Vriendin ex-partner

19-02-2012 09:39 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kindje van 2 jaar. Er is tot nu toe nauwelijks contact geweest met de vader. Nu neemt hij initiatief om het contact te herstellen. Ik denk er nu over na hoe ik dit vorm kan geven etc... Maar daar gaat mijn vraag niet over. De nieuwe vriendin van mijn ex probeert zich er nu tegenaan te bemoeien. Ze stuurt me berichtjes, mails etc. Zij geeft aan wat ik volgens haar niet goed doe (ze heeft mij en mijn kind nog nooit ontmoet) en zij zal er wel even op toezien dat het contact goed verloopt. Ik heb hier erge moeite mee. Ze heeft zelf geen kids plus haar mails staan vol leugens die mijn ex haar heeft gevoerd. Ik heb tot nu toe niet gereageerd. Mijn ex heeft gezegd dat ze toch ook een moederfiguur voor mijn kind zal worden. Dat laat mijn bloed echt koken. Hoe ga ik hiermee om??
Je ex duidelijk maken dat je met hem de dingen bespreekt en niet met zijn vriendin en je dus ook niet op mails van zijn vriendin zult reageren.

Hij wil het contact herstellen dus laat hem dan eerst maar zo volwassen zijn om dat zelf allemaal te regelen.
@superstar_2: ik heb er al wat van gezegd maar hij vindt dat zij dat recht heeft omdat ze toch ook een rol zal gaan spelen in het leven van mijn kind.
Dat recht heeft ze dus niet. Ik zou hem dat heel duidelijk maken... en anders het contact weer verbreken tot hij wel normaal kan doen.

Begin er eens mee om haar mail adres te blokkeren.
Wil hij weer contact sinds hij een nieuwe vriendin heeft?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik zou ook niet reageren op haar mailtjes. En tegen je ex zou ik blijven zeggen dat je zaken met hem regelt en niet met haar.
@spectral: heb ik gedaan. Nu is ze overgegaan op berichtjes sturen.

Na ruim twee jaar een rustig leventje geleid te hebben samen begint de onrust weer (net als tijdens de zwangerschap). Verdorie!
quote:nouschi schreef op 19 februari 2012 @ 09:48:

Wil hij weer contact sinds hij een nieuwe vriendin heeft?Ja, ik denk dat zij hem heeft gestimuleerd. Op zich niet verkeerd maar verder heeft zij er niets mee te maken. En daarbij probeert hij steeds weer met mij aan te pappen (waar ik absoluut geen intenties heb om op in te gaan). Het is een grote warboel.
quote:jaadje schreef op 19 februari 2012 @ 09:51:

Ik zou ook niet reageren op haar mailtjes. En tegen je ex zou ik blijven zeggen dat je zaken met hem regelt en niet met haar.Gedaan. Geen effect :(
Nog stricter zijn. Mail en mobiel blokkeren nadat je een bericht hebt gestuurd dat zaken afgehandeld worden tussen ex en jou, omdat het jullie kind is. Verder alles negeren wat via haar komt.
Wat Superstar zegt. Ik zou ex laten weten dat hij eerst vertrouwen bij jou en kind moet opboouwen, hij heeft er twee jaar met de pet naar gegooid. Je wilt niet, dat kind zich hecht n hij dan opeens niet meer ernaar omkijkt, zoals ie ook de eerste twee jaar heeft gedaan. Dat betekent dat jij regels maakt, zoals bijv. alleen bij jou mag ie kind zien. Jij gooit kind niet in t diepe en wilt erbij zijn. Zijn vriendin is niet welkom. Hij moet zich eerst bewijzen, voordat zijn vriendin een aandeel krijgt. Vriendin is hondsbrutaal, laat je ex weten dat hij zijn vriendin tot de orde moet roepen, dat haar eisen bijdragen aan slechte communicatie en dat hij daarmee zijn eigen ruiten ingooit.
Goed gezegd pietjebel... laat hem eerst maar eens langskomen op de koffie (zonder haar), en dat een keer of 20 zodat je kind en hij aan elkaar kunnen wennen (kan hij voorlezen, spelen, etc). Pas dan kan je eens nadenken over een middagje alleen.
@ Pietjebel, spectral, jullie hebben gelijk. Dat gaat sowieso ook zo gebeuren. Hij zal zich ontzettend moeten bewijzen. Het gaat toch om het beste voor mijn kind.
Complimenten dat je wel open staat voor contact tussen vader en kind. Ik kan me zo voorstellen dat dit erg wrang aanvoelt na twee jaar nauwelijks contact. En wat betreft die nieuwe vriendin; laat haar maar even in haar eigen sop gaarkoken. Waar haalt ze het lef vandaan om jou in een mail te wijzen hoe je het zou moeten doen. Tuthola! Eerst zal de vader de banden weer moeten zien te herstellen (ook met jou), en dan mag zij een geringe plek innemen.
quote:msmom2012 schreef op 19 februari 2012 @ 09:46:

@superstar_2: ik heb er al wat van gezegd maar hij vindt dat zij dat recht heeft omdat ze toch ook een rol zal gaan spelen in het leven van mijn kind.

Nou dat recht heeft ze niet maar dat ze vroeg of laat een rol in het leven van je kind zal gaan spelen is natuurlijk wel zo.

Aangezien hij er al 2 jaar met de pet naar gooit zou ik het belangrijk vinden dat hij eerst zelf een band met zijn kind opbouwt.

Dat kan misschien eventueel zoals iemand anders al zei eerst eens een tijdje bij jou thuis.
Uit nieuwsgierigheid; wat voor een kritiek heeft zijn vriendin? En op basis van wat gebaseerd? Hoef je geen antwoord op te geven uiteraard. Ik vind het namelijk nogal eeh... bijzonder van deze dame.
Zit me trouwens ook te bedenken dat je ex zijn vriendin het woord laat doen/grote rol wil laten spelen, omdat hij zelf geen benul heeft hoe de opvoeding van een kind werkt. Reden te meer om hem eerst alleen het contact op te laten bouwen.
quote:Annelize schreef op 19 februari 2012 @ 10:20:

Uit nieuwsgierigheid; wat voor een kritiek heeft zijn vriendin? En op basis van wat gebaseerd? Hoef je geen antwoord op te geven uiteraard. Ik vind het namelijk nogal eeh... bijzonder van deze dame.Vooral op het feit dat ik mijn ex niet meteen met open armen ontvang. En dat ik mijn kind iets ontneem. Ze hadden verwacht dat ik mijn kind daar meteen om het weekend heen zou brengen.
quote:Annelize schreef op 19 februari 2012 @ 10:23:

Zit me trouwens ook te bedenken dat je ex zijn vriendin het woord laat doen/grote rol wil laten spelen, omdat hij zelf geen benul heeft hoe de opvoeding van een kind werkt. Reden te meer om hem eerst alleen het contact op te laten bouwen.Precies, dat is mijn gevoel er ook bij.
quote:msmom2012 schreef op 19 februari 2012 @ 10:28:

[...]

Vooral op het feit dat ik mijn ex niet meteen met open armen ontvang. En dat ik mijn kind iets ontneem. Ze hadden verwacht dat ik mijn kind daar meteen om het weekend heen zou brengen.Ik zou dan heel gemeen gevraagd hebben of ze eerst even zo vriendelijk zou willen zijn om jouw ex de les te lezen over het feit dat hij al 2 jaar niet naar zijn kind omkijkt en vervolgens vragen waar ze zich in Godsnaam mee bemoeit.
Wat superstar zegt
quote:superstar_2 schreef op 19 februari 2012 @ 10:32:

[...]

Ik zou dan heel gemeen gevraagd hebben of ze eerst even zo vriendelijk zou willen zijn om jouw ex de les te lezen over het feit dat hij al 2 jaar niet naar zijn kind omkijkt en vervolgens vragen waar ze zich in Godsnaam mee bemoeit. Precies!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Die berichten van zijn vriendin negeren. Laat hem het zelf afhandelen. Denk eraan dat hij jullie ook twee jaar lang niets heeft laten horen. Alsjeblieft zeg laat ze een puppie nemen.
quote:superstar_2 schreef op 19 februari 2012 @ 10:32:

[...]

Ik zou dan heel gemeen gevraagd hebben of ze eerst even zo vriendelijk zou willen zijn om jouw ex de les te lezen over het feit dat hij al 2 jaar niet naar zijn kind omkijkt en vervolgens vragen waar ze zich in Godsnaam mee bemoeit.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Kortom,laat je ex eerst maar eens zelf de verantwoordelijkheid nemen naar zijn kind toe.

Hoe staat het trouwens met het financiële gedeelte,neemt hij daarin zijn verantwoordelijkheden ook niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven