Hamvraag
vrijdag 10 februari 2012 om 13:39
Het valt mij op dat ham als broodbeleg nogal vaak Bonusaanbieding is bij de AH waar ik boodschappen doe. Ik eet weleens ham op mijn brood of tosti maar het is niet mijn favoriete beleg.
Okay geen wereldschokkende zaak maar ik vraag mij af of het anderen wel eens is opgevallen.
Ik vermoed dat het te maken heeft met de winstmarge die op ham zit voor AH. Ik heb wel eens gehoord of gelezen dat in ham (en kipfilet trouwens ook) water wordt gespoten om het zwaarder te maken. Zie ook linkje van Keuringsdienst van Waarde: Ham
Okay geen wereldschokkende zaak maar ik vraag mij af of het anderen wel eens is opgevallen.
Ik vermoed dat het te maken heeft met de winstmarge die op ham zit voor AH. Ik heb wel eens gehoord of gelezen dat in ham (en kipfilet trouwens ook) water wordt gespoten om het zwaarder te maken. Zie ook linkje van Keuringsdienst van Waarde: Ham
vrijdag 10 februari 2012 om 13:49
vrijdag 10 februari 2012 om 14:11
vrijdag 10 februari 2012 om 14:49
Het valt mij niet op. Ik koop alleen ham als ik het nodig heb. Ik heb bijna altijd wel een pakje in huis voor de tosti's. Broodje Hawai is ook niets zonder ham. En heel af en toe krijgen de katten ook een plakje als lekkernij .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
vrijdag 10 februari 2012 om 20:18
quote:Gravinnetje schreef op 10 februari 2012 @ 14:11:
Omdat ham in diverse soorten te koop is en dus de kans groter is dat hij in de aanbieding is? Rosbief is rosbief. Maar ham heb je in diverse soorten van diverse stukken van het varken. Rauwe ham, achterham, grilham, honingham, yorkham, beenham etcetera.Is ook heel plausibel.
Omdat ham in diverse soorten te koop is en dus de kans groter is dat hij in de aanbieding is? Rosbief is rosbief. Maar ham heb je in diverse soorten van diverse stukken van het varken. Rauwe ham, achterham, grilham, honingham, yorkham, beenham etcetera.Is ook heel plausibel.