Mode & Beauty alle pijlers

FCC-outfit-tips-topic

05-02-2012 12:17 185 berichten
hier istie dan! Ojeetje, met de verkeerde titel Kan ik dat nog veranderen? Iemand?

Ga vandaag schaatsen dus: thermo legging, spijkerbroek, thermotop, wollen coltrui (zwart), lammy jack, wanten en muts. Fijne zondag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Oh Phips, wat voor vrijwilligerswerk doe je? Is dat in de klassieke muziek, of zijn dat twee verschillende dingen?
Sylphide: nee, dat zijn twee verschillende dingen. Vrijwillig werk ik op een kinderdienstencentrum, erg leuk! En muziek is inmiddels ook wel min of meer

"vrijwillig" maar dat is wel mijn beroep en ook erg leuk.

Voor morgen heb ik nog geen plannen, ik denk niet dat kind morgen alweer beter is, dus dat wordt een beetje in en om huis rommelen.

En Sylphide: wat ben jij actief in de dans, wat leuk! En je broek klinkt leuk.

Ik ben niet zo sportief, maar fiets en wandel wel graag. Vandaag " rook" ik alweer wat voorjaar, krijg dan zo'n zin om dan lekker naar buiten te gaan! En tijdens het fietsen kan je niet winkelen, hoewel, dat ligt er een beetje aan welke kant je op fietst....
Leuk om te horen wat iedereen doet en aantrekt!!

Sylphide, ja, in jouw vakgebied vallen inderdaad de klappen. Ik ken meerdere mensen die op zoek zijn. Maar gelukkig zit je niet bij de pakken neer. Leuk dat je danst. Ik ben zo houterig als een bezem en kan alleen maar vol bewondering kijken naar dansende mensen.

Phips, succes met je zieke kind. En inderdaad, fijn zo'n familielid maar goed dat je je eigen weg hebt gevonden.

Ik ben momenteel herstellende van een burn-out. Ben er 3 maanden uit geweest en nu weer langzaamaan aan het terugkomen. Was in het begin dus erg wennen om me weer leuk aan te kleden. Heb letterlijk 3 maanden op de bank gehangen in m'n joggingbroek. Dat heeft me wel geholpen weer eens goed naar mezelf te kijken en prioriteiten te stellen.

Ik ga nooit zo tussendoor de stad in maar ging elke 4-5 weken met vriendinnen de stad in en gooide dan heel wat geld stuk

Vandaag een paar uurtjes gewerkt en ik had een kort wit/rood/grijs/zwart rokje aan met m'n zwarte Aldi thermolegging (topaankoop), lompe zwarte laarzen en een zwarte v-hals trui met een knalrode colsjaal.

Morgen hoef ik niet te werken. Ik werk momenteel 3 ochtenden. Ik ga lekker sporten en de administratie bijwerken.
Leuk zeg om te lezen wat voor mensen jullie zijn........

Ik ben 51 en word meestal begin 40 geschat; ben gezegend met een dikke, vrij gladde huid en een medium maat 38 figuur.Ik werk op een universiteit, dus veel met studenten en heb ik 2 pubers in huis; dat houdt me jong, haha . Ik woon 12 km van mijn werk en fiets zo mogelijk iedere dag; daarnaast doe ik t'ai chi, pilates en yoga (in 1 les). Nu het ijs en de sneeuw weg is ben ik ook wel klaar met die winter. Vond het heerlijk om weer te schaatsen, maar niet zo fijn om te glibberen op de fiets vanmorgen. En ik heb zin in pumps in plaats van laarzen. Ik heb ze in soorten: zwarte oma Duck , met luipaardprint, donkerblauwe sleehak, zwarte Mary Janes (van dr Martens, die liefde gaat nooit over) rode met een blokhak..

Vandaag me vrij eenvoudig gekleed: zwarte dunne wollen coltrui,grijze drollenvanger, enkellaarsjes met hoge hak. En..........een ketting! Dat kan alleen met een coltrui vanwege die sieradenallergie. Verder haar half omhoog en mijn leren jack aan. Zit nu al te denken wat ik overmorgen aan moet, dan moet ik op een congres een presentatie geven; dan doe ik het liefst iets roods aan, maar de rode jurken die heb zijn te koud of te netjes. Rode rok met zwarte top, zou kunnen. Morgenavond maar even shoppen in de kast..................
@ Koreveen: heftig, een burn-out! Fijn te lezen dat het inmiddels wat beter gaat. Zal inderdaad wel weer een hele omslag zijn! Wat vinden je shopvriendinnen van de uitdaging? Of ga je gewoon niet meer mee uit zelfbescherming?

@ Sylphide: lijkt me lastig, zoveel trainen en dan een hekel hebben aan sportkleding Leuk dat je zoveel verschillende dingen doet, maar lijkt me wel druk zo nu en dan! Is het allemaal een beetje te combineren? Een mannenomgeving bevalt me heel erg goed tot nu toe, hoewel het op m'n werk soms net zo goed een enorm kippenhok kan zijn...

@ Jacobsbenen: geen idee hoe ze eruit zien, maar ben nu al jaloers op je luipaardpumps! Vlak voor de kerst zag ik geweldige luipaardveterpumps, maar helaas, ook de grootste maat was nét te klein :( Staan nog steeds op m'n verlanglijstje... Voor over een jaar

@ Rebells: haha, ja dat herken ik ook wel... Vooral toen ik hier net werkte stond ik geregeld te sputteren met een rooie kop... Vooral op m'n haarstrikken kwam wel eens commentaar (bij gebrek aan een beter woord). Maar ook dat went Zolang het maar geen vervelend commentaar is vind ik 't best!

@ Phips: hoe gaat 't inmiddels met je kind? Voelt 't zich al wat beter? Lekker flauw familielid inderdaad, niet teveel op letten hoor ;)

Grappig; ik lees toch veel over combinaties met rood en zwart, en dat jullie 'vroeger' ook een wat alternatieve kledingstijl hadden! Nou is dat voor mij nog niet zo lang geleden (heb de middelbare school zo'n zes jaar geleden verlaten), maar heb wel de velours gewaden vaarwel gezegd en ik zal ze niet missen! Toen vond ik ze fantastisch

Vandaag droeg ik:

En ik had een bad hairday :(

Momenteel is het outfit+witte bloemvlekken overal (maar die appeltaart staat in de oven!). Heb een muziekje opstaan, net m'n lunch voor morgen klaargemaakt, zit nu te wachten tot m'n broodbakmachine me vertelt dat m'n broodje klaar is. En dan naar bed!
Dat ziet er weer erg leuk uit Mimisaur! Lekker, zelfgebakken appeltaart! Wij bakken ook zelf brood, alleen 's nachts. Als we wakker worden is het net snijdbaar. Mmmm......

Dapper, Jacobsbenen, heb je ook gefietst met de gladheid? Wel lekker, iedere dag 24 km fietsen, ben je meteen weer fit!

En sterkte voor jou, Koreveen. Ik hoop dat je er weer een beetje bovenop komt. Trek iets gezelligs aan uit je kast, maar zo te lezen had je dat al gedaan.

Kindlief is nog niet echt beter, verhuist van bed naar bank en weer terug. Wil alleen maar slapen, en dat wil ie normaal gesproken eigenlijk nooit:)

En gelukkig trek ik inderdaad inmiddels aan wat ik zelf wil, als ik twijfel (loop ik niet voor gek, ben ik hier niet te oud voor enz) vraag ik advies aan mijn puberdochter die altijd goudeerlijk is.(op dat gebied dan tenminste:)

Vandaag mijn fijne blauwe gebreide jurk, topaankoop geweest! Vind hem leuk, zit ontzettend lekker en nog biokatoen op de koop toe! Met een zwarte legging en donkerblauw t shirt er onder. Slijten jullie leggings ook zo snel? Die van mij worden na een jaar al dun terwijl ze helemaal niet zo goedkoop waren. Haalde ik er ook nog eentje open aan de rits van mijn laars, grrrr. Die heb ik maar weer "vakkundig" dichtgenaaid, als ik hard loop valt het niet al te veel op.
Vandaag een heel kort.

@mimisaur, wat een leuke outfit heb je toch weer aan!

@Phips, hoop dat je kind weer snel beter is. Mijn leggings gaan ook niet heel lang meer hoor. Dat van die laarzen, dat ken ik wel van panty's, dat bij bepaalde laarzen (lees de ritsjes waarmee ik de laarzen dichtdoe) er haaltjes aan maken (of gewoon een ladder).

En wat heb ik aan vandaag:

Mijn blauwe rokje met kleine witte sterretjes (HEMA)

Daarop een zwart haltertopje, met een strikje in mijn nek.

Daarover een donkerblauw vestje met v hals en knoopjes (alweer HEMA).

Een zwarte dikke panty

Laarzen (zwart) met een hakje.

"Afgestyled" met een dun "knitted"sjaaltje in gebroken met gouden streepjes over de breedte van het sjaaltje.

Het geheel ziet er al een beetje lente-achtig uit, door het sjaaltje!

Morgen weer uitgebreid!
Heee, wat is het hier stil!

Heb vandaag gemerkt dat de challenge ook z'n impact heeft op andere gewoontes van me. Meestal surfte ik in de pauze even naar Bol, en meestal bestelde ik dan ook iets. Of ik las/hoorde iets over een boek en dan moest ik dat meteen hebben. Intussen heb ik al een maand niets gelezen, dus er ligt nog een flinke stapel! Vind inmiddels dat die eerst maar eens uit moeten. Oh, en vanochtend las ik hier iets over een kookboek met zo'n honderd taartrecepten, en ik dacht 'oeh, die wil ik', tot ik me realiseerde dat ik daar ook nog een stapel van heb liggen, nog nooit uitgeprobeerd... En dat dat dus ook niet nodig is Vandaag alleen een nieuwe weegschaal gehaald, en een pakje zwarte kledingverf om dat gare bruine jurkje een make-over te geven!

Outfit niet heel bijzonder: grijze trui-jurk, zwarte panty, hoge zwarte laarzen met hak (fluweelachtige stof) en een zwart sjaaltje. Beetje chique, toch comfortabel!
Het is inderdaad een beetje stil. Ik geef de schuld aan mijn hevige verkoudheid...;-)

Had het gisteren best druk en als je dan zo loopt te snotteren, dan heb je iet veel zin om te schrijven.

Gelukkig heb ik vandaag een rustiger dagje!!

Voordeel van snotteren en hoesten en je niet lekker voelen....mijn shop-gedrag beperkt zich tot zakdoekjes, een neusspray en een zak dropjes bij de dichtsbijzijnde drogisterij.

Ik heb helemaal geen zin om te shoppen. Maar ja, dat vind ik dan ook het enige voordeel...

Ik ben erg toe aan het voorjaar !!!

Oh Mimisaur, ik vind het heel herkenbaar hoor. Ik bedenk mij bij alles, is het wel echt nodig. En inderdaad een boek met 100 taartrecepten. Ik denk dat je via internet ook wel aan 100 taartrecepten kunt komen...alsof je in korte tijd honder taarten gaat maken.

Ik heb dat altijd met crèmes en bodylotions enzovoort. Of andere beautyproducten, make up...of aanbiedingen bij de Kruidvat, Etos enz

Ik maak mij altijd redelijk sober op, ik heb van mijzelf een mooie en gladde huid en als ik niet shop, dan hang ik de gedachten aan dat je op je huid zo min mogelijk poes-pas moet smeren...omdat dat alleen je huid belast.

Hoeveel heb ik dan nodig????

Nu merk ik dat ik het zonde vind om dan aan te gaan schaffen.

Ik heb het eigenlijk niet nodig!

Wat betreft de outfit van vandaag, nu nog even in joggingbroek en trui. Gisteren had ik het druk, ondanks het gesnotter. Ik heb toen een oud shirt uit de kast getrokken. Met oud bedoel ik meer dan 5 jaar geleden aangeschaft...niet met gaten en slijtageplekken. Ik heb eens gekeken wat ik daarbij aan kan trekken, het is het volgende geworden:

- "oud"shirt: zwart met blauwe bloemetjes en een driekwart mouwtje. Het shirt heeft twee van die linten in de taille, die ik achter heb gestrikt. Het heeft een mooie v-hals. Doet een beetje chinees-achtig aan.

- daaronder een zwarte kol-shirt met lange mouwen

- Een bootcut spijkerbroek

- Zwarte veterschoentjes met hoge hak

- Grote creolen in de oren.

Niet verkeerd! Doordat het shirt korte is dan de huidige mode, kwma mijn taille goed uit. Dat was ik even vergeten.

Qua bovenkant van mijn lichaam ben ik erg goed bedeeld, de verhoudingen kloppen goed. Wat betreft de onderkant heb ik het iets minder getroffen: korte beentjes met stevige bovenbenen en knalkuiten ha ha ha!

Mss is het huidige modebeeld niet het beste voor mijn figuur, alhoewel ik steeds meer getailleerde dingen voorbij zie komen. Gelukkig heb ik die nog wel in de kast.

Voor vandaag moet ik nog even kijken. Ik heb geen bijzondere dingen in de planning. En ik wil het mijzelf een beetje makkelijk maken! Kom er vanmiddag op terug!!!
Hoi hoi, nou, ondanks gesnif en gesnotter klinkt het weer goed Mimisaur en Sylphide. Hier inmiddels twee zieken op de bank, gaat lekker dus. Nu maar hopen dat ik zelf op de been blijf:)

Vandaag heb ik een lila/paars rokje aan met paars tshirt en streepjes maillot (met zwart, grijs en paars) en een lila/paars vest. Combi dank zij jullie, zowel de rok als het vest vond ik wel leuk maar droeg het nooit omdat ik het vest eigenlijk saai vond staan en de rok te truttig. Maar samen is het erg leuk. Ben dus helemaal blij met m'n nieuwe kleren die al zeker twee jaar in de kast hingen!

Verder koop ik ook minder, vraag me inderdaad eerst af of ik het wel nodig heb of dat ik het misschien gewoon al heb.

En na een hoop gezeur na een internetbestelling ben ik daar ook wat voorzichtiger mee geworden.....

Vandaag maar wat opruimen in huis en de zieken verwennen. Groetjes allemaal!
Ik ben ook een enorm gunstige aanbieding mis gelopen. Was mijn geld en pasjes vergeten. Nu heeft iemand anders ze gekocht. Ik hoop dat die er heel blij mee is. Het was een twijfelgeval en dat heeft zich zo opgelost.

Door die nieuwe laarzen kan ik wel meer combinaties maken met de kleding die ik al heb. Nu loop ik toch wel vaak met dezelfde kleding. Met de naderende lente is dat toch wel fijn.

O ja, die leggings die snel slijten. Ik koop er altijd meerdere als reserve. Heb begin dit jaar alleen een dikke legging gekocht in een kleur die ik nog niet had, maar wel nodig had. Heb er ook een aantal goedkope van de Hema. Soms draag ik er een dunne onder en als reserve in mijn tas. Ik heb er op het moment voldoende en koop er dus zeker geen bij.

Ik heb ook een aantal kledingstukken in mijn kast die ik eigenlijk een beetje tuttig vind, maar met die laarzen en die andere kleur legging wordt het toch een ander plaatje, hoop ik. Het geeft wel meer mogelijkheden om combinaties te maken.

Groetjes en prettige week verder!

EDIT: Had een van mijn nieuwe handschoenen beschadigd met een klein sneetje er in. Het was even zoeken naar een dunne naald, maar heb er meerdere terug gevonden en het is goed gelukt.

EDIT: Nieuwe uitdaging dus. Zonder nieuwe laarzen toch mooie combinaties maken. Had er gevonden, maar die hebben een synthetische binnenvoering en ze rekken niet mee. Ze zijn te strak.
Excuus dat ik zo weinig laat horen, maar ik heb het deze week erg druk op het werk; laat thuis, je kent dat wel. Dan wil ik alleen nog maar hangen op de bank 's avonds...........

Ik herken inderdaad dat je je bij alles wat je wilt kopen af gaat vragen of het wel echt nodig is, maar de douchegel van Rituals (die met water transformeert tot een schuim) kan ik echt echt echt niet weerstaan; zeker niet als ze in de aanbieding zijn. Zo lekker om daarmee wakker te worden...........

Ik ging gisteren even een H&M kadobon voor een vertrekkende collega halen en ik vond geen enkel kledingstuk leuk. Dat is een compleet nieuwe ervaring voor mij, moet ik je zeggen. Grappig wat deze Challenge met je doet.

Mijn vrije vrijdagmiddag ga ik besteden aan het shoppen in eigen kast. Eens kijken of ik nieuwe combi's ontdek.

Deze week moe(s)t het vooral zakelijk, dan doe ik meestal rok met zwarte top; eergisteren een blauwig ensemble, gisteren een rode rok, vandaag een home-made tijgerprint.

Dames ik ga snel weer aan het werk. Voor de zieken: beterschap; de rest: fijne dag!
Ook hier belachelijk druk!! Ik beloof plechtig nog bij te lezen :D

Werkdruk, verkouden, en vanochtend kwam ik erachter dat de katten vanacht feest hadden gehad met de zak kattengrit. Dus ik was er al even klaar mee.

Dat van andere dingen doen herken ik. Het heeft toch geen nut meer om een winkel binnen te lopen of online kledingzaken af te struinen.. scheelt tijd haha.

*gaat weer braaf aan het werk*
Gisteren 2 borrels gehad en toen nog een etentje, dat werd afgesloten met Irish koffie, dus ik ben aan nogal brak vandaag; hoef gelukkig niet te werken. Kan helemaal niet meer tegen drank. Geen zin om te sporten. Normaal gesproken zou ik de stad ingaan om een kijkje te nemen bij mjin favoriete winkels COS en de Bijenkorf en dan door naar het leuke 2e hands winkeltje. Maar in dit nieuwe leven ben lekker aan het rommelen. Ik vond achterin de kast een donkergrijs truitje dat sluit met 20 kleine parelmoeren knoopjes. Ben nu aan het kijken in mijn knopenla of ik 20 leuke knoopjes kan vinden om er een kleuriger geheel van te maken. Zal proberen voor en na plaatjes te posten (moet nog uitvinden hoe dat werkt).

Outfit: dun wollen wijde lange blauwe truitje op skinny jeans, lekker comfortabel.

Fijne dag allemaal!
Ik heb gisteren een klein beetje gezondigd (a) vier basic hemdjes gekocht bij het kruitvat. Met 70% korting met zn vieren nu 2.40. Ik draag ze altijd overal onder en degene die ik heb zijn oud, met gaten en verkleurd. Vond dit dus wel mogen :p
@Atelier_madame, jouw zondigen is goed te begrijpen hoor.

Ooit sprak ik met een meisje en die vertelde mij dat ze voor ieder kledingstuk dat ze nieuw kocht, een ander kledingstuk wegdeed (ik heb vol verbazing staan luisteren, ha ha, dat klonk wel als heel veel discipline hebben, en dat heb ik op dit gebied natuurlijk niet..).

Maar er zit wel wat in. Nu lees ik dat je versleten hemdjes hebt met gaten en verkleurd...eigenlijk zijn jouw nieuwe hemdjes dus vervanging van de ouder...en zou je de oude weg moeten doen!

Heb je nog steeds een beetje gezondigd...maar toch wel wat minder

@jacobsbenen, ben benieuwd wat je ervan gaat maken. Mimisaur heeft een posting hier gedaan in het begin hoe je plaatjes/foto's hierop moet krijgen. Ik ben er nog niet aan te gekomen om het uit te zoeken, maar ik kan niet wachten om combi's en leuke dingen te laten zien. Die collages van Mimisaur vind ik echt leuk!

@rebells, hier ook nog steeds verkouden. Lees dat je twee katten hebt, leuk (nou, niet dat ze een nachtelijk feestje hebben gehad...). Wij hebben er hier 1. Maar die doet niet meer aan feestjes, ze is echt een bejaard dametje aan worden en doet vooral heel veel dutjes.

@Phips, hoe is het met de ziekenboeg bij jou thuis? Leuk dat je allemaal nieuwe dingen vindt in de kast, en leuke nieuwe combinaties vindt.

@Pumps, leuk dat je mee schrijft. En dat jij lekker shopt, al is het bewuster, de economie moet ook draaien en jij moet lekker genieten van je nieuwe laarzen (ik weet zeker dat je er nu ook meer van geniet, het is een bewuste koop!).

Mijn combinaties...gisteren kwam ik niet verder dan een joggingbroek, was echt ziekjes...hele dag op de bank gehangen en geprobeerd nog eea in het huishouden te doen.

Vandaag weet ik het nog niet. Zit nu mijn mail te beantwoorden en hoef gelukkig nergens heen. Ga weer vacatures zoeken en reageren, verder met mijn marketingplannetje voor mijn bedrijfje enz.

Ik heb trouwens al wat te grote en te kleine kledingstukken verkocht. Dat geld doe ik in een spaarpotje en als de 100 dagen voor mij voorbij zijn, heb ik in ieder geval een klein bedrag om van te shoppen. Ik denk dat ik dan weer opnieuw begin met 100 dagen, als het bevalt!
Ja, ik heb me nog niet voorgesteld. Ik houd mijn persoonlijke gegevens liever privé, omdat dit toch internet is. (Heb niets te verbergen, maar heb al gezien dat zelfs mijn bh-maat via google wordt doorgegeven. )

Kwam op dit forum terecht doordat ik op dat moment dringend nieuwe schoenen nodig had. Ik heb een vrij smalle voet en enkel. Kuiten die tussen slank en normaal in zitten.

Altijd al gehad en het meestal met platte veterschoenen moeten doen. Bijna nooit laarzen of pumps kunnen vinden. Meestal alleen Italiaanse designschoenen met leren zolen, maar niet passend onder jurken en rokken.

Ik pas qua leeftijd wel bij de meesten hier en heb ook gewoon een normale maat. Ben eigenlijk smal maar niet plat. De wijdte die ik nodig heb voor kleding is minder dan de lengte, maar het scheelt 1 maat.

Ik zit dus vooral op dit forum voor kledingtips. Moet veel met internet werken en zodoende zit ik wel eens wat vaker op dit forum dan ik wil. Heb de laatste jaren veel rond gesnuffeld op kledingsites om passende kleding te vinden en heb nu toch echt wel een verzadigingspunt bereikt. Ik vind kleding ook echt leuk om te bekijken, maar heb ook daar even genoeg van gezien. Kijk nu alleen maar om te zien wat de trends zijn en alleen als ik iets echt mooi vind of het nodig heb dan koop ik het nog. Maar kijk altijd eerst wat ik nog heb voor het geval dat ik niet kan slagen. Daardoor leer je anders naar kleding kijken. Je wordt er ook creatiever door. Ik moet me soms wel bedwingen om niet teveel reserve te kopen, omdat ik een beetje bang ben dat het op raakt. *)

Maar meestal is het ook wel lekker dat ik bepaalde favoriete kledingstukken die ik met bijna alles kan combineren gewoon dubbel heb. Neem er meestal even de tijd voor om eerst te kijken wat er in de winkels hangt en dan later terug te gaan om het te passen. Vlak voor de sluiting even wat kopen en dan thuis met de kast erbij kijken. Ik heb het lang geleden al opgegeven om complete sets te maken in de winkel zelf. Alleen in een modewarenhuis met bijna alle merken onder een dak en met maar een centraal punt voor de kassa daar doe ik nog wel eens. Deze uitverkoop heb ik die winkel overgeslagen, omdat ik er met gemak 5 uur kan rond hangen en dat vind ik op het moment toch zonde van mijn tijd.

Maar zit nu dus wel in dubio of ik de nieuwe laarzen zal houden of niet. Heb het elastiek dat er al zat opgerekt en daardoor is het al minder strak geworden. Heb ongeveer dezelfde gezien maar dan 3x zo duur. Ik geloof zelfs van hetzelfde merk.

Draag op dit moment een chino, gewoon shirtje en een lang warm grijs vest met Noorse print en verschillende kleurtjes erin verwerkt, maar beperk me liever tot nieuwe combinaties die ik waarschijnlijk nog ga ontdekken en uiteraard af en toe meelezen. (Ik vind het leuk om meerdere kledingstijlen naast elkaar te dragen voor zover de schoenen die ik heb het toelaten en het me staat.)

Prettig weekeinde verder en natuurlijk beterschap!

*) Noem het maar trauma overgehouden aan periode van de heupbroek en naveltrui, te korte leuke jurk met te ruime laarzen... Veel te kort of te ruim.
Dit zijn de laarzen: [img]http://ziengs-cdn.imageserve.nl/medium_image/174215.jpg[/img] Alle andere hadden een mindere pasvorm voor de voet.

Dit is het alternatief, maar die staan er over een paar maanden ook nog. [img]http://www.manfield.com/images/catalog/ ... 98211r.jpg[/img] Is op dit moment het enige paar schoenen in die winkel dat me misschien past..... Heb geen zin in de trein en parkeren is daar een ramp. Via internet bestellen heb ik ook even geen zin in.

EDIT: De onderste laarzen heb ik geprobeerd en ook die zijn krap aan. Het riempje kan je ook niet ruimer maken. Het is geen echte gesp. Je hebt er dus ook niets aan dat er een ingezet stuk elastiek in zit waarmee normaal de schacht ruimer gemaakt kan worden. Dat lukt bij deze laarzen niet. Bij de hiel en de enkel zijn ze naar verhouding ook erg ruim vergeleken bij de schacht.

Weer een sterk stukje vakmanschap van besparen op de kwaliteit van laarzen. Ze staan nu dus ook niet zonder reden voor de helft.

Veel plezier met de nieuwe shirtjes. Dat zijn bewuste en zinvolle aankopen. Je bent gek als je ze niet koopt, ze in de aanbieding zijn en je ze nodig hebt!
quote:mimisaur schreef op 13 februari 2012 @ 22:51:

@ Koreveen: heftig, een burn-out! Fijn te lezen dat het inmiddels wat beter gaat. Zal inderdaad wel weer een hele omslag zijn! Wat vinden je shopvriendinnen van de uitdaging? Of ga je gewoon niet meer mee uit zelfbescherming?

bed!

Ze denken niet dat ik het een half jaar kan volhouden! Ik ga inderdaad voorlopig niet mee. Maar 1 vriendin daar ben ik echt een shopbuddy van. Zij heeft een grotere maat dus in die winkels zal ik niets van mijn gading vinden en ik ga binnenkort weer met haar op pad. Zij zal me ook tegenhouden als ik voor de bijl ga. Wat ik niet verwacht, want ik sta er er voor 100% achter en heb nog geen kriebels.

Jeetje, veel geschreven vandaag. Iedereen succes met de brakheid, verhoudheid, griep.

Pumps, balen van je laarzen! Het is een mooie kleur.

Jacobsbenen, succes met het shoppen in eigen kast. Klinkt leuk van dat truitje met nieuwe knopen. Ik ben benieuwd.

Mimisaur, ik heb hetzelfde. Er wordt weinig "ge-Bolt". Echt geen koopbehoefte en ik heb veel boeken gekocht vorig jaar, maar door m'n burn-out kan ik me niet goed meer focussen op lezen, dus ik ga pas weer nieuwe kopen als ze allemaal gelezen zijn.

Ben benieuwd hoe het verfbad van je jurkje verloopt.

En wat Sylphide zegt: ik koop ook even geen verzorgingsmiddelen. Sla altijd groot in en wil eerst het eea opmaken.

Jeetje, wat ga ik een geld overhouden

Vanochtend thuis gewerkt en ik zit dus in een lekkere oude spijkerbroek en een rode hoodie

Vanavond met een kennis wat drinken. Dan trek ik een donkergrijs colbert, een wit print t-shirt, een lichtgrijze skinny en m'n rode laarzen aan.
@Koreveen, dat geld overhouden...dat heb ik nu al een beetje. Zat net online mijn transacties op mijn rekeningnummer te bekijken. OV chipcard, boodschapje...het was zo weinig.

En fijn dat je het weer beter met je gaat na je burnout, zoiets heeft altijd tijd nodig.

Hier een vreselijk joggingpak aan....snotter, snif...

Als ik mij weer beter voel, ga ik weer leuke combinaties maken!
Nou Koreveen, we houden je wel een half jaar uit de winkels hoor!

En beterschap voor jou Sylphide! Hopelijk heb het ergste nu gehad.

En Atelier: je hebt ze niet zomaar voor de heb gekocht, maar omdat je ze nodig had. Dat vind ik wel een groot verschil. Volgens mijn visie (althans, dat is wat ik wil doen) is het niet dat je nooit meer kleding mag kopen, maar is het bedoeld om de overconsumptie tegen te gaan. Dus eerst eens even goed nadenken voor je tot een koop overgaat. Om dat te bereiken koop je een periode niets, want vaak blijkt dat we toch wel iets anders kunnen verzinnen om het "probleem" van iets niet hebben op te lossen.

En Pumps: veel plezier van je laarzen, dat je ze maar vaak mag dragen!

Vandaag gelukkig weer 1 zieke minder, het einde komt in zicht! Mijn kleding is een gouwe ouwe, paarse truijurk met zwarte maillot en mijn 8(!) jaar oude zwarte laarsjes. Zijn nog steeds mooi en lopen nog steeds heerlijk!
Goede morgen iedereen! Vandaag al vroeg op pad, nu moet ik studeren, maar mag even korte koffie pauze:)

Heb je al knoopjes gevonden Jacobsbenen? Ik ben benieuwd wat het wordt!

En de neiging tot reserve kopen moet ik ook altijd bedwingen Pumps! Alleen als het echt heel goedkoop is doe ik dat.

Verzorgingsmiddelen koop ik altijd op vakantie in Duitsland, dus dan moet ik een beetje rekenen hoeveel ik nodig heb en wanneer ik weer in Duitsland kom. Ik kom er aardig mee uit, al zeg ik het zelf. Maar op dat moment in de winkel ziet het er wel een beetje losgeslagen uit. Mijn dochter en ik (zij doet het ook, van wie heeft ze dat?) lachen ons dan helemaal slap als we buiten staan. En mijn man vraagt altijd heel praktisch: "past het nog wel in de auto". Ik krijg alweer de lachkriebels als ik er aan denk hihi.

Voordeel is dat ik er hier dus nooit naar kijk en ook niet aan de verleiding wordt blootgesteld dingen te kopen die ik niet nodig heb. Nou, ik ga weer aan de slag. O ja, outfit van vandaag: grijze jurk (wijd van boven en smal van onder) en donkerblauw tshirt en legging.

Fijn weekend allemaal!
GM, Phips!

Ik was al vroeg sporten en had m'n tweede meetmoment en ik heb gewoon al 1,9 kg vet omgezet in 1,2 kg spierweefsel! Verder was ik rondom taille, buik en billen 2 cm kwijt. Biceps en bovenbenen gemiddeld -1,7 cm. Wauwwww en dat in 2 weken. Het gaat echt heel goed. Motivatie om door te gaan maar vanavond mag ik los met het bier!

Fijn dat je al resultaat op je banksaldo ziet, Syl. Moet binnenkort ook ff kijken.

Phips, grappig dat jouw dochter ook die hamstertrekjes heeft.

Ik zit in spijkerbroek, hoodie en dikke sokken op de bank naar schaatsen te kijken. Zo m'n carnavalsoutfit bij elkaar zoeken. Ik ga als Heeeeel Persoonlijke TrainerT. Die van mij lachte zich vanochtend rot toen hij dat hoorde.

Gaan jullie nog carnavallen of wat anders leuks doen vandaag?
Geen carnaval voor mij, hier in het hoge noorden! Dat is hier nog niet doorgedrongen, maar wie weet, ooit... 't lijkt me wel gezellig, eerlijk gezegd! Goed bezig trouwens, Koreveen, respect! Niet vanavond alles er weer aanzuipen he? :P

Vandaag panterjurkje weer aan, met een grijsbruin vestje en m'n bruine suede laarzen, was vanochtend vrijwilligen in 't zorgcentrum hier en dan hoeft 't niet te uitbundig. Ben eventjes niet zo bezig met 'nieuwe' outfitjes, heb een beetje een gare week achter de rug (paar lullige dingetjes foutgegaan op m'n werk, druk, moe etc. etc.) en ik heb het gevoel dat ik even opnieuw moet opstarten. Met andere woorden: ik ben blij dat het weekend is Ben m'n huis een beetje in voorjaarsstemming aan het brengen, net drie bossen rozen gehaald en die ga ik lekker overal neerzetten. Vanmiddag een stuk hardlopen en ik hoop dat ik me dan weer wat beter voel

Collages zijn erg leuk om te maken! Ook het plaatjes zoeken vind ik grappig, het voelt als een soort winkelen

Jacobsbenen: leuk DIY-project, en een goed idee! Misschien dat ik zelf ook zoiets ga proberen, mag dat?

Plaatjes posten is niet zo moeilijk, je moet alleen eerst de foto's even online zien te krijgen! Ik heb een account aangemaakt op ImageShack, die site wijst zich eigenlijk vanzelf. Je uploadt een foto in het gewenste formaat en IS genereert dan een zogenaamde 'forumlink', die je hier gewoon in het tekstvak kopieert. Er komt dan een reclamelinkje onder, automatisch, maar die haal ik gewoon weg

Allemaal een fijn weekend, dames! En fijne carnaval ;)
@mimisaur: ja natuurlijk mag dat! Het is nog niet af want ik had niet genoeg passende kleurige knoopjes dus ik heb er een paar bijgekocht. Ben ik nu in overtreding?

@koreveen: knap zeg! @phips: Mag ik vragen waarom je je verzorgingsproducten in Duitsland koopt?Is dat beter/goedkoper/beiden?

Ik heb ook gesport vanmorgen, extra mijn best gedaan... Nu bezig met het knoopjesproject. Qua outfit heb ik vast de basis voor het avondje uit met manlief aan: een LBD. Straks nog even kijken hoe ik het verder ga opleuken.

Ik haat carnaval, mag ik dat zeggen? Ben 1 keer meegeweest naar Brabant met een vriendin en ik voelde me doodongelukkig. Hou me er dus ver van. Het zal wel in je bloed moeten zitten. Niet dat ik niet van feestjes hou hoor, graag zelfs.. Ik begrijp overigens ook niet wat er leuk is aan meeblèren met de Toppers in een volle Arena of aan musicals.

Afijn, ieder zijn ding toch?!?! Fijn weekend damesen veel plezier bij het carnaval!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven