AAAAARGH! ' GRMN$^&*@#$#(*&
vrijdag 10 februari 2012 om 22:37
Oke.. Ik moet echt mijn frustratie even kwijt...
Vanmorgen stond ik vroeg op, veel te doen, dus even snel douchen dacht ik.. Nee dus. GEEN WARM WATER... Wat is dit nou?
Alle mogelijke dingen heb ik geprobeerd: Boiler aan/uit, stekker eruit, reset drukken, alle kranen laten stromen.. Niks mocht baten.
Vanmiddag kwam de monteur langs. Hij draait de kraan open.. Wat denk je.. Er was weer gewoon warm water!!!! Hij heeft alles nog nagekeken en heeft niks verkeerds kunnen vinden..
Nu wilde ik zojuist lekker onder de douche springen, is er WEER geen warm water! AAARGH! ..Wat moet ik nu.. Heeft iemand een idee?
Vanmorgen stond ik vroeg op, veel te doen, dus even snel douchen dacht ik.. Nee dus. GEEN WARM WATER... Wat is dit nou?
Alle mogelijke dingen heb ik geprobeerd: Boiler aan/uit, stekker eruit, reset drukken, alle kranen laten stromen.. Niks mocht baten.
Vanmiddag kwam de monteur langs. Hij draait de kraan open.. Wat denk je.. Er was weer gewoon warm water!!!! Hij heeft alles nog nagekeken en heeft niks verkeerds kunnen vinden..
Nu wilde ik zojuist lekker onder de douche springen, is er WEER geen warm water! AAARGH! ..Wat moet ik nu.. Heeft iemand een idee?
vrijdag 10 februari 2012 om 23:12
quote:Lotus87 schreef op 10 februari 2012 @ 23:08:
@aaaanne:
Ik kan ook niet begrijpen waarom hij het vanmiddag wel ineens deed.. Waarom is hij nu dan weer ineens koud? Het gekke is.. Als ik de warme kraan open draai, hoor ik wel dat het ding aan het werk is.. Maar zonder resultaat!
Moet niet eerst heel die boiler met koud water leeg (of val ik nu door de mand als semi-expert op het gebied van boilers?).
Heb je niet een leuke buurman bij wie je kan douchen?
@aaaanne:
Ik kan ook niet begrijpen waarom hij het vanmiddag wel ineens deed.. Waarom is hij nu dan weer ineens koud? Het gekke is.. Als ik de warme kraan open draai, hoor ik wel dat het ding aan het werk is.. Maar zonder resultaat!
Moet niet eerst heel die boiler met koud water leeg (of val ik nu door de mand als semi-expert op het gebied van boilers?).
Heb je niet een leuke buurman bij wie je kan douchen?
vrijdag 10 februari 2012 om 23:13
vrijdag 10 februari 2012 om 23:14
O, hier staat wat:
Begin eesrt met de makkelijkste test, vaak ligt het probleem hieraan:
1- Ketel uitschakelen en cv ff laten afkoelen.
2 -Ruimtethermostaat laag instellen zodat ketel niet op cv gaat branden
3- ketel weer aanzettennadat als cv voldoend is afgekoeld.
4 -ww- kraan opendraaien (en open laten staan !)
5 - controleren of cv-installatie warm wordt
is dat wel het geval : dan ligt het probleem aan je driewegklep (klep of servomotor defect)
http://www.klusidee.nl/Forum/about63393.html
Begin eesrt met de makkelijkste test, vaak ligt het probleem hieraan:
1- Ketel uitschakelen en cv ff laten afkoelen.
2 -Ruimtethermostaat laag instellen zodat ketel niet op cv gaat branden
3- ketel weer aanzettennadat als cv voldoend is afgekoeld.
4 -ww- kraan opendraaien (en open laten staan !)
5 - controleren of cv-installatie warm wordt
is dat wel het geval : dan ligt het probleem aan je driewegklep (klep of servomotor defect)
http://www.klusidee.nl/Forum/about63393.html
vrijdag 10 februari 2012 om 23:16
vrijdag 10 februari 2012 om 23:28
quote:chrissiy schreef op 10 februari 2012 @ 23:13:
En als je googlet op typenummer van je CV-ketel/boiler + water wordt niet warm, komen daar geen tips uit?
Ben verder tiploos, sorry.
Als ik jou was zou ik gewoon in mijn bed duiken en morgen weer de monteur bellen (of moet je nog weg/werken?)Ik ben inmiddels met een kruik in bed gedoken en hoop dat morgen alles het weer doet!!!
En als je googlet op typenummer van je CV-ketel/boiler + water wordt niet warm, komen daar geen tips uit?
Ben verder tiploos, sorry.
Als ik jou was zou ik gewoon in mijn bed duiken en morgen weer de monteur bellen (of moet je nog weg/werken?)Ik ben inmiddels met een kruik in bed gedoken en hoop dat morgen alles het weer doet!!!
vrijdag 10 februari 2012 om 23:33
quote:rionyriony schreef op 10 februari 2012 @ 23:32:
Met bepaalde typen kranen is het mogelijk dat hij zichzelf dichtdrukt als de kraan loopt (door het uitzetten van het metaal). Je moet hem daarna nog eens verder opendraaien. In de badkamer heb ik zo'n type kraan.
In de keuken heb ik een mengkraan dus dan heb ik dit soort problemen niet.Ik heb de kranen echt vol open gedraaid.. Ook de douche.. Ik denk niet dat dat het kan zijn..
Met bepaalde typen kranen is het mogelijk dat hij zichzelf dichtdrukt als de kraan loopt (door het uitzetten van het metaal). Je moet hem daarna nog eens verder opendraaien. In de badkamer heb ik zo'n type kraan.
In de keuken heb ik een mengkraan dus dan heb ik dit soort problemen niet.Ik heb de kranen echt vol open gedraaid.. Ook de douche.. Ik denk niet dat dat het kan zijn..
zaterdag 11 februari 2012 om 00:02
quote:Lotus87 schreef op 10 februari 2012 @ 23:26:
[...]
Jawel? O-O... VertelDenk dat ze dit topic bedoelt
http://forum.viva.nl/forum/Geld_Recht/B ... ges/141450
[...]
Jawel? O-O... VertelDenk dat ze dit topic bedoelt
http://forum.viva.nl/forum/Geld_Recht/B ... ges/141450
zaterdag 11 februari 2012 om 12:00
Nou de monteur is net geweest. Heeft een half uur naar de kast lopen kijken.. Kraan aan, uit, aan, uit, thermostaat hoog, laag enz... Nu kwam hij er achter dat er 'iets'stuk is... Dit onderdeel had hij niet bij zich en haalt hij nu op...
Over een uurtje Komt hij weer langs en ik duim dat ik daarna weer kan douchen!!!! JOEHOEEEE!
Over een uurtje Komt hij weer langs en ik duim dat ik daarna weer kan douchen!!!! JOEHOEEEE!
zaterdag 11 februari 2012 om 12:02
zaterdag 11 februari 2012 om 15:19
Hahahahaha ik moest zo ontzettend lachen om sommige posts op de eerste pagina van dit topic. Fantastisch Lotus, jij kan echt heel beeldend vertellen met droge humor. Ik ben blij dat je weer warm kunt douchen nu! En daarnaast ben ik blij dat ik niet de enige ben die tegen mijn douche praat (ik heb een heul ouderwetse geiser, dus of een kokend hete douche, of een laffe lauwe douche, warm bestaat niet...)