Sushi vulling

17-02-2012 22:53 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee dames,

Zondag komen mijn ouders en broers terug van vakantie en ik wil ze graag verrassen. Ik had beloofd om te koken, maar omdat ik weet dat ze allemaal van sushi houden dacht ik: i.p.v. een lasagne schotel te maak laat ik weer een sushi maken :P !

Maar nu loop ik tegen het volgende probleem op: ik maak eigenlijk altijd het zelfde, en nu is het ook een keer leuk om iets anders te maken, toch?

Deze variaties maak ik nu:

- zalm (rauw of gerookt) met roomkaas en komkommer

- zalm (rauw of gerookt) met roomkaas en advocado

- gewoon met alleen komkommer of zalm of tonijn

- tonijn en komkommer

Variaties met omelet en krab bevielen niet zo

Dus, wie heeft nog leuke tips?
Misschien nog iets met garnalen of rivierkreeftjes?

Heb trouwens nog nooit sushi gehad met roomkaas en dat lijkt me ook niet lekker ( maar kan aan mij liggen).
quote:evelynv schreef op 17 februari 2012 @ 22:53:

Hee dames,

Zondag komen mijn ouders en broers terug van vakantie en ik wil ze graag verassen. Ik had beloofd om te koken, maar omdat ik weet dat ze allemaal van sushi houden dacht ik: i.p.v. een lasagne schotel te maak laat ik weer een sushi maken :P !

Maar nu loop ik tegen het volgende probleem op: ik maak eigenlijk altijd het zelfde, en nu is het ook een keer leuk om iets anders te maken, toch?

Deze variaties maak ik nu:

- zalm (rauw of gerookt) met roomkaas en komkommer

- zalm (rauw of gerookt) met roomkaas en advocado

- gewoon met alleen komkommer of zalm of tonijn

- tonijn en komkommer

Variaties met omelet en krab bevielen niet zo

Dus, wie heeft nog leuke tips?

Zou ik persoonlijk niet doen!

Maar sushi vulling:

* makreel

* inktvis

* kuit

* asperge

* kip
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik zou ze niet ver-assen, maar verrassen als ik jou was

Maar, tonijnsalade is ook erg lekker en wij zijn ook fan van lekker, gekruide kip. Samen met komkommer en wortel. Surimi-sticks zijn ook lekker, maar die zul je vast gebruiken als je het over krab hebt.

Garnalen als eens geprobeerd?
Wat doet roomkaas in sushi?

Heb je al eens iets gedaan met ingelegde komkommer of een beetje radijs? Paling wordt ook gebruikt voor sushi evenals viseitjes.
pittige tonijn

rauwe tonijn

hmmmmmmmmmmmmm
Krabsalade schijnt ook lekker te zijn.
Roomkaas?

niet mijn smaak

Omelet, tonijn, gemarineerde tonijn, komkommer, californian, pittige garnalen.

(Kijk eens op de bestellijst van de afhaal)
Maak je er ook die japanse zeewiersalade bij? (ben de naam even kwijt)
Ipv roomkaas wasabi mayo. Verder: surimi (nepkrab), sashimi (rauwe vis, vooral tonijn, haal bij goede viswinkel), wat al genoemd is: zeewiersalade, varieer met 'toppings': sesamzaadjes over de sushi geeft een mooi effect. Ik heb ook wel eens verse gerookte paling gebruikt, heerlijk!
ik snij ook altijd een wortel in juliette en wat radijsjes. Dit zorgt voor extra smaakje en dus extra variaties!

Verder ken ik ook geen sushis met roomkaas, maar ik ken ze wel met een soort van mayo erin. Als je bijv. van die franse mayo (van amora) neemt, die is lekker pittig doordat er mosterd in zit, hiermee kun je ook weer variëren!
Roomkaas in een sushirol kan prima. In de californianroll zit mayonaise. Heerlijk!

Ik heb al veel lekkere combi's voorbij zien komen TO .

Gerookte zalm in een sushirol kan ook erg lekker zijn!
Andere ingredienten, die wij wel eens gebruiken voor de vulling:

- wortel

- sesamzaadjes

- wasabi

- zoetzure saus, van die scherpe (lekker, maar is officieel denk ik verkrachting van het begrip sushi)
Gamba's!
Xxniek, in alle mayo zit mosterd toch?
en plakrijst
Toevallig staat in de nieuwe allerhande een stukje over zelf sushi maken, voor recepten kun je ook hier kijken.
Ik heb vorige week sushi met banaan en avocado gegeten. Was een inside out met zwarte sesamzaadjes. Mijn hemel wat was die lekker!

Verder vind ik de grotere Maki's lekker, dus met meerdere vullingen, dat wordt ook een dikkere rol, bv

omelet/krab/augurk en sojamayonaise

Avocado, zalm en komkommer en sjoamayonaise

Tonijnsalade, komkommer en augurk

Ook lekker, maar wel westerse variant, is met van die gebakken uitjes, in soja gedrenkte komkommer, krab en omelet.
Leuk om zo andere ideeën op te doen . Bedankt voor alle tips so far!

Gerookte kip, witlof .salade, tonijnsalade, paling (ben de enige die dat lust hihi ) , haring?,

Garnalen zou ik even kunnen kijken, ligt er aan welk soort ze bij de visboer hebben ivm allergie.

En zoete variant is ook wel eens leuk! Word banaan niet bruin?

Niemand kent ze met Philadelphia? Echt lekker hoor . Zeewiersalade had ik er al bij bedacht, en dimsum hapjes.
@summerdance & rennendan : oeeeeps! niet de bedoeling inderdaad hihi ;-p zal het gelijk even veranderen !
Ik moet zeggen dat het mij niets lijkt roomkaas of philidelpia in mijn sushi.

Ik heb een heel mooi kookboek over sushi, zal morgen eens kijken voor wat aparte smaken.

Maar ik zou nog iets meer proberen met wat de rest al zei, wasabi, kip (bekende is een soort pittige kipsalade), ik ken er eentje van topchef Rudolph met rundvlees meen ik. Met verschillende soorten sla. Erbij een zeewiersalade uiteraard. Of een Japanse salade met zalm en sesamzaadjes en dressing.

Ja klik een Japans restaurant aan op hun online menu, het liefst die bezorgen en je ziet ontelbare variaties.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
De restaurants waar ik sushi eet maken alles vers. Misschien dat het dan hooguit een uurtje ligt maar dan is banaan nog gewoon geel. anders helpt citroensap ook tegen verkleuren ( ook voor de avocado)
De enige rollen die ik ken met roomkaas zijn de gerookte zalm plakken met bieslook en roomkaas op rijstpapier en dan opgerold. Lekker hoor, maar haalt het imo niet bij de eier sushi (blokjes gebakken roerei op rijst, vastgebonden met zeewier) of zalm sushi.
Tijdens een experiment vorige week heb ik in sushiazijn en suiker ingekookte confiture van reepjes geroosterde groene paprika uitgevonden. Dit, samen met gerookte zalmsnippers en een beetje sweet chillisauce, leverde vervolgens de lekkerste maki ooit op. Aldus mijn dochter. En die heeft eigenlijk altijd wel gelijk
Roomkaas hoort niet bij sushi.

Voor de rest komen hier lekkere dingen voorbij, succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven