Moet dit kunnen?

17-02-2012 07:25 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen Viva-ers!

Even een vraagje aan jullie (zal zo de achtergrond uitleggen).

Zouden jullie het toestaan dat jullie partner ongeveer eens per week/twee weken een middag afspreekt met een vriend van het andere geslacht, die je partner heeft leren kennen nadat jullie een relatie kregen?

Ik vraag dit omdat mijn beste vriendin sinds kort vriendschappelijk omgaat (ziet hem volgens mij ongeveer elke week een middag en besteden dan tijd aan hun gez. interesse) met een man met wie ze een interesse deelt. Ze zegt dat de klik goed is, maar dat ze absoluut niet verliefd is. Haar vriend wil haar verbieden om met deze man om te gaan, omdat hij vindt dat ze allereerst teveel met elkaar omgaan, maar ook omdat de vriendschap pas kort geleden ontstaan is en dus niet al een 'lange' vriendschap was. Hij vindt dit niet kunnen.

Mijn vriendin probeert elke keer als ik bij hen ben mijn mening te horen en mij haar kant te laten kiezen tov van vriend. Wat ik allereerst heel vervelend vindt, omdat ik niet hiervoor gebruikt wil worden, is iets tussen hun.

Maar ten tweede heb ik er geen duidelijke mening over. Ik vind dat vriendschappen tussen mannen en vrouwen moeten kunnen, en vind in dat opzicht dat vriendin dan ook met hem om kan gaan, maar snap de kant van haar vriend, dat ze veel met elkaar omgaan en dat het een nieuwe vriendschap is, ook wel.

Ben daarom benieuwd naar jullie mening!!
quote:Anthonius schreef op 17 februari 2012 @ 11:09:

Ik lees hier dat het altijd de mannen zijn met n dubbele agenda.. Komt dit bij vrouwen niet voor dan?Ik denk minder. De meeste vrouwen vinden het namelijk wel leuk om een mannelijke vriend te hebben. Ik denk echter dat het voor de meeste mannen puur een kans is die ze aan willen pakken. Een kans op seks! De meeste mannen kunnen hun interesses en hobby's prima delen met hun andere mannelijke vrienden. Zij willen maar twee dingen van een vrouw: seks of een relatie.
Mijn vriend vindt dat dat eigenlijk niet kan. Hij zou het niet fijn vinden, maar ik vind dat het wel kan. zeker als het een gezamenlijke interesse c.q. hobby betreft. Vind het mss ietsje anders, als ze bv alleen maar wat gaan drinken , maar eigenlijk zou dat ook moeten kunnen.

Hij is er i.i.g. wel eerlijk over tegen haar. Hij zou het ook stiekem kunnen doen, maar dan heeft het een bepaalde lading. Nu niet, vind ik
Ik denk dat het van veel meer afhangt dan alleen maar man-vrouw-platonische-relatie.

Hoe hebben ze elkaar leren kennen? In de kroeg vind ik persoonlijk een ander uitgangspunt dan op de tennisclub.

Wat zijn het voor uitjes die ze doen? Hoe vaak ziet ze haar eigen vriend per week? Hebben partner en vriend elkaar ontmoet? Hoe wordt er gereageerd als partner een keer mee zou willen? Etc etc.
Tuurlijk berust een relatie op vertrouwen, maar als mijn vriend ineens een innige 1 op 1 vriendschap zou opbouwen met een aantrekkelijke vrouw, dan zou ik daar wel mijn vraagtekens bij zetten ja. Noem me wantrouwig, maar ik vind het nogal naïef om er géén verdere bedenkingen bij te hebben. Gelukkig is mijn vriend niet zo geïnteresseerd in andere vrouwen, hij heeft eigenlijk alleen maar mannelijk vrienden en die heeft hij al járen, dat vind ik wel prima zo.
Ik zou het ook absoluut niet fijn vinden als mijn vriendin opeens een nieuwe 'vriendschap' zou opbouwen met een man en hem dan twee dagdelen per week zou zien.

Niet omdat ik haar niet vertrouw, maar omdat ik hem niet vertrouw.

Want vrouwen kunnen nog zo hard roepen dat platonische vriendschappen tussen mannen en vrouwen kunnen bestaan, mannen denken daar toch net even anders over. En nee, daar zijn ze niet altijd bijna nooit eerlijk over tegenover vrouwen.
De kans is aanwezig dat de gezellige dagdelen en de klik ook een sexuele aantrekkingskracht krijgt.Tja, die kans moet je gewoon accepteren als je het prima vindt dat je partner dikke maatjes is met iemand van het andere geslacht. Of deze er wat mee doet is weer een ander verhaal.
quote:julius schreef op 17 februari 2012 @ 11:26:

Ik zou het ook absoluut niet fijn vinden als mijn vriendin opeens een nieuwe 'vriendschap' zou opbouwen met een man en hem dan twee dagdelen per week zou zien.

Want vrouwen kunnen nog zo hard roepen dat platonische vriendschappen tussen mannen en vrouwen kunnen bestaan, mannen denken daar toch net even anders over. En nee, daar zijn ze niet altijd bijna nooit eerlijk over tegenover vrouwen.

Ik denk dat hier een grote kern van waarheid in zit.

Mannen denken heel veel aan sex overdag, dus ook op de dagdelen dat ze met een vrouwelijk maatje zijn.
Ik zou er geen enkel probleem mee hebben, en mijn man ook niet. Of zou je nadat je een relatie hebt gekregen de rest van je leven geen vriendschappen meer mogen opbouwen met personen van het andere geslacht? In een goede relatie miet je elkaar gewoon kunnen vertrouwen toch?
quote:yvonjaspers schreef op 17 februari 2012 @ 11:47:

Ik zou er geen enkel probleem mee hebben, en mijn man ook niet. Of zou je nadat je een relatie hebt gekregen de rest van je leven geen vriendschappen meer mogen opbouwen met personen van het andere geslacht? In een goede relatie miet je elkaar gewoon kunnen vertrouwen toch?Eens, het draait allemaal om dat ene woord. Vertrouwen.
Tsja, blijkbaar is dat niet zo vanzelfsprekend als het lijkt. Van de week een hele discussie gehad in een ander topic met iemand die het normaal vond dat haar vriend bepaalt met wie ze omgaat en wat voor kleding ze draagt, alleen maar omdat hij haar niet vertrouwt. Zo'n relatie zou in ieder geval niet de mijne zijn.
quote:yvonjaspers schreef op 17 februari 2012 @ 11:47:

Ik zou er geen enkel probleem mee hebben, en mijn man ook niet. Of zou je nadat je een relatie hebt gekregen de rest van je leven geen vriendschappen meer mogen opbouwen met personen van het andere geslacht? In een goede relatie miet je elkaar gewoon kunnen vertrouwen toch?Hartstikke leuk al dat vertrouwen enzo, maar ik denk dat het naief is om oprecht iemand volledig te vertrouwen. Zo ontzettend veel mensen gaan vreemd! En ook mensen van wie je het niet verwacht, stellen die enorm gelukkig lijken en toch gaat een van de partners vreemd. Ik leef graag in de illusie dat ik mijn partner kan vertrouwen. Maar ik weet ook dat er een hele grote kans bestaat dat dit gebasseerd op mijn eigen kop-in-het-zand-steek-gedrag, zoals we dat allemaal doen.
Dan maar naief, maar ik zou geen relatie willen met iemand die ik niet volledig vertrouw, en die mij niet volledig vetrouwt. In dat topic waar ik het over had werd over een 'gezonde achterdocht naar je partner' gesproken. Nou sorry hoor, als ik achterdochtig zou (moeten) zijn naar mijn partner, of hij naar mij, hoef ik geen relatie. In een goede relatie vertrouw je elkaar.
quote:yvonjaspers schreef op 17 februari 2012 @ 12:18:

Dan maar naief, maar ik zou geen relatie willen met iemand die ik niet volledig vertrouw, en die mij niet volledig vetrouwt. In dat topic waar ik het over had werd over een 'gezonde achterdocht naar je partner' gesproken. Nou sorry hoor, als ik achterdochtig zou (moeten) zijn naar mijn partner, of hij naar mij, hoef ik geen relatie. In een goede relatie vertrouw je elkaar.

Tuurlijk vertrouw je elkaar, maar je hoeft de kat toch niet op het spek te binden?

Vertrouwen betekent toch niet dat je alles wat je partner doet maar ok moet vinden?

De vriend van TO vind het niet fijn dat zn vriendin opeens een mannelijke vriend heeft en is daar eerlijk over. Moet hij zn eigen gevoel dan maar opzij zetten omdat het kennelijk een kwestie van vertrouwen is? Had hij zn mond moeten houden hierover?

Ik denk het niet en ik snap hem volledig. Vertrouwen zal best een issue zijn, maar dan niet of hij zijn vriendin vertrouwd, maar dat hij die vriend dus niet vertrouwd.

Weet je wel wat een kutgevoel dat is als je vriendin iets aan het doen is met een andere man, terwijl je gewoon weet dat die man meer zou willen?
quote:yvonjaspers schreef op 17 februari 2012 @ 12:18:

Dan maar naief, maar ik zou geen relatie willen met iemand die ik niet volledig vertrouw, en die mij niet volledig vetrouwt. In dat topic waar ik het over had werd over een 'gezonde achterdocht naar je partner' gesproken. Nou sorry hoor, als ik achterdochtig zou (moeten) zijn naar mijn partner, of hij naar mij, hoef ik geen relatie. In een goede relatie vertrouw je elkaar.Ik zeg ook niet dat daar iets mis mee is. Prima dat jij je partner vertrouwd. Maar je beseft toch wel dat er desondanks een grote kans is dat je partner toch vreemdgaat/vreemd zal gaan? Ik kan nu via Google zo snel geen harde cijfers vinden. Maar ik meen mij te herinneren dat ongeveer 25-35% van de mensen wel eens vreemd gaat of vreemd is gegaan. Das best een hoog aantal.
om de relatie goed te houden, kun je als man niet verbieden dat je vriendin met andere mannen omgaat, en natuurlijk wil je haar vertrouwen, maar eenvoudig gezegd, je bent een man, en je weet dus wat andere mannen kunnen denken, en hoe ze in het bijzijn van een andere mooie vrouw kunnen zijn,

ik neem aan dat vrouwen zich ook kunnen indenken hoe andere vrouwen zich kunnen gedragen als ze bij een mooie man zijn, je moet de kat niet op het spek binden, tip voor die man is dan ook om dezelfde soort interesse te ontwikkelen, en deze te beoefenen met zijn vriendin, probleem opgelost
geen kwestie of het kan.. maar van vertrouwen.. Als haar partner haar niet vertrouwd zal het nooit kunnen...

Ik vertrouw mijn partner 100% . hij gaat wel eens met vrienden een weekend weg op de motor.. prima.. helemaal leuk.. zolang ik maar niet mee hoef ..
Natuurlijk moet dit kunnen. Zelf heb ik de behoefte niet aan een vrienschap met iemand van het andere geslacht (iets te vaak op mijn bek gegaan daarmee). Heb overigens wel een heel fijne vriendschap met mijn exman die ik nog regelmatig zie (of uren bel).

De eerste partner die mij overigens dingen 'verbiedt'... heeft welgeteld 10 minuten om een paar onderbroeken en schone sokken in een koffer te gooien...
Verbieden vind ik ook geen optie, maar er zit wel een maar aan het verhaal. Wij hebben beiden vrienden van het andere geslacht, maar mocht een van ons om de een of andere reden moeite hebben met een vriend of vriendin vind ik het te makkelijk om dat af te doen met je moet me maar vertrouwen.
quote:Cici25 schreef op 17 februari 2012 @ 12:34:

[...]

Ik zeg ook niet dat daar iets mis mee is. Prima dat jij je partner vertrouwd. Maar je beseft toch wel dat er desondanks een grote kans is dat je partner toch vreemdgaat/vreemd zal gaan? Ik kan nu via Google zo snel geen harde cijfers vinden. Maar ik meen mij te herinneren dat ongeveer 25-35% van de mensen wel eens vreemd gaat of vreemd is gegaan. Das best een hoog aantal.

Tja, maar het zegt geen barst over je eigen partner en je eigen relatie. Ik hoor bij die 25-35% maar dat was in een vorige relatie. Kazman weet hier van en toch vertrouwt hij mij volledig en daar heeft hij ook alle reden toe.

Mijn ex hoorde ook bij die 25-35% (andere relatie ) en zijn vreemdgaan gebeurde precies met die ene 'vriendin' van hem (en hij had er een hoop) waar ik nooit een goed gevoel bij had.

Ik ben zo vreselijk blij dat ik nu in een relatie zit waar ik, net als Yvon, gewoon 100% op mijn partner kan vertrouwen en bouwen, en hij ook op mij. Als ik dat niet zou kunnen, zou de relatie voor mij niet hoeven. Dat is wat ik van vorige relaties geleerd heb.
quote:Ik denk het niet en ik snap hem volledig. Vertrouwen zal best een issue zijn, maar dan niet of hij zijn vriendin vertrouwd, maar dat hij die vriend dus niet vertrouwd.

Nou en, dan is er niets aan de hand toch? Als hij zijn vriendin vertrouwt dat er niks gebeurt dan gebeurt er ook niks, al staan er tien naakte mannen om haar heen.

En als 25% wel eens vreemdgaat is dat altijd nog 75% die wel gewoon te vertrouwen is. En als je dat niet kunt zit je niet in de goede relatie.
Voor mij is de oplossing gewoon een minder aantrekkelijke vriend van het het andere geslacht. Met een knappere vriendin kom je in ieder geval nooit in de verleiding.
quote:Tijntje schreef op 17 februari 2012 @ 13:51:

Voor mij is de oplossing gewoon een minder aantrekkelijke vriend van het het andere geslacht. Met een knappere vriendin kom je in ieder geval nooit in de verleiding. Is dit serieus?
quote:julius schreef op 17 februari 2012 @ 11:26:

Zeker met de onderstaande alinea ben ik het eens. Ik denk dat het mogelijk is, vriendschap tussen man en vrouw, maar dat mannen vaak zo denken als jij neerschrijft. Is ook iets wat ik van veel mannen heb gehoord en daarnaast heb ik zelf heel veel verdriet gehad van vriendschappen die kapot gingen. Jammer, want met mannen kan ik prima opschieten.

Ik kan me de angst van die vriend in kwestie wel begrijpen. TOCH vind ik dat hij er weinig over te zeggen heeft of ze nou wel of niet met hem mag omgaan. Vooral het argument 'ze kennen elkaar korter dan wij een relatie hebben' vind ik echt helemaal nergens op slaan!
quote:vrouwke_theelepel schreef op 17 februari 2012 @ 14:39:

[...]

Is dit serieus?Semi serieus. Niet dat ik het zo zelf uitgezocht heb. Het is is wel prettig vind ik. Voel me totaal niet tot haar aangetrokken, dus kan nooit in die verleiding komen, maar als mens is ze gewoon leuk. Naar bed met iemand zonder iemand aantrekkelijk te vinden zal niet gebeuren, dus is het een prima verhouding zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven