Gezondheid alle pijlers

Ontstoken oog? allergisch?

13-02-2012 23:35 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eergisteren werd ik wakker met dikke opgezette ogen. Het leek wel of ik echt ontzettende wallen had. De volgende dag werd het al minder. Vanmorgen toen ik wakker werd waren mijn ogen al weer iets dikker, maar niet zo dik als eergisteren. Mijn oogleden voelen erg droog en stroef aan. Ook onder mijn oog voelt alles erg droog aan. Het is ook een beetje rood. Ik heb zelf al meerdere oorzaken bedacht:

- Ik heb sinds 1,5 maanden nieuwe lenzen

- ik gebruik sinds een maand een nieuwe oogmake-up remover.

- eczeem

Wat denken jullie? Zou het ook een ontstoken oog kunnen zijn?

Het jeukt best wel...word er een beetje gek van
Wij zijn geen dokters, hè.

Maar goed, stop met die remover en draag tijdelijk een bril. Kijken wat er dan gebeurt
Nee ik weet het. Als ik er morgen nog last van heb (en ik ben bang van wel) dan ga ik inderdaad naar de dokter. Ik vroeg me alleen af wat het zou kunnen zijn.
Saai onderwerp eigenlijk...maar het jeukt zo haha. Is er niemand die het herkent?
Ik heb het ook. Rood en schraal onder mijn ogen en dikke ogen 's ochtends. Ik dacht dat het mijn nieuwe mascara was, maar de huisarts gaf aan dat het door het weer kan komen.
Zolang je ''gedoe'' met je ogen hebt is het sowieso aan te raden om je lenzen tijdelijk te verwisselen voor een bril. M.b.t. je klachten: het kan van alles zijn. We kunnen hier met z'n allen van alles gaan roepen maar dat gaat jouw klachten niet oplossen. Mijn mening is dat je met je ogen niet voorzichtig genoeg kunt zijn, dus bezoek voor de zekerheid even je huisarts. Deze zal je wellicht oogdruppels voorschrijven of doorverwijzen naar een oogarts.
Heb je nieuwe makeup?

Mascara, eyeliner, oogschaduw etc?
Uit ervaring weet ik helaas ( of gelukkig) hoe belangrijk mijn ogen zijn. De lenzen heb ik ook niet meer in gedaan en ik draag nu mijn bril.

t is zo'n rot gevoel...

Ik heb nog nooit ontstoken ogen gehad. Geen idee ook waar je dan last van hoort te hebben. Ik zit zelf te denken aan een allergische reactie, maar goed het is inderdaad alleen maar gissen.
quote:charlottecharles schreef op 13 februari 2012 @ 23:50:

Heb je nieuwe makeup?

Mascara, eyeliner, oogschaduw etc?Gebruik alleen mascara...al jaren hetzelfde merk. Ik heb in het weekend wel eyeliner gebruikt..maar dat gebruik ik zelden en heb normaal gesproken nergens last van.
quote:ccake schreef op 13 februari 2012 @ 23:46:

Ik heb het ook. Rood en schraal onder mijn ogen en dikke ogen 's ochtends. Ik dacht dat het mijn nieuwe mascara was, maar de huisarts gaf aan dat het door het weer kan komen.

Wat gek? Door het weer? Is daar iets aan te doen? Wat doe jij tegen de droogheid? Ik durf er niets op te smeren, maar het trekt zo.

Jeetje dat zijn een hoop vragen.
quote:reason80 schreef op 13 februari 2012 @ 23:51:

[...]

Gebruik alleen mascara...al jaren hetzelfde merk. Ik heb in het weekend wel eyeliner gebruikt..maar dat gebruik ik zelden en heb normaal gesproken nergens last van.

Wat is 'zelden'? M.a.w.: is de eyeliner die je hebt gebruikt al 'oud'?

Je kan je voorstellen dat zo'n eyeliner wemelt van de bacteriën, en als je zo'n ding eens in de maand gebruikt, en al 2 jaar jaar met dezelfde doet, tsja.... dan is het wel logisch!
quote:reason80 schreef op 13 februari 2012 @ 23:53:

[...]

Wat gek? Door het weer? Is daar iets aan te doen? Wat doe jij tegen de droogheid? Ik durf er niets op te smeren, maar het trekt zo.

Jeetje dat zijn een hoop vragen.Ik smeer er oogcrème op en gebruik oogdruppels en verder wacht ik even af of het overgaat. Ik hou het wel goed in de gaten, want wil niet te lang gedoe rond mijn ogen.
quote:charlottecharles schreef op 13 februari 2012 @ 23:56:

[...]

Wat is 'zelden'? M.a.w.: is de eyeliner die je hebt gebruikt al 'oud'?

Je kan je voorstellen dat zo'n eyeliner wemelt van de bacteriën, en als je zo'n ding eens in de maand gebruikt, en al 2 jaar jaar met dezelfde doet, tsja.... dan is het wel logisch!Ik heb em sinds drie maanden en vier keer gebruikt...alleen op mijn ooglid, niet onder mijn oog en daar is het ook rood en schraal
ccake: Jeukt het bij jou ook zo?
Is het je oog zelf of het oog lid??
quote:reason80 schreef op 14 februari 2012 @ 00:04:

[...]

Ik heb em sinds drie maanden en vier keer gebruikt...alleen op mijn ooglid, niet onder mijn oog en daar is het ook rood en schraal Ik zou iig als eerste die eyeliner weggooien.
quote:reason80 schreef op 14 februari 2012 @ 00:05:

ccake: Jeukt het bij jou ook zo?Jeuk is niet het goede woord. Mijn ogen lijken een soort van chronisch vermoeid. Alsof ik de hele dag zware ogen heb en ze zijn wel steeds geïrriteerd, hoewel dat laatste wisselt in hoe zeer het geïrriteerd aanvoelt.
Ervaring. Overgestapt op een andere remover en het was raak. Even laten rusten en toen weer geprobeerd, weer raak. Heb de make-up weggegooid en remover niet meer gebruikt. Sindsdien geen ontsteking meer gehad. Als ik geen make-up draag heb ik sowieso nooit last van ontstekingen. Moet er wel even bijvertellen dat ik heel allergiegevoelig ben en daarom sowieso al vrij weinig make-up draag.

Oog of alleen ooglid?

Ik had zelf last van een opgezet ooglid. Deed pijn bij het knipperen. Zakte na een dag of 2 af, geen medicatie nodig. Oog zelf niet ontstoken en ooglid jeukte/kriebelde vrij erg toen het begon te slinken.

Herkenning?
quote:linna schreef op 14 februari 2012 @ 00:06:

Is het je oog zelf of het oog lid??Echt mij ooglid...oogwit is niet rood. Het lijkt ook of ik enorme wallen heb...echt geen gezicht.
quote:Uncharted schreef op 14 februari 2012 @ 00:12:

Ervaring. Overgestapt op een andere remover en het was raak. Even laten rusten en toen weer geprobeerd, weer raak. Heb de make-up weggegooid en remover niet meer gebruikt. Sindsdien geen ontsteking meer gehad. Als ik geen make-up draag heb ik sowieso nooit last van ontstekingen. Moet er wel even bijvertellen dat ik heel allergiegevoelig ben en daarom sowieso al vrij weinig make-up draag.

Oog of alleen ooglid?

Ik had zelf last van een opgezet ooglid. Deed pijn bij het knipperen. Zakte na een dag of 2 af, geen medicatie nodig. Oog zelf niet ontstoken en ooglid jeukte/kriebelde vrij erg toen het begon te slinken.

Herkenning?

Inderdaad herkenning, gedeeltelijk. Ik heb geen last met knipperen, maar de jeuk isinderdaad begonnen toen de zwelling minder werd.

Ik lijk wel tien jaar ouder
Denk dat ik morgen toch maar een afspraak bij de dokter maak, voor de zekerheid. Kan geen kwaad. Misschien is er wel een crème of iets tegen de jeuk.
Toeval bestaat niet

Ik ben er net van af!

Ik draag geen lenzen en weinig makeup, maar vermoed dat er iets met de verbouwing gebeurd is met mn oog.

Het was gewoon een dikke puist zeg maar, net onder dat randje.

Creme van de dokter hielp trouwens meteen. Kon de mijne af met telefonish consult zelfs...

Succes, die jeuk is pretty f*cking annoying
Water koken en dat af laten koelen en daar mee spoelen. Ik heb daar een oogbadje voor,verkrijgbaar bij de drogist. Heb je zo'n oogbadje niet,kan het ook met een borrelglaasje.

Na een paar keer spoelen is de jeuk weg,hopelijk helpt het ook voor jou.
Een ontstoken oog kan ook een virus zijn,net als verkoudheid,en is dan zeer besmettelijk.

Gaat vanzelf over,maar als je er echt last van hebt,gewoon effe langs ome dokter...
oh mosterd zie ik hihi...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven