Bijstand
donderdag 9 februari 2012 om 18:57
Mijn vriend en ik zijn al 2 jaar gelukkig samen. Hij woont bij mij, mijn moeder en zus in en we wonen in Den Helder. Nu willen wij zelfstandig wonen. Mijn vriend zit in de schuldsanering en krijgt 45 euro per week. (Hij heeft een WIJ uitkering) En zelf krijg ik tot juni alimentatie van mijn vader (330 p.m) In Den Helder is nauwelijks werk te vinden en we willen graag naar Arnhem, waar hij vandaan komt. Hij heeft een kennis, die heeft een koop huis en daarvan kunnen wij kamers huren voor 350 per maand. We zijn van plan om een WWB uitkering aan te vragen totdat we beiden werk hebben kunnen vinden. Wij gingen ervan uit dat dit 1300 p.m is, maar het schijnt, omdat ik 20 ben, lager uit te vallen: 850 p.m. waarmee wij nog net niet kunnen rondkomen. (De 330 wordt gezien als inkomen en wordt ervan af getrokken) Is er een alternatief of moeten we wachten tot ik 21 ben? (Wij kunnen niet wachten)
donderdag 9 februari 2012 om 19:06
donderdag 9 februari 2012 om 19:11
donderdag 9 februari 2012 om 19:11
quote:poedelzak schreef op 09 februari 2012 @ 19:01:
In Den Helder is geen werk te vinden, daar staat het ook om bekend. In Arnhem voor een sollicitatie gesprek langsgaan kan ook niet, treinkaartjes zijn dan +/- 40 euro.Koop voor 55 euro een kortingkaart van de NS. Die zal je toch nodig hebben om tzt (Na vinden baan en huis in Arnhem) af en toe bij je moeder op bezoek te gaan?
In Den Helder is geen werk te vinden, daar staat het ook om bekend. In Arnhem voor een sollicitatie gesprek langsgaan kan ook niet, treinkaartjes zijn dan +/- 40 euro.Koop voor 55 euro een kortingkaart van de NS. Die zal je toch nodig hebben om tzt (Na vinden baan en huis in Arnhem) af en toe bij je moeder op bezoek te gaan?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
donderdag 9 februari 2012 om 19:12
quote:poedelzak schreef op 09 februari 2012 @ 19:01:
In Den Helder is geen werk te vinden, daar staat het ook om bekend. In Arnhem voor een sollicitatie gesprek langsgaan kan ook niet, treinkaartjes zijn dan +/- 40 euro.
Valt best mee hoor:
http://vacatures.trovit.n ... jobs/what_d.den%20helder/
In Den Helder is geen werk te vinden, daar staat het ook om bekend. In Arnhem voor een sollicitatie gesprek langsgaan kan ook niet, treinkaartjes zijn dan +/- 40 euro.
Valt best mee hoor:
http://vacatures.trovit.n ... jobs/what_d.den%20helder/
donderdag 9 februari 2012 om 19:12
werk als wat?
Je zou dan dus 850 euro per maand hebben + ongeveer 180 euro van je vriend per maand. Totaal ongeveer 1030 euro per maand.
Is niet super veel, maar daarvan kan je toch wel samen een grote kamer huren? Plus eten en drinken betalen en je rekeningen? Zo nee.. dan eerst werk zoeken. Al vind ik dat je dat zowieso eerst moet doen..
Je zou dan dus 850 euro per maand hebben + ongeveer 180 euro van je vriend per maand. Totaal ongeveer 1030 euro per maand.
Is niet super veel, maar daarvan kan je toch wel samen een grote kamer huren? Plus eten en drinken betalen en je rekeningen? Zo nee.. dan eerst werk zoeken. Al vind ik dat je dat zowieso eerst moet doen..
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte

donderdag 9 februari 2012 om 19:26
Je bent nog hartstikke jong en dan begint je loopbaan meteen met een uitkering. Lijkt me geen goede zaak. Sluit me bij de anderen aan: eerst een baan, dan pas verhuizen! Snap best dat jullie graag willen hokken.... maar om dan zo maar een uitkering aan te vragen vind ik wel errrug makkelijk. En richt je niet alleen op Den Helder, er zijn meer plaatsen en dan maar wat reistijd naar je werk, lijkt mij redelijk normaal.

donderdag 9 februari 2012 om 19:32
quote:isabon schreef op 09 februari 2012 @ 19:28:
Onder de 27 jaar krijg je geen bijstand. Je krijgt een leer-werktraject aangeboden als het goed is.
Bovendien zijn je ouders onderhoudsplichtig tot je 21 jaar bent. Een uitkering wordt bij hen verhaald.Ja dat dacht ik dus ook ik heb het een keer gehoord van iemand dat het zo gaat.Geen bijstand onder de 27.
Onder de 27 jaar krijg je geen bijstand. Je krijgt een leer-werktraject aangeboden als het goed is.
Bovendien zijn je ouders onderhoudsplichtig tot je 21 jaar bent. Een uitkering wordt bij hen verhaald.Ja dat dacht ik dus ook ik heb het een keer gehoord van iemand dat het zo gaat.Geen bijstand onder de 27.
donderdag 9 februari 2012 om 19:33
quote:kettle schreef op 09 februari 2012 @ 19:30:
Mijn god, mijn ouders zouden me onterven als ik zou in het leven zou staan op die leeftijd.
Vriend in de schuldsanering, bij moeders inwonen, uitkering trekken.... jaja, de jeugd heeft de toekomst.Jaja, en in de schuldsanering mag je maar 1x terechtkomen tijdens je hele leven!
Mijn god, mijn ouders zouden me onterven als ik zou in het leven zou staan op die leeftijd.
Vriend in de schuldsanering, bij moeders inwonen, uitkering trekken.... jaja, de jeugd heeft de toekomst.Jaja, en in de schuldsanering mag je maar 1x terechtkomen tijdens je hele leven!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!