Hamvraag

10-02-2012 13:39 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het valt mij op dat ham als broodbeleg nogal vaak Bonusaanbieding is bij de AH waar ik boodschappen doe. Ik eet weleens ham op mijn brood of tosti maar het is niet mijn favoriete beleg.

Okay geen wereldschokkende zaak maar ik vraag mij af of het anderen wel eens is opgevallen.

Ik vermoed dat het te maken heeft met de winstmarge die op ham zit voor AH. Ik heb wel eens gehoord of gelezen dat in ham (en kipfilet trouwens ook) water wordt gespoten om het zwaarder te maken. Zie ook linkje van Keuringsdienst van Waarde: Ham
Ik haal zelden ham omdat ik dat niet lekker vind, dus dat valt me ook niet op van die aanbiedingen. Van dat extra vocht klopt. Dat zie je ook als verschil tussen biokip en kip.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
, waar je je al niet over kunt verwonderen op een mooie vrijdagmiddag.
De gebraden beenham extra dun gesneden van de AH vind ik erg lekker!
Ik denk omdat de meeste mensen weleens ham eten en ze dus grote aantallen mensen aanspreken met de korting, die anders naar Lidl waren gegaan.
it's a big club and you ain't in it
Omdat ham in diverse soorten te koop is en dus de kans groter is dat hij in de aanbieding is? Rosbief is rosbief. Maar ham heb je in diverse soorten van diverse stukken van het varken. Rauwe ham, achterham, grilham, honingham, yorkham, beenham etcetera.
Ham bij de slager vind ik wel lekker en bij de Sligro de Abdijham. Die ruikt ook zo lekker! Vierkante ham koop en eet ik niet.
ham met een gekookt ei en dan op een broodje, heerlijk
Ik vind echt verse ham ook heerlijk! Niet van die natte kleffe dikke plakken uit plastic, maar vers gesneden. Jamm!
Het valt mij niet op. Ik koop alleen ham als ik het nodig heb. Ik heb bijna altijd wel een pakje in huis voor de tosti's. Broodje Hawai is ook niets zonder ham. En heel af en toe krijgen de katten ook een plakje als lekkernij .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Gravinnetje schreef op 10 februari 2012 @ 14:11:

Omdat ham in diverse soorten te koop is en dus de kans groter is dat hij in de aanbieding is? Rosbief is rosbief. Maar ham heb je in diverse soorten van diverse stukken van het varken. Rauwe ham, achterham, grilham, honingham, yorkham, beenham etcetera.Is ook heel plausibel.
quote:krokusje schreef op 10 februari 2012 @ 13:50:

, waar je je al niet over kunt verwonderen op een mooie vrijdagmiddag.Ja, mooi hé.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven