ontroerend verhaal

09-02-2012 19:59 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Duikers van de Italiaanse brandweer zijn opnieuw het half gezonken cruiseschip Costa Concordia ingegaan om een teddybeer te 'redden'. Een jongen had het knuffelbeest op de noodlottige vrijdag 13 januari in zijn hut achtergelaten.

Sindsdien bleef het jongetje uit Verona naar de teddybeer vragen als hij moest gaan slapen. De jongen en het knuffelbeest waren onafscheidelijk sinds hij zijn moeder had verloren.

De halfwees en zijn vader werden na de ramp opgevangen door een gezin op het eiland Isola del Giglio. De vader had het in een bedankmail ook erover hoe het jongetje zijn knuffel miste. Het gezin stapte naar de burgemeester van Isola del Giglio. Die vond deze week snel duikers bereid om nog eens af te dalen in het cruiseschip, dagen nadat de zoektocht naar vermisten was gestaakt.

De teddybeer is inmiddels onderweg naar Verona, aldus Italiaanse media vandaag.

(ANP/Redactie)

09/02/12 13u52
Heel ontroerend maar ik snap niet dat ze dit gedaan hebben.

Het had makkelijk het leven kunnen kosten van een duiker.
Vind het aardig stom, hebben die mensen niets beters te doen?
Mooi he,

Echt een kippenvel-bericht.
Ik las de topictitel en dacht 'zou het over die teddybeer gaan?'

En ja! Ik vind het aan de ene kant erg lief en ontroerend, maar aan de andere kant ook wel wat overdreven.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik vind dit heel lief. En voor ervaren duikers is dit niet gevaarlijk. Juist fijn, dat ze na alle ellende ook nog iets moois kunnen doen.
O, en toen mijn zoon zijn knuffels in een huisjespark tussen het afgehaalde beddengoed had laten zitten wilden ze geen moeite doen...
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Echt niet? Wat hard he.. Snap niet dat je als wasvrouw bezig bent, een knuffel ziet en denkt: weg ermee..
Leuk toch, die duikers doen het puur vrijwillig. Daar is toch niks mis mee?

Nu hebben ze ook nog een fijne herinnering aan die ramp i.p.v. alleen de beelden verdronken toeristen.
quote:LettieC schreef op 09 februari 2012 @ 20:37:

Echt niet? Wat hard he.. Snap niet dat je als wasvrouw bezig bent, een knuffel ziet en denkt: weg ermee..Nee, precies!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Er zitten toch nog vermiste mensen aan boord????
Ik vind het lief omdat de knuffel hem troost gaf voor zijn overleden moeder.

En de vermiste mensen zitten echt niet meer hoor
quote:mademoisellelexie schreef op 09 februari 2012 @ 20:23:

Ik vind dit heel lief. En voor ervaren duikers is dit niet gevaarlijk. Juist fijn, dat ze na alle ellende ook nog iets moois kunnen doen.Het bergen van de vermiste personen (er worden geloof ik nog een twintigtal mensen vermist) is juist gestopt omdat het schip steeds wegzakte. Ik vind het dan ook heel ongeloofwaardig en als het waar is heel dom dat ze dat hebben gedaan. Laat ze in dat geval dan zorgen dat de vermiste personen netjes begraven kunnen worden ipv een teddybeertje bergen
http://www.nrc.nl/nieuws/ ... osta-concordia-stopgezet/
Wel een beer, maar niet de mensen die nog vermist worden? Dat zal wel zwaar zijn voor de nabestaanden.
Ik vind het erg leuk dat het kind zijn beer terug heeft, maar langs de andere kant zit ik ook met twijfels over de veiligheid. Toch doet het me plezier om te zien dat er toch nog mensen zijn die veel voor iemand ander over hebben.

Soortgelijk verhaal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven