Jongensnamentopic
maandag 13 september 2010 om 13:40
Het is weer tijd voor een nieuw deel!
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
E-mail | redactievivaforum@gmail.com

dinsdag 14 februari 2012 om 14:24
quote:helene31 schreef op 14 februari 2012 @ 13:08:
...
Eerste naam wordt Olivier. Dan willen we hem graag vernoemen naar zijn opa's. Die heten Leo(nardus) en Jan (Johannes Willem) en ik kom niet aan een leuke moderne versie van die namen.
...
Wie helpt?
Olivier Leo(n) Jan
Olivier Jan Leon
Olivier Leo(n) John
Olivier John Leon
Olivier Leonard Johan
Olivier Johan Leon
...
Eerste naam wordt Olivier. Dan willen we hem graag vernoemen naar zijn opa's. Die heten Leo(nardus) en Jan (Johannes Willem) en ik kom niet aan een leuke moderne versie van die namen.
...
Wie helpt?
Olivier Leo(n) Jan
Olivier Jan Leon
Olivier Leo(n) John
Olivier John Leon
Olivier Leonard Johan
Olivier Johan Leon
dinsdag 14 februari 2012 om 16:18

dinsdag 14 februari 2012 om 16:39
quote:MissShopping schreef op 14 februari 2012 @ 14:24:
[...]
Olivier Leo(n) Jan
Olivier Jan Leon
Olivier Leo(n) John
Olivier John Leon
Olivier Leonard Johan
Olivier Johan Leon
Hier lees ik onbewust John Lennon
Helene, ik vind Olivier Jan Leo of Olivier Leo Jan mooi kunnen hoor! Helemaal geen rare namen vind ik en ze passen best bij Olivier.
[...]
Olivier Leo(n) Jan
Olivier Jan Leon
Olivier Leo(n) John
Olivier John Leon
Olivier Leonard Johan
Olivier Johan Leon
Hier lees ik onbewust John Lennon
Helene, ik vind Olivier Jan Leo of Olivier Leo Jan mooi kunnen hoor! Helemaal geen rare namen vind ik en ze passen best bij Olivier.
dinsdag 14 februari 2012 om 17:34
quote:kaetje schreef op 14 februari 2012 @ 16:39:
[...]
Hier lees ik onbewust John Lennon --> ik ook!
Helene, ik vind Olivier Jan Leo of Olivier Leo Jan mooi kunnen hoor! Helemaal geen rare namen vind ik en ze passen best bij Olivier.Waarom niet Olivier Leonardus Johannes? Leo(n) en Jan is heel kort, dat lange van Leonardus Johannes of Johannes Leonardus vind ik mooi bij Olivier, allemaal 3 lettergrepen.
[...]
Hier lees ik onbewust John Lennon --> ik ook!
Helene, ik vind Olivier Jan Leo of Olivier Leo Jan mooi kunnen hoor! Helemaal geen rare namen vind ik en ze passen best bij Olivier.Waarom niet Olivier Leonardus Johannes? Leo(n) en Jan is heel kort, dat lange van Leonardus Johannes of Johannes Leonardus vind ik mooi bij Olivier, allemaal 3 lettergrepen.
dinsdag 14 februari 2012 om 17:54
quote:helene31 schreef op 14 februari 2012 @ 17:48:
[...]
Dat was dus mijn dilemma, ja. Dochter heeft ook namen met drie lettergrepen, maar dan iets minder formeel. En andere lange versies van die twee namen zijn er volgens mij niet.
Zeker als je dochter ook de langere namen heeft, zou ik voor deze versie kiezen. Johannes en Leonardus zijn niet de meest moderne namen, maar het zijn dan ook niet zijn roepnamen en door de symboliek van beide opa's vind ik het juist mooi!
Bij ons zouden beide opa's Johan en Jean worden, dan krijg je Jason Jean Johan of Jason Johan Jean met dus initialen J.J.J. Nu heeft mijn vriend niet de wens om zijn kind naar zijn vader te vernoemen, anders zou het wel lastig zijn geworden
[...]
Dat was dus mijn dilemma, ja. Dochter heeft ook namen met drie lettergrepen, maar dan iets minder formeel. En andere lange versies van die twee namen zijn er volgens mij niet.
Zeker als je dochter ook de langere namen heeft, zou ik voor deze versie kiezen. Johannes en Leonardus zijn niet de meest moderne namen, maar het zijn dan ook niet zijn roepnamen en door de symboliek van beide opa's vind ik het juist mooi!
Bij ons zouden beide opa's Johan en Jean worden, dan krijg je Jason Jean Johan of Jason Johan Jean met dus initialen J.J.J. Nu heeft mijn vriend niet de wens om zijn kind naar zijn vader te vernoemen, anders zou het wel lastig zijn geworden

dinsdag 14 februari 2012 om 20:21
Olivier vind ik een prachtige naam!!!
Willem vind ik ook heel erg mooi erbij, Jan ook (maar die namen zijn van dezelfde persoon als ik het goed begrijp). Leo ietsje minder... wat kun je daar van maken, misschien Lennart? Leonard?
Olivier Willem Leonard
Olivier Jan Lennart
Olivier Jan Leonard
Mooie opties hoor!
Willem vind ik ook heel erg mooi erbij, Jan ook (maar die namen zijn van dezelfde persoon als ik het goed begrijp). Leo ietsje minder... wat kun je daar van maken, misschien Lennart? Leonard?
Olivier Willem Leonard
Olivier Jan Lennart
Olivier Jan Leonard
Mooie opties hoor!
woensdag 15 februari 2012 om 14:40
Ik ben vorig jaar maart bevallen van een meisje en verwacht in juli ons 2e kindje. Ik ben ervan overtuigd dat het dit keer een jongetje is (al weten we dat zeker over 3 weken) en ben nu al druk bezig met de namen (voorpret is het leukste toch?).
Mijn lijstje (in willekeurige volgorde)
Marcus
Samuel
Olivier (al gaat hier mijn voorkeur naar uit)
Ruben
Mats
Felix (of denken mensen dan nog aan die reclame voor kattenvoer?)
Van mij mag de naam wel een tikkeltje kak zijn, en moet zowel nu leuk zijn als wanneer hij (zij) 50 is.
Heel veel leuke namen zijn helaas al "ingepikt" door familie vrienden, maar anders zou nummer 1 op m'n lijstje Boaz zijn.
Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.
Marcus
Samuel
Ruben
Mats
Van mij mag de naam wel een tikkeltje kak zijn, en moet zowel nu leuk zijn als wanneer hij (zij) 50 is.
Heel veel leuke namen zijn helaas al "ingepikt" door familie vrienden, maar anders zou nummer 1 op m'n lijstje Boaz zijn.
woensdag 15 februari 2012 om 15:16
quote:Cejo schreef op 15 februari 2012 @ 14:45:
Marcus erg leuk
Samuel erg leuk ook als 2de naam
Olivier niet zo leuk
Ruben deze vind ik minder mooi
Mats ook leuk,wel een iets andere genre als de rest
Felix hmm ik denk inderdaad eerst aan het kattenvoer
Hoe heet je dochter??
Dochter heet Lize, waar we zeer enthousiaste reacties op kregen (al weet je niet hoe onpartijdig die zijn haha).
@ Helene31, grappig, die namen vind ik dan weer niet geweldig, met uitzondering van Bram (blijft altijd een leuke, zij het niet al te originele naam).
Marcus erg leuk
Samuel erg leuk ook als 2de naam
Olivier niet zo leuk
Ruben deze vind ik minder mooi
Mats ook leuk,wel een iets andere genre als de rest
Felix hmm ik denk inderdaad eerst aan het kattenvoer
Hoe heet je dochter??
Dochter heet Lize, waar we zeer enthousiaste reacties op kregen (al weet je niet hoe onpartijdig die zijn haha).
@ Helene31, grappig, die namen vind ik dan weer niet geweldig, met uitzondering van Bram (blijft altijd een leuke, zij het niet al te originele naam).

woensdag 15 februari 2012 om 17:42
quote:djinges schreef op 15 februari 2012 @ 14:40:
Ik ben vorig jaar maart bevallen van een meisje en verwacht in juli ons 2e kindje. Ik ben ervan overtuigd dat het dit keer een jongetje is (al weten we dat zeker over 3 weken) en ben nu al druk bezig met de namen (voorpret is het leukste toch?).
Marcus
Samuel
Ruben
Mats
Ik vind Olivier heel leuk, maar de leukste naam vind ik Felix. Deze naam werd echter door mijn vriend meteen afgekeurd voor onze zoon wegens de associatie met kattenvoer en ook een goede vriend van mij zei dat ik mijn zoon een hoop leed zou besparen als ik die naam niet zou kiezen (maar het is zo'n leuke naam!!!). De overige namen op jouw lijstje vind ik redelijk leuk, maar niet bijzonder. Bram is erg leuk, maar wel erg populair.
Nog wat kaknamen die nog niet genoemd zijn:
Maurits
Florentijn
Quirijn
Berend
Lodewijk
Laurens
Matthieu
Siem
Simon
Lucas
Marcus
Samuel
Ruben
Mats
Ik vind Olivier heel leuk, maar de leukste naam vind ik Felix. Deze naam werd echter door mijn vriend meteen afgekeurd voor onze zoon wegens de associatie met kattenvoer en ook een goede vriend van mij zei dat ik mijn zoon een hoop leed zou besparen als ik die naam niet zou kiezen (maar het is zo'n leuke naam!!!). De overige namen op jouw lijstje vind ik redelijk leuk, maar niet bijzonder. Bram is erg leuk, maar wel erg populair.
Nog wat kaknamen die nog niet genoemd zijn:
Maurits
Florentijn
Quirijn
Berend
Lodewijk
Laurens
Matthieu
Siem
Simon
Lucas