Jongensnamentopic

13-09-2010 13:40 3216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw deel!

Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
@djinges: ik ken een Lize en Mels; vind ik zelf erg mooi. Ruben vind ik trouwens ook leuk of:

Ties;

Thijme of

Hidde.

Achter Felix denk ik gelijk;' Oeh, dat smaakt...'
Djinges, uit jouw lijstje vind ik Olivier en Marcus leuk!!

Ik ben zelf ook van de kak-namen.

Hier komt mijn lijstje (sommige namen zijn hierboven al genoemd):

Marijn

Hidde

Pieter

Floris

Julien

Oliver (leuker dan Olivier)

Merlijn

Simon, Lucas en James vind ik ook leuk.

Succes!!
quote:kaetje schreef op 15 februari 2012 @ 19:55:

Ik vind Felix dan weer helemaal niet mooi.Ik ook niet. Ik denk idd direct aan kattenvoer.
@ Dinges;

Benjamin

Bastiaan

Lodewijk

Florian

Florijn

Floris

Silvijn

Siebren
Wij krijgen in juni een jongen en twijfelen tussen de namen Mats en Mels. Het is onze eerste, dus met bij broertjes/zusjes passende namen hoeven we geen rekening te houden.

Wat vinden jullie? Mats of Mels?
Sorry Sarelle, ik kan je niet helpen.

Ik vind allebei de namen niets.
@ Sarelle aan mij heb je ook niks want ik vind ze allebei leuk.

Mats ietsje leuker denk ik
@ Helene, alle meningen zijn welkom hoor! We zouden zo graag ook de mening van onze omgeving horen, maar willen de namen nog niet verklappen, dan maar meningen pijlen op het forum

@ Cejo, bedankt!
Sarelle, ben ik heel vervelend als ik zeg dat ik Melle leuker vind dan Mats en Mels?
Ik vind Mats en Mels allebei ook niet zo leuk. Melle vind ik weer een beetje meisjesachtig.
@ kaetje, haha, Melle hebben we nou net met veel moeite van ons lijstje geschrapt om de keus wat te beperken Voor ons was het een goeie nr. 3
quote:sarelle schreef op 15 februari 2012 @ 22:11:

Wij krijgen in juni een jongen en twijfelen tussen de namen Mats en Mels. Het is onze eerste, dus met bij broertjes/zusjes passende namen hoeven we geen rekening te houden.

Wat vinden jullie? Mats of Mels?Vind ze allebei geweldig. Ik zou zelf voor Mels gaan omdat er hier al aardig wat Matsen zijn .
Mats is ook een werkwoord. Iemand matsen. Ik vind het een rare naam. Ik zou dus voor Mels gaan.
quote:sarelle schreef op 15 februari 2012 @ 22:11:

Wat vinden jullie? Mats of Mels?Ik vind Mats iets stoerder dan Mels, maar ik vind het wel twee hele mooie leuke namen. Het maakt dus eigenlijk niet zoveel uit wat je kiest. Volgens mij is Mels weer iets origineler. Of niet? (kan je uitzoeken op de site van svb)
quote:kaetje schreef op 16 februari 2012 @ 10:09:

Mats is ook een werkwoord. Iemand matsen. Ik vind het een rare naam. Ik zou dus voor Mels gaan.En dat vind ik er nu juist zo leuk aan! Iemand matsen is iets positiefs. Ik vind het grappig dat die betekenis er ook bij zit. Met zo'n wolk van een baby ben je toch enorm gematst?
@ Blogbabe, leuk, zo had ik het nog niet bekeken! Ga ik vanavond aan Manlief voorleggen. Hij twijfelt aan de naam doordat het idd een ww is (en door de matsweken bij c1000 ) Dat laatste vind ik niet echt een reden, die weken zijn er vast over een paar jaar niet meer :-)

Mels is idd wat origineler, maar hier in de omgeving nog geen enkele Mats of Mels zover ik weet.
De hamsterweken zijn anders aardig hardnekkig . Maar het zijn toch de mazzelweken?

Het is wel een positieve associatie inderdaad.
Ehhh... ja da's waar 't Zijn toch echt de matsweken hoor, en dan heb je ook nog de matspas... maar ja, dat is toch ook leuk, wie heeft dat nou?!
Mels vind ik niet zo'n mooie naam, het klinkt voor mij meer als de naam van een bedrijf of een product dan een voornaam. Mads vind ik een leuke, stoere Scandinavo naam, maar met het oog op eventuele stage-/werkplaatsen in het buitenland zou ik kiezen voor de spelling Mats.

Max vind ik trouwens nu een leuke comeback maken na een periode van enorme populariteit halverwege de jaren negentig (toen je struikelde over de Maxen, Sammen, Charlottes en andere "kak" namen).
Hier in de buurt is een tijdje terug een jongetje geboren met de naam Mads.

Het is dat Iduna hier neerzet dat het een scandinavisch iets is, maar ik vond/vind het zo'n rare naam met een D!

Als ie dan ooit in engeland komt komen er echt wel rare reacties lijkt me...

Verder: Mats vind ik leuker dan Mels.
Klopt, je schrijft het eigelijk met een D, en dat zou manlief ook het liefst willen als we voor die naam kiezen (zijn reden: minder associatie met 'matsen', 'matspas' en 'matsweken'). Voor mij is Mads eigelijk geen optie, inderdaad om de reden die jij schrijft Karan.
Ik vind Mats en Mels allebei super leuk! Mels nét wat leuker dan Mats.

Mads vind ik ook super leuk! Nog leuker denk ik dan Mats.
Mats vind ik leuker, maar ik ken dan ook een hele leuke Mats.

Mels vind ik op een of andere manier als een achternaam of merknaam klinken.

Melle vind ik ook leuk, helemaal niet meisjesachtig. Zo zie je maar hoe associaties kunnen verschillen. Ik ken namelijk een boom van een vent (1.90) die Melle heet.
Hier in Zweden is Mats een veel voorkomende naam. Het is een afkorting van Matthias.

Best een leuke naam!
quote:sarelle schreef op 16 februari 2012 @ 15:48:

Klopt, je schrijft het eigelijk met een D, en dat zou manlief ook het liefst willen als we voor die naam kiezen (zijn reden: minder associatie met 'matsen', 'matspas' en 'matsweken'). Voor mij is Mads eigelijk geen optie, inderdaad om de reden die jij schrijft Karan.

Mats staat ook op ons lijstje, dus leuk...maar nu ik die reactie lees van "matsweken" en Mads op z'n Engels, begin in weer te twijfelen.

Maurits was ik vergeten in m'n lijstje, maar staat samen met Olivier bovenaan (nu manlief nog zien te overtuigen...).

Floris, Lucas, Jurre/Jurriaan, Teun, Boaz, enz...allemaal supernamen, maar helaas ingepikt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven