corrigerend ondergoed na bevalling

12-02-2012 19:46 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
In eerste instantie zat ik te twijfelen of ik een bellybandit zou kopen. Maar na wat rond zoeken op internet lees ik dat er ook vrouwen zijn die na hun bevalling corrigerend ondergoed dragen om alles weer een beetje op zijn plek te krijgen. Wie heeft hier ervaring mee?
Mijn ervaring is dat alles vanzelf weer op zijn plaats komt, nu 3 maanden na mijn bevalling zou je niet zeggen dat ik ooit zwanger ben geweest. Ik snap dat dat niet bij iedereen zo is, maar ik vraag me af of corrigerend ondergoed helpt, het lijkt me ook zeer oncomfortabel zitten, en na mijn bevalling had ik vooral behoefte aan comfortabele kledingstukken.
Ik, kreeg buikpijn door die strakke toestanden om mijn buik en... Buik ziet er nogsteeds niet uit
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Ben nooit zwanger geweest maar de Hema heeft heerlijk strak maar toch comfortabel zittend zacht corrigerend ondergoed, ook fijne body's.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
In andere landen binden ze vaak doeken strak om hun middel. En veel bedrust in de eerste maand na de bevalling om alles op zn plek te laten komen. Of het echt helpt? Geen idee.
Volgens mij kan je beter gaan sporten!
Ik heb na de bavalling een sluitband gedragen (beetje wat Ruza zegt) ik vond dat heel prettig. Heb geen correctie ondergoed nodig gehad. Na een week of 2 zag je niet meer dat ik zwanger was geweest.
En inderdaad al snel weer wat gaan bewegen! Krijg je ook weer extra energie van.
quote:jo12345 schreef op 12 februari 2012 @ 20:02:

Volgens mij kan je beter gaan sporten!Niet gelijk na je bevalling. Ik heb nooit corrigerend ondergoed aangehad na de bevalling. Het komt vanzelf goed.
Ik heb na beide zwangerschappen geen sluitlaken of corrigerend ondergoed gedragen. M'n buik trok vanzelf weer bij Wel 3 weken lang niet getild (weet niet of dat helpt) en pas na een paar maanden begonnen met sporten.
Dat niet tillen en niet direrct sporten is volgens mij wat meer om verzakkingen in de toekomst te voorkomen.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Ik ben 5 maanden geleden bevallen en ik heb geen corrigerend onderzoek oid gedragen en mijn buik is weer ongeveer zoals ie was, maar nu met litteken van de keizersnede.

Juist door dat litteken zat strak ondergoed en ook een broekriem me in het begin niet lekker.

Je hebt gewoon wat geduld nodig qua buik. Doordat ik borstvoeding geef, was ik al wel heel snel die 17 extra kilo's kwijt, na 6 weken al geloof ik. Maar mijn buik was toen nog niet weer als vanouds, dat duurde echt wel een maand of 4.
Ik had een belly bandit gekocht en na 1 dag weer retour gestuurd.

Ik vond het niet lekker zitten, maar toevallig lag er nog een korset wat ik ooit had aangeschaft thuis.

Dat heb ik twee weken gedragen na mijn laatste zwangerschap.

Het gaf mij een prettig gevoel , maar weet niet of dat echt de reden was dat mijn buik snel weer plat werd.

Ik sportte daarnaast ook intensief dus dat zal ook wel meegeholpen hebben.
Love...miss..will never forget you..
Mijn kraamverzorgster zei dat je het beter niet in kunt binden omdat je je buikspieren dan niet (juist) gebruikt, wordt de boel dus alleen maar minder van..
Ik heb wel zo'n grote gekocht die helemaal over m'n buik ging.

Niet om te corrigeren maar het hield die slappe buik gewoon lekker bij elkaar. Vond het een naar gevoel die lege buik.

Gewoon eentje van een paar euro kopen en als je bevallen bent kijken hoe je je voelt. Kan je 'm altijd nog laten liggen!
@ Siena, dat is per kraamverzorgster verschillend. Die van mij was er juist erg enthousiast over. Je moet die sluitband geen maanden aanhouden natuurlijk. In het begin zijn je buikspieren zo uitgerekt dat je ze sowieso bijna niet gebruikt. Ik vond het een fijn gevoel dat alles na de bevalling op de plek werd gehouden waar het hoort. Ik had echt 'last' van een leeg buik gevoel zonder die band.

Door die band was ik heel snel weer op de been.
Ik heb wel een corrigerende slip gedragen, maar dat was meer omdat ik het idee had dat het net even wat meer stevigheid gaf aan mijn buik (wiebelde nogal, zo zonder kind erin), en vooral aan mijn bekken. Ik vond het prettiger zitten met dan zonder.

Mijn buik is na drie zwangerschappen, nog wel de nodige kilo's te veel en ook wel iets minder fanatiek sporten nog steeds hopeloos. Ik denk ook niet dat het ooit weer wat gaat worden
Bij de Action kan je voor weinig corrigerend ondergoed kopen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik heb mijn belly bandit op mp gezet. 2x om gehad, zat zoooo rot!
Dank jullie voor de reacties! Uiteraard moet er ook gesport worden na een aantal weken. Ik kan eerlijk gezegd niet wachten tot ik weer lekker wild in de weer kan gaan(op dit moment dan he ) . Maar dan gaat het denk ik een goedkope correctie slip of hemd worden. Is het niks dan maakt dat ook niet uit...
Wat Siena zegt is mij ook verteld en dan niet door kraamverzorgster maar de mensendieck therapeut (toch specifieker hier voor opgeleid) Juist door je buik in te binden, op wat voor manier dan ook, worden de spieren niet optimaal gestimuleerd en blijven ze (langer) zwak. Zij adviseerde me om vanaf 6 weken na de bevalling te starten met een cursus bij een mensendieck therapeut of fysiotherapeut (net als een zwangerschapscursus vóór de bevalling waarin je dingen leert) om te leren hoe je je lijf het beste kunt gebruiken, bv. welke houdingen je moet aannemen als je bv je kindje optilt maar ook welke sport(en) bij jou passen, waar je voor moet opletten, etc. En dat je dan het sporten (al dan niet parallel aan zo'n cursus) kunt opbouwen. Ik vond dit wel een goede tip, want dan weet je waar je op moet letten, wat wel en niet verstandig is, etc.

Ik ben overigens nog niet bevallen dus heb zelf nog geen ervaring!
Komt wel weer goed, geeft het alleen even de tijd. Een week of zes na de bevalling kun je al wel weer redelijk je oude figuur terug hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven