Peuterdans
vrijdag 17 februari 2012 om 13:56
Hallo moeders(vaders),
Ik zou graag wat advies hebben over het volgende;
Ik loop al een tijd met de gedachtte in mijn hoofd om een peuterdansclub op te starten. Ik heb een dochter van 2 die heel erg veel van dansen houdt en ik denk dat meerdere kinderen daar wel van houden. Ik woon in een klein dorp en het bestaat hier nog niet. Ik vroeg me dus af of dat wel zomaar mag? En of er wel vraag naar is dus als jullie weten dat het in jouw omgeving gegeven wordt, zou je dit dan ook gaan doen met je peuter?
Ik hoop op enkele reacties!
Groetjes,
Ik zou graag wat advies hebben over het volgende;
Ik loop al een tijd met de gedachtte in mijn hoofd om een peuterdansclub op te starten. Ik heb een dochter van 2 die heel erg veel van dansen houdt en ik denk dat meerdere kinderen daar wel van houden. Ik woon in een klein dorp en het bestaat hier nog niet. Ik vroeg me dus af of dat wel zomaar mag? En of er wel vraag naar is dus als jullie weten dat het in jouw omgeving gegeven wordt, zou je dit dan ook gaan doen met je peuter?
Ik hoop op enkele reacties!
Groetjes,
vrijdag 17 februari 2012 om 14:00
vrijdag 17 februari 2012 om 14:02
vrijdag 17 februari 2012 om 14:02
vrijdag 17 februari 2012 om 14:04
Ja, eens met galadriel. Het is wel beter als de juf wat pedagogisch onderlegd is. Ook gaan veel peuters op zo'n dansclub om hun motoriek wat te verbeteren, dus moet je wel een beetje weten wat daar het beste voor werkt (al gaat het natuurlijk voornamelijk om de fun).
Maar volgens mij hoef je geen vergunning of diploma voor zoiets te hebben. Misschien even bij de gemeente vragen hoe dat zit?
Maar volgens mij hoef je geen vergunning of diploma voor zoiets te hebben. Misschien even bij de gemeente vragen hoe dat zit?
vrijdag 17 februari 2012 om 14:05
Ik heb geen diploma's wel dans ik al vanaf mijn
5de. Maar het is de bedoeling dat het ongeveer 15 euro per maand gaat kosten. Ik studeer en het is puur voor ernaast. Het is ook niet mijn insteek dat ik er heel veel aan ga verdienen. Maar mijn hart ligt bij dansen en dat wil ik graag andere kindjes meegeven.
Jullie adviseren dus wel dat ik dan een diploma of iets dergelijks moet halen?
5de. Maar het is de bedoeling dat het ongeveer 15 euro per maand gaat kosten. Ik studeer en het is puur voor ernaast. Het is ook niet mijn insteek dat ik er heel veel aan ga verdienen. Maar mijn hart ligt bij dansen en dat wil ik graag andere kindjes meegeven.
Jullie adviseren dus wel dat ik dan een diploma of iets dergelijks moet halen?
vrijdag 17 februari 2012 om 14:08
Welk dorp woon je?
Mijn dochter kan helaas nergens peuterdansen, behalve bij een dure dansschool in een stad hier in de buurt, waarvoor ik toch echt wel 25 min met de auto moet rijden. Bovendien kost het 40 euro per maand. Verder is er alleen peutergym wat aangeboden wordt. Ik zou het zelf dus wel gaan doen met mijn peuter!
Mijn dochter kan helaas nergens peuterdansen, behalve bij een dure dansschool in een stad hier in de buurt, waarvoor ik toch echt wel 25 min met de auto moet rijden. Bovendien kost het 40 euro per maand. Verder is er alleen peutergym wat aangeboden wordt. Ik zou het zelf dus wel gaan doen met mijn peuter!
vrijdag 17 februari 2012 om 14:29
quote:miss25hro schreef op 17 februari 2012 @ 14:20:
@sapsapsap ik woon in gemeente lingewaal. Ik heb dus wel peuterdans gevonden maar inderdaad ook 15 km rijden en het kost 70 euro. Dat vind ik wel zo overdreven duur!70 euro per wat?
@sapsapsap ik woon in gemeente lingewaal. Ik heb dus wel peuterdans gevonden maar inderdaad ook 15 km rijden en het kost 70 euro. Dat vind ik wel zo overdreven duur!70 euro per wat?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
vrijdag 17 februari 2012 om 14:44
vrijdag 17 februari 2012 om 14:54
vrijdag 17 februari 2012 om 15:10
Nogmaals miss25hro, ik vind het duur voor iemand die geen achtergrond heeft. Turnen is zelfs goedkoper dan jouw dansen. Dat vind plaats in een gymzaal met een docente en gemiddeld 3 extra meiden (van de turnclub zelf) om handjes vast te houden of te vangen.
Snap je dan dat ik jouw tarief duur vind?
Als je het gewoon "voor de leuk" wil doen, moet je het ook wel leuk houden. Wil je het professioneel gaan doen, dan moet je er eerst in gaan investeren.
Snap je dan dat ik jouw tarief duur vind?
Als je het gewoon "voor de leuk" wil doen, moet je het ook wel leuk houden. Wil je het professioneel gaan doen, dan moet je er eerst in gaan investeren.