrekening moet je gewoon betalen per maand natuurlijk.
Nu vraag ik me af of de bank hier ooit 'moeilijk' om gaat doen en dat ik misschien moet terugbetalen wat ik dus eigenlijk per maand had moeten betalen omdat ik geen student meer ben?
Hoe is dat bij jullie gegaan? Moesten jullie zelf je studentenrekening omzetten of ging dat automatisch of...?
Nu vraag ik me af of de bank hier ooit 'moeilijk' om gaat doen en dat ik misschien moet terugbetalen wat ik dus eigenlijk per maand had moeten betalen omdat ik geen student meer ben?
Hoe is dat bij jullie gegaan? Moesten jullie zelf je studentenrekening omzetten of ging dat automatisch of...?
woensdag 8 februari 2012 om 21:14
woensdag 8 februari 2012 om 21:16
Ik heb heel lang een studentenrekening gehad bij de Rabo terwijl ik geen student meer was. Soms belden ze en dat zei ik dat ik over een aantal maanden weer wilde beginnen (en dat was ook echt zo!) maar dat heb ik door omstandigheden steeds uit moeten stellen. Na een tijdje belden ze helemaal niet meer. Geen enkel probleem.

woensdag 8 februari 2012 om 21:21
quote:newandimproved schreef op 08 februari 2012 @ 21:16:
Ik heb heel lang een studentenrekening gehad bij de Rabo terwijl ik geen student meer was. Soms belden ze en dat zei ik dat ik over een aantal maanden weer wilde beginnen (en dat was ook echt zo!) maar dat heb ik door omstandigheden steeds uit moeten stellen. Na een tijdje belden ze helemaal niet meer. Geen enkel probleem.
Goh bij mij zelfde verhaal! Toen heb ik uiteindelijk maar aangegeven dat ze het maar moesten omzetten naar een normale rekening omdat ik toch niet wist wanneer ik weer zou gaan studeren.
Geen problemen mee gekregen verder hoor!
Goh bij mij zelfde verhaal! Toen heb ik uiteindelijk maar aangegeven dat ze het maar moesten omzetten naar een normale rekening omdat ik toch niet wist wanneer ik weer zou gaan studeren.
Geen problemen mee gekregen verder hoor!
woensdag 8 februari 2012 om 21:26
Toen ik een jaar afgestudeerd was, vroeg ik mij dat ook af. Ik heb toen zelf maar contact met de bank opgenomen en het laten omzetten. Dit om eventueel gezeik te voorkomen (had een paar niet leuke verrassingen van de belastingdienst gekregen, en dacht ik regel alles maar goed voordat ik straks de bank ook geld moet gaat betalen).
De bank vroeg verder niet om details, zoals datum van afstuderen ofzo. Ik zou me dus geen zorgen maken dat je terug moet gaan betalen.
De bank vroeg verder niet om details, zoals datum van afstuderen ofzo. Ik zou me dus geen zorgen maken dat je terug moet gaan betalen.

woensdag 8 februari 2012 om 21:43
Wij studeerden allebei een half jaar niet meer toen ze belden. Was een vreselijk opdringerige dame die gelijk nog even wat andere dingen aan wilde smeren. Toen ik zei dat ik daar geen interesse in had "moest" ik een bepaald pakket afnemen van de bank, want dat vond zij het beste bij ons passen. Ondertussen zat ik al te vergelijken op hun site en bleek dat dat helemaal niet het gunstigste pakket voor ons was. Heb dus gezegd dat ik na wilde denken.
Na een aantal banken vergeleken te hebben zijn we overgestapt naar een andere bank. Veel meer bank voor hetzelfde geld En we zijn nu meteen van het gezeur af dat ze steeds naar mijn schoonouders belden (waarom?)
Lang verhaal, maar vergelijk even wat banken met elkaar als je toch moet gaan betalen.
Na een aantal banken vergeleken te hebben zijn we overgestapt naar een andere bank. Veel meer bank voor hetzelfde geld En we zijn nu meteen van het gezeur af dat ze steeds naar mijn schoonouders belden (waarom?)
Lang verhaal, maar vergelijk even wat banken met elkaar als je toch moet gaan betalen.
donderdag 9 februari 2012 om 13:57
Ik heb ook nog jarenlang een studentenrekening gehad, heb er ook meerdere keren over gebeld. Nu is het omgezet.
Ik weet niet of je ook verzekeringen hebt lopen, maar ik was in de veronderstelling dat toen ik de ING belde dat ik geen student meer was, mijn verzekering ook automatisch omgezet zou worden en dat bleek niet zo te zijn, dus even een waarschuwing: je verzekeringen moet je afzonderlijk omzetten, anders ben je feitelijk niet verzekerd. Ook als je wel premie betaalt.
Ik weet niet of je ook verzekeringen hebt lopen, maar ik was in de veronderstelling dat toen ik de ING belde dat ik geen student meer was, mijn verzekering ook automatisch omgezet zou worden en dat bleek niet zo te zijn, dus even een waarschuwing: je verzekeringen moet je afzonderlijk omzetten, anders ben je feitelijk niet verzekerd. Ook als je wel premie betaalt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
donderdag 9 februari 2012 om 14:15
Mijn vriend heeft ook heel lang een studentenrekening gehad bij toen hij allang geen student meer was. Toen hij klaar was met zijn studie heeft hij zelf bij de bank aangegeven dat hij geen student meer was en dat zijn rekening omgezet moest worden naar een normale betaalrekening. De bank heeft er heel lang over gedaan voordat ze dit hadden gedaan.