Tja, en dat was het dan.... deel 2

31-01-2012 14:51 3880 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zullen we hier maar verder gaan met onze verhalen naar aanleiding van de post van allalone.

"Goedenavond,

Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...

God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...

Allalone...".

Hoop dat jullie het allemaal kunnen vinden, want ik kan die steun en schoppen onder mijn kont nog niet missen.
quote:pumukele schreef op 12 februari 2012 @ 14:47:

hij doet niks anders dan werken en bij zijn ouders op de bank zitten ja lkkr is dat sukkel waarom ben je dan weg gegaan. zelfs mijn kinderen zeggen jeetje wat doen jullie elkaar aan, mijn oudste zegt zijn jullie blind of zo iedere gek ziet dat jullie van elkaar houden, en mijn jongste zegt jullie vinden elkaar wel heel lief he??

f*ck ja dat weet ik ook allemaal vertel mij maar eens wat er is gebeurd!!!!Is relatietherapie geen optie? Bij jullie is de relatie niet bezoedeld met een ander en als jullie nog van elkaar houden, is er misschien nog iets mogelijk? Ik wil je absoluut geen valse hoop geven of zo. Maar misschien valt er nog over te praten?
@habithere
One day I fly away,

Leave your love to yesterday
even voor mezelf... ben natuurlijk ook een schatje hihihi
One day I fly away,

@ kunstje
One day I fly away,

geloof ben lastig he??

sorry!!
One day I fly away,

Dank je voor de lieve woorden Pumuleke. Het pakje is nog niet ver gevorderd. Moest ook nog strijken (en dat kostte meer tijd dan gedacht).

Het is en blijft zwaar, pijnlijk en verdrietig. Zoveel mensen ongelukkig alleen opdat hij afdoende gelukkig kan zijn. Hoe verzin je het. Hij heeft totaal geen inlevingsvermogen en ziet niet hoeveel mensen hij pijn heeft gedaan. Klaagt er alleen over dat zijn familie hem een eikel vindt (wat hij natuurlijk ook is). Vandaag is het weer het missen van hem. De boosheid is weer gezakt en ik mis hem zo vreselijk en ondanks alles denk ik dat als hij morgen terug zou komen, ik dat goed zou vinden. Afschuwelijk zwak natuurlijk!

Dus ga nu maar weer eens bedenken hoe lelijk hij tegen me gedaan heeft en hoeveel beter ik af ben zonder hem.

En dat ik me moet gaan richten op een toekomst zonder hem.

Ben je inmiddels weer een beetje tot rust gekomen en is je dochter al weer thuis? Als je het even voor jezelf niet wil doen, doe het voor je dochter. Laat haar zien dat je een sterke vrouw bent en ook verdriet kunt doorstaan.
En blijf schrijven!
x en dikke knuf ik weet zeker dat hij jou sterke persoonlijkheid mist!!
One day I fly away,

Daar ben ik niet van overtuigd. Bij ons is de hoop voorbij. Ik moet er gewoon mee leren omgaan. Dat gaat ook wel lukken. Maar carnaval is iets waar we allebei samen altijd van genoten, en dat doet hij nu met haar en ik ben alleen. Als dat maar weer eens voorbij is, komt er wel weer een rustige periode. Maar dan moeten we weer alles regelen, dus wordt weer tumultueus. Ik zou willen dat we een half jaar verder waren en dat de ergste pijn en rotzooi achter de rug waren. Maar ja, dat kan niet. Dus we gaan er maar doorheen.

Het is lastig voor je als je denkt dat de gevoelens er nog zijn. Aan de andere kant heeft hier laatst (ik dacht bewitched) de verlatende partij (zogezegd) verteld dat het ook dan erg moeilijk is. Voor die kant zijn de gevoelens ook niet over en zij voelen zich erg schuldig naar degenen die achterblijft. Wat maakt dat zij zich ook heel lang rot gevoeld heeft. Misschien dat jouw ex daar ook last van heeft.

Ik weet het ook niet, goede raad is duur. Maar als je denkt dat het nog wat kan worden, vecht er dan voor en sleep hem desnoods aan de haren naar de therapeut.

Sterkte vanavond.
pffffffffff weer een helse nacht achter de rug al weken niet geslapen, en al weken op de bank.

@kunstje begrijp je stukje even niet ? voor die kant zijn de gevoelens ook niet over? lang rot voelen?

wat moet ik hiermee dan?

hoop dat jullie allemaal een beetje hebben kunnen slapen, sterkte vandaag weer en een fijne dag x
One day I fly away,

Hallo allemaal. Ik heb al vaker geschreven niet hier maar ik denk dat ik zo langzamerhand bij jullie ga horen. Manlief heeft drie jaar geleden een affaire gehad. We wilden uiteindelijk graag samen verder. Hij heeft alle contacten verbroken en is voor ons als gezin gegaan.

Alleen na drie jaar trek ik het toch niet. Mijn vertrouwen is zo beschaamd en misbruikt. Kan het schijnbaar toch niet vergeven. Vind het allemaal zo moeilijk en denk soms dat ik het rustiger heb als ik alleen ben met de kinderen.

Voel me nu erg verdrietig!

Sorry voor mijn egopost

Gr. M.
Hallo Mensa,
One day I fly away,

Bedankt Pumukele, heb het nu erg zwaar. Wordt al een paar dagen dood gezwegen. Trek dit niet meer.
dan gooi het er uit!!

ik ben ook pas net hier, het is momenteel erg rustig hier, hoop dat dat snel weer veranderd, maar voor nu ben ik er even voor je.

ik zit nu thuis, ik weet niet wie er werkt en wie niet, maar ze( we )zullen allemaal helpen

kom op gooi het er uit!!
One day I fly away,

quote:pumukele schreef op 13 februari 2012 @ 05:42:

pffffffffff weer een helse nacht achter de rug al weken niet geslapen, en al weken op de bank.

@kunstje begrijp je stukje even niet ? voor die kant zijn de gevoelens ook niet over? lang rot voelen?

wat moet ik hiermee dan?

hoop dat jullie allemaal een beetje hebben kunnen slapen, sterkte vandaag weer en een fijne dag x

Bedoelde eigenlijk te zeggen dat het misschien voor je ex toch heel moeilijk is om dit te doen en dat hij er daarom zo slecht uitziet.

Ik weet dat mijn ex ook nog wel gevoelens voor me heeft, die zijn na 27 jaar ook niet over en hij vindt het heel rot om me pijn te doen, maar hij vindt dat het zo beter is. Snap je het een beetje?

Uiteraard verandert dat voor jou niets. Maar misschien klamp je jezelf vast aan valse hoop, dat hij er ook onder lijdt en daarom misschien terugkomt. Ik weet dat het ontzettend moeilijk is om te accepteren dat het over is. Dat kan ik zelf ook nog steeds niet. Ik denk nog steeds: het kan niet waar zijn. Maar toch is het zo en daar moeten we ons bij neerleggen.

Rot voor je dat je zo slecht slaapt. Misschien is een bezoekje aan de huisarts een idee?

Sterkte vandaag!
Nou ik zal mijn best doen. Wil niet teveel in details treden ivm herkenbaarheid.

Hij houdt op dit moment totaal geen rekening met mij. Hij maakt lange dagen, komt thuis. Dan staat zijn eten klaar. Als de kinderen naar bed zijn gaat hij weer aan het werk. Ik zit daar maar dus. Zegt verder niets of vraagt niets aan mij. Als ik wat aan hem vraag dan komt er een kort antwoord uit. Maar geen weder vraag. Ook niet hoe mijn dag was. Verder ga ik op een gegeven moment naar bed en hij veel later. En dat was dan de dag.

Dit weekend is hij alleen maar aan het schaatsen geweest. Ook met de kinderen maar weer geen rekening gehouden met mij. Ik zorg dan maar weer dat de boodschappen gedaan worden. Dat de was gedaan wordt etc. Geen bedankje niets. Kwam hij gegeven moment weer thuis zegt wat kijk je boos. Kom ik met mijn opmerking dat ik hier alles alleen doe. Hij murmelt wat en loopt weg. En toen was ik gebroken.

Weetje eigenlijk ben ik er wel klaar mee. Daarnaast bekruipt mij het gevoel dat hij een dame bij zijn werk wel erg leuk vind???? Als je van een collega waar je niet 8 uur per dag bij op de kamer zit en ook niet iedere dag mee werkt, weet wat haar ouders doen en dit bijv. niet weet van andere collega's waar hij mee moet samenwerken. In mails wel erg veel werkt met smiley's en dit niet bij anderen doet. Tja dan wordt het lastig te geloven dat je deze dame niet leuk vindt.
quote:mensa schreef op 13 februari 2012 @ 08:46:

Hallo allemaal. Ik heb al vaker geschreven niet hier maar ik denk dat ik zo langzamerhand bij jullie ga horen. Manlief heeft drie jaar geleden een affaire gehad. We wilden uiteindelijk graag samen verder. Hij heeft alle contacten verbroken en is voor ons als gezin gegaan.

Alleen na drie jaar trek ik het toch niet. Mijn vertrouwen is zo beschaamd en misbruikt. Kan het schijnbaar toch niet vergeven. Vind het allemaal zo moeilijk en denk soms dat ik het rustiger heb als ik alleen ben met de kinderen.

Voel me nu erg verdrietig!

Sorry voor mijn egopost

Gr. M.

Je mag hier schrijven wat je wilt. Dus gooi er uit wat je dwars zit.

Het is erg moeilijk om te vergeven en vergeten als je bedrogen bent door je geliefde, je beste vriend en je maatje.

Het is natuurlijk fijn dat hij voor jou en jullie gezin gekozen heeft, maar het heeft tijd nodig om te helen.

Ik ken jou niet dus ik weet niet of je reden hebt om nog steeds wantrouwig te zijn of dat je het verleden niet van je af kunt zetten.

Hebben jullie al hulp gezocht bij bijv. een relatietherapeut om de problemen boven tafel te krijgen? En anders kun je misschien voor jezelf hulp krijgen om voor jezelf op een rijtje te zetten wat je dwars zit en wat je er aan kunt doen.

In elk geval welkom hier en sterkte!
Sorry, berichtjes hebben elkaar gekruist.
Geeft niet, ja we hebben relatietherapie gehad. Allebei persoonlijk een psych gehad. De eerste twee jaar ging dat ook goed. Werd er veel gepraat en hadden we het gevoel dat het goed ging tussen ons. Maar weet je, de basis is weg dat komt met al het gepraat en therapie gewoon niet weer. Mijn gevoel wat ik altijd voor hem voelde is weg. En dat heeft met vertrouwen te maken, het gevoel dat wat er ook gebeurt de ander jou niet zal vergeten. Altijd voor je zal zijn. Nou dat blijkt dus niet zo te zijn.

Voor hem is het nu klaar en wil er ook niet meer over praten. Erg gemakelijk voor hem. Wordt hij niet meer geconfronteerd met zijn eigen fouten en misdragingen.
Het is soms lastig om te schrijven aangezien er vaak ook andere zaken meespelen in het bepalen van je gevoel. Dat komt niet altijd over via deze berichtjes. Het lijkt dan soms erger of minder erg dan dat de werkelijkheid is.
@ mensa wat betreft het eerste gedeelte van je verhaal, dat lijkt sterk op het mijne, weinig invoelend en rekening houdend met mij, maar bij mijn ex is dat gewoon omdat hij heel introvert is.

wat betreft het vreemdgaan of jou verdenking daarvan, kan ik je niet helpen, ik zit niet in die situatie, maar vertel gerust verder er zijn er helaas hier genoeg die hetzelfde hebben meegemaakt en die kunnen je echt er doorheen helpen. en zie hier, daar is kunstje al!

@kunstje

wat betreft die valse hoop die heb idd gehad maar in de eerste 2 wkn was daar geen aanleiding voor van zijn kant uit, hij was vrij nuchter en zakelijk, maar naarmate de dagen verstrijken, begin je een aantal veranderingen te zien qua gedrag en uitzien, waardoor ik idd denk heeft hij spijt? ik weet het ook niet

ik heb wel altijd gedacht en doe dat nog steeds wat is er in godsnaam aan de hand, ik weet wel dat hij last heeft van depressies zal in de fam liggen, manische depressief, alleen heeft hij dat zelf niet in de gaten, .

HA al over na gedacht maar wil er nog niet echt aan, misschien komt het nog goed? pfff tja idd weet het ook niet meer

hoe is het vandaag met jou, gaat het een beetje? en met je dochter?
One day I fly away,

oh onze berichtjes hebben zich ook gekruist!!
One day I fly away,

Maar bij mij heerst nu eigenlijk de vraag wanneer is genoeg genoeg. Wat maakt dat je een einde aan de relatie maakt.

Wij zijn trouwens bijna 20 jaar bij elkaar.
@ mensa

ik geloof dat als je gevoel weg is en het vertrouwen, en het idee dat je je eigenwaarde verliest/verloren hebt een moment is, om eens heel goed na te gaan denken voor jezelf en de kinderen, hoeveel kinderen heb jij en hoe oud zijn ze?
One day I fly away,

@pumukele

Wij hebben drie kinderen in de leeftijd tussen de 13 en 8 jaar.

Trouwens je opmerking komt binnen hoor, over het moment.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven