iets anders dan tylose?

16-02-2012 13:54 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik wou graag een speciale taart maken, ik ben een beginner

de 3 die ik tot nu toe gemaakt heb waren simpel met een strik erop. nu wou ik iets proberen te maken, meer verticaal met vanalles aan de zijkant, ik weet dat je tylose kan gebruiken, hiervan een papje maken en dat als lijm gebruiken, maar is er ook iets anders?? ik vind dat de tylose toch een beetje een nasmaak geeft en het duurt lang voordat het hard word, waardoor het in begin nogal kan schuiven als het nog nat is...
eiwitglazuur misschien
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Als het te veel schuift heb je teveel water gebruikt.

Bij fondant zou je ook met een kwastje een heeeeeeeeeeeeel klein beetje water kunnen gebruiken. Dat plakt bij mij vrijwel direct.
ja maar ik doe een beetje boter bij mijn fondant-marsepein omdat het anders bijna niet dun te rollen valt! en dan word alles natuurlijk ook gladder en is water niet meer genoeg om het te laten kleven...
quote:eleine schreef op 16 februari 2012 @ 14:21:

Als het te veel schuift heb je teveel water gebruikt.

Bij fondant zou je ook met een kwastje een heeeeeeeeeeeeel klein beetje water kunnen gebruiken. Dat plakt bij mij vrijwel direct.maar mijn tylose vormt al 1 bol "gel" precies, nog minder water gebruiken dan?
Kun je niet beter crisco gebruiken om je marsepein uit te rollen?

Ik gebruik als lijm JEM petal glue. Gaat altijd goed en geen nasmaak.
quote:valerie__ schreef op 16 februari 2012 @ 14:47:

Kun je niet beter crisco gebruiken om je marsepein uit te rollen?

Ik gebruik als lijm JEM petal glue. Gaat altijd goed en geen nasmaak.het is deze die ik ook gebruik dan doe ik toch waarschijnlijk iets verkeerd...
Hmm ik ben sowieso niet zo'n fan van vet gebruiken om de fontant soepel te houden. Ik rommel meer een beetje met water en peodersuiker.

Anyway, je kunt ook eetbare lijm maken van poedersuiker en water.. Maar als de juiste verhouding tylose niet werkt, dan denk ik niet dat dat zal lukken.

Succes!
Huh? Maar je zegt dat je er een papje van moet maken? Ik koop de lijm kant en klaar...
Tylose doe je door je lussen om ze hard te laten worden.

Met water kun je dingen bevestigen (vertikaal en horizontaal), maar dan moet het niet zo zwaar zijn... Als je wel zwaardere dingen hebt dan kun je eiwit een beetje mengen met poedersuiker en dit als lijm gebruiken (zo maakte ik altijd mijn strikken vast aan de taart).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven