Online dating
woensdag 24 juni 2026 om 11:35
Hoi allemaal,
Ik ben nieuw in de hele online datingwereld. Ik zit nu bijna twee weken op twee verschillende apps en ik merk dat ik wat frustraties heb.
Ik merk dat ik soms mannen tegenkom die vrij gemakzuchtige berichten sturen, niet echt mijn profieltekst lezen of lang doen over antwoorden.
Op één app kan je wederzijdse likes zien en bij een wederzijdse like krijg je een match pop-up te zien op je scherm. Ik merk dat als zo iemand daarna geen bericht stuurt, ik die persoon vrij snel verwijder uit mijn lijst. Er is een match, ik zie dat iemand online is geweest, maar er komt niks. Daar ben ik wellicht wel iets te radicaal in, maar ik merk dat ik het fijner vind als een man daarin de eerste stap zet. Heel soms stuur ik wel uit mezelf een bericht als ik de man in kwestie héél leuk vind.
Tot nu toe heb ik twee leuke gesprekken gehad waarin ik een klik voelde, maar dat de ander na een paar berichten in twee dagen tijd al aangaf van de app af te willen gaan verwijderen en dan voor mijn gevoel wat snel lijkt te vissen naar mijn contactgegevens. Dat voelt voor mij te snel. Ik heb zoiets van: doe eerst even de moeite hier, leer elkaar eerst een beetje kennen. Twee dagen is voor mij eigenlijk niks. Het voelt alsof men het contact snel wil “veiligstellen”.
Er is nu weer iemand met wie ik in eerste instantie dacht: wat een verademing is zijn manier van communiceren. Maar nu, op dag 2, laat hij me vrij random weten dat hij zijn profiel waarschijnlijk zal gaan verwijderen, omdat hij het daar niet fijn vindt en dat hij daarmee niet mij bedoelt. Ik merk dat ik niet zo goed tegen dit soort timing kan en daardoor best snel denk: laat maar.
Ik ben benieuwd hoe anderen dit ervaren. Herkennen jullie iets van wat ik vertel? En hoelang blijven jullie op een app of website praten voordat je overgaat naar het uitwisselen van contactgegevens?
Ik ben nieuw in de hele online datingwereld. Ik zit nu bijna twee weken op twee verschillende apps en ik merk dat ik wat frustraties heb.
Ik merk dat ik soms mannen tegenkom die vrij gemakzuchtige berichten sturen, niet echt mijn profieltekst lezen of lang doen over antwoorden.
Op één app kan je wederzijdse likes zien en bij een wederzijdse like krijg je een match pop-up te zien op je scherm. Ik merk dat als zo iemand daarna geen bericht stuurt, ik die persoon vrij snel verwijder uit mijn lijst. Er is een match, ik zie dat iemand online is geweest, maar er komt niks. Daar ben ik wellicht wel iets te radicaal in, maar ik merk dat ik het fijner vind als een man daarin de eerste stap zet. Heel soms stuur ik wel uit mezelf een bericht als ik de man in kwestie héél leuk vind.
Tot nu toe heb ik twee leuke gesprekken gehad waarin ik een klik voelde, maar dat de ander na een paar berichten in twee dagen tijd al aangaf van de app af te willen gaan verwijderen en dan voor mijn gevoel wat snel lijkt te vissen naar mijn contactgegevens. Dat voelt voor mij te snel. Ik heb zoiets van: doe eerst even de moeite hier, leer elkaar eerst een beetje kennen. Twee dagen is voor mij eigenlijk niks. Het voelt alsof men het contact snel wil “veiligstellen”.
Er is nu weer iemand met wie ik in eerste instantie dacht: wat een verademing is zijn manier van communiceren. Maar nu, op dag 2, laat hij me vrij random weten dat hij zijn profiel waarschijnlijk zal gaan verwijderen, omdat hij het daar niet fijn vindt en dat hij daarmee niet mij bedoelt. Ik merk dat ik niet zo goed tegen dit soort timing kan en daardoor best snel denk: laat maar.
Ik ben benieuwd hoe anderen dit ervaren. Herkennen jullie iets van wat ik vertel? En hoelang blijven jullie op een app of website praten voordat je overgaat naar het uitwisselen van contactgegevens?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in