Entertainment alle pijlers

Jong!

08-02-2012 22:18 114 berichten
Kijkt er iemand Jong op ned3?

Een 15-jarig meisje zwanger van een vent van 42, laat zich met 18 weken aborteren. Ze is overgehaald door haar tante die haar een nieuwe telefoon beloofd
Alle reacties Link kopieren
quote:mamsky schreef op 09 februari 2012 @ 13:22:

[...]

Toen mijn kindje na zo'n 17,5 weken zwangerschap niet meer leefde vertelde de gynaecoloog mij dat ik een curretage kon laten doen omdat het kindje niet spontaan er uit kwam.

De curretage is de zelfde ingreep als een abortus werd mij verteld, het verschil was dat mijn kindje niet meer leefde.

Op de opnameformulieren stond de ingreep ook als abortus vermeld. Toen ik uit de narcose bijkwam vroeg ik of ze mij konden vertellen of het een jongen of een meisje was, maar dat konden ze niet omdat het kindje met een soort stofzuigertje in stukken uit mijn baarmoeder was gezogen en het dus niet meer als kindje te herkennen was.

Ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt, ik kan me ook voorstellen dat je dit soort gruwelijkheden niet wilt weten, en misschien heb jij andere verhalen gehoord, maar dat wil niet zeggen dat de verhalen over verpletterde schedeltjes niet waar zijn.

Mijn kindje leefde niet meer, en dat vond ik toen al heel moeilijk, maar we hebben het hier over levende bewegende kindjes, en dat vind ik erg heftig.

Ik werk als verpleegkundige in het ziekenhuis en er worden regelmatig meiden bij ons opgenomen om dat de abortus in de kliniek fout is gegaan..dan hebben ze verongeluk de darmen ook "stuk geknipt".

Laatst hadden we een patiënt die bij 21 weken een abortus had ondergaan en het was dus fout gegaan.

Delen van haar baby zwerfde nog in haar lichaam..

Serieus!!

En bij 21 weken, dat vind ik echt heel verdrietig!
quote:Chantilly21 schreef op 09 februari 2012 @ 13:32:

[...]

Mee eens!

Ik ook. Waarom wordt dat in NL toch niet vaak gekozen: baren en afstaan ter adoptie als je zelf besluit niet voor je kind te (kunnen/willen) zorgen?! Dat kan een hele goede optie zijn, zeker als je het afzet tegen de optie abortus -als je al zolang zwanger bent-.

Begrijp me goed, ik vind het een goede zaak dat abortus in NL legaal is, maar naar mijn idee is het niet makkelijk om voor een andere optie te kiezen als je ongewenst zwanger bent.

En een abortus leidt vaak tot zoveel verdriet:-(
quote:Uncharted schreef op 09 februari 2012 @ 00:42:

[...]

Ik ook. Er is ooit ergens ook eens een abortus vastgelegd op de echo , je ziet de foetus gewoon wegkruipen voor de 'stofzuiger', al is het nog niet eens aangeraakt.

http://www.youtube.com/watch?v=UX7goxsi ... re=related

Ook niet kijken als je er niet tegen kunt. Het is te verschrikkelijk voor woorden.

Heb de video bekeken en tuurlijk is het niet leuk om te zien, maar ik ben wel blij dat je abortus kunt laten uitvoeren op een 12 weeks ongewenst 'kind'.

Dit soort video's doen me niet zo veel eigenlijk. Ik heb wel erger gezien in het dagelijks leven.
quote:esther766 schreef op 09 februari 2012 @ 16:26:

[...]

Ik ook. Waarom wordt dat in NL toch niet vaak gekozen: baren en afstaan ter adoptie als je zelf besluit niet voor je kind te (kunnen/willen) zorgen?! Dat kan een hele goede optie zijn, zeker als je het afzet tegen de optie abortus -als je al zolang zwanger bent-.

Begrijp me goed, ik vind het een goede zaak dat abortus in NL legaal is, maar naar mijn idee is het niet makkelijk om voor een andere optie te kiezen als je ongewenst zwanger bent.

En een abortus leidt vaak tot zoveel verdriet:-(

Afstand doen van je pasgeboren kind ook. De hormonen gieren dan door je lijf. Misschien bedenk je je wel en daar doe je de mensen die het kindje zouden adopteren weer verdriet mee + wat voor leven heb je dit kindje te bieden. Ze is 15, komt uit een sociaal arm gezin wat haar niet kan/wil bijstaan en dan moet ze het alleen zien te rooien.

Verder als je het wel afstaat en het kindje komt dat ooit te weten, wat veroorzaak je dan bij hem of haar. Ik was niet gewenst door mijn moeder en daarom heeft ze mij afgestaan. Dan het schuldgevoel van de moeder bij het afstaan van haar kindje.

Natuurlijk kan zij ook schuldgevoelens hebben t.a.v. de abortus maar dan heeft zij in elk geval niet de volle 9 maanden een kindje in haar buik moeten dragen om dat vervolgens af te staan. Nee, in sommige gevallen is het beter om abortus te plegen. Hoewel ik het er wel mee eens ben dat dit rijkelijk laat is.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Typisch EO om dan net weer een abortus te kiezen van 18 weken. Kijk eens hoe verschrikkelijk abortus is!

En dan het meisje die het kind houdt wordt natuurlijk gered door haar zwangerschap.

Walgelijk...
quote:StabiloBoss schreef op 09 februari 2012 @ 17:46:

Typisch EO om dan net weer een abortus te kiezen van 18 weken. Kijk eens hoe verschrikkelijk abortus is!

En dan het meisje die het kind houdt wordt natuurlijk gered door haar zwangerschap.

Walgelijk...

Precies wat ik ook dacht!

Daarnaast vond ik die presentator echt te sneu voor woorden: wat een schuld praat hij dat meisje aan die abortus heeft laten plegen!!
quote:tbl1966 schreef op 09 februari 2012 @ 17:12:

[...]

Afstand doen van je pasgeboren kind ook. De hormonen gieren dan door je lijf. Misschien bedenk je je wel en daar doe je de mensen die het kindje zouden adopteren weer verdriet mee + wat voor leven heb je dit kindje te bieden. Ze is 15, komt uit een sociaal arm gezin wat haar niet kan/wil bijstaan en dan moet ze het alleen zien te rooien.

Verder als je het wel afstaat en het kindje komt dat ooit te weten, wat veroorzaak je dan bij hem of haar. Ik was niet gewenst door mijn moeder en daarom heeft ze mij afgestaan. Dan het schuldgevoel van de moeder bij het afstaan van haar kindje.

Natuurlijk kan zij ook schuldgevoelens hebben t.a.v. de abortus maar dan heeft zij in elk geval niet de volle 9 maanden een kindje in haar buik moeten dragen om dat vervolgens af te staan. Nee, in sommige gevallen is het beter om abortus te plegen. Hoewel ik het er wel mee eens ben dat dit rijkelijk laat is.

Dit ben ik helemaal met je eens.

Verder vind ik dat wanneer een vrouw zelf vrijwillig kiest voor een abortus, ze daar alle vrijheid toe moet hebben, en ook dat er de mogelijkheid moet blijven bestaan om abortus te laten plegen. Mijns inziens is niet alleen 'medisch noodzakelijk' een goede reden voor abortus. Hoe verwerpelijk voor sommige mensen ook, een zwangerschap kan extreem ongewenst zijn in het leven van een vrouw. Zelfs als ze gewoon alleen maar onvoorzichtig is geweest en alle lichten om de baby te krijgen op groen zouden staan in de ogen van anderen.

Het moet toch vreselijk zijn, om het kind te wezen van een vrouw die geen kind wilde? Ik denk dat je dat altijd zult voelen als kind.

Ik vind eigenlijk dat de EO veel eerlijker en integerder was geweest als ze een evenwichtige verstandige volwassen vrouw hadden gevonden die bereid was geweest om haar verhaal te doen.

Dat iedereen in dit geval dubieuze gedachten heeft bij de abortus (een mobiel voor een mensenleven, hoe laag ben je gezonken) dat kon de EO ook wel op zijn blote vingers natellen. Natuurlijk waren er betere oplossingen geweest dan een abortus met 24 weken.

Een verstandige vrouw, die kiest voor een abortus nadat ze overtijd was, en de ingreep heeft laten plaatsvinden bij 6 weken zwangerschap, dat was nobel geweest om uit te zenden.

Dat dit moreel verwerpelijk is, dat zijn we heus met de EO eens.

Walgelijk...Dat bedoel ik, maar jij zegt het met veel minder woorden.
Een vriendin van mij werkt in een abortuskliniek, en

donderdag noemen ze daar hakendag, gaat tot 26

weken..
Abortus met ook gewoon een mgelijkheid zijn en blijven, maarniet in een dergelijk vergevorderd stadium. Gewoon in het eerste trimester (oftewel tot 12 weken) daarna is er alleen nog een gruwelijke manier van aborteren mogelijk en dat zou alleen meten kunnen en mgen als dat noodzakelijk is. Natuurlijk kan een kind net utkomen en dan heb je als vrouw alle recht om de zwanrschap ongedaan te maken, maar m.i zou dat wel binnen menselijke grenzen moeten zijn en net zoals nu ot aan de grens van het levensvatbare.

Even puur ter besef ja kunt je dus vrijwillig laten aborteren met 23 weken en 6 dagen, 1 dag later bevallen en een arts zal proberen het kindje te behandelen en in een couveuse proberen het zo te koesteren dat het een menswaardig bestaan kan hebben. Vind ik persoonlijk echt absurd.

En natuurlijk is het heel eng televisie om de meeste gruwelijke versie voor zo'n programma te kiezen en het is heel EO dat dat andere meisje zich gered voelde door haar zwangerschap, maar de realiteit is dat dit dus in Nederland kan.

Een normale abortus is niet waar mensen zich zo over verbazen of kotsneigingen van krijgen, maar het in stukken knippen van een foetus van 18 (of nog meer weken) vind ik wel degelijk walgelijk.
quote:noell schreef op 09 februari 2012 @ 18:01:

weken..Walgelijk echt geen ander woord voor
Het zou je baan maar zijn :(

weken..

Ik denk dat die kliniek niet in NL is, want ik weet haast zeker dat juist abortusklinieken enorm in de gaten worden gehouden en dat er direct wordt ingegrepen als er dingen gebeuren die niet mogen.

Hakendag en abortus bij 26 weken, hoe verzin je het.

Ja, misschien het opwekken van een bevalling als het kind tijdens de zwangerscahp is overleden. Maar echt niet bij een gezonde feutus in een Nederlandse kliniek.
Ja, ik verzin het...Je moest eens weten wat er allemaal

gebeurt in de wereld

Walgelijk...

Helemaal mee eens.

Vind de verhalen hier over abortus schokkend, maar de enorme gekleurdheid van die hele uitzending misschien nog wel schokkender. Vooral de manier waarop Manuel af en toe vragen stelt, of eigenlijk, dingen zegt tegen dat meisje. Het is toch wel duidelijk dat ze ontzettend in de knoop zit met alles wat er gebeurt is, komt die knakker langs om de boel er nog eens even extra in te wrijven! Afschuwelijk triest om over de rug van zo'n meisje je standpunt neer te zetten...
quote:noell schreef op 09 februari 2012 @ 18:11:

Ja, ik verzin het...Je moest eens weten wat er allemaal

gebeurt in de wereldIk ben bang dat je het niet verzint
Hoe erg ik late abortus ook vind, soms is te verkiezen boven geboren worden daar waar je niet gewenst bent. Als je als gevolg van dit niet gewenste zijn, geslagen, geschopt, geestelijk mishandeld en misschien zelfs uiteindelijk wel vermoord wordt dan weet ik niet of de kwaliteit van dat leven wel zo goed is.
tbl1966 wijzigde dit bericht op 09-02-2012 18:41
Reden: te dicht bij me
% gewijzigd
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)

weken..Ik geloof je niet.

Walgelijk...

Het is toch ook verschrikkelijk?

Of het nou EO is of niet..

Als de vara dit had uitgezonden? Had je dan ook commentaar geleverd? Ik denk het niet..
Ik ben wel blij dat er een mogelijkheid is om abortus te plegen.

Daarnaast strijd ik voor abortus kunnen plegen op medische gronden, dus als de 20-weeks echo niet goed uitpakt dan moet je de mogelijkheid blijven houden om het kind te kunnen aborteren!
quote:Schilderspalet schreef op 09 februari 2012 @ 19:41:

Ik ben wel blij dat er een mogelijkheid is om abortus te plegen.

Daarnaast strijd ik voor abortus kunnen plegen op medische gronden, dus als de 20-weeks echo niet goed uitpakt dan moet je de mogelijkheid blijven houden om het kind te kunnen aborteren!

Helemaal mee eens. Een vriendin van mij heeft tot twee keer toe een hele slechte 20-weken echo gehad. In het eerste geval zouden zij en haar man zelf absoluut niet in staat zijn voor het kind te kunnen zorgen (vreselijk zwaar gehandicapt) en de tweede keer was het kindje 'niet met het leven verenigbaar' (zoals ze dat dan zeggen in het ziekenhuis) vanwege een open schedel. In beide gevallen is de bevalling opgewekt door pillen en is ze dus 2x van een kindje bevallen; beide kindjes overleefden de bevalling niet trouwens.

Ik heb het programma niet gezien overigens...maar ik ga eens kijken op uitzendinggemist.nl.
quote:buaya schreef op 09 februari 2012 @ 18:28:

[...]

Helemaal mee eens.

Vind de verhalen hier over abortus schokkend, maar de enorme gekleurdheid van die hele uitzending misschien nog wel schokkender. Vooral de manier waarop Manuel af en toe vragen stelt, of eigenlijk, dingen zegt tegen dat meisje. Het is toch wel duidelijk dat ze ontzettend in de knoop zit met alles wat er gebeurt is, komt die knakker langs om de boel er nog eens even extra in te wrijven! Afschuwelijk triest om over de rug van zo'n meisje je standpunt neer te zetten...

Hier ben ik het dus niet helemaal mee eens! de manier waarop er vragen gesteld worden en hoe er gereageerd wordt op bepaalde dingen ok, dat zou ook anders kunnen.

maar laten we wel wezen; het meisje heeft wel zichzelf opgegeven om mee te werken aan dit programma..
quote:crazydiamond schreef op 09 februari 2012 @ 19:59:

[...]

Helemaal mee eens. Een vriendin van mij heeft tot twee keer toe een hele slechte 20-weken echo gehad. In het eerste geval zouden zij en haar man zelf absoluut niet in staat zijn voor het kind te kunnen zorgen (vreselijk zwaar gehandicapt) en de tweede keer was het kindje 'niet met het leven verenigbaar' (zoals ze dat dan zeggen in het ziekenhuis) vanwege een open schedel. In beide gevallen is de bevalling opgewekt door pillen en is ze dus 2x van een kindje bevallen; beide kindjes overleefden de bevalling niet trouwens.

Ik heb het programma niet gezien overigens...maar ik ga eens kijken op uitzendinggemist.nl.

Er is ook op dit hele topic (nog) niemand geweest die zegt dat abortus op medische grond na een slechte echo niet meer moet kunnen. Het aborteren van volledig gezonde kinderen tot aan de grens van levensvatbaar dat is wat hier walgelijk genoemd wordt.

Persoonlijk vind ik ook dat als we dan allemaal zo graag die abortus tussen 13 en 24 weken (dus zonder medische reden) dan ook moeten stoppen met de huidige methode om foetussen in stukken e knippen. Als je er dan na het eerste trimester nog vanaf wilt dan ook gewoon via een bevalling, waarbij het kindje gewoon intact blijft.

weken..Ik durf het eigenlijk bijna niet te vragen, maar wat bedoelen ze met 'hakendag'...ik snap 'em niet? (misschien beter?).
Ik geloof Noell ook niet. Ik snap best dat je in sommige beroepen de meest vreselijke dingen meemaakt en dat je daarom een soort 'pantser' creëert om zelf niet geraakt te worden. Maar dat je zo onrespectvol praat naar anderen toe: dat gaat er bij mij niet in. Zo werkt het niet.

Bovendien is abortus hier strafbaar na 24 weken. Dus of vriendin werkt in het buitenland, of Noell heeft een dikke duim.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven