Tja, en dat was het dan.... deel 2

31-01-2012 14:51 3880 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zullen we hier maar verder gaan met onze verhalen naar aanleiding van de post van allalone.

"Goedenavond,

Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...

God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...

Allalone...".

Hoop dat jullie het allemaal kunnen vinden, want ik kan die steun en schoppen onder mijn kont nog niet missen.
Zolang we elkaar hier blijven steunen kan het toch niet fout gaan.

We kunnen het, we zijn sterk en we worden weer gelukkig!
Je ziet altijd de dingen om je heen die je zelf graag zou willen, als je een rode peugeot wil dan zie je die opeens overal. Zo is het ook nu met jullie beelden van stelletjes die (in jullie ogen) gelukkig zijn. Daar is een naam voor dat verschijnsel maar ik kom er ff niet op.

Heftig allemaal maar jullie zeggen zelf al we komen er, en dat weet ik ook zekers jullie zijn echt sterk. Vind het super knap hoe jullie knokken meiden.

Kunstje hopelijk vannacht geen dromen of anders een nice dream......
hallo meissies,

sorry ben niet zo een goede schrijfster, zoals was gebleken, maar komt uit een welgemeend goed hart!
One day I fly away,

Leave your love to yesterday
Ik ga morgen teruglezen.. Vandaag de hele dag gestadt met vriendin. Mooiste jurkje van de wereld gekocht. Tja, dat heeft zíj dan weer niet .. En nog een super mooie broek gescoord. Voor 9 Euro! Nu zorgen dat die kilo's (-10) er ook af blijven haha..

Gesprek mediator verliep rustig. Omdat ik geen emoties liet zien (op mijn tranen na maar daar heeft hij weinig oog voor).

Volgende keer over financiën praten. Hoop dat ik dan hetzelfde kan zeggen.

Fijn weekend allemaal.. !
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..
fijn om even van verschillende mensen weer wat te horen, hoop dat t allemaal een beetje lukt met jullie,x
zonder tegenslag is er geen overwinning
quote:pumukele schreef op 11 februari 2012 @ 17:09:

hallo meissies,

ben ik ook maar even weer, dat gene wat je ziet, of beter gezegd wat anderen willen dat je ziet heet... schone schijn, en zoals we allemaal weten schijn bedriegd!!

hebben we zelf tegen beter weten in toch ook uitgestraald??

hopelijk helpt het jullie en mezelf natuurlijk ook door daar aan te denken.

kom op! liefs en sterkte!!

sorry ben niet zo een goede schrijfster, zoals was gebleken, maar komt uit een welgemeend goed hart!

Blij dat je er weer bent.

Als je wilt kun je misschien alsnog je verhaal doen.

Je hebt trouwens gelijk en hebben we dat zelf ook uitgestraald, maar dat haalt de angel er niet uit.

Vandaag carnavalskleren uitgezocht, werd toch weer heel emotioneel.

@Soyli, fijn dat je nieuwe kleren hebt gekocht. Ik vind het ook wel prettig dat ik zo veel afgevallen ben. Kan nu eindelijk een kleren van mijn dochter pikken ipv andersom.

En voor iedereen: veel sterkte en een
kunstje dat klopt de angel is er niet uit, mijn vraag is gaat ie er ooit uit.

en vandaag met goede moed gaan bowlen met mijn kleine meid pffff eerste uur dochter boos en gefrusteerd tweede half uur kon ze genieten, op huis aan helemaal puimen pffffff

moed in de schoenen gezonken!!
One day I fly away,

De angel gaat er nooit uit meiden alleen zullen jullie over een tijd het nog maar heel af en toe gaan merken dat ie erin zit.

Nu voel je hem nog bijna dagelijks dat gaat minder worden, echt.

@ Soyli, leuk toch zo'n koopjes! daar geniet je nog het meest van dan als je de normale prijs betaalt! Ben blij te horen dat je kan genieten van die dingen. Liet je bewust geen emoties zien of was het toch minder zwaar dan je dacht?

@ pumukele, hoe oud is je dochter? miss heb je het al eerder geschreven maar ben het ff kwijt. Goed van je dat je wel zelf iets onderneemt met haar!

Precies wat je zegt bedoelde ik, dat het vaak schone schijn is die andere stellen, je weet niet hoe ze tegen elkaar doen als je ze samen ziet lopen. Jij kan dan wel denken; die zijn happy maar voor hetzelfde geld is het ver te zoeken met de

happyness.

Zo is het ook met veel andere dingen die je ziet en waar je gedachtes over hebt. Neem bijvoorbeeld iemand die boos naar je kijkt (waar jij laatst, in jouw belevenis, iets vervelends tegen hebt gezegd en waar je over piekert dat je daar misschien nog iets over moet rechtzetten), je kan denken dat diegene boos op jou is maar het kan ook goed zijn dat diegene knallende ruzie heeft gehad met zijn of haar ega. Zo kun je veel dingen in gedachten invullen, als je het niet navraagt weet je het niet. Je gedachten maken dan een loopje met je en zo ontstaan er grote zaken in je hoofd die miss wel zo klein zijn dat ze helemaal niet thuishoren in je hoofd.

Hopelijk is het een beetje duidelijk wat ik hiermee bedoel.
hallo ochtendmens

Mijn dochter is 11en ze mist ontzettend haar papie, een hele moeilijke zaak hij is ook nog eens haar stiefvader, maar ze weet niet beter, hij was in haar leven en heeft haar mee opgevoed vanaf dat ze bijna 2 was pfff

het is nu 3 wkjes geleden het gaat gewoon niet goed, niet met haar en niet met haar mamie zoals ze ons noemt, vanmiddag gaat ze met papie naar een verjaardag van zijn schoonbroer, haar oom tja eh stiefoom?? ik weet het ook niet meer wat een ellende en dat de eerste x zonder mamie.

haar wereld en identiteit is compleet ingestort het vrolijke onbezorgde onschuldige meisje is... weg.

en ik kan mijn verdriet helaas niet al te goed verbergen.
One day I fly away,

goedemorgen pumukele

Een scheiding is altijd erg moeilijk voor een kind te verkroppen, ze gaan het vaak bij zichzelf zoeken dat ze miss iets fout hebben gedaan. Een kind van 11 is nog op zoek naar zichzelf en dan stort haar hele wereldje in. Ze zal je hard nodig hebben nu, jij bent haar houvast. En andersom ook, jij gaat door voor haar! 3 weken is erg vers, mag ik vragen wat er gebeurd is?

Logisch dat je haar papie ziet als haar echte papie, als je zo jong een band krijgt dan weet je niet beter.

Pijnlijk allemaal die dingen voor het eerst zonder mamie. Voor jou en voor haar, toch zullen jullie door moeten bijten hoe moeilijk het ook is. Je emoties verbergen voor je eigen kind is moeilijk, een kind voelt feilloos jouw gevoel aan. Probeer wel haar te laten zien dat het leven niet ophoudt nu dat dit een moeilijke periode is maar dat deze periode (ja echt waar..) weer voorbij gaat.
quote:ochtendmens schreef op 11 februari 2012 @ 16:54:

Je ziet altijd de dingen om je heen die je zelf graag zou willen, als je een rode peugeot wil dan zie je die opeens overal. Zo is het ook nu met jullie beelden van stelletjes die (in jullie ogen) gelukkig zijn. Daar is een naam voor dat verschijnsel maar ik kom er ff niet op.

.

Hai meiden

Mag ik hier nog even op reageren? Ik heb namelijk het omgekeerde gehad. Ik ben ruim een maand alleen op reis geweest en zag onderweg om me heen allemaal stelletjes met ontzettende ruzie. Echt bizar gewoon. Bij een kaartjes automaat stond een stel waarvan de dame gewoon tegen de man stond te schreeuuwen dat hij dan maar terug naar het hotel moest gaan als hij het zoveel beter wist etc etc. En ik zal jullie zeggen dat ik opeens zó blij was dat ik géén partner bij me had. En dat ik zélf kon uitmaken wat ik ging doen, hoe lang, en als ik het niet leuk vond dat ik dan weer wat anders kon doen.

Ik ben nu een half jaar alleen en natuurlijk best nog wel eens verdrietig - 15 jaar samen gaat je niet in de koude kleren zitten- maar uiteindelijk begint toch de opluchting de overmacht te krijgen! Neem nu vanochtend Ik ben opgestaan, na een blik naar buiten (sneeuw!) besloten lekker niet naar de sportschool te gaan vanochtend, dus ik heb een grote pot thee gezet, de radio lekker aan, en straks rustig aan eens uitgebreid douchen, maskertje etc. Heb een lekkere lunch klaar staan dus ik heb een heerlijke rommeldag.

Meiden, maak wat van je leven en leg niet alle macht om gelukkig te worden buiten jezelf neer. De diverse "mevrouwen Wijdbeens" of hoe die minkukels dan ook mogen heten, komen er vanzelf wel achter dat de heren niet zo begerenswaardig zijn als ze hem full time over de vloer hebben. Hahahaha.

Fijne zondag!
een hel is het!
One day I fly away,

ik heb ook nog een zoon van 23 maar die kan zichzelf redden en heeft natuurlijk een hele andere band met hem.
One day I fly away,

goedemorgen allemaal,

hoe gaat het met jullie hier op het forum....

wat ik nogmaals door de regels heen lees,bij vele ,(en ook bij mezelf) is dat wij,lees IK, me te veel afhankelijk heb opgesteld tov onze mannen cq vrienjes.

ik ben er zo een maar leer nu toch wel zo heel zoetjes aan dat ik voor me zelf moet zorgen en dat ik nr een ben(met kids!)

ik weet dat mijn exvriend hier heel veel moeite mee heeft.

en ik ook want ik voel me egoistisch wanneer ik voor mezelf kies(oa zijn hond 6 weken verzorgd,gevraagd of hij dat nu zelf wilde gaan doen,lag het probleem weer bij mij ,ik zou geen begrip voor zijn situatie hebben maar ik heb toch doorgedrukt,,,voelt goed aan de ene kant maar aan de andere kant voel ik me schuldig... maar dat is toch belachelijk?tis zijn hond uiteindelijk.

pumukele,jou kindje mag best es jou verdriet zien,ik heb ook samen met mn dochter van 11 gehuild om wat we hebben verloren en nog gaan verliezen maar daarna gaan we kijken wat we ervoor terug gaan krijgen en ik kan jullie nu al vertellen dat de band met jullie kinderen in deze periode zo ongelovelijk sterk gaat worden.....daar komt straks niets en niemand meer tussen...

blijf communiceren met je meissie pumukele ,echt,op haar niveau zodat zij leert om ook haar gepieker met jou te gaan delen.mss kun je naar de ggd of maatschappelijk werk met elkaar???de jeugdarts zit ook voor dit soort zaken hoor en kost verder niks!

en je wordt echt weer die krachtige ,sterke vrouw,zelfs nog sterker dan voorheen en je bent nog jong,(nogmals mn moeder was 64 toen zij de liefde van haar leven ontmoette)

en ochtendmens,ik weet ook wel beter hoor ,al die verliefde stelletjes .....maar op zo'n moment....bah,,,ik heb zelf een goede vriend die in zo'n situatie zit ,al jaren is er niks meer tussen zijn vrouw en hem......kun je toch beter maar afscheid van elkaar nemen toch...

plannen voor vandaag ,dames??
zonder tegenslag is er geen overwinning
quote:pumukele schreef op 12 februari 2012 @ 09:21:

en nu ben ik voor de eerste keer in mijn leven alleen, en is mijn leven voorbij ik ben 43 jaar en zie gewoon geen toekomst meer, en dat is het ergste wat mij is overkomen,

!

Welnee, je bent toch niet in je uppie tussen de 40 en 50 je hebt

honderdduizenden generatie genoten.

Toen ik ergens rond mijn 25ste voor het eerst na een lange relatie vrijgezel werd dacht ik ook helluuuuuuup maar het kwam weer goed.

Inmiddels ben ik alweer een paar relaties verder en weer vrijgezel en weet dat er genoeg leuke vrouwen zijn alleen ben ik er voor mezelf niet helemaal uit wat ik wil.

Maak je geen zorgen, mannen genoeg.

En een wijze les voor de toekomst, zorg dat je zelf een sociaal leven houd, heb ik ook gedaan en die hebben me er na mijn laatste scheiding weer doorheen gesleept.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:pumukele schreef op 12 februari 2012 @ 09:21:

en nu ben ik voor de eerste keer in mijn leven alleen, en is mijn leven voorbij ik ben 43 jaar en zie gewoon geen toekomst meer, en dat is het ergste wat mij is overkomen,

ik ben altijd door mijn verleden een hele krachtige sterke en zelfverzekerde vrouw geweest, maar door zijn leven centraal te stellen ben ik mezelf kwijtgeraakt, ook mijn eigenwaarde, geen vrienden geen kennissen, geen enkele sociale contacten.

een hel is het!

Pumukele, 43 is nog echt niet oud.

En je hoeft nu niet meer hem centraal te stellen en kunt gaan voor jezelf en je dochter. Ik dacht dat je zei dat je geen werk hebt, dus probeer dat te vinden, dan krijg je vanzelf kennissen en misschien vrienden. Ga anders vrijwilligerswerk doen om mensen te ontmoeten of wordt lid van een (sport)club. Je bent altijd een sterke zelfverzekerde vrouw geweest zeg je, dus dat kun je ook weer worden.

Praat inderdaad met je dochter op haar niveau en dat ze ziet dat je verdrietig bent is niet erg. Maar laat haar ook zien dat je het alleen wel kunt en hier doorheen komt. Dan geef je haar het voorbeeld van een sterke vrouw.

Ik weet de pijn en het verdriet werken af en toe verlammend (dan wil je alleen maar in een hoekje wegkruipen), maar vecht daartegen. In het begin zal je elke dag moeten vechten, maar uiteindelijk zal het makkelijker worden. Neem dat nu van de "ervaringsdeskundigen" aan. Je ziet dat we er hier allemaal vroeger of later doorheen komen, hoe moeilijk het ook is en hoe wanhopig we af en toe ook zijn.

He, Gijs, leuk om weer wat van je te horen!
Dank je Habithere en dank je HB!
One day I fly away,

quote:kunstje schreef op 12 februari 2012 @ 11:56:

He, Gijs, leuk om weer wat van je te horen! Dag dames
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hee kunstje

hoe is het nu met jou kunstje, kom je er wel een beetje doorheen?
One day I fly away,

Het blijft lastig voor de kinderen. Als ze klein zijn, missen ze hun papa maar begrijpen niet wat er aan de hand is en voelen zich soms schuldig. Als ze groot zijn, begrijpen ze wat er aan de hand is en hebben onwillekeurig het gevoel dat ze partij moeten kiezen en eigenlijk willen ze dat niet, maar toch ook weer wel. Ik weet dat mijn dochter in de knoop zit. Haar band met mij was altijd al vele malen sterker dat die met hem en nu veroordeelt ze hem ook nog eens qua gedrag naar mij toe. Bij die leeftijd is het moeilijk dingen te verbergen en dat wil ik ook niet. Ex probeert zich telkens schoon te praten en zegt dat als de kinderen hem veroordelen, dat aan mij ligt. Hij neemt nog steeds geen verantwoordelijkheid voor wat hij gedaan heeft. Deze hele situatie is niet mijn keuze geweest, maar de zijne. Ipv aan ons huwelijk te werken, koost hij ervoor om vreemd te gaan en bij haar te gaan wonen. Wij hebben de kinderen proberen op te voeden met eerlijkheid, respect voor anderen en hun gevoelens ed. Die wetten treedt hij nu zelf met voeten en dat zien de kinderen ook.

Maar dochter is gewoon ook heel verdrietig en het enige wat ik kan doen is er voor haar zijn. Maar het maakt me zo kwaad dat hij ze dit aandoet en er van tevoren niet eens over nagedacht heeft. Hij heeft echt alleen met zijn l*l gedacht en nu is alles kapot gemaakt.

Volgens mij is dit een verwarde post, maar zo voel ik me momenteel ook wel.
Ik heb ook even een mindere periode gehad.

Ex heeft sinds december een nieuwe partner en nu hebben ze besloten samen met de kinderen een lang weekend naar Centerparcs te gaan.

Pffffffff was wel raar om te horen, niet dat ex een ander heeft, gelijk heeft ze ik kom niet meer terug maar de kinderen met een andere man in het zwembad.

Ben er 3 dagen goed van slag geweest, echt slecht slapen.

Gelukkig is contact met ex nog wel goed en merk ik dat ze de

kinderen niet bij me weg wil houden.

Nu is het weer rustig in mijn hoofd
Hoi Pumukele,

Wat deed jouw vriend/man voor werk? En denk je dat hij zich de mindere voelde van jou?

Je zult je vanmiddag wel knap k*t voelen dat je dochter met hem weg is en jij alleen zit. Probeer te bedenken dat het voor je dochter in elk geval "leuk" is, en dat zij zo in elk geval niet het idee krijgt dat het aan haar gelegen heeft (wat kinderen toch heel vaak denken).

Ik hoop dat je toch iets leuks gaat doen voor jezelf. Ik weet dat je hooft er niet naar staat en je nergens zin in hebt, maar het helpt echt. Toen ik deze adviezen kreeg dacht ik in eerste instantie ook dat het onzin was en dat iedereen makkelijk praten had. Maar met het feit dat je iets voor jezelf doet, zet je ook de eerste stapjes naar een nieuw, zelfstandig bestaan.

Veel sterkte
Hoi Gijs, ik kan me je rotgevoelens voorstellen. Nu willen mijn kinderen mevr. Wijdbeens nog niet ontmoeten, maar daar zou ik ook heel veel moeite mee hebben (en die tijd gaat komen natuurlijk). Fijn dat je er weer doorheen gekomen bent. Jij bent voor ons een van de voorbeelden dat het goed komt uiteindelijk (met vallen en opstaan misschien, maar het komt goed!)
Hbg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven