Borstvoeding na borstoperatie

13-02-2012 19:05 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu zestien weken zwanger. Begin me af te vragen of ik straks na de bevalling borstvoeding wil geven of niet.

Bij mijn vorige kinderen ( ik heb er al drie, die zijn al tieners inmiddels) is het bij eentje helemaal niet gelukt en bij twee met heel erg veel moeite. De oudste heeft zes maanden gehad, na lang klooien met tepelhoedjes ipv ingetrokken tepels, waartegen uitrekdingen niet hielpen. Tweede is niet gelukt, ben toen na vier weken met erg veel spijt gestopt. De derde heeft anderhalf jaar bv gehad, oa omdat het bijde tweede zo erg vond dat het niet was gelukt. Dit had heel wat voeten in aarde, oa consulten lactttiekundige, bv hulpset, fingerfeeding etc. Maar dat is dus wel goed gekomen uiteindelijk.

Ik weet dus hoe belangrijk het is, en hoe fijn ik het vind om het te geven. Mar ook hoe veel moeite het kan kosten, en waarschijnlijk ook weer zal kosten.

Ik weet ten eerste niet of ik mezelf dat traject nog een keer zie aangaan, want eigenlijk wil ik van dit kindje gewoon alleen maar heel erg genieten.

Een tweede belangrijk aspect is dat ik tweeenhalf jaar geleden een operatie heb gehad aan een van mijn borsten. Er was een op hol geraakte melkklier waar steeds vocht uit kwam (cyste) en deze is verwijderd. De onderkant van mijn tepel is als het ware opgeklapt en de klier is eruit verwijderd. Maar ik weer niet hoeveel melkklieren er zijn doorgesneden, heb dit ook nooit gevraagd omdat ik op dat moment niet wist dat ik nog een kind zou willen krijgen.

( was toen allang blij dat het geen kanker was!)

Mogelijk zou het veel makkelijker zijn om nu al de keuze te maken voor flesvoeding...ik zal namelijk pas na de bevalling er achter kunnen komen of het lukt of niet, en ik heb wel enorme stuwing gehad elke keer ( wel vijf dagen enorme pijn, bevalling valt er bij in het niet) kortom vele redenen om het niet te doen, maar ook een grote reden om het wel te doen, want bv is het beste voor je kind en dat wil ik dit kindje ook wle heel graag meegeven.....

Wie heeft ervaring met een vergelijkbare operatie en bv, of kan mij anderszins adviseren. Ik zal wsl ook nog wel dvies vragen bij een lactatiekundige, maar hoor het ook graag van jullie.
Hoi annali

.

ik heb 15 jaar geleden een borstverkleining ondergaan. Dit is gedaan volgens de toen nieuwe methode, ze hebben mijn tepel voor en groot deel vast laten zitten (beetje zoals jij dus) aan melkklieren en heb tot grote vreugde mijn tweede zoon 12 weken fulltime kunnen voeden, toen liep het spaak, achteraf door verkeerde drink techniek van hem en te kort tongriempje. (en dus ook alle problemen als kloven en dat soort geëtter)

Bij mijn eerste zoon heb ik na 5 dagen de handdoek in de ring gegooid, productie was niet op gang, niet wetende dat het na een sectio zo lang kan duren.

Ik ben nu zwanger van nummer drie en ik ga er weer voor! Ik heb er zelfs zin in, ik heb er ondanks de problemen van toen echt van genoten. Wel heb ik nu al adressen van lactatie deskundige en pre logopedist opgeslagen en ga ik weer een bv cursus doen. Drie maal is scheepsrecht!

ik zou zeggen, wat voelt voor jou het best!? En maak een plan, hoe ver je wil gaan, zet het op papier zodat je dat als steun in de rug hebt.

Ik weet dat als ik bij voorbaat het niet probeer veel spijt krijg.

Succes met je beslissing!
hier ook een borstoperatie, geen verkleining, geen vergroting maar een pure vormcorrectie.

Ik ben 8 weken geleden bevallen en voed mijn meisje volledig zelf. Wel wat gedoe gehad maar dat heeft niet met de operatie te maken, ik ben ernstig ziek geweest na de bevalling en geopereerd. Hierna een borstontsteking dus tja toen liep het terug. Uiteindelijk met hulp en veel moeite weer volledige productie.

Maar na de bevalling was het snel op gang en ging het voeden perfect, Nu trouwens ook hoor!

Bij mij is ook in mijn tepels gesneden, ze zijn er niet af gehaald maar wel verplaatst. Er is echter niets weggehaald.

Als je meer vragen hebt stel ze gerust!
Fijn om reacties te krijgen. Floortje ik heb je even gevolgd op de prikbitches, gelukkig heb ik op het nippertje de medische molen niet nodig gehad.

Knap dat je de productie weer op gang hebt gekregen na je borstontsteking.

Fijn om van jullie eide te horen dat het wel KAN....ik zit ook nog een beetje tussen kannie en wilnie in, vooruitzicht dat het weer moeilijk gaat worden is niet fijn, maar vooruitzicht vanzo lief koppie tegen je aan en niet je bed uit hoeven voor een fles maar gewoon aanleggen vind ik ook wel weer heerlijk.....
Annali, dat is wat ik ook steeds bedenk dat handje op je borst en die glimlach tijdens het drinken, hemel wat hoop ik dat het deze keer gaat lukken, en dan echt gaat lukken maar er zijn grenzen en die ga ik voor mezelf nog wel opschrijven. Misschien een idee voor jou!? De voors en tegens voor jezelf op papier zetten??

Floortje, klinkt goed! (niet van dat ziek zijn natuurlijk) Wat een doorzettingsvermogen! Bij mij hebben ze vrij weinig weg gehaald en ging het ook voornamelijk om de vorm. Ze noemde het toen een steel waar ze de tepel op lieten staan (moet je tegen een puber zeggen niemand weet niemand weet dat ik..... ) ik hoop echt op een succes verhaal als jij uiteindelijk hebt nu..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven