vanmiddag ingebroken :(

13-02-2012 17:22 60 berichten
Waarschijnlijk ben ik nu voor bekenden heel herkenbaar, maar soit..

Zo naar!

vanmiddag belde mijn vriend om te vertellen dat er (toen hij even boodschappen aan het doen was) ingebroken is bij ons.

Beide laptops gestolen, de dure horloges van mijn vriend, sieraden van mij (niet dat ik ze ooit droeg) onze digitale spiegelreflex. Bah.

Gelukkig de TV en andere waardevolle spullen die het wel overleefd hebben, en het is allemaal maar materialistisch.

We zijn allemaal gezond, maar toch baal ik wel behoorlijk. Vooral het idee dat ze hier binnen zijn geweest, best creepy..

O ja, en super stom en onverstandig, maar we hebben geen inboedelverzekering. Heel dom, ik weet het..

Zucht
Alle reacties Link kopieren
quote:exces schreef op 13 februari 2012 @ 21:12:

[...]

Alarmsysteem hoeft niet te eten, en als je de hond uitlaat blijft het systeem braaf op je huis passen

Mits je hem aanzet !!

Nadeel van alarm systemen; grotere huisdieren..... je moet ze steeds opsluiten voor je het huis verlaat wanneer je zoals wij met beweging sensoren werkt. Daar zit de valkuil, want ga zomers maar eens op zoek naar je kat, die kan overal zitten, ook buiten, maar dat weet je niet zeker..... Dat doe je dus niet effe als je even snel een brood wilt kopen.

Kostprijs van zo'n centrale is vaak rond de 1 euro per dag. Lijkt mee te vallen. Tot je de jaar afrekening krijgt.... shit 365 euro. Maar ja altijd beter dan je huis leeg aantreffen.
Wij hebben een systeem wat foto's maakt zodra het alarm afgaat. De meldkamer kan dan dus zien of en zo ja wat er aan de hand is. Je kunt zo zo instellen dat dieren gewoon in huis kunnen lopen.

We hebben wel een keer vreselijk gelachen. Het alarm was afgegaan en we hadden nog niet zo lang onze pup. We dachten dat die losgebroken was en de boel aan het slopen was. Wat bleek, hij was idd losgebroken, maar het alarm was afgegaan omdat hij de kat op de keukentafel had gejaagd. En op die hoogte reageerde het systeem dus wel op het huisdier. :-)
@ soley: bedankt lieverd! Hoe is het met jou? En met je kleintje?

@ sas-andrea: in Amsterdam (goeie buurt)
Vannacht trouwens prima geslapen, terwijl ik bang was dat ik van elk geluidje wakker zou worden.

Vandaag een nieuwe dag het zijn maar spullen en de laptops waren beveiligd met wachtwoorden.

Morgen een nieuwe laptop uitzoeken
Maar wat voor horloges zijn het?
Noodles, ik las je bericht in je andere topic en wou je even een knuffel geven. Dit is altijd een rotgebeurtenis, maar nu komt het helemaal slecht voor jullie uit lijkt me zo! Sterkte meid.
Noodles, mooi dat je er niet letterlijk wakker van hebt gelegen. Een hoop te regelen nu natuurlijk. Fijn dat je een laptop kunt lenen van je werk, dan kun je tenminste iets.

Hier gaat het zo-zo, ons spookje begint iets beter te slapen maar wij hebben nogal wat in te halen. En sinds twee dagen durft ze dan eindelijk te lopen
Hey soley,

Ik las net je bericht op mijn andere topic.

Wat heftig dat je nu met een burn out thuis zit

Wel goed dat je man hulp gezocht heeft. Hopelijk helpt het jullie.

Maar ik kan me voorstellen dat je er doorheen zit.

En wat knap van N dat ze loopt, gefeliciteerd! En al helemaal super dat het slapen beter gaat, nu Lekker een inhaalslag maken.

Als je het fijn vindt kun je me mailen op vivanoodles@gmail.com

Ik forum momenteel even alleen mobiel, dus een bericht schrijven duurt hier echt een eeuwigheid..

Liefs en sterkte!
@ spectral:

Een vulcain cricket (weet niet of de spelling goed is).

Twee nooka's (weet niet welk type, ik had een witte brede en hij een donkere met een leren bandje).

Een horloge van diesel, brede band van leer, groen en bruin.

Een heel oud dames horloge, weet ook niet precies het merk etc, maar deze wilde hij voor mij op gaan knappen) was echt een mooi ding, maar wrs weinig waard.

Een telefoon-horloge, gekkke gadget eigenlijk meer voor de heb.

Nog wel meer geloof ik, kan het nu even niet vragen.

Zijn duurste horloge had hij gelukkig om, maar zelfs dat merk is me even ontschoten. Maar goed, die heeft hij nog..
Laat hem dat even op horlogeforum.nl posten, daar kennen ze dat soort merken wel en die houden alles goed in de gaten....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven