Napraat deel 2

10-02-2012 01:42 487 berichten
Alle reacties Link kopieren
( eerlijk gejat )

er is een groot verschil

tussen napraten en napraten

je kunt napraten over napraten

maar ook napraten napraten

zo was er eens een nageprate naprater

die ook napraatte wat hij napraten kon

zodat de naprater die hém napraatte

feitelijk niet wist waar zijn tekst begon

toen ze daar later samen over napraatten

hadden ze niet eens in de gaten

dat ze het napraten ook nog konden laten

't zou de napraters dus niet baten

om over het napraten nóg eens na te praten

ondertitel: krijg een leven!

Off topic is ook een optie. Net zo goed als even zeggen dat je weer on topic wilt. Gewoon,............. zoals het altijd ging.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
FV, ik lees wat dingen en kan het even snel niet terug vinden dus dan maar zo.

Je schreef over het disliken, ik hoop dat ik er niet overheen heb gelezen, maar wat als dat nou niet klopt? Dat er een verkeerd beeld geschept word door een andere forummer?

Verder lijkt het mij een hele administratie om bij te houden. Het gaat toch om leuk forummen. Als ik dagelijks moet gaan kijken wie mij wel of niet leuk zou vinden, daar zou ik niet blij van worden.

En je schreef ergens dat mensen blij werden als ze zagen dat ze er een kleurtje bij hadden gekregen, dus meer mensen die ze geliked hadden. Maar wat als je voornamelijk een meelezer bent, dan heb je denk ik bijna geen likes, dus dan zou ik ook toch een verkeerd beeld kunnen hebben tov iemand die bovenaan staat qua kleurtjes.

Ik vind het staf-systeem wel genoeg ipv mij met al die regeltjes bezig te houden. Ik geloof wel dat het kan werken, vooralsnog denk ik niet voor Viva. En wat een gedoe waar ik helemaal geen zin in zou hebben.

Je hebt het wel heel mooi, overzichtelijk uitgelegd. Ik moet alleen alles al 2x lezen om het door te laten dringen al die regels, nee ik denk liever niet. (wie weet als ik het zie dat ik er anders over denk hoor, het is zo een lijst met regeltjes. Heb je een voorbeeld van een forum die hiermee werkt?)

Ik ben het wel volmondig met je eens over waarschuwingen vooraf geven. Maar gewoon per mail, als het onterecht is dan kan je dat gewoon aangeven.

Maar ik zou zeggen, mail de Viva erover. Tot nu toe ben ik nog niet een echte voorstander maar wie weet Viva wel, het is wel heel goed uitgelegd hoe het werkt en vinden zij het wel een oplossing.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik voorspel nu al dat er drastisch minder gestaft zal worden zodra je het niet meer anoniem kunt doen.

Kom maar op met die openheid.

Ik heb altijd al een hekel gehad aan dat anonieme geklik gestaf, volgens mij vaak om iets onbenulligs.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:Donkeyshot schreef op 10 februari 2012 @ 19:35:

Ik voorspel nu al dat er drastisch minder gestaf zal worden zodra je het niet meer anoniem kunt doen.

Kom maar op met die openheid.

Ik heb altijd al een hekel gehad aan dat anonieme geklik gestaf, volgens mij vaak om iets onbenulligs.Eens
quote:waranaka schreef op 10 februari 2012 @ 19:35:

Ik ben blijkbaar heel goed van vertrouwen, want ik ging ervan uit dat stafberichten door de moderators eerst werden beoordeeld en dat die niet meteen forummers gaan bannen of waarschuwen enkel en alleen omdát er stafberichten binnengekomen zijn.

Ik staf dus weleens. Meestal omdat ik berichten ronduit provocerend vind, omdat ik racisme of discriminatie lees in een bericht of andere dingen die in strijd zijn met de forum(beleefdheids)regels. En dan meld ik waarom ik dat bericht staf.

Soms wordt er niets mee gedaan en soms wel.

Ik vind het beslist niet 'stiekem' of zoiets, om op die manier te staffen. Als ik mijn bezwaar in het topic zelf zou zetten, zou ik de forummer die dergelijke narigheid post alleen maar nog meer podium geven. Dat is nu juist wel het laatste waar ik zo iemand bij wil helpen.

Jij gaat zo te lezen met de staffunctie om zoals die functie bedoeld is . Dit is echter niet iedereen gegeven.

Zou jij er problemen mee hebben als jij niet meer anoniem zou kunnen staffen? Ik schat zo in van niet (correct me if i'm wrong). Zou je dan niet gewoon dezelfde staffen voor dezelfde overtredingen van de forumregels geven die je nu al doet? Omdat jij geen andere intenties hebt dan posts melden die niet door de beugel kunnen op een forum. Meldingen waar je vierkant achter staat en waar je voor uit durft te komen
Wat vinden jullie van off topic gaan? Dat zie ik hier ook ontzettend veel, en dat terwijl er ook al 300 off-topic kletsgroepjes zijn. Op het Viva-forum is bij tijd en wijle wel eens iemand on-topic, zo lijkt het soms.

Ik vind niet dat iemand meteen een sanctie moet krijgen ofzo voor off-topic, maar als daar een strenger beleid voor zou zijn (of meer zelfregulering), dat zou wel fijn zijn. En het voorkomt trouwens ook dat de sfeer daalt, omdat al die vetes sowieso off-topic kwesties zijn.

Zelf zou ik het soms wel fijn vinden als niet alles in een veld zou verschijnen, maar als je "draadjes" binnen een topic in zou kunnen klappen. Dan hoef ik het een-tweetje tussen x en y niet te lezen als ik er geen zin in heb. Krijg je ook minder snel dat iedereen zich in een onderlinge strijd gaat mengen, volgens mij. Dus: een directe reactie op een bericht, wordt ingebed onder dat bericht.

Maar dat zal technisch al wel helemaal niet kunnen.
Ik weet niet meer wie dit als eerste opperde maar ik ben het eens met het voorstel om een aparte pijler te maken voor al die topics over -klets-praat-vriendinnen-vrienden-zwanger-niet zwanger-baby's etc.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Off topic gaan vind ik geen probleem als het naar verrassende inzichten kan leiden. Als het alleen maar gezeur is, is het niet meer dan dat. Daar kun je je aan ergeren, of gewoon omheen forummen.
@lucretiatox

Ik was gisteren al naar bed dus wil graag even reageren op je vraag van gisteren.

Ik heb de pagina's met discussies en argumenten gelezen en op basis daarvan besloten hoe ik over de genoemde veranderingen mbt de kletstopics en 'like' knoppen denk. En dat wilde ik doorgeven aan de mods. Voor het geval dat deze discussie gelezen wordt en de stemmen worden geteld. Momenteel probeer ik een mening te vormen over de terugkeer van bannelingen en een andere inrichting v/h forum.
quote:Mylene_Valerie schreef op 10 februari 2012 @ 19:35:

FV, ik lees wat dingen en kan het even snel niet terug vinden dus dan maar zo.

Je schreef over het disliken, ik hoop dat ik er niet overheen heb gelezen, maar wat als dat nou niet klopt? Dat er een verkeerd beeld geschept word door een andere forummer?

Hmm, het wordt nu wel een fash-d'r-andere-forum show, sorry daarvoor.

Zo werkt dat disliken niet. Nog een keertje: bovenin je posts staat een icoontje waar hier het staf icoontje zit. Dus: verberg deze gebruiker, staf deze post, add to this users reputation, bekijk profiel.

Die "add to this users reputation", daar gaat het in deze om. Als je daar op klikt, krijg je twee opties die je aan kunt vinken: I agree with this user of I disagree with this user.

Als je het dus eens bent met een post, of een post hilarisch grappig vindt, of in een verhit topic een post ziet die de kalmte terugbrengt, of op de sekspijler ofzo een steengoed advies ziet, of gewoon een forummer als Eleonora ofzo heel lief vindt posten, dan klik je op "I agree with this user" en dan krijg je een invulscherm dat je moet aanklikken om je reputatiepunten te laten tellen. Dus daar zet je dan in "goede post" of "eens" of "wat ben jij toch altijd lief, Leo" of wat dan ook.

Eigenlijk is dat hetzelfde wat hier gebeurt als mensen massaal hele goede posts quoten alleen maar om "eens" te zeggen. Dat gebeurt daar dus ook weinig, mensen quoten posts omdat ze er op willen reageren, maar als ze alleen "eens" willen zeggen gebruiken ze dat knopje.

Bij "I disagree with this user" moet je denken aan bijvoorbeeld de post van Elninjoo een tijdje geleden waarbij zij "eigen vlees en bloed" in een discussie over gehandicapte kinderen wel of niet aborteren, gelijk stelde aan een wrat of een kankergezwel.

Dat soort posts worden hier én gequote en daar zegt men dan in het topic over wat men er van vindt, én vaak gestaft. Op mijn andere forum wordt dat allebei niet vaak gedaan, want daar gebruikt men ook de reputation button en kiest men dan voor "I disagree with this user" en zet er dan bijvoorbeeld bij "dit kan echt niet door de beugel, je gaat veel te ver".

Als mensen dan willen dat er mods ook nog op ingrijpen, dan kunnen ze ervoor kiezen om die post ook nog eens te staffen, maar daar kunnen ze dus niks bij zetten, ze kunnen alleen even een signaal geven dat dat een post is waar wellicht een mod naar moet kijken. Hetzelfde als hier dus, behalve dan dat je bij ons geen commentaar bij een stafje kunt zetten.

Aangezien mensen vaak staffen om hun afschuw te uiten, gebruiken mensen in praktijk daar vaker de reputation button dan de staf button, want daar kunnen ze wel iets zeggen en dat geeft, zo merk ik, een bepaalde voldoening, ze hebben dan het gevoel dat ze aan "het hele forum" hebben laten weten wat een walgelijk type die Elninjoo wel niet is om zoiets te zeggen.

Disliken kan dus nooit "niet kloppen", het is gewoon wat medeforummers van je vinden. En ja, sommige mensen zullen je een trut vinden, dat hou je op elk forum. Maar zo lang er meer mensen zijn die jou een te gekke forummer vinden, hoef je je daar dus niks van aan te trekken en ook niet wakker van te liggen of je rot om te voelen.

In praktijk merk ik dat het altijd dezelfde mensen zijn die vrijwel altijd disliken ipv liken. Dat zijn vrijwel zonder uitzondering die users die ook met iedereen aanvaringen hebben, altijd vinden dat de ander tegen ze is, altijd naar de mods rennen om daar te janken en altijd medestanders gaan zoeken. Dat zijn het type forummers die ook hun OP wissen, zeg maar. In praktijk worden dislikes dus helemaal niet zo zwaar opgenomen, want omdat iedereen het kan zien, zien ze ook dat "pffff, zit Iris weer op d'r dislike button te rammen hoor, heeft dat mens niks beters te doen?"

Pas als iemand die nooit iemand een dislike beoordeling geeft en zelf een goede reputatie heeft het wel doet, dan denken mensen "oh, als zelfs zij vindt dat dit niet door de beugel kan, zal er wel echt wat aan de hand zijn".

Dat is als user en als moderator handig om te weten, vind ik.

Bovendien gaan mensen elkaar ook aanspreken op het geven van slechte reputaties, en doordat je het niet stiekem kan doen maar het altijd zichtbaar is, durven mensen denk ik niet zo snel iets te disliken.

quote:Verder lijkt het mij een hele administratie om bij te houden. Het gaat toch om leuk forummen. Als ik dagelijks moet gaan kijken wie mij wel of niet leuk zou vinden, daar zou ik niet blij van worden.

Dat hoeft helemaal niet. Ik kijk nergens naar mijn reputation, en op dit forum waar ik modereer kwam ik er pas achter dat die functionaliteit bestond omdat ik het verzoek kreeg te modereren omdat ik zo veel positieve feedback in mijn reputation had. Ik dacht: huh? Reputation? Ooooooo! Zijn dát die groene vakjes achter mijn naam!

Wist ik veel. Nu ik die functionaliteit wel ken en dus ook eindelijk wist dat ie op veel meer fora bestond, kijk ik er nog steeds niet naar. Ben ik te lui voor.

Wat je als je gewoon forumt er van ziet is dat je in plaats van grijze vakjes achter je naam af en toe ineens een kleurtje krijgt. En als je daar met je muis overheen gaat, staat er dan "MyleneValerie is een leuke nieuwe aanwinst" of "MyleneValerie is graag gezien" of "MyleneValerie is een enorm gewaardeerd forummer" ofzo.

Als je dat dan aan zou klikken - dat hoeft dus niet - dan ontdek je in jouw geval dat er allerlei mensen waar je nog nooit van gehoord hebt bijvoorbeeld op de Eetpijler recepten van jou geliked hebben en daar bij gezet hebben "wat heb je toch altijd mooie fotos" of "jeetje, het was lekker". Of zoiets.

Je hoeft dus verder niets te doen, maar je ziet in 1 oogopslag wat mensen leuk of niet leuk aan je manier van forummen vinden.

Bij dislikes is het zo dat als je er daar heel veel van krijgt, je groene vakjes minder worden. Dat valt je meestal wel op, en dan kan je dus zelf zien hoe dat komt. Dan klik je erop en dan zie je ineens staan "goh wat een kutreactie" of zoals laatst, toen iemand ineens een naar topic over jou had geopend, dan zou dat dus niet dmv een topic gebeurd zijn waarschijnlijk, maar had diegene je posts gewoon op die manier aangeklikt en dan die scheldpartij op je reputatie gedaan.

Om te voorkomen dat 1 zo'n gek jouw hele reputatie om zeep kan helpen, kan niemand twee of meer keer achter elkaar dezelfde persoon disliken. (Dat kan bij liken ook niet). Maar goed, 1 keer kunnen ze het wel doen, en als ze echt vasthoudend zijn kunnen ze het volgende week weer 1 keer doen, en de week erna weer 1 keer, en ga zo maar door.

Maar... en dat is nu juist waarom ik het als mod een heel fijne tool vind: ik zie dan in jouw reputatie dat het steeds dezelfde persoon is die jouw posts zo'n rare beoordeling geeft. En hee, dat is ook al dezelfde persoon die steeds mails over jou stuurt. En als ik dan kijk naar al die andere feedback, dan zie ik ook dat er 150 forummers ofzo zijn die blij zijn met je recepten, met je fotos, met je manier van posten en met je kattentips. En dan weet ik dus direct dat er waarschijnlijk een persoonlijke vete speelt, en geen sprake is van een forummer die gewoon de sfeer verziekt.

quote:En je schreef ergens dat mensen blij werden als ze zagen dat ze er een kleurtje bij hadden gekregen, dus meer mensen die ze geliked hadden. Maar wat als je voornamelijk een meelezer bent, dan heb je denk ik bijna geen likes, dus dan zou ik ook toch een verkeerd beeld kunnen hebben tov iemand die bovenaan staat qua kleurtjes.

Tuurlijk vinden mensen dat leuk. Jij vindt het toch ook leuk om te horen dat je niet voor de kat zijn k*t je recepten zit te tiepen? En juist als je geen hele bekende forummer bent, is het hartstikke fijn om te zien dat mensen weliswaar niet reageren op je posts, maar dat dat niet is omdat ze je niet mogen, maar gewoon omdat ze er niets aan toe te voegen hebben.

Dus je merkt in praktijk dat mensen die niet net als ik, of jij, altijd het hoogste woord hebben, juist door zo'n knop actiever gaan meeposten omdat ze merken dat het zin heeft om wat te zeggen.

quote:Ik vind het staf-systeem wel genoeg ipv mij met al die regeltjes bezig te houden. Ik geloof wel dat het kan werken, vooralsnog denk ik niet voor Viva. En wat een gedoe waar ik helemaal geen zin in zou hebben.

Je hebt het wel heel mooi, overzichtelijk uitgelegd. Ik moet alleen alles al 2x lezen om het door te laten dringen al die regels, nee ik denk liever niet. (wie weet als ik het zie dat ik er anders over denk hoor, het is zo een lijst met regeltjes. Heb je een voorbeeld van een forum die hiermee werkt?)

Je hoeft helemaal niks te onthouden als user, je hoeft ook geen regels te hebben voor deze functionaliteit, het is gewoon een manier waarop forummers elkaar feedback kunnen geven. En die feedback is voor zowel andere forummers, als jouzelf, als de moderators zichtbaar.

quote:Ik ben het wel volmondig met je eens over waarschuwingen vooraf geven. Maar gewoon per mail, als het onterecht is dan kan je dat gewoon aangeven.

Maar ik zou zeggen, mail de Viva erover. Tot nu toe ben ik nog niet een echte voorstander maar wie weet Viva wel, het is wel heel goed uitgelegd hoe het werkt en vinden zij het wel een oplossing.

Ik heb in de ruim 11 jaar dat ik hier forum altijd een stronthekel aan dat gemail achteraf gehad. Ik heb het dus sowieso vrijwel nooit gedaan, zelfs niet toen ik geband was, toen kwam ik nog onder een proxy terug om gewoon open en bloot met de moderators op het forum in gesprek te gaan.

Ik vind dat gemail achteraf gewoon te onbetrouwbaar, en te veel uitnodigen tot willekeur, en tot verdraaiingen van wat er nu echt gezegd is, en op het forum mag je nooit praten over mails.

Daar doe ik dus sowieso niet aan mee.

Wat ik juist fijn vind aan het systeem waarin ik zelf modereer is dat ik een PM-functie heb en dus ook alleen dáár mijn mails over gezeur en gejank kan lezen, en dat ik verplicht ben om mijn eigen beslissingen als mod op iemands profiel te plaatsen. Iedereen kan daardoor gewoon zien waarom ik een waarschuwing geef, en iedereen kan ook zien dat ik daarin eerlijk ben. Als ik dat een keer niet ben, omdat ik bijvoorbeeld de context niet heb meegekregen, word ik daar ook op aangesproken door meelezers of oudgedienden. Als het even kan deel ik sowieso geen waarschuwingen uit, ik bemiddel liever tussen users en kies daarin ook gewoon een kant als het zo uitkomt. Als iemand huilie huilie doet, dan zeg ik ook als mod dat ze zich niet zo moet aanstellen en dat als ze het echt niet kan laten dat daar de negeer knop voor is uitgevonden. Niet om mezelf een veer in mijn reet te steken, maar ik hoor regelmatig dat mensen me een faire mod vinden, en ook een fijne user. Ik forum daar ook nog steeds af en toe gewoon mee onder dezelfde nick als waarmee ik modereer. Wel minder dan vroeger, maar dat is ook gewoon omdat ik wel een beetje uitgeforumd was. Maar doordat alles zo open en transparant is, hebben users dus kennelijk niet het idee dat de mods een onzichtbare vijand zijn, wat hier wel zo is. Andere mods maken ook gewoon geintjes in topics daar, of discussieren mee als het onderwerp zich daarvoor leent.
Am Yisrael Chai!
quote:ThunderassMan schreef op 10 februari 2012 @ 20:37:

@lucretiatox

Ik was gisteren al naar bed dus wil graag even reageren op je vraag van gisteren.

Ik heb de pagina's met discussies en argumenten gelezen en op basis daarvan besloten hoe ik over de genoemde veranderingen mbt de kletstopics en 'like' knoppen denk. En dat wilde ik doorgeven aan de mods. Voor het geval dat deze discussie gelezen wordt en de stemmen worden geteld. Momenteel probeer ik een mening te vormen over de terugkeer van bannelingen en een andere inrichting v/h forum.Oke, dank dat je er nog even op terugkomt. Ik was benieuwd naar het waarom van je mening, maar ik maak hier uit op dat je verder er geen heil in ziet om ook je argumenten te geven bij je stelling?
Ik kom even een plasje doen hoor, wat mij betreft:

- Iedereen een schone lei. Degenen die dat niet verdienen die filter je er snel genoeg uit en zijn snel genoeg weer weg. Oudgedienden terug dus.

- De regel die nu is voorgesteld met betrekking tot het banbeleid lijkt me een vooruitgang. Het idee dat je jezelf "bewijst" door drie maanden netjes te posten lijkt mij te stimuleren om de regels na te volgen.

- Dubbelnicken verbieden vind ik geen prettige regel. Ik dubbelnick ook, omdat er een aantal mensen posten hier die mij persoonlijk kennen onder mijn originele nick. Terwijl ik juist de anonimiteit op dit forum prettig vind. Dubbelnicken staat niet per definitie gelijk aan slechte intenties.

- Kletsgroepjes op een aparte pijler...niet echt een mening. Ben er persoonlijk wel een voorstander van, maar heb er ook niet echt last van.

- Like of dislike knop: lijkt mij niet prettig forummen. Het is hier geen Idols.

- Meer gebruik maken van de negeerknop: ja graag!
Oja, openbaar staffen: voor!
quote:lucretiatox schreef op 10 februari 2012 @ 20:47:

[...]

Oke, dank dat je er nog even op terugkomt. Ik was benieuwd naar het waarom van je mening, maar ik maak hier uit op dat je verder er geen heil in ziet om ook je argumenten te geven bij je stelling?Nee sorry, de meeste argumenten zijn, denk ik, al voorbij gekomen. En daar zitten dusdanig goede tussen (voor en tegen) dat ik weinig kan toevoegen. Als ik iets nieuws zie of ergens een vraag over heb, reageer ik wel.
Gefeliciteerd Fash, je hebt de award voor de Langste Posting Ever
Wish I could be home, with my head in a toilet, like all normal people...
Mooie, onderhoudende post FV. Op zich een mooi systeem, maar hoe werkt het op smartphones? De viva-app werkt bijvoorbeeld voor geen meter, ik gebruik die enkel en alleen om te staffen, zelden dus. Ik forum eigenlijk altijd met safari en dan kan ik ook enkel forummen, niet staffen, plakken, profiels bekijken of quoten. Werkt dat forum van jou wel met bv. een goedwerkende app of safari?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ik ben trouwens ook helemaal voor om niet meer anoniem te kunnen staffen, tekstveldje voor je motivatie waarom je staft zou ook leuk zijn. Eigenlijk deed ik dat al, was negen van de tien keer te lui om op die o zo trage app te wachten en vroeg ik iemand anders met haar staf poeren.
Zover ik weet werkt bij ons alles op iPhone en Android.

@VC: Sorry. Ga nu ook afnokken want ik moet nu maar eens van dat fijne systeem gebruik gaan maken .
Am Yisrael Chai!
quote:pinacolada schreef op 10 februari 2012 @ 20:03:

[...]

Zou jij er problemen mee hebben als jij niet meer anoniem zou kunnen staffen? Ik schat zo in van niet (correct me if i'm wrong). Zou je dan niet gewoon dezelfde staffen voor dezelfde overtredingen van de forumregels geven die je nu al doet? Omdat jij geen andere intenties hebt dan posts melden die niet door de beugel kunnen op een forum. Meldingen waar je vierkant achter staat en waar je voor uit durft te komen

Correctie dan maar

Ik weet niet of ik zou staffen als ik dat niet anoniem kon doen. Niet omdat ik niet achter mijn mening zou durven staan, maar om de reden die ik al eerder gaf: als ik mijn bezwaar in het topic zelf zou zetten, zou ik de forummer die dergelijke narigheid post alleen maar nog meer podium geven. Dat is nu juist wel het laatste waar ik zo iemand bij wil helpen.
Waranaka, dat zou toch ook omgekeerd kunnen werken, dat jij podium neemt voor jouw mening?
Inderdaad, draai het om. Laat zo'n forummer jou helpen podium te geven voor jouw mening.
quote:hawkeye_jane schreef op 10 februari 2012 @ 21:58:

Waranaka, dat zou toch ook omgekeerd kunnen werken, dat jij podium neemt voor jouw mening?Oh, zo zit ik niet in elkaar.
quote:waranaka schreef op 10 februari 2012 @ 21:53:

[...]

Correctie dan maar

Ik weet niet of ik zou staffen als ik dat niet anoniem kon doen. Niet omdat ik niet achter mijn mening zou durven staan, maar om de reden die ik al eerder gaf: als ik mijn bezwaar in het topic zelf zou zetten, zou ik de forummer die dergelijke narigheid post alleen maar nog meer podium geven. Dat is nu juist wel het laatste waar ik zo iemand bij wil helpen.Oké I stand corrected :-).
quote:mrsstanleywalker schreef op 10 februari 2012 @ 22:04:

Inderdaad, draai het om. Laat zo'n forummer jou helpen podium te geven voor jouw mening.Als ik het podium hier zou willen gebruiken, deed ik dat wel. Daar heb ik geen hulp bij nodig. Mensen met een mening die ik veracht, hoef ik niet als kruiwagen
quote:pinacolada schreef op 10 februari 2012 @ 22:04:

[...]

Oké I stand corrected :-).
quote:waranaka schreef op 10 februari 2012 @ 22:04:

[...]

Oh, zo zit ik niet in elkaar.Wil je dat uitleggen? Wat is de zin van op Actueel te posten als je niet voor jouw mening wil uitkomen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven