Jouw huis & Interieur

13-02-2012 16:42 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik las net dus ook topic van Marloes en de reacties, begreep dat er behoefte was aan een topic over dit onderwerp

Goed gejat = beter dan slecht verzonnen natuurlijk.

Maar hoe ziet jouw huis & interieur eruit en ben je tevreden hoe het nu is of zou je het heel anders willen ?

Wij hebben pas verbouwd en ons huis is nu precies zoals ik het altijd al wilde, veel licht (extra ramen), een licht eiken vloer, witte en houten meubels en een nieuwe keuken. Stijl is modern landelijk, niet teveel tierenlantijntjes maar paar grotere accessoires en erg rustig.

Dus ik ben erg tevreden, hoe is dit bij jullie ?
[Ik woon in een appartement van ongeveer 100 m2. In de oude binnenstad, midden in het centrum, maar in een stil autovrij zijstraatje. Mijn appartement zit in een oud herenhuis, op de hoek en op de 2e verdieping, dus vrij uitzicht aan alle kanten en enorm veel licht door alle grote ramen. Mijn balkon zit helaas aan de noordkant, dat is het enige minpuntje.

Mijn huis is afgelopen zomer gerenoveerd, met behoud van alle oude details: nostalgische keuken met granieten aanrechtblad en een ingebouwde houten vitrinekast, overal enorme ramen met ruitjes, een schouw in de woonkamer, een ensuite woonkamer dus een zitkamer- en een eetkamergedeelte, overal de oorspronkelijke houten parketvloer, plafonds met ornamenten en een splinternieuwe badkamer en wc.

De gehele inrichting heb ik ongeveer 2 jaar geleden vervangen toen ik een erfenisje kreeg. Ik hou niet van prullaria, dus het is erg minimalistisch ingericht, maar dat vind ik dus mooi.

Het ziet er ongeveer zo uit. Ik heb alleen een zwart gietijzeren potkacheltje voor de schouw en een Flatscreen TV in de hoek.

@Waldorff & Ratteke, jullie huizen klinken erg goed ! Echt een domper dat het bij Waldorff zo klote afloopt, bah ! Hopelijk vind je snel een nog mooier plekje (ik blijf positief).

En Ratteke, klinkt echt super (zelfs met de minpuntjes), heerlijk zeg dat dakterras.

Dingen die ik mis in mijn huis:

- een bad

- een fatsoenlijke tuin (we zijn blut nu na de verbouwing dus hard aan het sparen).

- Garage (helaas pindakaas)

Maar wat ik wel heb:

- Inloopkast

- Grote nette zolder (waar je blij mee kan zijn he?)

- Kelderkast

- Grote (rommel zooi) tuin

En vast nog meer maar moet ik nog even over nadenken....
quote:Ratteke schreef op 13 februari 2012 @ 17:05:

Het interieur zou ik niet zo veel aan veranderen. De meubels die we hebben, hebben we nog niet zo lang, een paar jaar. Die ben ik nog niet zat. Ik zou alleen een nieuwe bank willen en een nieuwe leunstoel. Bank is een beetje ingezakt en de stoel gaat kapot.

Ik zeg: marktplaats!

Heb ik een bankstel van nog geen jaar oud gevonden voor 150 euro, een tiende van de nieuwprijs.

Salontafel van 400 voor 35, heb ik wel nog zelf overgeschilderd.
@Iris, jouw interieur lijkt sprekend op dat van mij !

Helaas heb ik niet zo'n mooi plafond als op jouw plaatje haha.

Prachtig hoor !!

@redband, oh echt heerlijk zo'n grote eethoek ! Kan me helemaal voorstellen hoe rijk je je voelt als je daar zit te eten met je familie & vrienden, gaaf hoor !!
Ik woon in een middelgrote stad, vlakbij winkels, bioscopen en theater. Aan een rustige, net niet doorgaande, weg met veel groen, oude en nieuwe huizen door elkaar heen.

Ons huis is vrijstaand (200m²), dus nooit burengeluiden en dat is een heel rijk gevoel, omdat we bijna ons vorige huis zijn uitgepest, onbedoeld maar wel heel vervelend.

Wat het fijne aan dit huis is, is dat we een grote aparte eetkeuken hebben met veel lichtinval, een warme gezellige tv hoek en een aparte speelkamer.

En binnenkort een tweede badkamer met ligbad en infrarood sauna.

Inrichting is (in wording op het moment) sjiek, antiek.

Eikenvloer op de grond, met lichte muren.

Alleen mijn bankstelsel is aan vernieuwing toe, maar ik weet nog niet wat.
quote:Shitney schreef op 13 februari 2012 @ 17:14:

@redband, oh echt heerlijk zo'n grote eethoek ! Kan me helemaal voorstellen hoe rijk je je voelt als je daar zit te eten met je familie & vrienden, gaaf hoor !!De eethoek komt uit een erfenis vandaan, zo gaan wij dus weer jaren door met familie etentjes.
quote:helene31 schreef op 13 februari 2012 @ 17:12:

[...]

Ik zeg: marktplaats!

Heb ik een bankstel van nog geen jaar oud gevonden voor 150 euro, een tiende van de nieuwprijs.

Salontafel van 400 voor 35, heb ik wel nog zelf overgeschilderd.

Nee, dat kan ik écht iemand anders niet aandoen. Of die persoon moet een bank zoeken voor de hele grote hond die ze hebben, dan kan het wel. Het is een loungebank, ligt héérlijk maar is nu na 4 jaar wel aan vervanging toe. Wisselen van kussens helpt ook niet meer.

En de stoel is stuk. De naden laten los en de vulling is ook niet meer je van het. Er zit zo'n uitklapding aan voor je benen en als je zo zit voel je een houten rand in je dijen. Niet fijn meer.

Ik ben best wel blij met mijn huis hoor, maar het is best stoffig. Er zit een klein tuintje bij waar ik heel blij mee ben. Alleen zo jammer dat er geen bloem wil groeien. Ik moet daar nieuwe aarde in doen maar dat is zo'n heidens karwei. Er staat wel een prachtige grote vlinderstruik in. Was en ben ik heel blij mee. Zo mooi in de zomer!
Huh? Ik bedoel voor een klein prijsje zelf een andere bank zoeken, niet dat je hem gaat verkopen.

Onze bank was geruineerd door de kat, die hebben we in stukken geslagen en afgevoerd.
Ik ben supergelukkig met mijn huis én mijn inrichting. Knus 80-gerjaren halfvrijstaand tweekappertje, met een mutsje (dat wil zeggen meteen een schuin dak pal vanaf de beneden verdieping) Kan de boeiboorden haast aanraken.

Woon hier ruim 18 jaar, ons eerste (en hopenlijk ook laatste koophuis) Beneden groot, grote megagave tuin eromheen, boven niet bepaald groot maar wel knus en hè, met z'n tweetjes hebben we niet veel ruimte nodig. Pal aan een dijk, bos tegenover, midden in de drukke randstad.

Beneden is alles 2 jaar geleden vernieuwd maar dan ook alles, van keuken tot plee, van vloerverwarming tot stucwerk én 100% alle meubels vervangen. Omdat we na 10 jaar mantelzorg gewoon een hele nieuwe start wilden. Alles zwart-wit maar mét een mooie uitstraling, heul veel witte orchideeën en massa's witte bloemen. Ook de badkamer is net vervangen, plaatje is het geworden naar onze mening maar tegen de verwachtingen in is die niet zwart wit maar een soort van zilvergrijs met wit en echt megastrak met een inloopdouche en meer van die mooie zooi. Dit voorjaar hebben we rondom strakke grijze markiezen laten aanbrengen, iets waar ik al jaren van droomde en dat maakt het helemaal áf.

Ons huis is ons thuis, het is gezellig, heeft een superlocatie en de bovenverdieping wordt zeer binnenkort ook aangepast, een inloopkastenkamer(en dat voor iemand die winkelen háát), zolder wordt voorzien van extra bergruimte, nieuw bed incl. speciale matrassen voor mijn slechte rug, nieuwe vloeren, schilderwerk allround dus er zullen nog zat klussers hier bezig zijn. Maar Oh, wat genieten wij van ons speciale plekje, zeker de tuin, die is echt supergaaf en heul geliefd bij de buurt (los van de flessen witte wijn en de koffie die hier altijd klaar staat voor aardige buurtgenoten, laat staan mijn harige vierpoter die heel gezellig is)

Dus alles zwart-wit-grijs maar aangezien ik een gezellige hond heb is het hier bepaald niet ongezellig .

Ik ben zwartgallig, man is grijzend en de hond is een spring-in-het-veld, dus een heel gezellig huis met nog een boel werk.

Zitten te wachten op de offertes vd timmermannen voor al die kasten en zo dus even wachten of ik daarna nog zo vrolijk kijk, hahaha.

Kortom, kleurloos huis, alles zwart/grijs/wit maar met wél een kleurrijke bewoonster en en toch een huis met veel sfeer, zeker de tuin.
Waar ik nu woon is mijn eerste koophuis. Ik had nogal wat eisen toen ik op zoek ging naar een huis.

Glas-in-lood-ramen, en-suite deuren, houten vloer, openslaande deuren naar de tuin, een bad, een mooie keuken, dicht bij het station/centrum en park.

Het enige waar ik op heb moeten inkrimpen is; de tuin (is slechts 2,30 bij 4), maar ik heb wel een dakterras. En het bad. Dat is een luxe douche geworden.

Het huis komt uit 1910 en bevat prachtige stijlkenmerken als mooie bewerkte deuren, prachtige schouwen, de houten vloer, mooi houtsnijwerk (deur), groen glas in lood ramen, noem het maar.

Mijn stijl is echt bohemian. Lekker druk, alles wordt gecombineerd. Antiek met modern. Rood met paars. Veel foto's en schilderijen.

Mijn voorbeeld was dan ook Villa kakelbont. hihi

Toch is het erg gezellig en genoeg plek voor al mijn vrienden als ze willen blijven slapen. Iedereen wil ook altijd blijven.

helaas wordt het wel een beetje klein nu en denk ik er toch steeds vaker over na om te verhuizen. Gaat nog moeilijk worden om dit te overtreffen.
quote:helene31 schreef op 13 februari 2012 @ 17:30:

Huh? Ik bedoel voor een klein prijsje zelf een andere bank zoeken, niet dat je hem gaat verkopen.

Onze bank was geruineerd door de kat, die hebben we in stukken geslagen en afgevoerd.Oh... zo...
-
Als je dit een jaar geleden had gevraagd had ik gezegd:

de buurt is niet fantastisch en het huis zou ik nooit willen kopen, maar ik ben wel heel blij met mijn huurflatje van de woningbouw tegen een schappelijk prijs. Genoeg comfort en genoeg ruimte zeker voor deze prijs.

Mijn spullen zijn een bij elkaar geraapt zooitje, veel gekregen, alleen wat accessoires nieuw, maar het past eigenlijk nog best goed bij elkaar.

Nu zeg ik het zelfde over mijn huis, maar ben ik wel klaar met mijn bij elkaar gekregen meubels en wil ik dolgraag een nieuwe bank, nieuwe stoelen en een nieuwe eethoek, maar het schip met geld is nog niet binnen (of misschien toch wel en gewoon aan andere dingen uitgegeven)
Ik ben dol op mijn huis (en maar goed ook, want ik heb er meer dan 3 jaar op mogen wachten)! Beneden is het heel ruim en doet ontzettend warm aan. Ik heb koloniale meubelen, dus allemaal donker van kleur, met een moderne slag er in door de strakkere bank en stoelen. Maar allemaal heel robuust. De muren zijn oudrood en creme, wat dus de ruimte heel sfeervol maakt. Ook heb ik een prachtig koloniale rode kast, met ingekerfde bloemen en sierranden. Maakt de ruimte helemaal af.

Boven is het bewust wat koeler aangekleed, wat romantischer en fijner. Koele tinten zoals wit en lichtblauw.

Ik wil er alleen nog meer lijsten ophangen, extra sierkussens en wat plaids, het mag wat meer bohemian, meer vrouwelijk (althans, beneden). Alhoewel het voor nu goed is, heb ik weer genoeg ideetjes...
quote:thaorchid schreef op 13 februari 2012 @ 17:33:

Ik ben supergelukkig met mijn huis én mijn inrichting. Knus 80-gerjaren halfvrijstaand tweekappertje, met een mutsje (dat wil zeggen meteen een schuin dak boven de benedenverdieping)

Kortom, kleurloos huis, alles zwart/grijs/wit maar met wél een kleurrijke bewoonster en en toch een huis met veel sfeer, zeker de tuin.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik woon ook in mn zelf gefinancieerde appartementje, zo relaxt!

Ik heb 1 paarse muur, rest is wit en dan hoogglans meubels. Ruime slaapkamer, kledingkamer en een studeerkamer... Maar daar kom ik nooit dus het enige nuttige wat daar staat is de kattenbak! :-) Mis alleen nog leuke assecoires :( daar heb ik het best lastig mee...
lang genoeg
Ja, heel gelukkig. Zou ook niet handig zijn om ontevreden te zijn want ik had er geen geld voor gereserveerd dit jaar.
it's a big club and you ain't in it
[quote]nouschi schreef op 13 februari 2012 @ 18:33:

[...]

Whahaha, ja, twéé mutsjes, het dak en ikke

Welke van de twee de grootste muts is moge duidelijk wezen
Ringelding, besef wel dat je wel heel makkelijk te achterhalen bent zo.(als je tenminste MK uit S bent)
Thanx pinks.....wist niet dat manlief me ook beheerder had gemaakt (maar dan nog ook makkelijk te achterhalen) heb de link verwijderd als je gewoon via facebook zoekt dan kom je er ook wel.
halllooo,

ik heb zelf een gloed nieuwe woning gekocht ! =) kleine slaapkamer & badkamer maar wel een ruime woonkamer. Ik heb hem zelf nog ruimer laten lijken door het Perzische tapijt dat ik vorige week heb gekocht ! miss een aanrader voor jullie... [spam] geeft meer de oosterse ervaring in je huis ;) verder zijn mijn muren wit geverfd met en sommige crême. als jullie een foto willen hebben stuur dan even reactie hierop.
Ik ben heel tevreden met mijn interieur. De keuken is nieuw en in het oud blauwe wat ik al tig jaar mooi vindt, met wat mooi blank ruw eiken ertussen.

Mijn serre bestaat uit rotan, grenen kasten, een gepimpt buikkastje en een gepimpte eettafel (oud groen met goud afgezet), en mijn woonkamer bestaat uit hout. Honingkleurig of roodbruin hout zoals mahonie. Het is niet van alles hetzelfde, het is bij elkaar gezocht. Dat is weer wat anders dan samengeraapt. Niets is hetzelfde, maar alles past bij elkaar.

Oh... en veel tierelantijntjes! Zoals glazen vazen of schalen, fotolijstjes, zilveren kandelaars.... een chinees kistje met parelmoer ingelegd... dat soort dingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven